PDA

Vis full versjon : Bestille spiller fra USA



JK91
22/01/11, 23:24
Driver å lurer på om jeg skal bestille meg en ny spiller fra statene, siden det er MYE billigere der. Det jeg da lurer på er om jeg vil få noe problemer med få inn de riktige frekvensene på radio, her i Norge? noen som har noen erfaring med dette?

Heenster
23/01/11, 04:51
Før var det problemer med FM bandet, men ikke nå lenger. Alpine, Kenwood, Pioneer, JVC, Sony fungerer fint nå. I hvertfall de jeg har handlet fra statene.

TommyG
23/01/11, 07:28
det er ikke mer enn 3 år siden jeg kjøpte en sony spiller fra usa. Den funket ikke på fm båndet her i Norge

Heenster
23/01/11, 18:29
Dette er det du må se etter om du skal ha en spiller som fungerer på radio i Norge:

* FM:Tuner Frequency Range(MHz): 87.5-107.9
* Viktig at det står "europeean"radio , det er bare å sjekke varebeskrivelsen.
* Problemet med mange spillere i fra USA er at de kun leser oddetall bak komma og ikke partall.

Ollimo
23/01/11, 19:12
Jeg kjøpte denne på eBay, halv pris :) http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=7814&katid=9&mid=m436&id=&vn=736

Funker fint det, men som Heenster skriver leser den kun oddetall bak komma...

JK91
24/01/11, 13:39
Takker for svar! :)
Dreiv å så på ett par spillere på Amazon.com til en veldig grei pris... kosta vel knapt 800 kr der...samme spiller her i Norge går for 2900+ her i Norge! sjuke forskjeller.....
Prøvde å se på teknisk info om det sto noe om "european radio", men klarte ikke finne noe av det i beskrivelsen.
Blir heller til at jeg kjøper en veldig lite brukt Kenwood spiller fra en kompis :) litt kjipt å kjøpe en spiller fra usa, og få dårlig eller ingen radio....

Mathisen
26/01/11, 21:24
Detta så litt intresant ut men hvordan er det med betaling å sånt når man handler på Amazon.com a?

Ollimo
26/01/11, 22:25
Detta så litt intresant ut men hvordan er det med betaling å sånt når man handler på Amazon.com a?

Visa eller Mastercard :)

Mathisen
27/01/11, 00:30
ok, da er det ikkno stress.. tenkte vis jeg må fram med nettbank så må jeg kontakte banken å få ny kode :P men vis det funker med visa så bør det gå glatt:)