PDA

Vis full versjon : "bruksanvisning" på montering av webre?



Dimmern
20/01/11, 20:55
hva trenger jeg for og få 40mm webre på 740n med småtrimma a motor? har innsug, gassere og trakter..
trenger vel gassvaier? (og luftfilter)

men burde jeg ha en bensintrykks regulator?

og er det noe mere jeg trenger?

TeamBørnOut
20/01/11, 21:32
såååå feilpost...

Dimmern
20/01/11, 21:35
såååå feilpost...

jaha ?

cossykiller
20/01/11, 23:19
skulle ligget under motor og gir dette her.

VolEvo
20/01/11, 23:24
villa sagt at denna tråden hørte til i avansert trimming jeg ;) er jo ikke bare smakk smakk det med dobble gassere. lurer på ha som er avansert trimming jeg hvis ikke å justere inn dobble webere er det ? tydeligvis noen som ikke har vært borti motorer med flere gassere og vet hvor avansert det er... makan til oppførsel -.-

TeamBørnOut
20/01/11, 23:26
Forskjell på å montere og justere ;)

VolEvo
20/01/11, 23:30
har jo ikke montert det ferdig før du har justert det da!!!!

TeamBørnOut
20/01/11, 23:35
Å nei! stemmer det!

Er det noen som kan hjelpe meg å¨justere inn bokhyllene mine?

VolEvo
20/01/11, 23:45
så du setter opp bokhylla å gir full f*** i om den er møkk skjeiv du eller?

TeamBørnOut
20/01/11, 23:49
Da ville jeg spurt om noen gadd å hjelpe meg å justere bokhylla!
Tråden bør flyttes.. men det eneste som skjer er vell at moderatorene sletter en del tråder hvis vi begynner å snakke om ballongflygninger og filmen "knerten".
for flytting av tråder i denne kategorien er de dårlige til!

PS: han lurer på om han trenger bensintrykks regulator og gasswire... IKKE SÅ avansert...
Det er forskjell på og montere og justere....

Dimmern
21/01/11, 00:40
Da ville jeg spurt om noen gadd å hjelpe meg å justere bokhylla!
Tråden bør flyttes.. men det eneste som skjer er vell at moderatorene sletter en del tråder hvis vi begynner å snakke om ballongflygninger og filmen "knerten".
for flytting av tråder i denne kategorien er de dårlige til!

PS: han lurer på om han trenger bensintrykks regulator og gasswire... IKKE SÅ avansert...
Det er forskjell på og montere og justere....

er det noe som skulle vært flytta her så er det deg, ut av vccn... uansett hvem tråd jeg er innpå så har du blanda deg borti og folk er irriterte!
at det går ann..

TeamBørnOut
21/01/11, 00:44
Buhu.. Er lov å prøve å holde denne forum delen litt reint for montering spm av gasswire og bensin tryks regulatorer. du kan melde deg inn på TPC hvis du vil ha en "avangsert" kategori du kan poste slike spm i.

TeamBørnOut
21/01/11, 00:46
"små trimma motor"
"Avansert trimming Diskusjoner som angår avansert trimming. Altså ting utenom det vanlige"

Dimmern
21/01/11, 00:46
og du kan melde deg ut av vccn eller slutte å svare frekt på ALLE tråder... god natt.

Dimmern
21/01/11, 00:47
og forresten, jeg la ut denne tråden både her og i motor og gir. den blei slettet i motor og gir! ergo, den skal ligge her...

TeamBørnOut
21/01/11, 00:54
Du lager tråder som " får ikke justert tenning" . MEN DU FIKK JUSTERT TENNINGA.
Så skulle du montere STIFTE tenning ?
Så har du en annen tråd hvor du påstår det er en PUMPE bak i tanken på biler med A motor. Syns du det er rart folk reagerer litt da? Selv om folk sier til deg det ikke er som du tror så skal du liksom "fortsette".
Ikke bare det. men du JUGER å sier du har snakker med folk på volvo om dette også. Slutt å skriv masse piss så får du nok hjelp uten at "jeg, den store stygge ulven" lurer på hva F du driver med i tråden din.

Her har du laget en tråd hvor du spør om du trenger gasswire og bensintrykks regulator.
DET ER IKKE "Avansert trimming".

Gidder ikke engang nevne de andre trådene dine hvor du spør om ting som kommer opp bare du søker!

TeamBørnOut
21/01/11, 00:55
og forresten, jeg la ut denne tråden både her og i motor og gir. den blei slettet i motor og gir! ergo, den skal ligge her...

Så du laget tilogmed 2stk tråder om samme spm? BRA! Be de flytte denne isteden!
De gjorde sikkert en feil. slik som du gjør når du poster 2stk like tråder

Dimmern
21/01/11, 00:56
Du lager tråder som " får ikke justert tenning" . MEN DU FIKK JUSTERT TENNINGA.
Så skulle du montere STIFTE tenning ?
Så har du en annen tråd hvor du påstår det er en PUMPE bak i tanken på biler med A motor. Syns du det er rart folk reagerer litt da? Selv om folk sier til deg det ikke er som du tror så skal du liksom "fortsette".
Ikke bare det. men du JUGER å sier du har snakker med folk på volvo om dette også. Slutt å skriv masse piss så får du nok hjelp uten at "jeg, den store stygge ulven" lurer på hva F du driver med i tråden din.

Her har du laget en tråd hvor du spør om du trenger gasswire og bensintrykks regulator.
DET ER IKKE "Avansert trimming".

Gidder ikke engang nevne de andre trådene dine hvor du spør om ting som kommer opp bare du søker!

noen er mer voksene enn andre! og du kan visst absolutt alt skjønner jeg :) så da burde det ikke være noe problem for deg og fortelle meg akkurat hva jeg skal " gjøre" med webere? :)

deg gidder ikke jeg og bruke opp tiden min på...

detta er ett volvoforum for og snakke om volvo, ikke for og lese alle tråder og se hva du har skrivd for noe....

TeamBørnOut
21/01/11, 00:58
Jeg kunne GLATT ha fortalt deg hva du trengte i minste detalj. kommet med tips etc. Fordi jeg kjørte 2stk dobble på 140n min. trykksatte dellorto gassere med elektrisk pumpe + + +.
Men nå bryr jeg meg ikke en dritt om det :) hvis jeg hadde sett tråden din i "motor og gir" så skulle jeg mer en gjerne svart... Men jeg så kun denne.. ;)

Dimmern
21/01/11, 01:01
Jeg kunne GLATT ha fortalt deg hva du trengte i minste detalj. kommet med tips etc. Fordi jeg kjørte 2stk dobble på 140n min. trykksatte dellorto gassere med elektrisk pumpe + + +.
Men nå bryr jeg meg ikke en dritt om det :) hvis jeg hadde sett tråden din i "motor og gir" så skulle jeg mer en gjerne svart... Men jeg så kun denne.. ;)

da skjønner jeg ikke hva du gjør her, visst du veit svaret men ikke gidder og svare..

TeamBørnOut
21/01/11, 01:10
Men les hva jeg skriver da? Jeg så kun denne tråden. ikke den andre... Jeg hadde faktisk tenkt til å svare. men håpet en moderat kunne flyttet tråden til motor og gir. men så kommer det en tulling å sier at ting må justeres før de kan kalles montere! Så da ble jeg revet med! Men så kom du med "du burde vært flyttet ut av vccn fordi jeg tror gasswire er avanser trimming".
Da blir jeg såååå imponert at jeg syns du kan klare deg med andres hjelp :)
Hvis noen sa til meg at tråden er feilposta. så ville jeg titta litt på innlegget mitt og antagelig ha sendt en moderator en PM eller slettet tråden min. og laget en ny i en annen kategori...

Dimmern
21/01/11, 01:12
Men les hva jeg skriver da? Jeg så kun denne tråden. ikke den andre... Jeg hadde faktisk tenkt til å svare. men håpet en moderat kunne flyttet tråden til motor og gir. men så kommer det en tulling å sier at ting må justeres før de kan kalles montere! Så da ble jeg revet med! Men så kom du med "du burde vært flyttet ut av vccn fordi jeg tror gasswire er avanser trimming".
Da blir jeg såååå imponert at jeg syns du kan klare deg med andres hjelp :)
Hvis noen sa til meg at tråden er feilposta. så ville jeg titta litt på innlegget mitt og antagelig ha sendt en moderator en PM eller slettet tråden min. og laget en ny i en annen kategori...

sa ikke at gasswire var avansert jeg, men weber er avansert, ikke like mange kan like mye om dette som en a-gasser eller en b230fk for eksempel, derfor følte jeg at dette var mer "avansert"... beklager visst det plager deg!..
god natt :)

TeamBørnOut
21/01/11, 01:18
Som vi nevnte for deg i en annen tråd.
Kjøp en bensinpumpe fra en FK bil. Legg denne pumpa i tanken.
Kjøp en malpassi regulator fra pedersen beregnet for forgassere. gjerne en bensintrykks måler også. koble sammen dette og lever bilen på mapping/justering.
Ang gasswire så må du sjekke om du kan bruke den du har fra før...

Skal du prøve å justere inn dette selv så bør du skaffe en BB lamda så du ser om motoren går fett eller magert..

Dimmern
21/01/11, 01:20
Som vi nevnte for deg i en annen tråd.
Kjøp en bensinpumpe fra en FK bil. Legg denne pumpa i tanken.
Kjøp en malpassi regulator fra pedersen beregnet for forgassere. gjerne en bensintrykks måler også. koble sammen dette og lever bilen på mapping/justering.
Ang gasswire så må du sjekke om du kan bruke den du har fra før...

Skal du prøve å justere inn dette selv så bør du skaffe en BB lamda så du ser om motoren går fett eller magert..

har pumpe fra f motor? antar at dette er mye av det samme? hvordan skal jeg få den til å gå "som originalt" når jeg ikke har noe uttak til det ved tanken?

TeamBørnOut
21/01/11, 01:21
Legg opp ledning fra tenninga og bakover til tanken. bruk rele.
bruker du pumpe fra en FK bil så har du kun ei pumpe. denne kan du sleppe ned i tanken. så du slipper å bruke 2 stk pumper som du må med den til F motoren.

Dimmern
21/01/11, 01:38
Legg opp ledning fra tenninga og bakover til tanken. bruk rele.
bruker du pumpe fra en FK bil så har du kun ei pumpe. denne kan du sleppe ned i tanken. så du slipper å bruke 2 stk pumper som du må med den til F motoren.

hmm, så får altså ikke kjørt webre på kun den mekaniske pumpa? er jo bare 40 mm det er snakk om , til bruksbil:)

TeamBørnOut
21/01/11, 01:42
man skal vistnok ikke bruke mekanisk pumpe fordi den gir "sjokk" ellerno og noe i gasserene blir vistnok slitt ut pga dette. husker ikke hva. men ble fortalt dette av alf e en gang for mange år siden. Derfor anbefalte han elektrisk pumpe isteden som ga jevn trykk og ikke pulserte. Mulig dette kun gjalt typen gassere jeg hadde. men uansett så er elektrisk pumpe fint. da får du montert sprut rett på når du er dritt lei gasser driten :)

Dimmern
21/01/11, 01:44
man skal vistnok ikke bruke mekanisk pumpe fordi den gir "sjokk" ellerno og noe i gasserene blir vistnok slitt ut pga dette. husker ikke hva. men ble fortalt dette av alf e en gang for mange år siden. Derfor anbefalte han elektrisk pumpe isteden som ga jevn trykk og ikke pulserte. Mulig dette kun gjalt typen gassere jeg hadde. men uansett så er elektrisk pumpe fint. da får du montert sprut rett på når du er dritt lei gasser driten :)

hehe sant det, men justering av gassere? sette den til alf eng?

TeamBørnOut
21/01/11, 01:47
er lurest for å få det riktig uten å blåse noe ;)
han har utstyr og deler til å dyse opp gassere etc etc..
Men du burde kanskje overhale motoren din først? tror ikke han vil være med å trimme så mye på en motor med mye skjørtebank :P

Dimmern
21/01/11, 01:59
er lurest for å få det riktig uten å blåse noe ;)
han har utstyr og deler til å dyse opp gassere etc etc..
Men du burde kanskje overhale motoren din først? tror ikke han vil være med å trimme så mye på en motor med mye skjørtebank :P

ja er straks i gang med det! ;) skal inn med en nyoverhalt f blokk:)

GMV
30/01/11, 13:06
Har selv kjørt med mekanisk pumpe på den 240'n med 45mm Dellorto på. Dette var kun nødløsning da den elektriske Facet pumpa kveldet. Det er viktig å kjøre med trykkregulator på sånt oppsett da nåleventilene inne i flotørkammeret slites ut fort hvis ikke. Dellorto skal kun ha 0,2bar mens Weber takler oppimot 0,4-0,5bar. Facet Red Top pumpa som anbefales er jo også en membranpumpe, så trykkregulator er det viktigste. Org mekanisk pumpe rakk hvis til rundt 170-190hk ifølge KG trimning, så var nok på kanten på min som ga 198Hk.
Bare pass på å ha nok komp med sånt oppsett, hvis ikke er det liten vits i å sette på. Minimum K kam er å anbefale, helst en som er beregnet for gassere. Selv kjørte jeg med en KG7 kam, grei den men hadde nok valgt en KG8 i dag. Og til slutt, foralldel IKKE koble sammen vacum til bremsekraftforsterker fra alle kanalene, det rekker med en, hvis ikke så fucker du opp pulseringseffekten. Jeg ville å sjekket dysingen på gasserne før montering, hvis ikke kan det bli dyrt. Har selv erfart å brenne opp innmaten i en gasser pga det. Og det kan jeg love deg ble dyrt!

TeamBørnOut
30/01/11, 13:52
Takker GMV! husket ikke hva det som ble slitt het :D

142. 72
30/01/11, 15:44
nålventilene i forgasserne er lurt å bytte en gang i året uansett!

GMV
31/01/11, 18:09
Ja det heter så, men de slites unødig fort om du ikke har trykkregulator.