PDA

Vis full versjon : a gasser vil ikke starte?



Dimmern
21/01/11, 15:36
bilen min gikk ordentlig med solex k gasser, så satt jeg på a gasser nå, men den vil IKKE starte overhode. gasser og tenning er riktig justert, noen tips? den gikk fint til jeg skulle starte igjen :) all tenning er nytt... noen tips?

cossykiller
21/01/11, 15:37
er pluggene våte ? får den bensin ?

Dimmern
22/01/11, 00:02
er pluggene våte ? får den bensin ?

får bensin som bare det, alt det der er i orden, men det er null håp :S

Daniel V
22/01/11, 01:01
Selvom du sier det motsatte, så høres det fortsatt ut som om gasseren er justert feil. Hvordan vet du at den er justert riktig hvis motoren ikke går? Standardinnstillingene funker ikke alltid på en 20 år gammel gasser. Når en motor og forgasser kommer opp i den alderen (og har sikkert rullet noen km), så er det lite standard innstillinger som funker, da er det "prøving og feiling" som gjelder! :)

Dimmern
22/01/11, 14:29
Selvom du sier det motsatte, så høres det fortsatt ut som om gasseren er justert feil. Hvordan vet du at den er justert riktig hvis motoren ikke går? Standardinnstillingene funker ikke alltid på en 20 år gammel gasser. Når en motor og forgasser kommer opp i den alderen (og har sikkert rullet noen km), så er det lite standard innstillinger som funker, da er det "prøving og feiling" som gjelder! :)

begynte tre runder på blandingsskruen på gassern som er originalt, og skrudde meg utover og utover :) merkelig saker... gjøre ett forsøk med startgass, se om den kanskje tenner i hvertfall....
;)

cossykiller
22/01/11, 15:06
og tenninga og alt er også som det skal være ? ikke haugammal bensin som er 50/50 med vann ?

Dimmern
22/01/11, 19:29
og tenninga og alt er også som det skal være ? ikke haugammal bensin som er 50/50 med vann ?

absolutt alt er nytt av tenning, og bensin er ny :) bilen gikk i går tidlig, så tok jeg av gassern og satt på en a gasser, da vil den ikke starte, har åpna gassern og gjort reint og gått over også

cossykiller
22/01/11, 19:43
den får gnist også ? alt av slanger inn på gasseren er slik det skal ?

Dimmern
22/01/11, 19:51
den får gnist også ? alt av slanger inn på gasseren er slik det skal ?

jepp :)

Dimmern
23/01/11, 18:03
tok opp gassern, gasser stemplet satt "feil" vei :) problemet er løst:)