Vis full versjon : Vindu løsner ifra feste [løst]
Jeg har et problem med 940'n min.
Glassruta på passasjerdøra foran løsner ifra skinna som heises opp og ned. Glassruta detter ut av gummilista/metalskinna. Noen gode og enkle tips for å få ruta til å sitte i lista?
Er el vinduer om det skal ha noe å si ;)
Testdriver
07/02/10, 12:49
Det er ikke noe i veien med den metalskinna da?
TeamBørnOut
07/02/10, 12:50
bare å ta opp å bytte ut nederste delen av skinna. de blir ofte slitt på biler med EL ruter (aner ikke hvorfor)
vask både den metallskinna og ruta godt, ha på primer på begge delene å fyll skinna halvfull med rutelim, å så setter du vinduet nedi.
enkleste er å ha ruta i døra, og skinna i heverten slik at de treffer riktig.
Så kjøpe ny metall-skinne og gummilist da?
Hvis det ikke kan fikses uten å kjøpe nytt bytter jeg hele vinduet til et jeg har stående ;) hehe
vask både den metallskinna og ruta godt, ha på primer på begge delene å fyll skinna halvfull med rutelim, å så setter du vinduet nedi.
enkleste er å ha ruta i døra, og skinna i heverten slik at de treffer riktig.
Hva slags primer? og hvor får jeg kjøpt rutelim? :)
Æsj, vinduet jeg har stående hadde annerledes fester på skinna så får ikke brukt det.
alle bilrekvisita sjapper har rutelim, og primer til denne...
Ok, da får jeg gjøre et forsøk imorgen.
Yngste Haugerud
07/02/10, 23:28
Ok, da får jeg gjøre et forsøk imorgen.
Jeg avfetta bare med litt tynner og la ei tynn stripe Trans7 i bunn av lista. Kommer ikke til å løsne før jeg vil ha den av selv. Men det samme vil gjelde rutelimet;)
Jeg avfetta bare med litt tynner og la ei tynn stripe Trans7 i bunn av lista. Kommer ikke til å løsne før jeg vil ha den av selv. Men det samme vil gjelde rutelimet;)
Vare den vi plundra litt med? Å få dem to sammen igjen :p ?
Yngste Haugerud
07/02/10, 23:52
Vare den vi plundra litt med? Å få dem to sammen igjen :p ?
oh yes:rolleyes:
sikaflex o.l gjør nok samme nytten den og, sålenge en passer på å gjøre SKIKKELIGT rent, så den får feste :)
Får vaske gummilista og vinduet grundig med rødsprit ;)
Har forresten fått fiksa ruta, jeg vaska med rødsprit og la en god stripe med tec-7 i gummilista og lot det sto 2 netter med kupevarmer retta mot døra (uten dørtrekket) og nå sitter det som bare rakker'n!
Testdriver
22/03/10, 17:31
Endre overskrifta så skriver du (Løst) bakom resten av overskrifta:)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.