PDA

Vis full versjon : Xc70 06 med litt viskose tendenser



TeamBørnOut
20/01/11, 18:39
En kammerat skal ha seg nyere volvo til fammilien. vi har og prøvekjørte en v70 i går. han likte den godt men kunne tenkt seg 4x4.
I dag oppdaga han at jeg hadde xc70 og han ble litt forelsket dessverre... så vi dro ut på leting og prøvde en tilsvarende. Ny motor og automat kasse(bombe).
Men jeg merka fort at bakhjula ikke slo inn like raskt som på min bil. + at det ikke føltes som at den dro like mye bak som min. på speilblank is så kunne man høre at den dro foran i 0.2sek(ikke et halvt sekund... men nok til at man merket det) før bakhjula slo inn.
Bilen hadde ingen feilkoder heller. Hoppet inn i min bil og merka med en gang forskjell når vi kjørte ut fra plassen.

Noen som har peil på hva dette kan være? med min bil kan jeg gi litt gass i rundkjøringer så kommer rompa fort ut.. her så oppførte den seg mer som litt eldre volvoer med viskosekobling.
(var en 06 model med haldex 3).

Edit: Jeg oppfattet det som at den ikke dro bak fra første stund, som min gjør. Kan dårlig trykk i "pumpa" etc gjøre noe sånt? Litt skummelt å være nybakt far og gå på en verksted regning. så jeg sa jeg kunne høre med dere før han event bestemmer seg / ser på en annen bil.

TeamBørnOut
20/01/11, 21:54
trykkgiveren på haldex klumpen er vistnok bruksvare på disse bilene!! Så da løser nok problemet seg :)

Daniel V
23/01/11, 23:46
En kammerat skal ha seg nyere volvo til fammilien. vi har og prøvekjørte en v70 i går. han likte den godt men kunne tenkt seg 4x4.


Dere to som prøvekjørte V70en vi kjøpte? :)

TeamBørnOut
23/01/11, 23:49
Yes :)

Daniel V
23/01/11, 23:53
Yes :)

Da er jeg glad for at han villa ha 4x4 i stedet, så vi fikk den :D

Vi er i alle fall kjempefornøyd med bilen! Full NAFtest og ingen ulyder! :D