PDA

Vis full versjon : Tc-Racing`s Volvo 245 2,7liter 16v gt35 turbo, tko600, 560whp 680nm



Sider : 1 2 [3] 4

Tc-Racing
05/06/15, 20:02
Det stæmmer. Skulle vel hadd mekaniske men prøver litt til me 16 nye løftera.

Tc-Racing
06/06/15, 13:23
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/06/166.jpg

Går ikke fort i usa.
Venta ein måna no.
Uuuutolmodi!!

Njål Nilssen
06/06/15, 16:29
Det stæmmer. Skulle vel hadd mekaniske men prøver litt til me 16 nye løftera. Jeg hadde personlig ikke tatt sjangsen, litt for dyr motor til at jeg hadde stolt på hydrauliske...

E.Winjum
06/06/15, 17:22
Tor24 har bygd 16v topp for meg som er god for minst 600hk og han mener bestemt at hydrauliske løftere skal fungere mer enn bra nok med skikkelig oljepumpe :) Jeg ville egentlig ha mekaniske, men stoler såppass på han :)

Teigen
06/06/15, 17:35
Vi har bygd mekaniske på min, men en 2.7 som ikke skal varve de villeste rpm, og med real pumpe (helst ekstern) så går det fint

Tc-Racing
06/06/15, 17:40
Har stor tørsump pumpe så skal ikke være problem me oljetrykke. Toppan fløde som faen dæm. Treng nesten ikke gjør noe me di for 600hk.
Varver jo bare 7000, så da er hydroliske bra nok tror jeg.

Kristian N
07/06/15, 00:00
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/06/166.jpg

Går ikke fort i usa.
Venta ein måna no.
Uuuutolmodi!!

Ser ut som han produserer fler i disse dager. Han legger ut bilder på instagram[emoji106]

Njål Nilssen
07/06/15, 00:16
Mulig det bare er flytekniker-paranoian min som slår inn, men noe som helst over de originale 6000rpm, eller noen stivere fjører, eller høyere løft synes jeg er å ta for stor sjanse... kunne også vært lurt å diagnosere de du tar/tok ut for å se hva som var årsaken til at de kollapset... litt risky å frese rundt på Mo, hvis det er noe med olja (ikke nødvendigvs for lavt trykk), eller noe annet (forurensning feks) som gjør at de kvelder... lite trivelig hvis noen av de plutselig kollapser på full pupp i en sladd, da er det fort mer enn noen løftere som må byttes... i beste fall må du ha nye seter, ventiler og kanskje kammer... i værste fall nappes huet av noen ventiler som følge av veldig lite trivelig møte med ventilsetet i for stor fart med en bråstopp og da kan du kanskje begynne å bygge ny motor etterpå... just saying...

Tc-Racing
07/06/15, 08:23
Ser ut som han produserer fler i disse dager. Han legger ut bilder på instagram[emoji106]
Ja såg der. Massa litt på han

Tc-Racing
07/06/15, 08:26
Mulig det bare er flytekniker-paranoian min som slår inn, men noe som helst over de originale 6000rpm, eller noen stivere fjører, eller høyere løft synes jeg er å ta for stor sjanse... kunne også vært lurt å diagnosere de du tar/tok ut for å se hva som var årsaken til at de kollapset... litt risky å frese rundt på Mo, hvis det er noe med olja (ikke nødvendigvs for lavt trykk), eller noe annet (forurensning feks) som gjør at de kvelder... lite trivelig hvis noen av de plutselig kollapser på full pupp i en sladd, da er det fort mer enn noen løftere som må byttes... i beste fall må du ha nye seter, ventiler og kanskje kammer... i værste fall nappes huet av noen ventiler som følge av veldig lite trivelig møte med ventilsetet i for stor fart med en bråstopp og da kan du kanskje begynne å bygge ny motor etterpå... just saying...
Muli muli. Men for lite tid å bygg om no uansett å acr bli det uansett. Må kjøre

Tc-Racing
15/06/15, 20:01
Flere av derre som skal oppover til acr 26-28juli me bil??

Njål Nilssen
15/06/15, 20:44
Flere av derre som skal oppover til acr 26-28juli me bil?? Nedover i så fall :p Mulig jeg får 740 Daily'en på veien igjen til da... blir ikke noe bankjøring, men kommer da forhåpentligvis for egen maskin, Bare alle delene kommer rett før nærmeste helg så jeg får tid til å panikk-skrue dette sammen :p

kimove
15/06/15, 21:33
Flere av derre som skal oppover til acr 26-28juli me bil??

Blir bare dagstur på meg i år på sommertreffet på grunn av at verken jeg eller noen av kompisene har fått klar noen biler :/

ArneR
15/06/15, 22:52
Driver enda og styrer med sprutet, og jeg har mine tvil på at alt er ferdig og mappet innen den tid, men man skal aldri si aldri. :)

I verste fall blir det en dagstur på meg og.

chbre
16/06/15, 06:00
Flere av derre som skal oppover til acr 26-28juli me bil??

jeg skal ilagmed en kompisgjeng, men jeg er nok ikke ferdig med volvon til da, men har ett håp om å være ferdig til høsttreffet:) mjøsfab:) var der ifjor også med 1100whp e28:)

TnT
16/06/15, 13:50
Team Hinnøya Racing kommer i år. 3 stk 240 :) Men vi kjører nedover ikke oppover :)

Jimmen
16/06/15, 18:28
Kommer en gjeng fra Rørvik også.. Finner oss på partycampen med 2x 13meter busser, sikkert 50stk men kun 1 (!) som har vett nok til å sette sammen bilen sin.. Ford Sierra 2.9 Cosworth med eller uten turbo. spørs på humøret på eier. :p

chbre
16/06/15, 18:33
Tja mulig jeg tar med cosworthen,men er redd for at den kommer til å rase om jeg får horna ut av hjelmen å satser over evne på acr, å det er ikke planlagt siden jeg skal selge den[emoji14]

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

volvobrage
16/06/15, 19:13
Har du fått dei bremseslange/rør holdarane frå kaplhenke?:)

Njål Nilssen
16/06/15, 22:47
Helvette! Får tak i alt... UTENOM bremsene.... Da er jeg litt fuucked :( Alternativet er jo å kjøre ned i bilen jeg låner, men da hadde jeg blitt så flau at da holder jeg meg heller hjemme :p (bilen en en Citroen C5 diesel, drittbil)

Tc-Racing
18/06/15, 08:38
Muli muli. Men for lite tid å bygg om no uansett å acr bli det uansett. Må kjøre

Muli du ikke har fått det me deg jim, men er ikke noe party i år. Offra aftertracken mot længre kjøring på kvelen.



Kommer en gjeng fra Rørvik også.. Finner oss på partycampen med 2x 13meter busser, sikkert 50stk men kun 1 (!) som har vett nok til å sette sammen bilen sin.. Ford Sierra 2.9 Cosworth med eller uten turbo. spørs på humøret på eier. [emoji14]

Tc-Racing
18/06/15, 08:40
Jimmen. Er ikke nå party p aftertrack i år. Kun reint bil treff.

Volvobrage. Di ble send igår. Så laga nå stygt å bruke så d blir funksjonibelt.

Tc-Racing
18/06/15, 09:26
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/06/599.jpg

Tc-Racing
19/06/15, 18:28
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/06/633.jpg
Fant ut at demperan ikke satt ordtli fast. No e alt på stell å forstillingskontroll er i orden..
Virker som alt funker greit no.
Å feira me ein liten piruett

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/06/634.jpg

Jimmen
21/06/15, 21:22
Jimmen. Er ikke nå party p aftertrack i år. Kun reint bil treff.

Volvobrage. Di ble send igår. Så laga nå stygt å bruke så d blir funksjonibelt.

Aftertrack er det ikke, men fest på partycampen blir det ;)

Tc-Racing
23/06/15, 08:34
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/06/740.jpg
Siste test.

Amundsen T5r
23/06/15, 21:42
Hehe, flere enn meg som prøvde trykke play? ;)

Kristian N
23/06/15, 22:58
Yup! Ligger filmen på Facebook? Link?[emoji122]

Tc-Racing
24/06/15, 05:50
Søk opp tc-racing gruppa lægg t film der. Får ikke delt den..
Ikke allverden bære lite piruett

Tc-Racing
24/06/15, 22:16
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/06/805.jpg
La oss håp biln funke ei stund ihvertfall.
Acr imårra.

Njål Nilssen
26/06/15, 15:40
Du får ha godt tur og Kos Dæ ;) Blir ikke tur til Mo på meg i år heller :(

chbre
28/06/15, 19:20
Gjikk jo bra den!:) synd det med pakninga

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

Tc-Racing
28/06/15, 20:30
Funka bra ja. Ny toppakning så e den sikkert klar igjen om itj blokka har sprokki.

Tc-Racing
28/06/15, 20:32
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/06/906.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/06/907.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/06/908.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/06/909.jpg

chbre
28/06/15, 20:32
Ja d va d da:) vi fikk ikke kjørt mer pga 2jzn skøyt ut eine shimsen så fikk ikke tak i nye shims

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

Tc-Racing
28/06/15, 20:33
Aaaa. Det var litt shit da. Men må prøv å ha det i orden til høsttreffe

chbre
28/06/15, 20:39
Høst treffet så ska vi ha med fleir bila, 240n skal være klar, å har med cosworthen som reservebil, a4 quattro med 2,5turbo 700hk, e34 med m50 3l med dobbel vanos og turbo, ca 600hk :)

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

Tc-Racing
29/06/15, 18:48
https://vimeo.com/132123885

Tc-Racing
30/06/15, 14:34
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/06/1031.jpg
skal se om jeg får lagt ut ein film snart fra innsiden ett par runder.
Bestill ny toppakning nå så prøver igjen snart. Skulle å hadd bedre kjørling til vannet. Bli fort temp

Zeeker
30/06/15, 21:02
Kule bilder :)

Har du film av en passe "normal" runde på ACR?
Tror ikke jeg har sett hele banen før.

Hva slags radiator/vifte kjører du med?

Tc-Racing
30/06/15, 21:13
Skal prøve å legg ut ein uklippa film. Meget rå bane. Anbefales å komma i august. Ikke så mye folk da. Mye kjøretid. Griffin alu radiator å el vifte. Huske ikke kor stor den er. Mangle kappa irundt. Sikkert hjelpa mye å fått på den.

Teigen
01/07/15, 14:58
Hør med bjørn / SWR. Han beregner radiator spes til bilen/effekt/varme. Ikke er det noe dyrere enn å kjøpe fra Summit heller. Pluss du får sprekkgaranti

Sent fra min SM-P605 via Tapatalk

Tc-Racing
01/07/15, 15:06
Har stor aluradiator å elvifte men bli varmt som faen. Det må funk den deln av biln, jeg har ikke tolmodighet nok til å kjør kjørlerunder. Heh

Zeeker
01/07/15, 15:43
Skal prøve å legg ut ein uklippa film. Meget rå bane. Anbefales å komma i august. Ikke så mye folk da. Mye kjøretid. Griffin alu radiator å el vifte. Huske ikke kor stor den er. Mangle kappa irundt. Sikkert hjelpa mye å fått på den.

Håpet er å få ferdig bilen å ta turen oppover :)

Zeeker
01/07/15, 15:47
Har stor aluradiator å elvifte men bli varmt som faen. Det må funk den deln av biln, jeg har ikke tolmodighet nok til å kjør kjørlerunder. Heh

Jeg kjører med stor Griffin og vifte fra 940 med AC. Den har ett dobbeltrele.
Sprutet styrer den lave hastigheten og vippebryter det høye. Bryteren blir skrudd på så fort jeg står i pit'n.
På Rudskogen kjører jeg til vann/olje er grisevarmt, også putter jeg 5. gir og cruiser i høy hastighet på begge langsidene. Da har tempen sunket såppas at jeg kan klemme til ett par gode runder til. Sånn kan jeg holde på lenge, men tar litt hensyn til alt det andre i motorromet og stikker i depo for kjøle resten av bilen + sjåføren :D

Tc-Racing
01/07/15, 16:37
Ja noe må gjørest ihvertfall.

Teigen
01/07/15, 18:01
En telefon til Bjørn deildok er verdt det som en forsikring for resten av motoren ;)

Tc-Racing
02/07/15, 21:20
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/07/50.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/07/51.jpg
Hjulløft

Jimmen
02/07/15, 22:34
Kule bilder :)

Har du film av en passe "normal" runde på ACR?
Tror ikke jeg har sett hele banen før.

Hva slags radiator/vifte kjører du med?

Bare for å oppdatere Zeeker ;)
https://www.youtube.com/watch?v=mKTYkF1VkZw

Men så ut til å funke ganske bra bilen da Tommen!
Virka som du fikk ladetrykket tidlig ;)

Dumt jeg glemte batteri til kamera da..

Tc-Racing
03/07/15, 05:54
Biln funke bra ja. Ja kan slepp han bed til 3500rpm å bære hent han opp. Så kjørt bare fira stortsett. Trengt ikke å spart chlurts eller nå.

Tc-Racing
03/07/15, 06:16
https://m.youtube.com/watch?v=0PytZPh2efw&feature=share&rdm=1lvd2s3r0&client=mv-google
Par tre runda

Amundsen T5r
03/07/15, 08:42
Ser jævlig morro ut! Løse stoler ell?? :p

Tc-Racing
03/07/15, 08:43
Ganske tung han som sitt på så tru stoln sitt fast ja. Heh. Røre seg mye ja

Zeeker
03/07/15, 14:22
Bare for å oppdatere Zeeker ;)
https://www.youtube.com/watch?v=mKTYkF1VkZw

Men så ut til å funke ganske bra bilen da Tommen!
Virka som du fikk ladetrykket tidlig ;)

Dumt jeg glemte batteri til kamera da..


https://m.youtube.com/watch?v=0PytZPh2efw&feature=share&rdm=1lvd2s3r0&client=mv-google
Par tre runda

Rett og slett nydelig :)

Tc-Racing
03/07/15, 14:26
Rett og slett nydelig :)
Det er verd turen ja uten tvil.

Tc-Racing
04/07/15, 19:09
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/07/100.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/07/101.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/07/102.jpg

Toppakningshavari.

Tc-Racing
04/07/15, 22:13
Fikk tak i cooperring pakkning men den passa faktisk ikke. Får "lang" så ringen på bakerste sylindern ikke hadd anlegsflat... det var kjipt. Bli go gammer sjerkant pakning.

Tc-Racing
04/07/15, 22:14
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/07/104.jpg

Athena pakning. Va fantastisk dåli passform. Påstå va solg fleir uten nå klaga.

Teigen
04/07/15, 22:32
Ståltoppakning fra cylmo. 1300 ca. Så er du ferdig med det

Tc-Racing
04/07/15, 22:48
Kjørt me cometic fra cylmo. Plana topp å blokk. Men hold ikke. Må plan topp på nytt me ny stålpakkning. Kjørt me 3mm tilliar men bli 1.5 me sjærkant. Blir meir komp, må ned me tenninga mindre skuv da. Det er kjipt. Usikker la jeg skal gjøre. Kunne plana å prøv ein siste gang me stål da. Men det virke som dritt da. Sjerkant blir det ihvertfall tett.

Tc-Racing
04/07/15, 22:50
Tror den athena cooperringan hadd funka bra om pakkninga bare hadd passa bedre... helt typisk min flax. Påsto hadde solgt flere å aldri hadd klage på dem.

Zeeker
05/07/15, 09:50
Jeg hadde stått på mitt og sagt at den ikke passa og krevd en ny en.
Du kan legge den på ei anna blokk å se hvordan den passer der og bruke det som motargument til han.
Det forekommer produksjonsfeil på alt av deler.
Det at han ikke har fått noen klager før får nå være. (evt så har han svart det samme til alle som har klaget)

Tc-Racing
05/07/15, 09:53
Han sa at jeg måtte bare sende den i retur. Så order seg sikkert

Zeeker
05/07/15, 10:26
Hvordan så pakningen din ut?
Er det tenningsbank pga varmen som tok den tror du?
Jeg slet med at toppakningen min tok kvelden etter en dag eller to på bane. Det var uanhengig av om det var en std scan tech pakning fra BCB eller gullpakning.
Etter jeg fikk mere kontroll på kjølinga (olje og vann) slutta den å spise pakninger.

24516vtic
05/07/15, 10:39
Du skulle hatt el.vannpumpe:)

Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk

Tc-Racing
05/07/15, 10:42
Såg ikke ut som har vært bank nei. Sikkert vært litt varmt å kansje slått sæ, usikker men.
Motorbyggern min kjøpe sæ ørklokka me microfin fer å sett på blokka no. Så får vi kjør ein tur i dynon å hør litt å juster litt. Sjå om det blir bedre eller værre.
Angre litt på at jeg ikke satt inn stålforinga i blokka å kanske ordna vanngalleri inn frostpluggan. Må tåle max attack å messhandling uten at det blir varmt.

Stig
06/07/15, 08:40
Fikk ikke med meg denne desverre. Så lenger bak at du var kompis med den gull 740n. Mye motor i den? Så ut som det var "nok"..

Tc-Racing
06/07/15, 09:28
400 i gull 740n. Men kjøre veldi bra han. Håpe det blir meire kjøring på høsttreffet.

Tc-Racing
06/07/15, 12:41
Fasinert over kor my "gromme" biler det er på bana som kjøre unatulig sakte rundt banen. Kjøre jo igjen hauge me ville japsebiler når kjøre kjørlerunder

Tc-Racing
06/07/15, 13:33
https://youtu.be/dnnP47QG0HY

Vart ikke så mye kjøring. Andre gangen min på bane så ikke verdens villeste sjåfør.

Tc-Racing
06/07/15, 13:53
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/07/383.jpg

Zeeker
06/07/15, 16:19
https://youtu.be/dnnP47QG0HY

Vart ikke så mye kjøring. Andre gangen min på bane så ikke verdens villeste sjåfør.

Morro med video :)
Hva slags GoPro er det du har?

En skal ikke bry seg så hardt om hva andre mener om kjørestil.
Så lenge en har det morro selv så er det det viktigste :)

Tc-Racing
06/07/15, 16:24
Morro med video :)
Hva slags GoPro er det du har?

En skal ikke bry seg så hardt om hva andre mener om kjørestil.
Så lenge en har det morro selv så er det det viktigste :)
Ja sant det. Så må det til litt kjøretid å tilvenning. Men det kommer seg fort kjenner jeg.
Har gopro hero2. Funker fint til mitt bruk.

Teigen
06/07/15, 16:27
Om cometic toppakningen ikke holder tett/ryker så er det 1: montert med feil tildragningsrekkefølge og moment. 2: ikke brukt riktig skjær av han som planer (egen "grovhet" til stålpakning). 3: motoren går for varm og toppen blir for skakk, men det er mindre sannsynlig

Zeeker
06/07/15, 17:00
Ja sant det. Så må det til litt kjøretid å tilvenning. Men det kommer seg fort kjenner jeg.
Har gopro hero2. Funker fint til mitt bruk.

Da anbefaler jeg deg å sette på en ekstern mic som du fester på fangeren bak :)
Da slipper du så mye vindsus og du får mest mulig eksoslyd.
Joachimbg på forumet her har brukt ekstern mic i flere år og det blir meget bra lyd av det.
Jeg har kjøpt meg 2 mic'er selv nå.
Kan se om jeg finner igjen navnet på den jeg kjøpte.

Tc-Racing
06/07/15, 17:02
Da anbefaler jeg deg å sette på en ekstern mic som du fester på fangeren bak :)
Da slipper du så mye vindsus og du får mest mulig eksoslyd.
Joachimbg på forumet her har brukt ekstern mic i flere år og det blir meget bra lyd av det.
Jeg har kjøpt meg 2 mic'er selv nå.
Kan se om jeg finner igjen navnet på den jeg kjøpte.
Kansje det ja. Shit den vindsusen.

Zeeker
06/07/15, 17:14
På denne videoen låner jeg kamera og mic av Joachimbg. (GoPro 2) Mic festet på bakfanger rett med eksostuten

https://www.youtube.com/watch?v=pvTA7izZKcw
(si fra hvis jeg skal fjerne link)

Tc-Racing
06/07/15, 17:21
På denne videoen låner jeg kamera og mic av Joachimbg. (GoPro 2) Mic festet på bakfanger rett med eksostuten

https://www.youtube.com/watch?v=pvTA7izZKcw
(si fra hvis jeg skal fjerne link)
Tøfft. Var mye bedre ja. Må prøv å innvister.

Zeeker
06/07/15, 17:25
Denne er det som er brukt.

http://www.ebay.com/itm/A39-Audio-Technica-ATR3350-Condenser-Lavalier-Omnidirectional-Microphone-Mic-NEW-/351439164112?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item51d36812d0

Tc-Racing
06/07/15, 18:15
Denne er det som er brukt.

http://www.ebay.com/itm/A39-Audio-Technica-ATR3350-Condenser-Lavalier-Omnidirectional-Microphone-Mic-NEW-/351439164112?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item51d36812d0
Bestilt!!!

Tc-Racing
06/07/15, 18:52
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/07/389.jpg
Ein pit-selfie me kona

Njål Nilssen
06/07/15, 18:56
hvis MLS stålpakning IKKE holder, så ryker hvertfall cooper-ring pakning... en tynn ring og det eneste den har som støtte er en myk "papp" pakning rundt....

Skal det være "idiotsikkert" er det å høvle over topp og blokk til det nesten blir som speil, frese spor til metall-O-ringer rundt sylinderne (slik at stålgodset i blokka danner en krage), silikon- eller EPDM-O-ringer rundt vannkanalene og NBR O-ring rundt oljetur og retur, smør en tynn film pakningslim på hele flata (TYNN film), også viktig å frese ned squish-flatene i 16v toppen så du får ønsket squish-klaring :) Høres ut som nye stempler er nødvendig for 3mm forskjell utgjør noen poeng i komp...

Tc-Racing
06/07/15, 19:04
Smelle ihop me sjerkant no. Så får vi ned me tenninga. Så får vi se hvordan det går. Vis jeg mister mye hester så kjøre jeg sånn resten av sesongen så får jeg heller bytte stemmpel i vinter å muli sett inn stålforinger

Njål Nilssen
06/07/15, 23:06
Smelle ihop me sjerkant no. Så får vi ned me tenninga. Så får vi se hvordan det går. Vis jeg mister mye hester så kjøre jeg sånn resten av sesongen så får jeg heller bytte stemmpel i vinter å muli sett inn stålforinger

Du får følge med på EGT... jeg vil heller tro det er bedre å offre 0,noesmått bar laddetrykk og kjøre litt feitere blanding (hvis den ikke allerede er veldig fet da) kontra å kjøre så veldig mye lavere tenning... det du gjør med kun lavere tenning er jo å flytte energien ut i eksosen istedet for å drive rundt motoren... det blir det til tider VELDIG varme eksosventiler og evt turbo av...

J.A.S
07/07/15, 02:00
Ser ut som en gøyal bil det der !

Njål, hvor høyt EGT mener du man bør holde seg under? Og om man har EGT sensor rett etter turbo, hvor mye har det og si kontra i kolektoren/grenrøret. ?

Njål Nilssen
07/07/15, 16:36
Ser ut som en gøyal bil det der !

Njål, hvor høyt EGT mener du man bør holde seg under? Og om man har EGT sensor rett etter turbo, hvor mye har det og si kontra i kolektoren/grenrøret. ?

1000 grader i korte øyeblikk, og ikke over 890 over lengre tid, såfremst det er turbin av enten Inconel eller Gamma-TiAl av god kvalitet. Dette er TIT (turbine inlet temp) verdier, og bør måles med en K-thermocouple i colletoren, den overlever fint en mappe-sesjon, men ikke anbefalt å la den stå der over lengre tid, spes hvis den er tynnere enn 6mm probe...

EGT ETTER turbin er litt unøyaktig (i praksis ubrukelig) ettersom turbinen omgjør mye av varmeenergien i gasstrømmen om til kinetisk energi via trykkforandring gjennom bladprofilene, og hvor mye tempen faller "over" turbinen avhenger i stor grad av hvor hen i turbin-mappet man befinner seg (effektiviteten av turbinen på aktuelle turtall og massefløde), ergo kan fint 500grader ut av turbinen fort være over 1000grader inn på de mest effektive områdene til turbinen, eller bare 7-800 grader i et lite effektivt område. derfor er det veldig usikkerhet på hva tempen er FØR turbinen (og det som evt avliver den også) hvis man måler den etter turbinen... jeg anbefaler ikke å måle bak turbinen i alle fall...

Eksosventilene er heller ikke så glad i så veldig høye temperaturer, derfor maks 890 over tid hvis det er rustfrie ventiler, vanlige stål maks 840 over lengre tid, og hvis man har inconel eksosventiler kan man klare 930ish over tid, dog jo lavere man klarer å få det jo bedre seff...

Tc-Racing
07/07/15, 17:33
Får prøv ein siste gang me mls pakning å se om det funker. Send den andre pakninga i retur. Spent på om jeg får refundert noe eller om er useriøst firma. Overrasket over hvor mange store seriøse firma som levere mye søppel.

Tc-Racing
08/07/15, 08:02
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/07/519.jpg
Skulla hadd mere dekk til høsttreffet...

Batland
08/07/15, 11:38
vanlige stål maks 840 over lengre tid, og hvis man har inconel eksosventiler kan man klare 930ish over tid, dog jo lavere man klarer å få det jo bedre seff...

Ekstremt vrient å få til i praksis med en B230 på pumpebensin på tanken og de kompresjonsforholdene og ladetrykkene folk kjører. Så en reportasje i bilsport hvor de viste at en klin orginal 165 hk 940 ligger på rett over 930 grader. Selv den minste ladetrykksøkning førte til 950 + pga ekstrem tenningsretard for å unngå tenningsbank. Sluttresultatet er ikke sjelden dette:

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/07/521.jpg

Se at det har vært så ekstremt varmt så lenge at selve akslingen er svidd til blåfarge.

Cosworthene derimot har vist overraskende lave eksostemperaturer ved maks effektuttak, men disse har selvsagt;

1. Lavt kompresjonsforhold.
2. Uvanlig KORTE !!! råder. ;)

Tc-Racing
08/07/15, 20:42
Burde vel kjørt vp racefuel. My laver eksostemp da. Men horibel pris. 58kr litern. Må ha nå spons da så får kjøpt den billiere isåfall.

Batland
08/07/15, 22:04
Det er i disse situasjonene med overdrevet tenningsretard på bensin at E85 - E98 er gull verd. Det krever riktignok større eller flere dyser og en seriøs oppgradering av bensinpumpen(e), men bortsett fra det så er det relativt rimelig å bruke på banekjøring.

24516vtic
08/07/15, 22:10
Er vel rundt 30kr/L for E98:)

Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk

Tc-Racing
08/07/15, 22:31
I trøndelag drekk vi brennvin vi fylle det fer satan ikke på biln

Tc-Racing
08/07/15, 22:36
Lang til nermeste e85 pumpe å om kun få år så blir det nok ikke å få kjøpt på pumpe lenger. Di fleste jeg kjenner har plagdes mye me e85n. Å begynt me racefuel å hadd null problem etter. Er noen fordeler me ethanoln men er noen negative sider og. Blir nok 98okt ei stund til på meg. Prøv å se om biln overlever ei hælg i august no først

Njål Nilssen
09/07/15, 02:22
Ekstremt vrient å få til i praksis med en B230 på pumpebensin på tanken og de kompresjonsforholdene og ladetrykkene folk kjører. Så en reportasje i bilsport hvor de viste at en klin orginal 165 hk 940 ligger på rett over 930 grader. Selv den minste ladetrykksøkning førte til 950 + pga ekstrem tenningsretard for å unngå tenningsbank. Sluttresultatet er ikke sjelden dette:

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/07/520.jpg

Se at det har vært så ekstremt varmt så lenge at selve akslingen er svidd til blåfarge.

Cosworthene derimot har vist overraskende lave eksostemperaturer ved maks effektuttak, men disse har selvsagt;

1. Lavt kompresjonsforhold.
2. Uvanlig KORTE !!! råder. ;)

Fjerner man 13c "pluggen" faller EGT'n enormt... Når det ikke står å stanger i mot trenger den ei heller å retardere noe som helst. Men ja eksosventilene har det ikke fint i en original FK med oppjusert trykk på en 13c...

1: Nja, kommer ganske langt på vei med 8:1 på en 8v, dog ikke med originalt brennkammer...

16 topp er et lite hakk bedre, dog hadde Cosworth som i praksis designa den, laga pluggen til å stikke dypere inn i brennkammeret, enn å ligge gjemt i en kald grop uten særlig "aktivitet" så hadde det jo gjort "jobben" (hobbyen) min lettere... er no dritt å sveise i gammelt forurenset støpegods...

Lager man en topp som når MBT, så vil du få lavere eksostemp med høyere komp, eller rettere sagt høyere ekspansjonsforhold, hvorpå også ventil-tider spiller inn :)

2: Kommer an på hvilket turtall motoren skal brukes på det da... Hadde motorer som varver over 21 m/s hatt kortere råder hadde eksostempen gått opp...

Heldigvis har hvitmotorene kommet for å bli, til tross for heller dårlig patent med de slissene mellom sylinderne, så er selve brennkammerne i toppene fra et termodynamisk standpunkt veldig bra, pluggen stikker ut der det det er mindre kjølende flater rundt, og der det er mer turbulens...

Støtte opp og forsterke sylinderne så er det stort sett bare å trykke på... til "normale" turtall funker 1,55:1 rådene helt ypperlig og 90mm slag + hhv 81 og 83mm borr gjør det ganske så motstandsdyktig sammenligna med B230 med store bøtter og ganske dårlig utforma topper...

Njål Nilssen
09/07/15, 02:39
Det er i disse situasjonene med overdrevet tenningsretard på bensin at E85 - E98 er gull verd. Det krever riktignok større eller flere dyser og en seriøs oppgradering av bensinpumpen(e), men bortsett fra det så er det relativt rimelig å bruke på banekjøring.

E85 på en motor som tåler pryl på 95 eller 98 kan bli ganske gøy... E85 liker i alle fall en god skvis... Prøvde det på en totakter en gang... på "sug" med noe over 140% fylling klarte jeg ikke å lage en topp med nok komp til at den trivdes... pluggen tok i stempelet (selv med flatt stempel), og brennkammeret ble så paddeflatt, og fikk så mye kjølende squishflater, at det begynte å gi tregere forbrenning til den grad at det ikke ble noe mer effekt å hente av det...

Trenger ikke så veldig mye mer enn 95, hvertfall nord og vest for Oslo, knapt en E85 pumpe igjen i landet, og race-grade E85 er ikke billig det heller...

De fleste av oss klarer oss fint selv med 95, uten å kjøre veldig lav komp, uten høy EGT, og uten bank, så ser ikke helt problemet...

I alle fall her jeg bor er det (på et vis, takka faen) såpass øde at 98 er et sjangsespill pga for lite utskifting i tankene... 95'en er færskere og mer pålitelig sådan, spesielt når det går dit hen at 98'n til tider banker lettere en 95...

Tc-Racing
09/07/15, 18:12
Må nå samma faen prøv å få spola litt å høsttreffe.

Tc-Racing
09/07/15, 19:28
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/07/613.jpg

Jimmen
13/07/15, 19:57
Lang til nermeste e85 pumpe å om kun få år så blir det nok ikke å få kjøpt på pumpe lenger. Di fleste jeg kjenner har plagdes mye me e85n. Å begynt me racefuel å hadd null problem etter. Er noen fordeler me ethanoln men er noen negative sider og. Blir nok 98okt ei stund til på meg. Prøv å se om biln overlever ei hælg i august no først

Finner 2 pumper med E85 i Strømsund da ;)
Men den er nok ikke tipp topp desverre, ikke i fjor da jeg var å handlet 50l til 850'n jeg hadde ivertfall.. Hørte ymske rykter om at det var E75 når det ble testet.

Anders Dybvadsskog
16/07/15, 12:06
Er e85 i duved og åre å:)

Tc-Racing
16/07/15, 12:24
Pumpe e85 e uaktuelt. Vanli 98oct eller race ethanols...

ArneR
16/07/15, 14:39
Med en etanolsensor tilkoblet burde det jo ikke være noe problem om det så er E65? Legger jo en demper på effekten naturligvis, men det tar iallefall ikke livet av motoren. :)
Hadde vi i midt-norge sluppet å reise til sverige for å fylle, hadde jeg montert en sånn sensor igår. :p

Tc-Racing
16/07/15, 16:16
Ja veit det men er ikke intressangt me pumpe e85. Er så my slamstoffer som tetter å øddeleger både dyser å bensinpumper.
Mere intressangt me race e98 eller racefuel ja. Dåli e85 e76 e50 har aldri vært tema. 98oct levere power nok men skulle gjern kjørt me racefuel fer å fått ein motor som hadd trivdes bedre. Eventuelt e98 fer bedre spool å meire hk å moment i bunn. Fått laver toppakning bedre sqish å meir kompresson. Tru det hadd funke bra.

Njål Nilssen
16/07/15, 16:36
E96 er dere i alle fall ganske flinke til å lage lokalt i trøndelag :cool:

Hvis du kjører pumpe 98 er den også et nesten like stort sjansespill som pumpe E85... med mindre du VET at den brukes mye av... Her jeg bor er det kun entusiaster som fyller 98, og vi er for få til at kvaliteten blir å stole på... står ofte for lenge i tankene, og gammel 98 banker LETTERE en 95, som stort sett er friskere til enhver tid... pga div. EU-drittreglement er det tilsatt enzymer i all "handels" bensin, som begynner å bryte den ned fra dag en... derfor har bensin i dag en ganske kort holdbarhet. Vær obs på det om dere ikke allerede visste det...

Derfor er jeg nesten tvunget til å bygge alt jeg eier og farter rundt med til å funke på 95... ikke at det har lagt noen demper på ytelsene i mine motorer i alle fall til tross.... har også det problemet om man farter litt rundt om så er det langt fra alle plasser man får noe annet enn 95...

Tc-Racing
16/07/15, 16:45
Sant det. Tru det går bra av 98octn her om kring. Så håper å tror det ikke er problemer. Har du hadd trua på ignite sin e98 da? 6600kr fer 208liter. Vp racefuel109 oct kosta 58kr litern om du kjøpt 208liter. Bli halv pris me ignite e98 da. Vs motor selg den sies det

Njål Nilssen
16/07/15, 16:51
Sant det. Tru det går bra av 98octn her om kring. Så håper å tror det ikke er problemer. Har du hadd trua på ignite sin e98 da? 6600kr fer 208liter. Vp racefuel109 oct kosta 58kr litern om du kjøpt 208liter. Bli halv pris me ignite e98 da. Vs motor selg den sies det

Hvis det er kontrollert framstilling skulle jeg ikke se noe problem... forsatt dyrt med 32kr/litern :p Må da gå an å få tak i industrimetanol til en langt billigere penge enn det... og da kan du faktisk fjærne IC, og ladde til du ser det hvite i øyet...

Tc-Racing
16/07/15, 19:19
http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=118367

Fleir som har samme problem som meg på athena cooper ring pakning...

Men jeg har ikke fått noe cash i retur enda

ArneR
16/07/15, 20:10
Jeg har også bygd motoren for å kjøre på 95 oktan, legger det en demper på makseffekten så får det heller bare være, jeg jakter ikke store fine tall uansett. :)

Jeg hadde ikke stolt på 98 oktan i namsos iallefall. Da er det bedre med fersk 95 med ferdig tilsatt sprit.

Tc-Racing
16/07/15, 20:12
Må vel kjøp ordtli fuel på tønner etterhvert. Sunaco tc gt kansje noe som heite 109octan. Dyrere me racefuel kontra race e98 men går jo mye mindre av vanli racefuel. 30% meir me ethanoln....

Tc-Racing
16/07/15, 20:27
Kimmit påstår pakninga passe perfekt...
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/07/909.jpg

Passe nå vel ikke perfekt herre. Bilde er uten ringene. Så lægg på ringen så går den innpå stemple.....

ArneR
16/07/15, 20:43
Kina sport racing ja, spørs om du burde ha prøvd en annen type pakning fra en annen leverandør.

Jeg banner sikkert i kirka her nå, men hva med å dempe effekten med en hundrings og kjøre med std. pakning? Og såklart få tempen under kontroll. Må da være bedre å kjøre med mindre effekt enn å ikke kjøre? :p

Tc-Racing
16/07/15, 20:48
Ned me effektn? ALDRIIIII Heller meiiir

Tc-Racing
16/07/15, 20:51
Googla pakninga å fleir som hadd samme problemene. Sende flere eksempel til kimmit men han holder fast på at den passer perfekt... IKKE spesielt godt fornøyd me servicn akkurat no. Skulla hadd igjen over 2200kr fra kimmit sæ kunne finansiert den nye cometic pakninga me. Må prøv me mls pakning igjen.

Njål Nilssen
16/07/15, 21:00
http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=118367

Fleir som har samme problem som meg på athena cooper ring pakning...

Men jeg har ikke fått noe cash i retur enda

Bare å mimre tilbake til moped-tida, så vet du jo hvilken "kvalitet" Athena står for... Holder delene demmes til biler samme "kvalitet" som trim til moppe og lettsykkel, så er det bare å styre unna ;)

Tc-Racing
16/07/15, 21:13
Muli aldri hadd moped jeg

Tc-Racing
16/07/15, 21:19
Hvorfor når jeg skriver lange poster så noen ganger kommer bare øverse linja me på trådn. Klikkkkkke

Njål Nilssen
16/07/15, 21:20
DET, kan jeg ikke hjelpe med :p

Tc-Racing
16/07/15, 21:21
DET, kan jeg ikke hjelpe med [emoji14]
Kan ikke du alt da njål

Njål Nilssen
16/07/15, 23:07
Kan ikke du alt da njål

Nei, det har jeg da heller aldri påstått, såvidt jeg selv kan huske i alle fall...

Tc-Racing
17/07/15, 09:24
Nei, det har jeg da heller aldri påstått, såvidt jeg selv kan huske i alle fall...
Tolle bære. E biln din klar t høstn??

Njål Nilssen
17/07/15, 15:48
Tolle bære. E biln din klar t høstn?? Er i alle fall lov å drømme :p Ting går trengt når man har skaffa seg hus, og er dumsnill og tar på seg å fikse andre sitt skrot i tillegg...

Tc-Racing
17/07/15, 15:53
Heh. Ja sant det ja. Glede mæ så innmari til jeg ska få kjørt igjen. Skulle vært på våler på vccn treff å i september men tru ikke konton er enig

Tc-Racing
06/08/15, 10:47
Hei å hurra.
Flere som skal til acr 14-16aug?

Tc-Racing
12/08/15, 10:55
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/08/613.jpg
Kjører til acr imorgen. Go tid som vanlig.
Er vel takket hvere km technics at det blir treff på meg. Gutta står på så vilt fer å rett opp etter meg

kimove
12/08/15, 13:33
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/08/613.jpg
Kjører til acr imorgen. Go tid som vanlig.
Er vel takket hvere km technics at det blir treff på meg. Gutta står på så vilt fer å rett opp etter meg

Blir en lang natt på deg da :p

Tc-Racing
12/08/15, 13:52
Normalt me litt stress før treffan. Men nårn har my bra folk irund seg som står på dag å natt fer å hjølp meg så er alt muli

nyborg
12/08/15, 17:41
Gjør magnus å kjell all jobb fer dæ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tc-Racing
12/08/15, 17:47
Gjør magnus å kjell all jobb fer dæ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja gjør d meste av motor jobb ja. Har jo bære prøvd biln ein gang. Så blir litt små fix. Snart klar igjen no

nyborg
12/08/15, 18:32
Ja hørre me te på nybygg det. flenk der gutan så det bli nokk å få gassa litt på dæ i hælga ja[emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tc-Racing
12/08/15, 21:39
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/08/655.jpg

Da er den good too go i hælga.

kimove
12/08/15, 22:21
Topp :) håper jeg får se den i aksjon på lørdag :)

Tc-Racing
12/08/15, 22:23
Ja vi håpe den går meir en ein dag sjøl om statestikken er dåli

Tc-Racing
18/08/15, 07:32
https://vimeo.com/136585851
Liten snutt fra acr. Fikk problem første runden me at eine shims under trøkkern hoppa av å mangla komp på ein sylinder. Men fixa det fort å kjørt feilfritt heile helga. 30dekk ca 200liter fuel. Ikke fylt vatn eller olje på heile helga.
Biln fungerer over all forventning no.
Ble rå å kjør me den forstillinga å motorn e råsterk spole langsletta på fjerdegir me federal rsr gateslicks bak uten problem.

hilmar
18/08/15, 11:26
Ble tøff longroofen ja Tom Christian;)

Lasse R
18/08/15, 12:20
bra trøkk i'n nå! Vil se mer film! :D

Tc-Racing
18/08/15, 22:35
Ja funka utroli bra. Sjåførn hold ikke igjen så mye han heller. Har litt film. Ikke så go på derre klippinga men ska prøve få til nå filma etterhvert

Tc-Racing
19/08/15, 20:34
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/08/1033.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/08/1034.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/08/1035.jpg
Fikk juling den baksjermen.

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/08/1036.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/08/1037.jpg

Tc-Racing
19/08/15, 21:13
https://vimeo.com/136761270
Ska laga film seinar liten snutt bære no. Filma tvn

Tc-Racing
20/08/15, 08:01
https://youtu.be/lvq8VJLRR7Y

AKL
21/08/15, 20:33
Gratulerer med ei vellykket helg og bil som bare fungerte! =)

Tc-Racing
21/08/15, 20:38
Gratulerer med ei vellykket helg og bil som bare fungerte! =)
Takk takk. Ja morro at det funke såpass feilfritt når alt er såpass ferskt.
Spara cash t neste sesong bare no.
Kansje rett baksjerm sånn grovt. Ble ikke fin når sprenge hjul i 200

Tc-Racing
21/08/15, 21:20
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/08/1199.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/08/1200.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/08/1202.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/08/1204.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/08/1206.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/08/1208.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/08/1210.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/08/1212.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/08/1215.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/08/1217.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/08/1219.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/08/1221.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/08/1223.jpg
Satte spor den helga

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/08/1226.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/08/1227.jpg

volvobrage
21/08/15, 21:32
Haha, er litt krefter i hjul som sprenger:p
Kule bilder av bilen i aksjon!!

Tc-Racing
21/08/15, 21:34
Haha, er litt krefter i hjul som sprenger[emoji14]
Kule bilder av bilen i aksjon!!
Ja er det. Så har jeg ikke sperran i hode til æ gi meg i tide. Heh. Ska vises at d blir brukt

Tc-Racing
22/08/15, 15:59
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/08/1252.jpg
var nye disse federal rsr hjula. Utroli morro å drifte me hjul me litt grep. Ryk godt av di å.

AKL
23/08/15, 21:50
Utstyret skal brukes ja.. ;) "That will buff out" som dem sier.. ;)

Tc-Racing
23/08/15, 21:55
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/08/1364.jpg

Tc-Racing
25/08/15, 19:32
https://youtu.be/iwTezykWG6Y
Ble litt lang filmen men plagdes me edb maskina så ble nå sånn.

Tc-Racing
25/08/15, 19:33
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/08/1472.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/08/1476.jpg

THolandsli
26/08/15, 17:22
Du satser godt. :) Hvordan funker girkassa?

Tc-Racing
26/08/15, 17:37
Girkassa funke enda. Kjøre neste bare på fjerdegire så har ikke missbrukt den så mye enda. Men ikke hadd nå problem enda nei. Ja må sats litt.
Kjedeli å sjå all me gromme bila som aldri bruke dem.

Tc-Racing
27/08/15, 19:24
http://www.youtube.com/watch?v=NM25jhvGybg
Fant ein film fra høsttreffe der jeg er med.
Håp fram til 14minutt utti filmen. Fin forbikjøring å dåli me sikt t dæm bak på langsletta

JEPS
27/08/15, 23:25
Ser ut som den funker fint 245en din, long roof racing er rått!!
Ser du har plagdes litt med toppakning, har du vurdert å få o-ringa blokka? blir jo fort dyrt med alle spesialpakningene.
kjører med o-ringa blokk, og std pakning, å det funker supert. nå skal det sies at du bruker redskapen mye hardere enn meg :p

Alltid morsomt å se 245en din på acr, kanskje vi treffes der neste år, kom meg ikke på noen av treffene i år, da *alt* krasjet med de to helgene.
Kjekt å kunne følge utviklingen av bilen videre her.

Tc-Racing
28/08/15, 05:52
Ser ut som den funker fint 245en din, long roof racing er rått!!
Ser du har plagdes litt med toppakning, har du vurdert å få o-ringa blokka? blir jo fort dyrt med alle spesialpakningene.
kjører med o-ringa blokk, og std pakning, å det funker supert. nå skal det sies at du bruker redskapen mye hardere enn meg [emoji14]

Alltid morsomt å se 245en din på acr, kanskje vi treffes der neste år, kom meg ikke på noen av treffene i år, da *alt* krasjet med de to helgene.
Kjekt å kunne følge utviklingen av bilen videre her.
Ja ska jo brukes. Ja må bare kom innom å prat shit ja. Morro treff nye folk. Ja vurdert det men ser ut til at den holder no.

Tc-Racing
28/08/15, 12:19
Vis nånn her har bilda eller filmsnutta fra høsttreffe så er jeg intressert i dem

kimove
28/08/15, 12:47
Vis nånn her har bilda eller filmsnutta fra høsttreffe så er jeg intressert i dem

Har lagt en par i høsttreff tråden under generell prat :) Riktignok mobilbilder men :p

Tc-Racing
28/08/15, 12:48
Den trådn har jeg ikke sett

kimove
28/08/15, 12:50
http://forum.vccn.no/showthread.php?70821-Sommertreff-H%C3%B8sttreffet-2015

Tc-Racing
05/09/15, 23:01
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/09/203.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/09/204.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/09/205.jpg

Tc-Racing
07/09/15, 18:25
https://youtu.be/aD0I-0osaek

Tc-Racing
19/09/15, 18:01
Nånn som har handla fra liberty gear før. Kul kramp i hælvette å få svar fra di....

Tc-Racing
13/10/15, 20:09
https://vimeo.com/142295731

Tc-Racing
10/12/15, 20:09
https://youtu.be/BzOAieXJIgM

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Tc-Racing
30/12/15, 17:53
https://m.facebook.com/groups/395669537228628?view=permalink&id=617077418421171

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Tc-Racing
06/03/16, 20:33
https://www.facebook.com/groups/395669537228628/

Fer den som vil følg min useriøse fb gruppe

Zeeker
06/03/16, 21:16
https://www.facebook.com/groups/395669537228628/

Fer den som vil følg min useriøse fb gruppe

I already do :D

Tc-Racing
15/04/16, 18:21
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/04/600.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2016/04/601.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2016/04/602.jpg

No har vi hadd liten service. Rettet baksjerm sånn grovt. Bytta olje å filter bremseveske å sett over litt.

Skal test kjøre imårra på treningskjøring. Rattrust etter vintern sikkert.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Tc-Racing
16/04/16, 20:09
https://vimeo.com/163101986

Mått kjør av litt rattrust

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Tc-Racing
16/04/16, 20:10
https://vimeo.com/163102042
Kjærringa prøvd bil

Tc-Racing
13/06/16, 08:33
Noen som skal til ACR??http://forum.vccn.no/img-dump/2016/06/401.jpg

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

nyborg
13/06/16, 13:16
Jau [emoji41] http://forum.vccn.no/img-dump/2016/06/404.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

kimove
14/06/16, 07:00
oh goodie :)

Tc-Racing
17/06/16, 17:45
https://vimeo.com/171123451

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Tc-Racing
20/06/16, 19:40
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/06/620.jpg

Kjøre til acr om 2dager

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

kimove
21/06/16, 08:00
http://bakaxel.se/diffsparrar-diffbromsar/diff-konvertering/uppgraderingskit-dana-30-torsen-volvo.html

:cool::cool::cool::cool:

Tc-Racing
21/06/16, 08:17
http://bakaxel.se/diffsparrar-diffbromsar/diff-konvertering/uppgraderingskit-dana-30-torsen-volvo.html

:cool::cool::cool::cool:
Trur ikke d passe. Må ha torsen diff står det. Sellholm sine ryk den å etterhvert så billiar å bytt litt org dela. Den ha holdt læng da. Aldri bytta før

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

kimove
21/06/16, 09:07
Trur ikke d passe. Må ha torsen diff står det. Sellholm sine ryk den å etterhvert så billiar å bytt litt org dela. Den ha holdt læng da. Aldri bytta før

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Hvilken diff kjører du med da ? sveist? :p

Tc-Racing
21/06/16, 09:11
True track. Syng vel på siste værset den å.

kimove
21/06/16, 09:14
True track. Syng vel på siste værset den å.

Akkurat ja :p

JEPS
21/06/16, 15:15
Har liggende en ekstra Truetrack, dvs den er kjørt litt med, men så knakk stikkakslingen og ødela høyre opplagring, men denne kan byttes fra en annen.

planen er at jeg skal til acr, da kan jeg ta den med som backup.

De har da holdt lenge de stikkakslingene dine ;)

edit: backup for oss begge ;)

Tc-Racing
22/06/16, 20:27
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/06/666.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2016/06/667.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2016/06/668.jpg

Starter til acr imårgen tilli. Mest spent på om nissan hold heilt fram æ

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Tc-Racing
24/06/16, 21:11
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/06/723.jpg

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

anders_jacobsen
01/07/16, 05:57
Korleis funka da på treffet? :D

Tc-Racing
01/07/16, 06:01
Funka bra ja. Fikk fuel problem på søndan. Skom fra tanken som ha gått i oppløsning. Har bestilt mø nippla no så lage vi cartchtank å ei 044 pump å ha i mellom. Plukka sundt a1000 pumpa å sendt inn dysa til vask.
Bortsett fra det ingen problem.
Bli litt høy oljetemp så må vurder ein kjørler til i vinter. Stortsett tom for dekk når temen stig.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Tc-Racing
01/07/16, 06:02
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/07/30.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2016/07/31.jpg

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Dan Bay-Johansen
01/07/16, 17:04
Det blir brukt [emoji106] [emoji106] [emoji106]

Tc-Racing
01/07/16, 17:17
https://m.facebook.com/groups/395669537228628?view=permalink&id=772792352849676

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Tc-Racing
01/07/16, 17:18
Vart litt halv slapp i formen så følt ikke jeg kjørte så bra. Håper på å få meg noe dekk så kan få med meg høsttreffet å.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Tc-Racing
01/07/16, 17:18
Det blir brukt [emoji106] [emoji106] [emoji106]
Skal det ikke det da??

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Dan Bay-Johansen
01/07/16, 22:20
Skal det ikke det da??

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk
Selvfølgelig [emoji106] [emoji106] [emoji106]

Tc-Racing
02/07/16, 09:15
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/07/51.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2016/07/52.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2016/07/53.jpg

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Zeeker
02/07/16, 10:32
Tøft :)

Tc-Racing
03/07/16, 12:28
https://youtu.be/ieCcaclhq_M

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

E.Winjum
03/07/16, 15:35
Gromt ;)

Lasse R
04/07/16, 06:11
Grom bil :)

Tc-Racing
04/07/16, 06:13
Grom bil :)
Takk takk. Godt å få missbrukt den litt å.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Lasse R
04/07/16, 06:18
Det er viktig det ;) Det skal brukes.

HansOla
04/07/16, 06:48
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/07/51.jpg
Ser ut som det er fra Forza! Tøft bilde :D

Tc-Racing
04/07/16, 06:55
Ser ut som det er fra Forza! Tøft bilde :D
Ja muli d ja. Picman.uk som tatt bilde

Tc-Racing
26/07/16, 23:01
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/07/1166.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2016/07/1167.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2016/07/1168.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2016/07/1169.jpg

Fikk gooo hjølp til brannvegg idag. Takk arne custom

Dan Bay-Johansen
26/07/16, 23:47
Stilig [emoji106]

Riff
27/07/16, 07:07
Ser bra ut den :D

anders_jacobsen
27/07/16, 21:40
Såg bra ut! Fin tilpassing av platene, følg jo kjempebra!

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Tc-Racing
01/08/16, 15:32
Venter på koblinger å slanger no. Prøv å få plass til catch tank på bensin. Revi ut skummet å vaska tanken pumpa å rensa dysan no. Så bløve uten skum me 044 bosch mat pump til catchtanken håper ei holder. Så prøv å seg til acr på høsttreff å testa litt igjen

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Tc-Racing
10/08/16, 21:56
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/08/446.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2016/08/447.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2016/08/448.jpg

Catchtank inn ikke vunni å testa nå. Spent må kos d vil funk. Pakka å klar yil acr imårgen.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

anders_jacobsen
11/08/16, 08:33
Lykke til!

anders_jacobsen
15/08/16, 15:02
Fungerte bilen bra? :)

Tc-Racing
15/08/16, 15:03
Fungerte bilen bra? :)
Nei

Tc-Racing
15/08/16, 15:40
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/08/609.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2016/08/610.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2016/08/611.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2016/08/612.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2016/08/613.jpg

Fikk my problem. Plagdes me alt muli i helga. Problem me bensin i venstersvinga. Fant ut av det på lørdagskveln. Va ett relle t pumpa som va dåli jorda. Så vibrert dynamoen ihjel. Å kortslutta. Men fikk lodda å fiksa den http://forum.vccn.no/img-dump/2016/08/614.jpg

Så sprakk wg røre. Fikk go hjølp av ein kar me sveisapparat å ordna d. Da funka biln men så knækt æ akslingen i spjelle å eine skruen for mest sannsylig igjennom motorn. Å usikker om den har skada noe eller om jeg har hadd flaks

http://forum.vccn.no/img-dump/2016/08/615.jpg

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Skårholen
15/08/16, 15:55
Kjedelig når slikt skjer, men er ikke annet å skru å håpe det holder.

Tc-Racing
15/08/16, 16:20
Det er sant.

kimove
15/08/16, 19:44
Fælt hvor mye du skal plages da :(

Tc-Racing
17/08/16, 14:28
Det blir vel brukt over snitte å tror jeg. Mye folk me gromme biler som ikke tør å sats å da ser jeg ikke vitsen. Min går vel mere på sperra en mang andre. Alt vibrere sundt virke det som

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Tc-Racing
18/08/16, 21:23
https://vimeo.com/179376966
Blaut å glatt


Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Tc-Racing
21/08/16, 21:27
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/08/718.jpg

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Tc-Racing
23/08/16, 16:12
https://www.facebook.com/groups/395669537228628/

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

hilmar
23/08/16, 16:16
Funnet ut mer om motoren da?

Tc-Racing
23/08/16, 16:21
Nope. Trur det har gått bra. Ikke sjekka så my. Starta opp å ingen ulyd eller anna unormalt. Så får bære sats på at den funke litt til

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

GMV
23/08/16, 16:41
Kan være lurt å sjekke turbinhjul for skader. Skal veldig lite til.

Tc-Racing
23/08/16, 16:46
Skal av me xsosn når jeg gidder. Fått litn skade på kompressorn såg æ. Ikke peiling når å hvordan det har sjedd. Måtte ha kommi noe igjennom filtre

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Tc-Racing
23/08/16, 16:46
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/08/778.jpg

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Njål Nilssen
23/08/16, 19:11
Det blir vel brukt over snitte å tror jeg. Mye folk me gromme biler som ikke tør å sats å da ser jeg ikke vitsen. Min går vel mere på sperra en mang andre. Alt vibrere sundt virke det som

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk Med stroker veiv og turtall i kombinasjon forundere det meg ikke :) Rekkefirere har synkron sekundervibrasjon på veiva så motoren gjør et "hopp" 2 ganger per omdreining... sånntno som får bolter til å skru seg selv ut, grenrør til å sprekke, motorefester til å sprekke, innsug til å sprekke osv osv :) Du skulle hatt B234 blokk med billet-balanseaksler og tannhjulsynkronisering :) (og 98mm arrow veiv og 2.9L i samem slengen :D)

Tc-Racing
23/08/16, 19:15
Med stroker veiv og turtall i kombinasjon forundere det meg ikke :) Rekkefirere har synkron sekundervibrasjon på veiva så motoren gjør et "hopp" 2 ganger per omdreining... sånntno som får bolter til å skru seg selv ut, grenrør til å sprekke, motorefester til å sprekke, innsug til å sprekke osv osv :) Du skulle hatt B234 blokk med billet-balanseaksler og tannhjulsynkronisering :) (og 98mm arrow veiv og 2.9L i samem slengen :D)
Sponse du njål

Njål Nilssen
25/08/16, 23:03
Sponse du njål Har nok ikke muligheten til det nei, har jo selv opptil flere pengesluk "uti bua" her og bor i et pengesluk også :p

Hovedpoenget var i hovedsak at det mange ganger er sekundær-vibrasjonene som tar livet av ting og tang. En firer er jo i "perfekt" primær balanse så lenge delene er i likevekt, og folk pleier jo å glemme sekundær-vibrasjoner, som i hovedsak har vært en av de største problemene med store firere og store "flatplane" V8. Ironien er ikke bare at lengre slag i seg selv gir størrelsesmessig skalerbart kraftigere vibrasjoner, men kortere råder som man gjerne blir tvunget til å bruke i samme øyemed forsterker det desto mer.

Finnes dessverre ingen kur for det enn balanseaksler eller ekstrem letting av delene i bunnpartiet, hvis det er ting montert på motoren i seg selv som er problemet.

Er det ting som rister i filler på selve bilen, bør man kanskje vurdere mykere motorfester, og et tredje for å ta opp momentet hvis så er tilfelle.

Alternativet er jo å ikke gjøre en dritt med det, og fortsette å skru.

Tc-Racing
26/08/16, 18:24
Locktite på alt å følg med litt.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Tc-Racing
24/10/16, 14:24
https://vimeo.com/188657819

Konas første runder på bane.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Tc-Racing
21/11/16, 20:06
https://vimeo.com/188657415

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Tc-Racing
23/11/16, 09:47
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/11/794.jpg

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Tc-Racing
24/11/16, 17:34
http://www.namdalsavisa.no/artikkel/2016/11/22/Fra-traust-familiebil-til-r%C3%A5-racer-13825068.ece

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Tc-Racing
16/08/17, 20:06
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/421.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/422.jpg



Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Tc-Racing
16/08/17, 20:20
https://youtu.be/DkFdukKdRfg

Håpe det blir acr tur neste helg om jeg får tilbake korte etter ett år uten kort.
Kan bli my klebb kjøring tror jeg

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

hilmar
18/08/17, 10:30
Hvordan mistet du lappen da?
Har vært uten lappen jeg å så vet hvordan det er:rolleyes:

Tc-Racing
19/08/17, 20:37
Epelepsi anfall 2daga etter kom hjem fra acr høsttreffe. Etter to uka nesten uten søvn fer å få klar biln før høsttreffe me mye stress. Så på tur til jobb fikk æ anfall. Kona fikk tatt av sæ belte hoppa eine foten på bremsa å fikk kontroll over ratte. Så kunna ikke gått bedre. Men blei ett år uten kort da. Får ikke kjør på bane uten kort heller.

Fikk igjen korte no 16august. Skal på værdaln testkjør biln på tirsdagn å oppover til acr om alt funker

Tc-Racing
19/08/17, 20:38
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/495.jpg
Fikk kalibrert speedometer idag.
Målt me gps etterpå å stemmer akkurat

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Anders Dybvadsskog
20/08/17, 06:36
Bor 5 min unna banen på verdal, kommer å ser på tirsdag :)

Tc-Racing
20/08/17, 08:28
Bor 5 min unna banen på verdal, kommer å ser på tirsdag :)
Får nærva om folk ska sjå på

Anders Dybvadsskog
20/08/17, 10:20
Ut fra resten av kjøringa di har jeg hardt for å tro det :)

Tc-Racing
20/08/17, 10:22
Vi får prøv. Tenk prøv på noen hardere fjeri bak å sjå om det blir bedre eller dåliere feste

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Tc-Racing
26/08/17, 23:29
Acr.http://cloud.tapatalk.com/s/59a1f647d9422/received_10156035938496111.mp4http://cloud.tapatalk.com/s/59a1f60eba53b/received_10156035933616111.mp4

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Tc-Racing
27/08/17, 20:57
Acr høstnhttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/681.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/682.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/683.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/684.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/685.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/686.jpg

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Tc-Racing
27/08/17, 20:59
http://cloud.tapatalk.com/s/59a324806823e/received_10156035933616111.mp4

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

HansOla
27/08/17, 22:09
Stilig! Bilen fungerer bra ser det ut som ;)

Sent fra min SM-G390F via Tapatalk

Tc-Racing
06/09/17, 06:39
https://youtu.be/E3Kkqmy0PqU

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Tc-Racing
06/09/17, 06:39
Litt gropkløpt film fra acr høst 2017

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Tc-Racing
30/04/18, 22:22
Hei. Lenge mellom oppdateringer. Men har montert mkm brui bak å fløtta fjerbeinan bakover. Har å tatt av grenrør å sjå om det litt. Monter ny 200amp dynamo.

Har æ fått tak i nytt strokerkit me 94.5mm veiv. Så bygg reserve blokk på sikt.http://forum.vccn.no/img-dump/2018/04/565.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/04/566.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/04/567.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/04/568.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/04/569.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/04/570.jpg

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

volvobrage
01/05/18, 11:57
Flotte dei bruene der!

Tc-Racing
06/07/18, 09:07
Litt bilda fra acr vår 18. Gikk greit nok. Masse rattrust men d kom seg.
Flste gang jeg kjørte med hyd håndbrekk. Mye prøving å feiling, men utroli morro.
Fikk problem på lørdagn, da fuelcella sprakk. Fikk sveist den så fikk kjørt litt den helga. Men blir vel å bytte den ut om atl plastikk cell.http://forum.vccn.no/img-dump/2018/07/68.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/07/69.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/07/70.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/07/71.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/07/72.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/07/73.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/07/74.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/07/75.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/07/76.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/07/77.jpg

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Tc-Racing
06/07/18, 09:08
https://youtu.be/XXDtlSi3nBg

Litn film

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Tc-Racing
10/07/18, 12:39
https://www.facebook.com/groups/395669537228628/
Bli medlem i gruppa mi[emoji106] vært morro

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Tc-Racing
10/07/18, 12:45
Små bilder tilhttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/07/184.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/07/185.jpg

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk