PDA

Vis full versjon : B230F+T motorproblemer, fjusker ved ladetrykk



OlavS.
21/01/11, 22:56
har problemer med motoren min, den fjusker ved ladetrykk.
virka bare som et lite rykk, på høyt turtall før, når jeg ladet 0,3.da skjedde det bare av og til, i større og mindre grad.
men nå når jeg har stilt opp til 0,5, så virker det som om den"bremser". det hver gang, varierer i "omfang"
bilen går fint på tomgang, og ved pådrag under 3000. så er bare på høyt turtall at dette skjer.
har hørt noen si at fødepumpa i tanken kan gå, og gi slike symptomer.

Sebbe
21/01/11, 23:01
jeg ville hvertfall skjekka om pumpa i tanken virka, eventuelt skjekka tenningsdeler

OlavS.
21/01/11, 23:03
er ny rotor, fordeler, plugger.

turbotore
22/01/11, 01:38
det er vel banke føler i blokka på denne kansje?
da kan det være den som slår ut pga teningsbank,
da kan du jo prøve å dra av kontakten på den, å prøve om det kommer seg,
men er jo ikkje å anbefale å kjøre med teningsbank altså,
men du finner kansje ut va problemet er jalfal.
har hat problemer med banke sensorer flere ganger sjøl, jo hardere dei er skrudd fast i blokka jo mer følsomme blir dei. å kutter teninga for ingenting.

Daruu
22/01/11, 01:49
Hva slags hjerner kjører du med da?

Ellers ville jeg holdt en knapp på bensinpumpe(ne)

EivindG
22/01/11, 05:14
les av pluggene, vis det er en F som er montert turbo på så holder eg en knapp på fuelkutt..

skjer det når du gasser sakte men sikker, eller bare vis du flater fjølen?

Har du intercooler på den?

TeamBørnOut
22/01/11, 05:27
Tenningsbank. Du sa jo pumpa under bilen bråka en del. Skru ned trykket til du har funnet ut dette. Du har bare F stempler og de brenner du hull i fort hvis du ikke har kontroll på ting

OlavS.
22/01/11, 10:29
har FT hjerner med chip, og mistenker bensinpumper.

Ekren
22/01/11, 18:13
sjekk tankpumpa di tenker jeg :)

OlavS.
22/01/11, 18:16
ja. hvor bør jeg kjøpe det da isåfall?
er vel bare å ta ut pumpa, og sette 12 volt på den for å se om den virker?

TeamBørnOut
22/01/11, 18:18
hør om den fungerer. som oftest så er det dårlig kontakt. så de lever litt da og da. fbn til dama var "frisk" noen ganger.. skjønte hvorfor når vi monterte turbo og man trengte all suppa den kunne få :)

OlavS.
22/01/11, 18:20
ja, den har hatt litt slike tendenser som du beskriver ja, nå etter tå montert turbo, har det tatt helt av. skal opp med dritten i morgen!

Sebbe
22/01/11, 18:37
min oppførte seg også sånn, jeg oppdaga at det ikke var tankpumpe i det hele tatt, noen hadde bare fjerna den og sveist inn retur på ett tankarmatur fra en forgassermotor og brukt :p

OlavS.
25/01/11, 16:43
Hvilken bensinpumpe vil dere anbefale? vil ha noe som er så og si bolt on, og som funker bedre enn den orginale. kan jeg drite i den under bilen, og hive på en bosch 040?