PDA

Vis full versjon : Mye kødd med lys og instrumenter.



Tollan
19/01/11, 22:50
Jeg har en del problemer med lysa mine. når jeg starter bilen, må jeg vri nøkkelen et lite hakk tilbake for å få på lysene. parklys virker ikke, med mindre jeg skrur de på før jeg starter bilen, og ikke vrir nøkkelen tilbake, men igjen, da virker ikke blinklysene. Også lyset i dasjen kutter innimellom, men da er det bare og dra dimmebryteren helt tilbake også på igjen. da kan dasj-lyset virke i kanskje 20-30 sek, før det er samma reisa igjen. hender også at klokka nullstiller seg når jeg starter bilen. ABS lampa slukker heller ikke før nøkkelen vris tilbake. hva er det som kødder til alt dette? noen vært borti liknende?:confused:

ABS lampa har forøvrig sluttet og slukke når jeg vrir tilbake nøkkelen :s

Rapidspeed
19/01/11, 23:49
tipper på en av tre;

1. jordingsproblemer i instrumentet/fellesjordingspunkt, evt dårlig kontakt i multikontakten bak instrumentet.

2. sliten lysbryter.

3. sliten tenningsbryter, dvs den som el delen som sitter i enden av tenningslåsen.

drivi med gammal vw noen år og detta du beskriver er heeelt vanlige symptomer på dissa..;)

Tollan
19/01/11, 23:53
nr 3 der mener jeg at jeg kan ha hørt før. kan den ene lille delen kødde til så mye? :P

Rapidspeed
20/01/11, 00:04
nr 3 der mener jeg at jeg kan ha hørt før. kan den ene lille delen kødde til så mye? :P
jepp...

Tollan
20/01/11, 00:04
okey. hvor får jeg tak i den delen da? vanskelig å bytte? dyr? :P

Rapidspeed
20/01/11, 00:09
dem jeg har kjøpt hos vw har kostet rundt 400,- ikke allverden å bytte... av med rattstammedekselet... så ser du deg vei resten..;)

Tollan
20/01/11, 00:11
okey, men hva heter delen jeg er på utkikk etter? :P

Rapidspeed
20/01/11, 00:12
kaller den bare el del tenningslås, eller el kontakt tenningslås..

Tollan
20/01/11, 00:13
Okey :) takk for raske og greie svar :)