PDA

Vis full versjon : noen som kan vite om bilen min egentlig er lagd for us. marked? (løst)



R.G
18/01/11, 15:41
bilen er en 1988 760 sedan. ny typen.

drev å studerte kontakter på park lys og hoved lykter pga skal gjøre om pga ha på 960 facelift front, og da så jeg på hovedlys ledninga att dem er klipt og skjøtet på h4 kontakt?

også på parklysa foran:
park lys så sitter det 3 ledninger i kontakta, med 21/5w pære. ene ledningen er klipt og skjøta med en stump ned til blink lys kontakta og trekt opp ny jording.
prøvde å koble dette sammen igjen orginalt så da blir det park og blink i samme pære som er på us blinkersa.

bilen har lyst skinn interiør som jeg hørte var sjeldent på 1988-> på eu modeller, men mest i biler i statene. var som regel morkt skinn eller velur seter i eu?

Ecc klima panelet er fahrenheit.

og baklykter sitter det org pære ytterst, den som folk pleier å borre opp og sette i så di får 4 rader, men på min er ledninga trekt org fra kontakt inn på baklys.

vin nr som står i front rute: YV1764687J0049275.

på forhånd takk:)

EivindG
18/01/11, 16:16
hørtes litt sånn ut, men ka motor var det i den org?
og kortid er den reg norge? men med tanke på fahrenheit og vis den også i utgangspunktet har hatt 2.8liter og kommet seinere tid ville eg holdt en knapp på flyttelass. men det er jo vil jetting da.

når det gjelder park og blink på samme pære så er det jo litt kult da i kombo med 960 front :D

men lyser pæren svakt og når den blinker så blinker den sterkere? for i tilfelle lurer eg på kordan det går ann og få til..

R.G
18/01/11, 16:19
hørtes litt sånn ut, men ka motor var det i den org?
og kortid er den reg norge? men med tanke på fahrenheit og vis den også i utgangspunktet har hatt 2.8liter og kommet seinere tid ville eg holdt en knapp på flyttelass. men det er jo vil jetting da.

når det gjelder park og blink på samme pære så er det jo litt kult da i kombo med 960 front :D

men lyser pæren svakt og når den blinker så blinker den sterkere? for i tilfelle lurer eg på kordan det går ann og få til..

sitter en b280e eller f med katalysator. ja pære lyser svakt på parklys og blinker sterkere på blink:) når det er koblet opp, er det 21/5w pære med to pluss poler. en ledning for park, en for blink og en jord.

reg i norge mai 1988 mener jeg. fryktelig tidlig synes jeg, men man vet ikke om førstegangsreg i vognkort er riktig da...

R.G
18/01/11, 16:28
ser i boka att us modeller med 280e og f har kat. mens når jeg ser i håndboka til en tidligere 1988 760 eu jeg hadde engang står det att 280E motor ikke har kat og stor åpning i tank, og 280f har kat med liten blyfri åpning i tank...

Morgis
18/01/11, 16:53
står vel årsmodell og førstegangsregistrert i norge, i vognkortet ditt. :)
er nok en us modell dette ja.

R.G
18/01/11, 16:57
ja står 1988 modell. men står også førstegangsreg i norge 3 mai 1988. vet ikke om førstegangsreg i norge kan være feil i tilfeller?

står også att farge på bilen er grå i vognkort, men den er blå metallic...

The Sven
18/01/11, 17:24
Er det ikke en annen chassinummerstandard på de som er laget til US markedet da?
Har du 88-lykter eller 89 og nyere (940 lyktene) da?

Daruu
18/01/11, 17:25
Kan jo være en ide å sjekke ut om det kan ha blitt gjort ett aldri så lite bytte av chassisnr også da.

R.G
18/01/11, 17:54
Er det ikke en annen chassinummerstandard på de som er laget til US markedet da?
Har du 88-lykter eller 89 og nyere (940 lyktene) da?

sitter di 88 lyktene nå,

ang nr, så har jeg hadd to usa biler tidligere. to 760r og har vært to typer nr på dem. en som dette, og en med flere bokstaver istedefor tall

R.G
18/01/11, 17:56
Kan jo være en ide å sjekke ut om det kan ha blitt gjort ett aldri så lite bytte av chassisnr også da.

tror nok ikke det er byttet chassi nr på den. alle blekk plater ser urørt ut. samme innbanking i b-stolpe, er ikke rørt noe der. farge kode som står på blekk plate i motorrom med ramme nr stemmer med farge på bilen. så det når jeg fikk lakkert opp lisster til under lykta.
er kun voksne eiere som har vørt på bil. skal ta meg en tur på bt i morgen å høre på historikk på eiere. da finner jeg ut om førstegangsreg i norge er feil eller riktig:)

de_icer
18/01/11, 23:12
Stemmer som The Sven sier at US-biler følger en annen chassisnr-mal. Hvis du har en bil som ligner de solgt i Norge, bør chassisnummeret ditt begynne på YV1764687J (hvis det er en 88 modell med B280E). Har du derimot en US-bil er det mer i tråd med YV1GA8749J med bokstaver etter "YV1" (eksemplet her er riktignok en 1988 760 Turbo med B230FT..)

R.G
18/01/11, 23:15
okay, men på en 1989 760 fra canada jeg hadde sto det begge deler. sto tall på b stolpe og bokstaver i front rute. men jeg skal ta en toll tlf og tur til bt å høre å.

R.G
19/01/11, 11:13
ringt toll og vørt på bt i dag. bil er ikke importert, ringte volvo norge grunnet det jeg nevnte i første tråden, så alt som er med bilen er til rett chassinr, så er ikke byttet chassinr. og grunnet fahrenheit så var det noen biler det kom på å ikke sa dem, for bil kan være lagd for us, men ikke kommi så langt sa dem siden bilen ikke er importert.

de_icer
19/01/11, 13:19
Jeg har sikkert det ECC-panelet i celsius hvis det er noe du har tenkt å bytte ut?

R.G
19/01/11, 13:22
har ett i celsius sjøl fra 96 960 jeg skal ha over når jeg skal ha i el nettet for 960 motorn osv:)

de_icer
19/01/11, 13:23
Ja så klart :)

R.G
19/01/11, 13:29
må ha over hele dash osv fra 960n, pga var forskjell på alle kontakter på alle brytere, lys osv, så da går alt over:) tenkte å flytte over brytere og alt elektrisk og sette i 760 dashn men var ikke samme innfestinger og da ble det på skakka resten.så da går rubel og bit over:)

de_icer
19/01/11, 14:30
Ja vet. Det ser ganske likt ut, men er en del småplukk som er forskjellig hvis du går det i sømmene. Fordelen for din del må jo være at du da blir kvitt den to-fargede dashen i sort og gul-beige - synes den mangler en del på å være fin :)

R.G
19/01/11, 14:32
Ja vet. Det ser ganske likt ut, men er en del småplukk som er forskjellig hvis du går det i sømmene. Fordelen for din del må jo være at du da blir kvitt den to-fargede dashen i sort og gul-beige - synes den mangler en del på å være fin :)

hehe:) ikke verdens fineste ineteriør farge nei. er hel grått 960 dashn så blir litt penere det:) men må skaffe resten av interiør å, men det tar jeg som kommer når jeg kommer over noe helt og pent:) så er vel seter, dørtrekk, og alt anna utenom gulvteppe jeg mangler tror jeg. satt ikke det i bilen jeg fikk tak i.

Svirre
20/01/11, 11:09
vin nr som står i front rute: YV1764687J0049275


Høres ut som om bilen din er en US modell som andre sier, men VIN nr ditt er europeisk. US nr er f.eks. YVxxFXxxxxxxxxxx. Hadde dette problemet med min bil da Volvo sitt system ikke hadde oppdatert reg.nr i VIDA fra en tidligere bil.

Som du sier så er det noen kontaktstykker som er annerledes fra den europeiske vesjonen til den amerikanske når det gjelder frontlykter (mener jeg å huske) og baklyktene som er nevnt.

Mer enn de forskjellene er jeg ikke klar over, men tviler på at noen herover er mer interessert i Farenheit enn i Celsius :p