PDA

Vis full versjon : Bilia Forus



cossykiller
18/01/11, 16:36
Var bortom på bilia forus, fikk en ulyd i noe jeg mente var under bilen, men det nekta mekaniker på. (måtte forresten vente i 1 time før mekanikeren kunne komme)
Sa at det var drivvakselen som var gåent, var med han når han prøvekjørte, han tok 1 sving til høyre, så du såvidt hørte noen lyder.
konkluderte deretter med at hele drivvakselen på høyre side fremme måtte byttes.
Følte heller ikke at de hadde noe tid til noen på bilia, dårlig service!

Var på et annet verksted, etterpå da jeg ville ha noen andres mening.

Der var jeg også med og kjørte, mekaniker mente det var midt under bilen.
Men han var noe usikker, så da kjørte han den rett inn på bukken, løfta opp og henta verkstedmesteren, de rista og vrikka på mellomakslingen og fant ut at den ene knuten var slitt.

Anbefalte meg og bytte knuten og ett oppheng.

bigswede
26/01/11, 18:11
På Kverneland Bil Avd Lura/Forus hadde dem ikke inne pærer til make-up speilene, dog. På Bilia/Bilforum fikk jeg det uten problemer - det var heller bare, hvor mange jeg ville ha.
Synes Bilia Forus/Bryne har helt grei service. Hakket bedre på Bryne, kanskje. Men ingen slår Laastad & Co i Haugesund. Av dei 3.

Daniel V
26/01/11, 18:35
På Kverneland Bil Avd Lura/Forus hadde dem ikke inne pærer til make-up speilene, dog. På Bilia/Bilforum fikk jeg det uten problemer - det var heller bare, hvor mange jeg ville ha.
.

Er det å være utsolgt tegnet på å være en dårlig forhandler? :) Hadde du spurt på Forus hadde de sikkert kunne bestilt opp og hatt dem dagen etterpå.

Refinement!
26/01/11, 19:26
På Kverneland Bil Avd Lura/Forus hadde dem ikke inne pærer til make-up speilene, dog. På Bilia/Bilforum fikk jeg det uten problemer - det var heller bare, hvor mange jeg ville ha.
Synes Bilia Forus/Bryne har helt grei service. Hakket bedre på Bryne, kanskje. Men ingen slår Laastad & Co i Haugesund. Av dei 3.

Kverneland har vel aldri forhandlet Volvo uten Ford-deler, kanskje ikke rart dem ikke har deler inne til en ekte Volvo:rolleyes:

cossykiller
27/01/11, 10:12
hehe, deltilgangen kan jeg ikke klage på, kommer fort når det er bestilt... men Torvald Haugstad er stedet for oss med volvo og levere bilen til, han driver verksted, Gammel volvo mekaniker, god service, effektive og ordentlige folk, samtidig som det ikke er så stort at du snakker med forskjellige folk hver gang..

242
28/01/11, 11:35
Hadde du bestilt time for sjekk på bilia ?

cossykiller
18/04/11, 15:36
Hadde ikke bestilt time nei, reiste bare innom. Han sa han sku være der om 10 minutter, hadde han ikke sagt det så hadde jeg heller ikke reagert på og vente 1 time

242
19/04/11, 00:29
Hadde ikke bestilt time nei, reiste bare innom. Han sa han sku være der om 10 minutter, hadde han ikke sagt det så hadde jeg heller ikke reagert på og vente 1 time

Om jeg hadde drat til et merkeverksted her i byen, så hadde jeg fått en time
og måtte komme tilbake senere en dag. Verksted i dag har ikke gamle "drop in" som i gamle dager. Så vær glad du fikk hjelp samme dag, og ikke syt . Sorry , men slik er det over alt i dag stort sett !

bigswede
19/04/11, 22:14
Er det å være utsolgt tegnet på å være en dårlig forhandler? :) Hadde du spurt på Forus hadde de sikkert kunne bestilt opp og hatt dem dagen etterpå.

Det var faktisk lenger ventetid enn over natten, i dette tilfellet. Det kostet meg derfor lite å kjøre den kilometeren bort til Bilia Forus.

cossykiller
19/04/11, 23:10
Om jeg hadde drat til et merkeverksted her i byen, så hadde jeg fått en time
og måtte komme tilbake senere en dag. Verksted i dag har ikke gamle "drop in" som i gamle dager. Så vær glad du fikk hjelp samme dag, og ikke syt . Sorry , men slik er det over alt i dag stort sett !

hjelp og hjelp, prøvde og prakke på meg reperasjoner til 15.000 som har vist seg helt unødvendig, at han tok seg 1 minutt og sette seg i bilen og ta noen svinger, sku egentlig bare mangle, er da kundene de lever på.
Syter heller ikke, forteller hva jeg har opplevd der, og at jeg ikke var fornøyd med det, om det ikke passer for deg så kan du gå og skrive dritt ett annet sted.

Hadde du blitt lova en del som de hadde inne, for så og reist og henta den og det viste seg at de ikke hadde den inne så hadde du og blitt irritert.. akkuratt samma her.