PDA

Vis full versjon : Kjøp av brukt V50. Spesielle ting å se etter?



Daniel V
17/01/11, 23:25
God dagen!

Dette er 1. gang jeg skiver inne på denne delen av forumet, da jeg er mest på det med gammel Volvo (nærmere bestemt 240 :rolleyes:). En gutt på 18år kjøper ikke akkurat en bil i V50 prisklassen :)

Det har seg slik at Mamma og Pappa har lyst på ny bil, da familie Renaulten vår fra 2005 begynner å bli rimelig dyr å ha. Inn og ut av verksted hver andre uke, til tross for at den har gått 90 000. 80 000,- i verkstedsregninger på et år er litt mye, så nå lengter vi tilbake til Volvo. :) Før Renaulten hadde vi en 740 btw, som vi kjøpte i 1990, som da vi solgte den i 2005 hadde rullet 500 000, og var helt fin! Brukte ikke 30 000,- i verkstedsregninger gjennom hele perioden vi hadde den en gang!

Vi vurderer denne:
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26316560

Prisen er ikke så gal synes jeg, og i og med at vi kan ta den gamle i innbytte, så hjelper det, kontra å kjøpe av en privatperson.

Er det noen spesielle ting man bør se etter på denne bilen? Noen spesielle ting som pleier å bli ødelagt på 08+ modellene?

JEG VET AT BILEN I ANNONSEN IKKE HAR R-DESIGN! :)

Takker for alle svar! :)

TeamBørnOut
18/01/11, 00:03
Ikke vurdert v70? :)
Men sjekk også ut at bilen har andre ting som står i annonsen også :)

Daniel V
18/01/11, 00:07
Ikke vurdert v70? :)
Men sjekk også ut at bilen har andre ting som står i annonsen også :)

Ja, har sett litt på V70, men både jeg og brodern flytter ut snart, og da er det bare Mamma og Pappa igjen, så da trenger de ikke noen større bil. V50en er passe stor for oss, i tillegg til at V70'ene er vesentlig dyrere enn V50ene. :)

Men ellers ser den grei ut, eller er det bare jeg som er blind? :)

gull pilen
18/01/11, 12:13
fordel å kjøpe 07 mod eller nyere hvertfall...
gjerne 2,0d også... er ikke så mye feil på de nyere modellene...

Daniel V
18/01/11, 15:51
Det blir ikke en som er eldre enn 08. Godt det ikke er så mye feil på de nyere modellene. Selvfølgelig, alle biler har barnesykdommer, men etter hva jeg forstod var det mange feil på de første modellene av V50 og C30.

Takker for svar.

Blir nok mest sannsynlig den jeg har linket til over, men det er vel opptil Mamma og Pappa og avgjøre. ;)

gull pilen
18/01/11, 15:54
sikkert ikke et dumt valg om det er bare for de 2 til og fra butikken og gjerne en lengre tur i ny og ne...
men hadde valgt 2.0d om det så mye som er tanke om å trekke henger....

dieseldyret
18/01/11, 17:13
støtter tanken om 2,0D om bilen skal trekke henger, tungt lastet til hytta etc, 1,6D har ikke direkte store kraftreserver. Ellers så jo bilen fin ut den, Momentum har bra utstyr. har bilen tilleggsvarmer? Importbil? Bilforhandlere er ikke alltid like oppdatert på utsyret, min ble eksempelvis solgt med dieselvarmer og partikkelfilter ifølge selgeren, men har ingen av delene.. Bare ett tips :)

edit: hvor står det forresten noe om r-design...? eller er jeg blind?

Daniel V
18/01/11, 19:21
støtter tanken om 2,0D om bilen skal trekke henger, tungt lastet til hytta etc, 1,6D har ikke direkte store kraftreserver. Ellers så jo bilen fin ut den, Momentum har bra utstyr. har bilen tilleggsvarmer? Importbil? Bilforhandlere er ikke alltid like oppdatert på utsyret, min ble eksempelvis solgt med dieselvarmer og partikkelfilter ifølge selgeren, men har ingen av delene.. Bare ett tips :)

edit: hvor står det forresten noe om r-design...? eller er jeg blind?

Ser nå at de har oppdatert annonsen! :) Stod først at dette var en bil med R-design, noe som var feil! :)

Ja, momentum ser ut som greie utstyrspakker. Ettersom jeg forstod det er det ingen importbil. Skal sjekke med selger at alt som er nevnt stemmer. :)

Får prøvekjøre først, og se ann motor og slikt etter det. Nå har vi en renault Scenic med 1,6l bensin på 115HK, som fint klarte å trekke en henger på 600kg med stein til hytta, så da klarer vel denne det også? :)


Takker for alle svar! :)

dieseldyret
18/01/11, 21:39
Ser nå at de har oppdatert annonsen! :) Stod først at dette var en bil med R-design, noe som var feil! :)

Ja, momentum ser ut som greie utstyrspakker. Ettersom jeg forstod det er det ingen importbil. Skal sjekke med selger at alt som er nevnt stemmer. :)

Får prøvekjøre først, og se ann motor og slikt etter det. Nå har vi en renault Scenic med 1,6l bensin på 115HK, som fint klarte å trekke en henger på 600kg med stein til hytta, så da klarer vel denne det også? :)


Takker for alle svar! :)

da er jeg ikke blind ;)

ja selvfølgelig ingen problemer med å trekke hengeren, men en kjapp forbikjøring med den bak kan nok bli tungt. Og det er jo forskjell på å trekke denne hengeren daglig, eller 1 gang i året :)

Daniel V
18/01/11, 22:28
Nå har vi en LT35 som trialbil, med full innredning og greier, så denne blir vel kun brukt til henger trekk max 3 ganger i året :p

gull pilen
19/01/11, 11:31
men likevel om man skal på hytten relativt ofte så ville jeg valgt 2,0d da og...
kjekt å slippe å gire når man møter motbakke...

Daniel V
19/01/11, 21:16
men likevel om man skal på hytten relativt ofte så ville jeg valgt 2,0d da og...
kjekt å slippe å gire når man møter motbakke...


Var å prøvekjørte bilen i annonsen i dag.. Var altfor dårlig plass.

Samme butikken hadde en V70 2007 mod som hadde gått 80 000. 2,4D med 130HK. Sort, med masse utstyr, så det blir mest sannsynlig denne i stedet. Skal dit igjen i morgen! :)

Christian
19/01/11, 21:20
Var altfor dårlig plass.

Har kjørt endel V50, og jeg ble rett å slett overaska over hvor små biler det er.
Kan vel knapt kalles stasjonsvogn. :p

Når han som kjører sitter sånn passe comfy, så kan man bare drite i å ha med seg beina hvis man skal sitte baki..

Sånn sett ville jeg heller kjøpt en S40, tror jeg.

Daniel V
19/01/11, 22:09
Har kjørt endel V50, og jeg ble rett å slett overaska over hvor små biler det er.
Kan vel knapt kalles stasjonsvogn. :p

Når han som kjører sitter sånn passe comfy, så kan man bare drite i å ha med seg beina hvis man skal sitte baki..

Sånn sett ville jeg heller kjøpt en S40, tror jeg.

Jeg hadde knærne i ansiktet når pappa satt foran. :p V70en hadde MYE bedre plass! Nyere V70 er bil det!

Du kan jo tenke deg scenarioet: Far og sønn drar til Askim Auto for å se på denne V50'en, Pappa er 1.93 høy, og jeg er 1.92. Kan tenke deg det så moro ut når vi skulle sitte bak hverandre :) Heldigvis var mamma på jobb, og brodern på skolen, ellers hadde det blitt fullt inni der gitt :)

gull pilen
20/01/11, 09:49
vil tro det var et syn ja...
men om det bare er mor og far som blir å bruke denne bilen i framtiden er det jo helt kanon for dem...
v50 er en liten familiebil og fungerer fint til 2 personer, hund og bagasje:D (og til nøds 1 lite barn med korte bein)

Daniel V
20/01/11, 11:01
Hehe :) Ligger noe i det du sier, men nå ble det kjøp av V70, så da får vi ta diskusjonen om 3 år igjen :)

gull pilen
20/01/11, 11:05
jaja beste er at det ble løsning på det....
lykke til med ny (brukt)bil:D

Daniel V
20/01/11, 11:34
jaja beste er at det ble løsning på det....
lykke til med ny (brukt)bil:D

Jo takk for det :) Får bilen i morgen, så vi gleder oss! :D

TeamBørnOut
20/01/11, 15:09
D5 maskina får du litt mer effekt i også :)
God det ble v70 og ikke 5/6 serie.. Det er mye mer "bil" :)
Brodern har v50... Får ikke akkurat noe "volvo" følse når man setter seg inn der.

gull pilen
20/01/11, 15:24
D5 maskina får du litt mer effekt i også :)
God det ble v70 og ikke 5/6 serie.. Det er mye mer "bil" :)
Brodern har v50... Får ikke akkurat noe "volvo" følse når man setter seg inn der.

men man får mye mer ordentlig bil følelse enn om man setter seg inn i en focus!!
hvertfall i min v50 som er rimelig godt utstyrt......

TeamBørnOut
20/01/11, 15:30
klart. volvon er nok litt bedre utstyrt mtp lyddempning etc (tipper jeg)

Daniel V
20/01/11, 15:32
D5 maskina får du litt mer effekt i også :)
God det ble v70 og ikke 5/6 serie.. Det er mye mer "bil" :)
Brodern har v50... Får ikke akkurat noe "volvo" følse når man setter seg inn der.

Det spørs jo helt hvor stor man er, og hva man liker det! :) Gleder meg i alle fall veldig til å hente bilen i morgen! Da skal 240'en få stå litt, så blir det masse kjøring i V70'en i helgen! :)

Bilde kommer i morgen! Men jeg skjønner ikke om det er en V70N eller V70II. Bilen er fra 2007.

TeamBørnOut
20/01/11, 15:36
Er v70N (p2) :) vært å testa den :)

Daniel V
20/01/11, 16:13
Er v70N (p2) :) vært å testa den :)

En tilsvarende? :) Hva synes du? :)

TeamBørnOut
20/01/11, 16:19
Er det ikke den svarte dere prøvde?

Daniel V
20/01/11, 17:38
Er det ikke den svarte dere prøvde?

Jo. Den hos Askim Auto :) Da har du vel kjørt den ihjel da :p

Daniel V
21/01/11, 15:45
Da står V70en i garasjen, så diskusjonen er over :)