tung pedal frank
23/01/11, 03:09
Fikk endelig has på feilkoden på lastsignal. Lastsignal? det skulle heller hete balast signal. Hele bryderiet med 2 verkstedbesøk med diagnose instrument og deretter 390Norske oljedollar pr gang var helt bortkastet.
Ved en ren tilfeldighet da jeg skulle gi startstrømm til en annen bil kåmm jeg borti kabel/konektoren til dysebalasten og motoren stoppet momentant,den var helt død og jeg skjønte ingenting hva det kunne være,enden på visa var at jeg måtte bli slept hjemm av den bilen jeg ga startstrømm til.Etter en søvnlaus natt og nøye studier av begge verkstedmanualene mine,en halv pakke rødmix og to kanner kaffe så jeg lyset,jeg løsnet balastene og koplet fra pluggen/konektoren og oppdaget hvit irr på samtlige kontakter,disse ble skrapet med kniv og innsatt med syrefri vaselin og konektoren ble klemt godt isammen igjen,ett kakk på nøkkelen og motoren startet og har siden ikke hatt lys i feillampen.
Så hvofor kunne ikke GM eller Bilteknikk finne feilkilden når demm tok diagnose på bilen?
Ved en ren tilfeldighet da jeg skulle gi startstrømm til en annen bil kåmm jeg borti kabel/konektoren til dysebalasten og motoren stoppet momentant,den var helt død og jeg skjønte ingenting hva det kunne være,enden på visa var at jeg måtte bli slept hjemm av den bilen jeg ga startstrømm til.Etter en søvnlaus natt og nøye studier av begge verkstedmanualene mine,en halv pakke rødmix og to kanner kaffe så jeg lyset,jeg løsnet balastene og koplet fra pluggen/konektoren og oppdaget hvit irr på samtlige kontakter,disse ble skrapet med kniv og innsatt med syrefri vaselin og konektoren ble klemt godt isammen igjen,ett kakk på nøkkelen og motoren startet og har siden ikke hatt lys i feillampen.
Så hvofor kunne ikke GM eller Bilteknikk finne feilkilden når demm tok diagnose på bilen?