PDA

Vis full versjon : Oppvarmet frontrute?



Morgis
18/01/11, 00:13
Finnes det leverandører av frontrute med glødetråder til 850-x70 serien?

TeamBørnOut
18/01/11, 06:18
du kan få det laget vist nok. men du kan jo høre om volvo eller hurtigruta kan skaffe dette

Roffy
19/01/11, 11:20
for mye penger ??? hehe

mrstfu
19/01/11, 11:38
si fra om du kommer med noe pris, det kunne virkelig vært interessant:D

Morgis
19/01/11, 12:34
ble helt forelsket i oppvarmet rute da firmabilen har dette. Noe så utrolig genialt skal man lete lenge etter.

mrstfu
19/01/11, 12:44
jeg veit, hadde det på leiebilen min for en stund sida. Ford Focus TDCI 1.6, fantes ikke morro å kjøre, men den hadde bra sikt, hvertfall:D

ola normann
19/01/11, 15:21
jeg veit, hadde det på leiebilen min for en stund sida. Ford Focus TDCI 1.6, fantes ikke morro å kjøre, men den hadde bra sikt, hvertfall:D


Hadde kanskje vært en fordel med litt dugg i ford'en, slik at du ikke ble gjenkjent i en ford :)

mrstfu
21/01/11, 03:34
helt enig, men da var det bare en bil. og jeg må faktisk si at det var en lettelse når firmabilen var ferdig på verkstedet, HiAce er en utrolig mye bedre bil enn Focus, i mine øyne. fremkommelighet, lasteevne, mangel på elektronikk og ikke minst, det er plass til mennesker over 1.70.

Moslet
21/01/11, 03:55
Om dette finnes skal jeg ha en;) må uansett bytte frontrute da den er blitt rengjort med sandpapir:cool:

Rapidspeed
21/01/11, 12:36
helt enig, men da var det bare en bil. og jeg må faktisk si at det var en lettelse når firmabilen var ferdig på verkstedet, HiAce er en utrolig mye bedre bil enn Focus, i mine øyne. fremkommelighet, lasteevne, mangel på elektronikk og ikke minst, det er plass til mennesker over 1.70.


Haice.... Ceiha.... Iahec.... Nei klarer ikke stave det. Å kunne si heica er en bedre bil en Forden er vel neeeesten det samme som å si at, volvoen er en vauxhall kloning;)

GUDSKJELOV så legger de ned produksjonen av denne isboksen i 2014..

Nope har unger og dem er jeg altfor glad i til å ha dem minste samvittihet til å la dem sitte i en slik tragedie av ett fremkomstmiddel ..;););)

Sorry altså men å disse fååården over en Ehcai, det blirfor meg samme som å disse mor theresa fremfor Adolf;) ;) ;)
:D :D :D

Tore
21/01/11, 12:45
Hadde en Ford leiebil en gang med oppvarmet frontrute - synes egentlig det bare var irriterende med de syltynne tripene som gikk over frontruta. Takke meg til en ren og hel rute uten forstyrrelser i synsfeltet :-)

Christian
21/01/11, 12:49
Ford har jo hatt dette siden 80-tallet. :(
Pass på så ikke 242 leser dette!!

Morgis
21/01/11, 13:04
Hadde en Ford leiebil en gang med oppvarmet frontrute - synes egentlig det bare var irriterende med de syltynne tripene som gikk over frontruta. Takke meg til en ren og hel rute uten forstyrrelser i synsfeltet :-)

så og si usynlige på Connecten jeg har som arbeidsbil.
Antageligvis har de blitt bedre enn de var for noen år tilbake.

Torra
21/01/11, 13:15
Har ikke Ford patent på dette?

Rapidspeed
21/01/11, 15:29
Ja første forda med disse stripene i frontruta var irriterrende, enten la du ikke merke til dem og alt gikk fint, problemet var jo at man kanskje da la merke til dem. Etter det klarte man jo joggu ikke la være å fokusere på dem he he...

TeamBørnOut
22/01/11, 05:58
Har ikke Ford patent på dette?

Nope. noen få volvo har også dette
264 i noen utgaver

Heenster
22/01/11, 06:42
Hadde oppvarmet frontrute,soltak,speil,bakrute på min 94 mod GLT ifra USA. Så det må jo kunne gå an og få tak i.

TeamBørnOut
22/01/11, 07:26
jepp. tror morgis må velge US som valg i vadis å sjekke opp frontrute der :)
(gidder du sjekke opp 960 sammtidig? :D)

Morgis
22/01/11, 13:08
fant ingenting.
Eneste jeg fant var original sotet bakrute til 964/S90 ...

Nilsebu
22/01/11, 13:39
Med oppvarmet frontrute, vil du ikke få de varmetrådene over alt da?

Sikkert bare en vanesak da, men..

TeamBørnOut
22/01/11, 13:41
syns "nesten" ikke

Morgis
22/01/11, 13:43
det er ikke samme type tråder som er i bakruten.
Omtrendt gjennomsiktige.. man ser dem i riktig lys om man fokuserer godt.

Torra
22/01/11, 15:51
nvm, ikke lett med HTC :p

Morgis
09/08/11, 18:03
Ser volvo leverer dette originalt på hvertfall s60-v70N serien..
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/08/654.jpg

Tore
09/08/11, 18:42
Saken er vel den at med bensinmotor så tar det ikke så lang tid før man har en fønvind som varmer ruta... ;)

Så kan raklekakklerne sitte der med kalde drivstoffgjerrig motorer med økt vedlikehold å jage dieseldyr mens de irriterer seg over at de ikke får vekk rimen fra frontruta :p

Morgis
09/08/11, 18:59
nå har vel de fleste dieslene webasto varmer, da dieselmotoren i seg selv nesten ikke utvikler varme lengre :) Og en webasto dieselvarmer, den er flott den ;)

Tore
09/08/11, 19:06
nå har vel de fleste dieslene webasto varmer, da dieselmotoren i seg selv nesten ikke utvikler varme lengre :) Og en webasto dieselvarmer, den er flott den ;)

Pleier det ikke å være mye tull med dieselvarmere da? Synes støtt å stadig jeg hører om folk som må ha bilen på verksted for en eller annen feil på dieselvarmerne sine...? Slammer igjen og tettes etc?

SagaPer
09/08/11, 19:06
Ser volvo leverer dette originalt på hvertfall s60-v70N serien..
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/08/654.jpg

På dette bildet ser du knapp for defrost/ekstra luft/ventilasjon på frontruta (venstre knapp) og knapp for varme i bakrute og evt dørspeil (høyre øverst). Disse knappene har ingen ting med oppvarmet frontrute å gjøre.

Tore
09/08/11, 19:10
På dette bildet ser du knapp for ekstra luft/ventilasjon på frontruta (venstre knapp) og knapp for varme i bakrute og evt dørspeil (høyre øverst). Disse knappene har ingen ting med oppvarmet frontrute å gjøre.

Sant nok: jeg har samme symbolet i min bil, dog ikke egen knapp men en possisjon på ventalsjonsanlegget; så dette er nok luftstrøms-defrost av frontrute:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/08/656.jpg

Tore
09/08/11, 19:15
Oppvarmet frontrute symboliseres vel gjerne slik:
http://www4.mercedes-benz.com/manual-cars/ba/cars/463/images/img6ce09f67aa9d498a351f1914540b053e_1_--_--_JPG72.jpg

Erik 850
09/08/11, 19:47
Ser volvo leverer dette originalt på hvertfall s60-v70N serien..
[IMG]http://www.ukcar.com/road_tests/volvo/vovlvo.s60.t5.se/small/car.heated.seats.pic.jpg[IMG]

Er ikke det for vifte på frontrute og varme i bakrute/speil?
Tror det er det i V70N-en til fattern.

Edit: For sen etc.

Men tråder i frontruta hadde vært knall!

Morgis
09/08/11, 19:47
På dette bildet ser du knapp for defrost/ekstra luft/ventilasjon på frontruta (venstre knapp) og knapp for varme i bakrute og evt dørspeil (høyre øverst). Disse knappene har ingen ting med oppvarmet frontrute å gjøre.

de to symbolene er helt identiske i ford connect firmabilen min. der er det elkabel i ruten som slåes på med det "firkantede" symbolet.

men da har ikke Volvo eloppvarmede ruter rett og slett alikevel?

Erlend
09/08/11, 20:05
jeg mener og ha sett ett eller annet sted på en amerikansk side at volvo leverte dette til de amerikanske modellene, se om det er mulig å få tak i noe delefilm/bok fra statene, eller ekstra utstyrsliste på amerikanske modeller :)

mrstfu
09/08/11, 21:16
Sant nok: jeg har samme symbolet i min bil, dog ikke egen knapp men en possisjon på ventalsjonsanlegget; så dette er nok luftstrøms-defrost av frontrute:


ventalsjonsanlegget?

Tore
09/08/11, 21:20
ventalsjonsanlegget?

Jepp; om du må vente så har du noen knapper å leke med eller noe slikt? :p Vri litt hit og dit; alltid bra tidsfordriv for oss gutta å ha noen knapper og hjul å leke med... Men ikke si det høyt; la kvinnene fortsatt tro at det heter klima-anlegg (eller ventilasjonsanlegg) og at vi kjeder oss når vi må vente i bilen... Forresten mangler det en a i ordet; ventalasjonsanlegg :p

mrstfu
09/08/11, 21:28
hvilken poSsisjon foretrekker du?

heh, skal slutte å pirke på din midlertidige fraværende, ellers feilfrie gramatiske sans:D

men ja, det er til tider morsomt å fikle med det hjulet i midten. se hvordan lufttrykket endrer seg når du vrir mellom de forskjellige POSISJONENE...:D

sorry:D