a|ex
23/01/11, 09:44
Var på vei hjem fra jobb igår da jeg plutselig merket risting og tap av motorkraft ved gasspådrag - samtidig begynte motorlampa i dashbordet og lyse. Har ikke fått opp noen feilmelding, men bilen har gått dårlig siden, og det virker unektelig som den går på 3 eller 4 sylindere istedenfor 5, og er helt jævlig å kjøre.
Jeg hadde nøyaktig samme symptomer for snaut to år siden, da var det en defekt coil som måtte skiftes. Spørsmålet er - er det grunn til å tro at det kan være noe annet? (ETM og veivhusventilasjon som også kan gi motorfusk er skiftet og skal være ok)
Hvis ikke bestiller jeg meg denne gangen 5x nye Ipd HD coils (http://www.ipdusa.com/Volvo-S60-P2/Engine-Management/Ignition-Coil/p-74-395-4359/) fra Ipd USA, og tar et tennpluggskifte i samma slengen. Ipd-coilene koster 1/5 av hva Bilia tar for Volvos originale i Norge, og skal være mye bedre. Ikke godt å si når den neste ryker..
Forrige gang kostet det meg 3500 kroner å skifte coil på bilia...hvorav 2000kr gikk til "elektrisk feilsøking"....
Jeg hadde nøyaktig samme symptomer for snaut to år siden, da var det en defekt coil som måtte skiftes. Spørsmålet er - er det grunn til å tro at det kan være noe annet? (ETM og veivhusventilasjon som også kan gi motorfusk er skiftet og skal være ok)
Hvis ikke bestiller jeg meg denne gangen 5x nye Ipd HD coils (http://www.ipdusa.com/Volvo-S60-P2/Engine-Management/Ignition-Coil/p-74-395-4359/) fra Ipd USA, og tar et tennpluggskifte i samma slengen. Ipd-coilene koster 1/5 av hva Bilia tar for Volvos originale i Norge, og skal være mye bedre. Ikke godt å si når den neste ryker..
Forrige gang kostet det meg 3500 kroner å skifte coil på bilia...hvorav 2000kr gikk til "elektrisk feilsøking"....