PDA

Vis full versjon : Xenon i org lamper 850



Arvid André
06/02/10, 15:59
Hallo.

Lurer på åssen det er å montere xenon i orginale 850 lykter (95 mod)
Er det noen som har erfaringer, åssen resultatet eventuelt blir?

Morten-st
06/02/10, 16:36
Det blir veldig bra lys!
Men det ser veldig uorginalt ut, det som er problemet:(

Arvid André
06/02/10, 18:51
Okei. Du har ikke et bilde?

Morten-st
07/02/10, 17:27
Har ikke bilde desverre.

Jeg har prøvd med 6000K på min, og det vart veldig lilla lys og det så veldig uorginalt ut.
Kansje noen her inne har erfaring med 4300K, kansje det ser litt mindre "uorginalt" ut :P

Morgis
07/02/10, 17:50
4300K ser mer originalt ut ja, men det blir mye strølys i disse reflektorlampene som nærlys.
Anbefaler deg å bare montere xenon i fjernlysene på originalyktene og evnt tåkelys(dersom du har linselyktene/prosjektorlyktene).

Arvid André
07/02/10, 18:03
Akkurat, takk for svar!

DanSteffen
08/02/10, 00:17
Jeg har xenonlys på org lamper på min 850..

Jeg er 4300k på fjernlysa og 6000k på nærlysa! Jeg har ikke blitt stoppet enda værtfall.

Og det gir ett helvettes godt lys når man kjører i mørket:)

Det blir jo hva du liker selv å ikke. Jeg tar sjangsen på at det går bra, uten å bli stoppet! Kjører jo på park og spredere om dagen! så sjanges er liten da:P

OHKorpan.
09/02/10, 21:48
Har selv 35w 6000k i nærlys og 55w 6000k i fjærnlys, jeg er meget fornøyd:)
Prøvde noe lignende i "Stylinglamper" å det var ingen vits!

Arvid André
10/02/10, 15:42
Var innom prosjekttråden å kikka på bilen din DanSteffen, åssen lys har du i grøftelysa dine? Det så bra ut.

Akkurat, har hatt ''styling'' lamper en gang jeg og, men de syns jeg ikke noe om. Blinklysa var punkterte,så de dugga igjen stadigvekk. Synes også at de så litt ''jalla'' ut.

DanSteffen
10/02/10, 16:54
Var innom prosjekttråden å kikka på bilen din DanSteffen, åssen lys har du i grøftelysa dine? Det så bra ut.

Akkurat, har hatt ''styling'' lamper en gang jeg og, men de syns jeg ikke noe om. Blinklysa var punkterte,så de dugga igjen stadigvekk. Synes også at de så litt ''jalla'' ut.

Jada! Det ser da ikke så værst ut! Men jeg er Xenon 6000k i grøftelysa mine:)
Ikke at det er noe super bra lys. Men det ser tøfft ut da:)

Jeg hadde styling lamper på min bil før.. Dem solgte jeg ganske fort og satte inn igjen orginale:) Synes det var mye finere også med orginal lamper + xenon:)

Arvid André
10/02/10, 17:27
Okay :)

hgnubel
11/02/10, 21:50
Siden jeg er ganske grønn på dette med forskjellige lys-typer, hvordan gjør jeg det om jeg vil ha xenon i fjern- og tåkelys (på en 850)?

Såvidt jeg har forstått så er dette litt spesielle pærer, men må man ha ny sokkel, ny reflektor, ny hele lykten, eller er det bare å bytte pære? Tenker på varmeutvikling også, mener å ha hørt historier om folk som får jævla bra lys men smelter lykten etter litt kjøring...

Morgis
11/02/10, 21:57
kjøper du til riktig sokkel, så passer det rett i. men du må borre hull i lokket på lykten for å ha en kabelgjennomføring ut til trafoboksen (ballastet) til xenonlyset.

Ellers så opererer disse xenonlysene med 35watt fremfor 55w (halogen pære), så det er ingen risiko for å ødelegge noe grunnet varme. men lysstyrken er 300% mer.. altså mye mer effektive enn ei halogen med store varmetap.


Omdu har tåkelys i 850a med linsettypen, har jeg ferdig modifiserte baklokk, gule xenonpærer og ballast for salg dersom interesse...

hgnubel
11/02/10, 23:08
kjøper du til riktig sokkel, så passer det rett i. men du må borre hull i lokket på lykten for å ha en kabelgjennomføring ut til trafoboksen (ballastet) til xenonlyset.

Ellers så opererer disse xenonlysene med 35watt fremfor 55w (halogen pære), så det er ingen risiko for å ødelegge noe grunnet varme. men lysstyrken er 300% mer.. altså mye mer effektive enn ei halogen med store varmetap.


Omdu har tåkelys i 850a med linsettypen, har jeg ferdig modifiserte baklokk, gule xenonpærer og ballast for salg dersom interesse...

Jeg har orginale tåkelys fra '97, vet ikke så mye mer enn det... de er runde? :)

Hva skal du ha for lokk, pærer og ballast?

Per Turbo
12/02/10, 10:11
Det er ikke noe problem å sette xenonkit i originallamper på disse bilene.

Fordelen er som nevnt, godt og sterkt lys. Ulempen er at lampene ikke er konstruert for denne lysstyrken, og spredningen kan bli feil. Og dette igjen medfører stor blending for motgående trafikk. De ser bare masse masse lys. Dette skyldes at lyset reguleres av glassets konstruksjon. På biler med klarglass så reguleres lyset av reflektoren og spredningen blir annerledes.

Volvo biler som leveres originalt med xenon har ca 4200K så kjøper du kit med 4300K så er det så og si det samme. :)

Morgis
12/02/10, 10:21
Jeg har orginale tåkelys fra '97, vet ikke så mye mer enn det... de er runde? :)

Hva skal du ha for lokk, pærer og ballast?
Da har du linsetypen ja.
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=29

mrstfu
13/02/10, 18:38
bare husk, blir du stoppa i teknisk, blir du innkalt til visning på BT. letteste og mest praktiske er da å på an eller annen måte beholde de originale støpslene (H3 eller H4) så du kan skru på originallyset igjen.

trur det var AutoMotor og Sport som testa ettermarked HID, de fant ut at i alle tilfeller, vil halogen, og ikke xenon, gi bedre sikt, lys og reaksjonstid på overraskelser om natta. så for mitt tilfelle er det xenon i halvlys, og halogen i hellys. for å slippe ekstra ballast, blir det nok 6000K dioder i spredere.

morgis, du snakka om stylinglys.... hvilke var dette? de med diodeparklys mellom kjørelyslampene?

Morgis
14/02/10, 17:52
bare husk, blir du stoppa i teknisk, blir du innkalt til visning på BT. letteste og mest praktiske er da å på an eller annen måte beholde de originale støpslene (H3 eller H4) så du kan skru på originallyset igjen.

trur det var AutoMotor og Sport som testa ettermarked HID, de fant ut at i alle tilfeller, vil halogen, og ikke xenon, gi bedre sikt, lys og reaksjonstid på overraskelser om natta. så for mitt tilfelle er det xenon i halvlys, og halogen i hellys. for å slippe ekstra ballast, blir det nok 6000K dioder i spredere.

morgis, du snakka om stylinglys.... hvilke var dette? de med diodeparklys mellom kjørelyslampene?

man trenger ikke å modifisere på kontaktene ved enonombygging. plug and play :)

har testet begge typer styling lykter. Linselyktene er å anbefale, helt overlegent.
de todelte lyktene med diodene mellom er egentlig rein søppel

Subject
24/05/10, 10:44
Jeg kjøpte meg de stylinglyktene med dioder inni.
Satt inn 35W 6000K i både kjørelys og langlys.
Satt også inn 55W 6000K i tåkelysa. Ble knall bra lys i grunn :)
Men bor på fjellet med masse dyr og slikt, så kjøpte jeg meg
Commet CC220 ekstralys, og monterte inn 70W 6000K,
det ble helt VILT !!!! Ser alt, og de som kommer i mot ser ingen ting :)

Har enda ikke blitt stoppet pga xenon, men har faktisk blitt stoppet for
å kjøre med kjørelys og tåkelys sammen.