PDA

Vis full versjon : bruker kjølevann



rozzy
19/01/11, 08:38
har en 04 V70 d5 som bruker vann, ca 1l på 3 dager.:(

kan ikke se noe kjølevann i snøen, eller rund i motor rom.

Noen som kan tenke seg hva som er Problemet?

TeamBørnOut
19/01/11, 08:44
spytter det nok ut i eksosen eller i olja :) Er faktisk ofte jeg leser om D5 motorer hvor toppakningen ryker på. egentlig rart mtp at motorene ikke er så gammle

aarnes
19/01/11, 08:56
Eller samme problemet som jeg har:
Lekkasje i slangen inn til varmeregisteret i kupeen.
Sitter to slanger på venstre side inn i torpedoveggen, jeg har en stor lekkasje i selve pluggen, du kan jo sjekke det. dra litt i begge slangene, se om du blir fuktig på henda.

Ser heller ikke noe på bakken, siden dette renner rett ned på turboen.

Hvis du har lekkasje der, koster en ny slange 460kr :)

Morgis
19/01/11, 09:02
Er lokket i ekspansjonstanken tett?
Om det er lekkasje ved varm motor, vil det meste dampe bort. Mulig derfor du ikke kan se lekkasje på bakken.

_tormod_
19/01/11, 17:57
Toppakninger på disse er ikke så vanlig har jeg intrykk av men.
Ofte er det sprekk i varmeveksleren til dieselvarmeren som skaper problemet. Ikke alltid det lekker på bakken, da mye dras med inn i forbrenningskammeret på varmeren.
Prøv å start varmeren din på direktestart ok kald motor, la den stå å brenne i 10minutter eller noe (uten motor i gang) Så skrur du opp lokket til ekspansjonstanken. Hvis det er masse trykk her nå (ofte det flommer over) så har du sprekk i varmeveksleren og medlem i klubben ;)

TeamBørnOut
19/01/11, 17:59
nordmenn sliter med varmern og svenskene med toppakningene :

(er litt enig, for er jo flere her som har hatt problemer med sprekk i varmen sin)

rozzy
20/01/11, 15:44
Toppakninger på disse er ikke så vanlig har jeg intrykk av men.
Ofte er det sprekk i varmeveksleren til dieselvarmeren som skaper problemet. Ikke alltid det lekker på bakken, da mye dras med inn i forbrenningskammeret på varmeren.
Prøv å start varmeren din på direktestart ok kald motor, la den stå å brenne i 10minutter eller noe (uten motor i gang) Så skrur du opp lokket til ekspansjonstanken. Hvis det er masse trykk her nå (ofte det flommer over) så har du sprekk i varmeveksleren og medlem i klubben ;)


skal skjekke dette i kveld etter at bilen er blitt kald.
Varmeren ble slifftet i fjor vinter i Luleå, så den e det vel Garanti på enda.

Hva koster det å skifte topp pakning? Vansklig å skifte sjøl?

_tormod_
20/01/11, 19:51
sikker på varmeelementet ble skiftet da? ikke bare brennenheten...? Burde jo ikke være lekkasje i varmeveksleren om den ble byttet i fjord. Men få trykktestet systemet og mer feilsøking før du begynner med toppakning evnt.

rozzy
20/01/11, 22:46
startet varmern i ca 10 min, da flommet det over når jeg skrudde opp lokket på ekspansjonstanken. :(

skal høre med verkstedet om de kan trykk teste systemet.

TeamBørnOut
20/01/11, 22:48
hørtes bedre ut dette en at toppakningen har gått :)

_tormod_
21/01/11, 06:53
Da er det ikke mere å feilsøke på! Da er det sprekk i varmeveksleren til dieselvarmeren, så kan heller høre hvor mye de skal ha for reparasjon :)

Alfs80
26/01/14, 19:08
Ville ikke varmeren fjusket da?