PDA

Vis full versjon : Volvon hopper foran!



Dag Thomas
22/01/11, 20:36
Hei folkens!:) Trenger litt hjelp her.

Bilen det gjelder er en volvo MY08 2.0D. Er originalt senkesett på den som senker 30 mm. Bilen er god å kjøre på rett vei, men når det kommer sånne lange dumpler hvor man holder litt fart spretter den opp og ned i nesa! Kjørte en MY11 D3 her om dagen og denne var stivere!!!:eek: Den var helt original! Tåler ikke originale dempere senkesett? Den er grei i vanlig tette dumpler.

TeamBørnOut
22/01/11, 20:56
sikkert gammle dempere? :)

Dag Thomas
22/01/11, 21:06
sikkert gammle dempere? :)

Gamle? Bilen er fra 08 og har rulla knapt 50.000km:confused:

Kan det være at senkefjørene gjør at demperen bare jobber på toppen og bilen fjører da ikke nok i lange dumpler?

TeamBørnOut
22/01/11, 21:12
Er nok at demperne ikke gjør jobben sin når de er "korta" så ille ja. men kan jo være demperne også.. Ikke uvanlig at ting ryker på volvo selv om det ikke er så gammalt :D
kan jo montere de andre fjørene igjen og prøve. er jo ikke store jobben

angerman
22/01/11, 21:16
08 modeller har vi skiftet mye støtdempere på. blir som sykkelpumper. + at det blir sideveis slak i de. med medfølgende ulyd. samme om bil har gått 25 eller 100 000km. desverre.få nye på garanti.

Dag Thomas
22/01/11, 21:24
08 modeller har vi skiftet mye støtdempere på. blir som sykkelpumper. + at det blir sideveis slak i de. med medfølgende ulyd. samme om bil har gått 25 eller 100 000km. desverre.få nye på garanti.

Såpass ja:) Kan det rett å slett være at dem er kaputt da:eek:Ny tur til Volvo da! Jeg har dessverre ikke de gamle fjørene:mad: Satt å vurderte bilstein her jeg nå, men ønsker liksom ikke at bilen blir hardere. Jeg ønsker komfort! Takk for svar:) Bra med et slikt forum!

TeamBørnOut
22/01/11, 21:25
nye dempere koster sikkert ikke allverden. er jo ikke akkurat noe teknologi i volvos dempere :D

angerman
22/01/11, 21:32
hvertfall ikke disse som det står ford på og made in china....

Dag Thomas
22/01/11, 21:46
hvertfall ikke disse som det står ford på og made in china....

Blir evt. garanti sak dette. Er vel sikkert Ford dempere ja. Håper i hvertfall at det hjelper. Litt slitsomt å hoppe rundt.

gunnargt
22/01/11, 22:22
Må ikke bytte de såkalte "hjelpefjærene" foran når du senker da? Ser bare at det er andre sånne til biler med r-design og de er vel senket

Dag Thomas
22/01/11, 22:32
Må ikke bytte de såkalte "hjelpefjærene" foran når du senker da? Ser bare at det er andre sånne til biler med r-design og de er vel senket

Mye mulig? Jeg kjøpte bilen ferdig senket så det veit jg ikke?

gromførti
02/02/11, 15:39
Har skifta en del av demperan der. enkel jobb:)

Jobber på ett volvo og ford verksted. er mye demperjobber hos ford i allefall.
om jeg ikke tar feil så er vell demperne på volvo v70 og ford mondeo like?

Dag Thomas
02/02/11, 21:51
Har skifta en del av demperan der. enkel jobb:)

Jobber på ett volvo og ford verksted. er mye demperjobber hos ford i allefall.
om jeg ikke tar feil så er vell demperne på volvo v70 og ford mondeo like?

Stemmer det:) Bilen har vært hos Volvo er og helt sluttkjørte. Hadde jeg aldri trodd etter kun 50.000 km. Nå blir de skifta til gassdempere.

Texascom
07/02/11, 17:33
Stemmer det:) Bilen har vært hos Volvo er og helt sluttkjørte. Hadde jeg aldri trodd etter kun 50.000 km. Nå blir de skifta til gassdempere.

Noen demperserier er helt kake på lav km, mens andre kan gå i evigheter.

Dag Thomas
19/02/11, 18:34
Nye dempere montert!!:D Skiftet til gassdemepere. Gud hjelpe meg for en forskjell. De gamle oljedemperene var jo rett og slett av dårlig kvalitet! Ford møkk!

945-Halden
19/02/11, 18:41
Nye dempere montert!!:D Skiftet til gassdemepere. Gud hjelpe meg for en forskjell. De gamle oljedemperene var jo rett og slett av dårlig kvalitet! Ford møkk!

Der kan jeg godt si meg enig.. hadde Ford som jobb-bil,det var noe hele tida....
spes hjullager foran.... bytta vel 2-3ganger i året.

C.Erstad
19/02/11, 19:02
Der kan jeg godt si meg enig.. hadde Ford som jobb-bil,det var noe hele tida....
spes hjullager foran.... bytta vel 2-3ganger i året.
Sikkert samme lager som v50en har da! :P
De går det MASSE av!