PDA

Vis full versjon : "dunke lyd" under bilen ved sving til venstre v70 r awd



cossykiller
18/01/11, 22:01
Bilen det gjelder er en 97 modell awd r
har fått en dunkelyd når jeg svinger til venstre, lagde ny tråd, da jeg ikke tror at det er drivledd o.l,
Fikk det idag, er kun til den ene sida, var innom et verksted, de tok den opp på bukk, og kjente på mellomakslingen, mente at det ene leddet begynte og gi seg. Og at når den fikk sideveis krefter i sving, så fikk den litt ugunstige vinkler og slo og laga lyd.
Skal inn med den på torsdag, ga også beskjed om at når mellomakslingen skal ned, så kan de bytte opphengene også.

er det noen som har forslag til hva annet det evnt. kan være ?

Lyden/dunkinga kjennes ut som om den kommer i midten av bilen, under forsetene

TeamBørnOut
19/01/11, 09:04
Er ikke bare noen foringer / lenkearmer da?

aldri hørt dunkelyder i svinger etc pga slitne mellomaksler.. Men hvis det er kneppelyder som går i takt med drivlinja i rundtkjøringer etc så kan det jo være det.. men er jo bare å få noen til å høre rundt i bilen mens du leker i en rundkjøring :)

cossykiller
19/01/11, 12:43
får nok gjøre det ja :) bilen ble eu godkjent for ei ukes tid siden, så er rart om det skulle være noen foringer

TeamBørnOut
19/01/11, 15:51
Ikke alle som er så nøye.. Akkurat byttet bremseslanger på en audi som var på Eu kontroll for noen måneder siden. Mistet bremsene da den ene bremseslangen var rustet helt i filler og bare røyk :D (da er det jævlig fint å ha "moderne" bil uten 2krets system :P)

cossykiller
19/01/11, 22:28
Ikke alle som er så nøye.. Akkurat byttet bremseslanger på en audi som var på Eu kontroll for noen måneder siden. Mistet bremsene da den ene bremseslangen var rustet helt i filler og bare røyk :D (da er det jævlig fint å ha "moderne" bil uten 2krets system :P)

hehe veit det, derfor jeg hev den inn på 2 verksteder etter jeg fikk lyden for og se hva de mente, var innom senest idag, da jeg fant ut at mellomaksekrysset ikke kan byttes, men hele akslingen må byttes, gidder ikke bruke 10.000 kr på det, når de ikke engang er sikre på om det er det, men det var som han sa, du hører det ikke under normal kjøring.

Om det blir værre over tid, så får jeg jo heller bare levere den inn igjen. Men fikk de til og se over bilen imorgen, for vet selv hvordan en eu-kontroll kan foregå over telefon :P

TeamBørnOut
20/01/11, 00:51
ta vekk mellomakselen og se om lyden forsvinner.. mange som peller den vekk på awd bilene

cossykiller
20/01/11, 16:00
skal heller gjøre det om det blir verre, fant 2 bærebruer som måtte byttes, samt ene nivomatdemperen som kosta endel formye bak... skal si de har sjekka nøye på eu

TeamBørnOut
20/01/11, 16:17
Er mange steder som er sånn :P

leifreve
20/01/11, 19:46
hadde samme lyd på min.. var en foring under baksetene som va gåen..

cossykiller
20/01/11, 23:20
på mellomakslingen inn på diffen ? kan du ikke finne ut hvilken foring det var ? men virka det som om lyden kom fremme hos deg også ?

DieselDriver
20/01/11, 23:24
Er scarten som slår over bare. ikke noe farlig ;)

cossykiller
20/01/11, 23:30
scarten ?(trodde det var på gamle tver jeg) hva er det ? (helt nytt med awd for meg og noe nyere enn 240 for den saks skyld, så utdyp litt, og hva mener du med slår over ?

DieselDriver
20/01/11, 23:52
Bare tulla jeg. Er nok bare og bytte bærearmen foran. Er svakhet på v70 det at de blir utslitte etter 150-180 tusen. Er lett og bytte

cossykiller
20/01/11, 23:55
ja, de er bytta, men går lyden vekk etter dette mener du ?

Morgis
21/01/11, 00:17
kjøp for all del bærebroer fra volvo.. så holder de 10år..
Gikk selv på en smell å kjøpte fra biltema.
om du gjør det samme og skal spare noen kroner, så må du fort regne med dobbel jobb 8mnd senere :)

Om du vil slippe dette...
Biltema foringer etter 8mnd bruk: QwPMzjt7vJQ

cossykiller
21/01/11, 00:21
jobben er gjort, og delene er ikke fra biltema, men mekonomen. Regner med de holder litt lengre og ikke er så løse som det der. Da mekonomen garanterer at alle deler har tilsvarende/bedre kvalitet enn originaldeler, eneste som er brukende på biltema var vel drivknutene ? :) glemte og lage en how to på det, men er jo peace of cake og nokså selvforklarende.

leifreve
21/01/11, 11:39
møt meg på kåsen så ska eg visa deg kefforen foring...