PDA

Vis full versjon : [LØST] Hvordan bli kvitt ettertenning på B230A? [LØST]



Daniel V
18/01/11, 21:06
Heisann!

Bilen min har begynt å ettertenne når jeg skal slukke den... Er drit irriterende år man vrir nøkkelen til "0" og tar den ut, og bilen fyrer seg opp igjen, før den til slutt dør....

Har snakket med noen som sa jeg hadde for varme plugger, altså at de fortsetter å gløde etter at motoren er skudd av... Vet ikke om dette er tilfelle hos meg, jeg..

Bilen er ikke sånn hver gang jeg skal skru den av, men innimellom. Spesielt vis jeg har kjørt på 3-4 000 rpm i noen sek først..

Stille tenninga, er vel noe man også kan gjøre... Vri på fordeleren sier folk... Er det bare å ta tak i lokket med ledningene til pluggen å vri, eller må jeg av med det, for så å vri det som er under? :p


Takker for svar.

BlåFare
18/01/11, 22:34
kjører du på med 95 blyfri?

Fighter
18/01/11, 22:40
Fyll 98 blyfri;)

R.G
18/01/11, 22:42
Heisann!

Bilen min har begynt å ettertenne når jeg skal slukke den... Er drit irriterende år man vrir nøkkelen til "0" og tar den ut, og bilen fyrer seg opp igjen, før den til slutt dør....

Har snakket med noen som sa jeg hadde for varme plugger, altså at de fortsetter å gløde etter at motoren er skudd av... Vet ikke om dette er tilfelle hos meg, jeg..

Bilen er ikke sånn hver gang jeg skal skru den av, men innimellom. Spesielt vis jeg har kjørt på 3-4 000 rpm i noen sek først..

Stille tenninga, er vel noe man også kan gjøre... Vri på fordeleren sier folk... Er det bare å ta tak i lokket med ledningene til pluggen å vri, eller må jeg av med det, for så å vri det som er under? :p


Takker for svar.

forgasser bil ja?:) bytt plugger til kaldere typer, eller fyll 98. var sånn en 240 jeg hadde engang å, plutselig sto den å harket etter jeg stoppet den:p

Sebbe
18/01/11, 22:43
skjekka om den går for magert? blir for alt for varmt da

Daniel V
18/01/11, 22:52
Prøver først å fylle 98, for er det den har gått på hele livet.. Inntil for 2 mnd siden ;) :p

Kentegutt
18/01/11, 23:01
Hadde akkurat samme problemet med min 240! Prøvde det meste (Justere tenning,bytte plugger). Men der var det gasseren som var dårlig. Monterte ny gasser og nå er den i toppform!:)

Daniel V
18/01/11, 23:06
Hmm.. Bilen går jo som en kule ellers.. Når jeg tenker etter gikk den strøkent helt til jeg helte 95 på tanken :p

BlåFare
18/01/11, 23:39
denne skal jo ha 98 da :p

Daniel V
31/01/11, 23:33
Da er problemet løst dere! Gikk tilbake til 98 oktan (som bilen alltid har gått på, før jeg begynte å fylle 95, og har ikke hatt ettertenning en eneste gang etterpå! :)

SkjenneM
04/02/11, 21:39
har samme problem på min og.. 98 here we come :)

Daniel V
05/02/11, 00:06
Tiltak 1: Ring alf eng og fortell hva slags motor du har, han sender deg riktige plugger, tlf69826985.
Tiltak 2: Fyll shell 99 oktan
Tiltak 3: Juster tenninga, akkurat så høyt at det ikke banker og ikke så lavt at effekten blir borte.
Tiltak 3: Har du stifte tenning, skift disse ig justert kamvinkelen på stiftene, dette er meget viktig.
Tiltak 3: Sjekk at vakum pumpa virker, om du har, sug i ledningen og se om stifteplata beveger seg.

Takker for svar. Det lettelste er vel bare å prøve å fylle en tank med 98, noe som fungerte utmerket i mitt tilfelle :)

BlåFare
05/02/11, 00:14
denne skal jo ha 98 da :p

hehehe :p