PDA

Vis full versjon : Problem med HU-650



way_
18/01/11, 09:45
Jeg lånte bort min 2006 XC70 i forrige uke, og han jeg lånte bort til klarte kunststykket å sette inn 2 CD-plater i spilleren. (HU-605). Nå bråker den forferdelig under oppstart, vil ikke ejecte og det står “CD ERROR” i displayet. Forhistorien var at den ikke ville ejecte den første CD-plata, så han satt inn plate nr 2 ettersom det ikke var noen “sperre” i åpningen.

Er det noen som har erfaring med å skru ut og skru opp en HU-650? Vil det gå noen feilmeldinger i systemet hvis jeg skrur ut og kjører uten enheten?

way_

aarnes
18/01/11, 10:08
Høres ut som mekanismen ikke er frisk.
Kostbart å bytte, skjer ofte.

Ja jeg har skrudd litt på de.
Er egentlig bare å finne alle skruene du ser på yttersiden og skru de ut, og plukke av toppen på den (et deksel).

Ville ikke gjort det - tar du bort spilleren får du ikke satt fast klimapanelet, og det må du IKKE finne på å starte bilen uten at det er tilkoblet. da får du feilkoder til den store medalje, og du må på volvo å betale 600kr for å fjerne de.

Best way:

ta en dag du har god tid, skru ut spilleren, demonter den , få ut cdene, koble den til , test den og skru sammen om det fungerer.

Hvis den fortsatt ikke fungerer må du mest sannsynlig ha ny mekanisme, som koster ca 2800kr pluss minus hos oslobilstereo.

Lykke til! :)

way_
18/01/11, 10:23
[.....]

Best way:

ta en dag du har god tid, skru ut spilleren, demonter den , få ut cdene, koble den til , test den og skru sammen om det fungerer.

Hvis den fortsatt ikke fungerer må du mest sannsynlig ha ny mekanisme, som koster ca 2800kr pluss minus hos oslobilstereo.

Lykke til! :)

Takk for ultraraskt svar! :)

Skal skru ut spilleren til helga og sjekke hvordan det ser ut. Så man får kjøpt mekanismen løst hos Oslo Bilstereo? Hmm...

Man får tak i brukte HU-650 for 1500-2000,- SEK i Sverige, så det får tas opp i vurderingen.

Jeg skrur opp og prøver å reparere, så får jeg se hva jeg gjør seinere om det ikke fungerer.

Takk igjen!

aarnes
18/01/11, 10:36
:)

Nei du får ikke kjøpt mekanismen løst. Den kan dog bestilles fra Tyskland for ca 1000kr.
Mister_j på forumet her har god kontroll på den biten. han svarer sikkert her ila dagen.

Stemmer - men da må du få tak i en brukt en som har årstall eldre enn bilen din... og ikke nyere. mye mulig du må inn med software også. det kommer på ca 800kr.

Start med å ta ut cden, kan nok hende det hjelper.
ellers har du vel garanti på bilen din? er det ikke 5års garanti? :)

way_
18/01/11, 10:48
:) [...]


ellers har du vel garanti på bilen din? er det ikke 5års garanti? :)

Er vel 2 års garanti og 5 års reklamasjon. Og har krangla så mye med Bilia angående hevd av kjøpslov (reklamasjon) på andre saker, at jeg vet hvordan den samtalen går. :/

Uansett er bilen 5 år i løpet av neste mnd, så vet ikke om jeg rekker.

aarnes
18/01/11, 10:49
Da tar du ut cdene i kveld, og ringer i morgen!
så kan det hende du sparer deg for mange kroner,,

MEn alternativet er å kjøpe en brukt spiller fra Sverige, og bare ta ut cdvekslerenheten fra den og sette over

Revell
18/01/11, 11:07
Ring til BØ Bilco i Bø (telemark) de har ett par V70N og XC70er der. og endel stereo til disse bilene:)

aarnes
18/01/11, 14:41
Men i Norge betaler du som regel 3000kr for en brukt spiller, i tillegg til at software også må påregnes..

runepv50
18/01/11, 22:15
Jeg lånte bort min 2006 XC70 i forrige uke, og han jeg lånte bort til klarte kunststykket å sette inn 2 CD-plater i spilleren. (HU-605). Nå bråker den forferdelig under oppstart, vil ikke ejecte og det står “CD ERROR” i displayet. Forhistorien var at den ikke ville ejecte den første CD-plata, så han satt inn plate nr 2 ettersom det ikke var noen “sperre” i åpningen.

Er det noen som har erfaring med å skru ut og skru opp en HU-650? Vil det gå noen feilmeldinger i systemet hvis jeg skrur ut og kjører uten enheten?

way_


Gjorde samme på min i sommer....men tok av dekslene rundt girspake osv...og kom til spilleren slik at den var løs...men ikke kolpe den i fra ledningsnettet. Så fikk vi jokket ut platene og alt var i orden. Var en nabo som var volvo mekaniker som gjorde dette...tok vel ca. 10 min max.

Har du fått ut platene?

way_
20/01/11, 21:55
Gjorde samme på min i sommer....men tok av dekslene rundt girspake osv...og kom til spilleren slik at den var løs...men ikke kolpe den i fra ledningsnettet. Så fikk vi jokket ut platene og alt var i orden. Var en nabo som var volvo mekaniker som gjorde dette...tok vel ca. 10 min max.

Har du fått ut platene?

Av flere ting jeg ikke liker er en av dem å skru bil ute i garasjen på vinteren med flerfoldige minusgrader. Vel. Beit tenna sammen og gikk i gang i dag etter jobb. Løsna dekselet rundt girspaken og løsna midtkonsollen uten å koble den fra ledningsnettet. (Kobla fra batteriete for sikkerhets skyld). Fikk tilta den fremover og med en liten spisstang fikk jeg tak i plata. :D Kobla til batteriet og vips så kom den andre plata ut helt av seg selv. Nå er alt skrudd og tilbake på plass og cd-spilleren fungerer som før.

Takk for alle tips og hjelp! :)

mister j
21/01/11, 15:12
Har du lært nå at du ikke skal låne ut bilen :D;):mad: