PDA

Vis full versjon : Lavt turtall etter stopp + dør en sjelden gang i revers. V70



Nilsebu
19/01/11, 15:02
I det siste så har bilen begynt å tulle litt.

Kommer jeg litt fort inn i et kryss og bremser litt hardt, så går bilen ned på rundt 660 rpm, og rattet kan til tider riste. Dette kan også skje når jeg rygger opp en bakke for å snu, og i det så rister det litt, bilen har også dødd ut 2 ganger.

Noen som vet hva som kan være gale? Vet at det kan være mye, men føler dette skjedde ette multi/hjelpereim bytte... så prøver å skylde litt på det, men Volvo nekter.

Vet at noe lignende har skjedd på en a4 til en kamerat, bare i mye større skala.

Takker for svar :)

ola normann
19/01/11, 15:19
Automat eller manuell (antar det er automat)?

Tomgangsmotor/ventil kanskje? Eller hva med bensinfilter (hard nedbremsing og rygging i oppoverbakke vil kanskje "flytte" på dritt i filteret slik at det tettes mer???)

Men høres ikke ut som multireimen skulle ha så veldig mye å si...

Nilsebu
19/01/11, 15:58
Er automat. Bensinfilter ble skiftet for 35 tusen km siden, så kan jo hende, tomgangsmotoren er renset, og ville det vært en regulator så tror jeg bilen ville tullet mer, gjorde vertfall det når den røyk.

Rapidspeed
19/01/11, 17:33
hei.. start opp bilen din og la den gå på tomgang, åpn panseret og klem og løft og dra i forskjellige vinkler på innsugsbelgen/slangen din mellom lmm og innsug.. stopper den da eller begynner å fuske har du sprekk i innsugsslangen din.. høres slik ut ihvertfall..
altså dvs at når du slipper gassen inn mot lyskryss og når du rygger vrir motoren seg i samme retning.. dette pga at motoren bremser når du slipper gassen... også på automat, selv om det ikke er like mye som på manuell.. og det samme skjer ved rygging..

lykke til.;)

Rapidspeed
20/01/11, 00:50
fant du ut av det?

Nilsebu
20/01/11, 00:53
fant du ut av det?

Nå må du gi deg :p

Så lite som det er så er det nok ikke noe alvorlig. Tar det i helga når jeg først skal parkere bilen i garasjen.

Kjørte en 5-6 km nå ikveld. Da var det ingenting.

Men skal sjekke etter luft i innsug.

Rapidspeed
20/01/11, 01:14
;)....

Robert H.
20/01/11, 02:31
Men skal sjekke etter luft i innsug.

Håper da du får luft i innsuget:D
Det er vel en av forutsetningene for at motoren skal gå det....:p

Nilsebu
20/01/11, 11:34
Håper da du får luft i innsuget:D
Det er vel en av forutsetningene for at motoren skal gå det....:p

hehe.. sjekket etter lekkasje"

850GLTsilver
20/01/11, 23:37
Fikk et annet tips i dag på samme type problem: Fordelerlokket.
Ørsmå sprekker kan lage merkelige feil. Koster ikke all verden å prøve i alle fall.