PDA

Vis full versjon : tannhjul sitter, b230f



kompi
20/01/11, 12:40
skal bytte diverse pakninger å sånt på motoren min nå. jeg har kommet så langt at jeg skal av med tannhjulet til registerreima det som sitter på veiva. dette sitter da veldig fast å jeg har prøvd mye rart for å få det løst men er redd for å ødelegge det. noen som har hatt problemer med dette? hva gjorde dere for å få det av?

MvH kompi

TeamBørnOut
20/01/11, 15:42
litt varme :)

kompi
20/01/11, 19:29
har prøvd det. men sitter som fjell forde

TeamBørnOut
20/01/11, 19:35
egentlig er du jo litt heldig som får det til å sitte så godt :D Men det pleier da løsne med litt varme. stod du lenge nok så du fikk varmet det opp skikkelig da?

Testdriver
20/01/11, 19:55
Muttertrekker/lufttrekker og varme

kompi
21/01/11, 10:02
hvordan skal jeg bruke den muttertrekkeren da? er ikke noe skruer eller noe. det sitter bare pressa på. har brukt mye varme, men turte ikke lenger fordi det røykla hele garasjen.
varme nytter nesten ikke heller, er så kaldt at når man tar bort varmepistolen så blir tannhjulet kaldt igjen

R.G
21/01/11, 10:44
varme å banke forsiktig på det. bruke en skrutrekker (flat av typen) forsiktig og kile i mellom tannhjulet og blekkplata som rema går i mot, prøve dette rundt hele.. hvis du ikke har vært uheldig att det har rusta kile opplegget for da blir detta sittende noe jæ....

Ivar
21/01/11, 22:32
penetrerende rustløser kan hjelpe, om den får tid på seg. spray på noen dager på rad, og prøv så å varme.

kompi
23/01/11, 17:55
fikk det av i går. nå har det bare dukka opp et annet problem.
på reimstrammeren til registerreima så skal det være en styrepinne eller noe. rett oppafor hjulet på braketten. denne står da fast i toppen å det sitter bom.
på den nye strammeren så sitter den styrepinnen fast i braketten.
noen ideer?

fant ut her om dagen at denne motoren aldri har blitt skrudd på i fremkant

TeamBørnOut
23/01/11, 17:57
varme litt og så dra ut med tang