PDA

Vis full versjon : 940 turbo automat dauer ut

DieselDriver
22/01/11, 15:37
Hvis jeg skal fort inn i en rundkjøring og bremser hardt opp igjen når jeg kommer inn så dauer bilen. Noen som har svar på det? Kan finne ut av det selv men er sikkert andre her som vet hva det er med en gang:)

TeamBørnOut
22/01/11, 15:51
tomgangs regulatoren. Lmm, lekasje mellom motor og lmm. trykktest :)

DieselDriver
22/01/11, 16:03
Ja var det jeg tenkte. Får sjekke noen slanger der. Bilen går helt fint på tomgang varm som kald. Blir nok startgasstrikset. Men lurte på og få tak i en ecomax chip. Trenger vel ikke større dyser og slikt? Og justere opp orginalturboen (ft) og senere montere t3 fra d24t. Lurte på annen kam og. Noen og anbefale?

TeamBørnOut
22/01/11, 16:05
stargass fungerer dårlig. du må sette trykk forran turbon (husk å sett motor i 0 først).

minimum 3" eksos. ecomax ship. A kam = holdbar automaskasse hvis du bytter olje og gir den litt kjøling.

DieselDriver
22/01/11, 16:19
Har en slik liten ekstra kjøler fra noe anna volvo automat greier. Kan sikkert koble den sammen med den andre på en eller annen måte.
Takker for svar TBO!
Men har ett spørsmål til, Har bakaksel som sperrer likt ( ikke lamellsperre) Men den funker ikke når en kommer litt opp i fart? Går det ann og gjøre noe så den sperrer hele veien?

TeamBørnOut
22/01/11, 16:58
Yes. ta opp lokket bak. da ser du 2 små "slynger". dette er utløseren som gjør at bilen sperrer. vedsiden av sitter et stort lodd / slynge. denne gjør at du ikke får sperre i høye hastigheter. Enten så borer du masse hull i den største slynga. eller sveiser den fast.
Borer du hull så vil den slå ut senere :)