PDA

Vis full versjon : 1-hjulstrekk, ny diff?



rugis
18/01/11, 16:00
noen som vet hvor jeg kan få kjøpt ny diff rimelig? 1991-940 230fb

ja altså sperre som ikke er sveist

EivindG
18/01/11, 16:29
få tak på slyngdiff og modifisere den... koster fra 1000 til 2500 brukt alt ettersom
men koster 3500 skr på bakaxel.se

true track - http://www.turbotrimming.no/index.php?cid=27

aussie locker 3400 skr på bakaxel.se

så da har du litt å velge i ;)

Fighter
18/01/11, 16:40
Hehe, lei av å gå opp bakken nå? :P Hør med truls, han hadde en truetrack som han aldri fikk montert på 240n, mulig han har den enda :)

rugis
18/01/11, 16:46
gjør slyngediff jobben sin på is/snø? sitter jo altid stuck enplass å er dritlei :P hvorfor modifisere? har 0 peiling

Fighter
18/01/11, 16:48
Ja den fungerer på is og snø:) men kobler ut i rundt 40kmt. Endrer forspenn i fjæra i den og endrer vekta på loddet som kobler den ut, så den kobler ut i annen hastighet eller sveise den helt fast, da har du alltid sperre:)

rugis
18/01/11, 16:50
ja satans bil, den kunne nå i dt minste hatt 2hjulstrekk:@

rugis
18/01/11, 17:00
husker e va gemen på den til truls ifjord, men måtte ikke den modifiseres?

Fighter
18/01/11, 17:10
Truetracken må dreies ned en liten tanke for at speedoringen skal passe. Gjort på 5min i lunsjen ;) eventuelt kan du splitte speedoringen og tre den på og punkte den fast, begge deler fungerer.

Solbekk
18/01/11, 17:19
lett sak å bytte kun diff? Si at jeg kjøper meg en løs diff fra en 9/700, hvordan er det å eventuelt sette over speedoring fra gammel til ny diff og så smette den inn i diffhuset igjen?

Fighter
18/01/11, 18:06
lett som bare det :) ut med stikkaksler og ta av difflokket. løsne de to boltene til lageroverfallene. vipp ut den du har, og inn med den nye. Har alltid klart meg uten å måtte chimse diffen, men du kan regne med du må det. Men tror stort sett om du bytter med org innmat går det bra.

jan_m
18/01/11, 18:22
rask spm pga utveksling kan ma sette over det store sol hjulet og pinjong fra et diff klomp med diff på en ny med diff?

Fighter
18/01/11, 18:52
null problem å bytte utvekslinger:)

Frydenberg
18/01/11, 21:25
Jeg vill ikke si at slyngdiffen funker bra, jeg sliter like mye i vintre som i fjord. Den er litt sån at hvis det første spinner på det ene hjulet så er man pult. Blir nok trutrack på meg til neste kuldeperiode. Og vill råde deg til det samme, eller en annen diff som sperrer over 40km/t. Jeg har helt org sugemotor og jeg har problem med at det bare spinner når sperra slår ut og du kommer deg ingen vei.

jonass
18/01/11, 21:53
Jeg vill ikke si at slyngdiffen funker bra, jeg sliter like mye i vintre som i fjord. Den er litt sån at hvis det første spinner på det ene hjulet så er man pult. Blir nok trutrack på meg til neste kuldeperiode. Og vill råde deg til det samme, eller en annen diff som sperrer over 40km/t. Jeg har helt org sugemotor og jeg har problem med at det bare spinner når sperra slår ut og du kommer deg ingen vei.

Derfor den MÅ modifiseres til og sperre hele tiden og i tillegg ved det minste et hjuls spinn

R.G
18/01/11, 22:06
mk2 akselen min med slyngdiff, banker inn med engang det er forskjell på hjulspinn, og merklig nok henger den med til 60km, og så på den når jeg monterte og er ikke modifisert. kommer fra bestefar 960.

men som sagt sliter dere med den må den moddes litt:)

JørnM_940
18/01/11, 22:35
Slyngdiffen jeg fikk i til min var en av de bedre investeringer:) Kjøpte med 3.31:1-utveksling også, har ca 1900 omdr i 80 i 5 gir nå:)
Kommer opp overalt jeg ikke kom opp i fjor på det samme føret nå hvertfall, funker utmerket. Vurderer å modde min jeg også litt fram i tid, men får se.

EivindG
19/01/11, 10:00
Jeg vill ikke si at slyngdiffen funker bra, jeg sliter like mye i vintre som i fjord. Den er litt sån at hvis det første spinner på det ene hjulet så er man pult. Blir nok trutrack på meg til neste kuldeperiode. Og vill råde deg til det samme, eller en annen diff som sperrer over 40km/t. Jeg har helt org sugemotor og jeg har problem med at det bare spinner når sperra slår ut og du kommer deg ingen vei.

hørtes rart ut det da, kordan er det med dekk trykk \ dekk? skal egentlig holde lenge med 40km\t for å komme seg opp og fram. og ikkje kjøre med tom tank ;) grensen er der jo for at man ikkje skal spinne ut i høy fart. til vanlig bruk er sperren god nok, er hor herjing det ikkje holde. og vis du har 1041 i bilen din så kjøp 2 liter 80w90, pakkningsstoff, lån sveise utstyr og modifiser diffen.

da skjer to ting, du har en gøyere bil og du finner nok sikkert ut at problemet ikkje ble løst selv med sperre over 40km\t..

TeamBørnOut
19/01/11, 10:20
Er egentlig ofte disse slyngediffene ikke fungerer så bra. da bør man ta 2 oljeskift på de med noen dagers mellomrom :)

JørnM_940
19/01/11, 17:50
Du kan også fylle limited slip olje, selv om det ikke er det som er oppgitt.

gull pilen
19/01/11, 18:08
men sikkert ikke noe poeng å bruke dyrere olje enn man må...
LS oljen pleier å være litt dyrere