PDA

Vis full versjon : V70 2001 modell henger og lager lyd i revers



midnat
20/01/11, 22:10
Godtfolk!
Jeg er ny her på forumet, og ser at dette kan være nyttig for mange. Takk for det!

Jeg har en V70, 2001-modell, bensinmotor. Bilen har gått 233000, automatkassen ble byttet etter 100000 jfr forrige eier. I fjor fikk jeg verksted til å bytte olje på kassa. Mener de gjorde en såkalt flushing også.

I det siste har det skjedd en endring i hvordan bilen oppfører seg. Når jeg setter den i revers, så begynner ikke bilen å trille bakover. Istedet må jeg gi ganske mye gass, da kommer det en lyd som høres ut som metall mot metall, så kjennes det ut som om noe 'løsner' under bilen, og så rygger bilen som normalt. Den henger altså, som om bremsene henger på eller noe - dette skjer bare i revers. Framover fungerer automatkassen normalt.

Hva kan dette være? Dette kom helt plutselig. I tillegg stoppet bilen her om dagen to ganger, begge gangene bremset jeg ned litt brått og svingte av like etterpå. Dette har aldri skjedd før...

Noen tips til hva dette er?

TeamBørnOut
20/01/11, 22:24
Lite olje / mye olje "kan" gjøre sånt. under "howto" avdelingen står det hvordan du kan lese ut "enkle" feilkoder. se om du får opp noe der

BaardMo
24/01/11, 23:18
Hei

Jeg har ikke noen løsning på ditt problem, men har de siste dagene opplevd akkurat det samme på min 04 XC90 som har gått 110 000. Det begynte med at bilen "henger" idet jeg skulle rygge ut av garasjen på lørdag. Det samme har gjentatt seg flere ganger de siste dagene, og i blant kommer det "knekkelyder" når jeg rygger.

Ringte Bilia i dag og han mente at det parkeringsbremsen som hadde gått i stykker. Skal inn på onsdag og få det fikset..


mvh
Baard