PDA

Vis full versjon : bytte til 2din... ???



Sollien
22/01/11, 15:33
lei av min hu 603 nå, og vurderer å bytte til en 2din enhet.. er det noen av disse som er kompatibel med rti, integrert tlf og rattkontroller???? :confused:

TeamBørnOut
22/01/11, 15:35
Tenker du på ettermarkeds?
rattkontrollen får man til å fungere. men ikke de andre greiene.
gå på svxc og søk på bluepower (eller noe sånt) så finner du mye info :)

Sollien
22/01/11, 15:53
ok.. syns det blir litt kjipt å bare ha en nav. skjerm framme som er helt ubrukelig... går det an å gjør noe "sprell" med den da??

TeamBørnOut
22/01/11, 15:58
Det går å koble seg inn på den ja. elektro freaksa på svxc.se vet mer om dette. Er "få" folk som har modifisert særlig på disse bilene i norge enda.

Sollien
22/01/11, 16:26
ok.. prøvde meg på en sånn ipod/aux/bluetooth kobling... fikk bare lyd på høyre side??? men jeg måtte koble fra navigasjonen, så jeg regner med at strømmen kommer fra cd-skifteren... så da skulle det vel holde om 2din'en hadde utgang til cd-skifter for å få liv i den gjen ??? er jeg helt på bærtur nå kansje??

Sollien
22/01/11, 16:27
vil jeg miste ryggesensoren??? er den tilkoblet stereoen??

angerman
22/01/11, 17:00
mister den også ja. men får kjøpt en boks til det også. koster endel da...

Sollien
22/01/11, 17:52
whoo... blir jo litt styr det her da... men er det meningen at linja inn på cd-changer/RTI bare skal vere på høyre side?? begynner å vurdere kjøp av hu 850 i steden....

TeamBørnOut
22/01/11, 17:57
http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php?t=19948&highlight=

Sollien
22/01/11, 18:07
http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php?t=19948&highlight=


jepp såg litt på den... men det blir så fort kostbart i forhold til å skifte ut til en annen hu... ev finne ut hva som feiler min??? er jo greit å ha lyd på begge sider... er kun på cd-changer jeg har problem.. cd/radio spiller på alle????????

Sollien
22/01/11, 23:44
ok tror jeg driter i å skifte... må bare finne ut hvorfor jeg bare får lyd på høyre side...
ideer noen?????

HansM
23/01/11, 00:00
ok.. prøvde meg på en sånn ipod/aux/bluetooth kobling... fikk bare lyd på høyre side??? men jeg måtte koble fra navigasjonen, så jeg regner med at strømmen kommer fra cd-skifteren... så da skulle det vel holde om 2din'en hadde utgang til cd-skifter for å få liv i den gjen ??? er jeg helt på bærtur nå kansje??

Hva slags adapter har du satt inn?

Sollien
23/01/11, 00:01
xcar link fra acb.... :/

HansM
23/01/11, 00:14
xcar link fra acb.... :/

Kjenner ikke til dette.
Har selv i fra Imiv og det fungerer greit nok. Ikke like godt som Pioneer sitt gjør. Men de jobber med å bli MFi-godkjent.

Sollien
23/01/11, 01:34
mulig jeg er på villspor... men jeg koblet den til der navigasjonen var før.. er det mulig å justere dette noen plass??? funker på alle hvis jeg spiller vanlig cd!!

HansM
23/01/11, 20:24
Jeg koblet til min bak på radio'n. Men jeg har ikke navigasjon heller.
Ser av settene til www.imiv.ca så er det egne sett for dem navi. mest sannsynlig for å opprettholde navi-funksjonen.

Sollien
24/01/11, 13:56
var på volvo i dag og fikk vite at 6pin stikket i bakkant av spilleren er til forsterker...
fikk også pratet med acb... der var det null problem han mente det kunne høres ut som feil på boksen, og sendte meg en ny umidelbart :P sånn service digger jeg bare satse på at det er mer hjelp i.. hvis ikke blir det vel iMiv... ;) noen som vet om det finnes en splitter så det går ann å koble rti og "cd-skifter" på samme utgang??? det blir et must for meg hvertfall...

Sollien
24/01/11, 15:52
Jeg koblet til min bak på radio'n. Men jeg har ikke navigasjon heller.
Ser av settene til www.imiv.ca så er det egne sett for dem navi. mest sannsynlig for å opprettholde navi-funksjonen.



ARGH..... de selger ikke det produktet jeg vil ha akkurat nå..... noen som vet når det kommer i salg?? (classic og LE) noen som har kjøpt allerede og kan fortelle litt om den (funksjon, brukervenlighet osv?) og hva melbus prepped er??? hvordan finner jeg ut om jeg har det???

HansM
24/01/11, 16:47
ARGH..... de selger ikke det produktet jeg vil ha akkurat nå..... noen som vet når det kommer i salg?? (classic og LE) noen som har kjøpt allerede og kan fortelle litt om den (funksjon, brukervenlighet osv?) og hva melbus prepped er??? hvordan finner jeg ut om jeg har det???

De driver å blir godkjent av Apple, derfor salg stopp. Har søkt litt rundt. Og det er rundt hjørnet for å slippe det. Selv har jeg LE-versjonen. Man velge om man vil kjøre simple eller advanced mode. Det er som er det størst irriterende med dette settet er at når man bytter mellom Simple og advanced så starter den på nytt. Av spilliste eller første sang. og en annen ting er sangtitler ikke står stille når den står i advanced. De ruller inn over skjermen fra venstre, uavhenging av lengde. Displayene som er på HU-seriene er ikke spesielt glad i det når det er kaldt. Det blir ikke ødelagt, bare tregt. Så ikke så lett å skjønne hva som står før man har fått varmen i det. Ellers funker alt utmerket. Selv skal jeg oppgradere til classic-versjonen når den nye versjonen kommer for salg. Men de har varslet at de gamle produktene dems kan sendes inn og oppgraderes.

http://www.volvotech.eu/product_info.php/cPath/133_134/products_id/193 <-- Her er det til salg.

Nick V70N
25/01/11, 10:16
ARGH..... de selger ikke det produktet jeg vil ha akkurat nå..... noen som vet når det kommer i salg?? (classic og LE) noen som har kjøpt allerede og kan fortelle litt om den (funksjon, brukervenlighet osv?) og hva melbus prepped er??? hvordan finner jeg ut om jeg har det???

Ta en titt på worklogen min. Der finner du litt beskrivelse av min erfaring med iMIV.

Sollien
26/01/11, 13:11
Ta en titt på worklogen min. Der finner du litt beskrivelse av min erfaring med iMIV.

liker den loggen ;) men lurer fremdeles på hva Melbus er????:confused:

aarnes
26/01/11, 21:04
Fra IMIV sine sider:


What is Melbus

Melbus us the communication system that is installed in many Volvo vehicles. (It has now been replaced by the MOST system) It is used to integrate the radio, RTI systems and any other peripherals into one friendly system. Melbus devices can be chained together, so it is possible to integrate several devices in one vehicle. This is accomplished through the use of Melbus splitter and chain cables. All of our multimedia adaptors use the Melbus system.

mister j
29/01/11, 23:56
Så om din bil er melbus prep. betyr bare at det er trekt ferdig kabel til navigasjon eller cd skifter i bagasjerummet.