Vis full versjon : Bytte Kanaler på 240 stv 86 mod
Christopher
17/01/11, 14:43
Noen som har erfaring med og bytte kanaler på Volvo 240 stasjons vogn 86 modell?.
hvor annbefales det og kjøpe nye kanaler, har tilbud på veng, 700 for begge kanalene men er det noe lurt kjøp?
på forhånd tusen takk for svar:)
du må regne med å måtte tilpasse kanalene litt når du handler på veng, men har du tilgang på litt stål og sveiseapparat klarer du å bytte de dela på noen timer.
Christopher
03/03/11, 01:19
noen som har bilde hjelp eller steg for steg?:D
Christopher
05/04/11, 07:51
bump bump
Har ikke noen "Step by step" guide, men Vengkanalene til 240 er vel de samme som blir brukt på VW Passat mener jeg, så derfor krever de tilpassing.
La oss si det slik, jeg vil påstå at hvis du ikke har gjort dette før så er ikke dette gjort på timer akkurat :)
Er mye jobb selv for en som kan det, ihvertfall hvis det er snakk om å bytte hele kanalen uten noe slurv. det kommer også ann på hvor mye rust det er i resten osv. pluss at det er noen små regler som må følges.
Har selv byttet kanaler noen ganger.
Bare for å ta det kort, det jeg pleier å gjøre er å slipe ned alle punktene og bore de ut, ihvertfall der det lar seg gjøre. slipe reint rundt hele og sørge for godt sveise hold rundt hele. også tilpasser jeg den nye. nester den fast med et par punkter eller tre her og der FØR jeg punkt sveiser resten. legg dørene intill slik at du vet det ikke har oppstått noen skjevheter her og der før du punkter den helt. Men som sagt det var bare kort fortalt. mitt råd til deg hvis du ikke har gjort det før er å rådføre deg med et karosseri verksted eller med noen som har skikkelig greie på det.
Christopher
20/04/11, 02:28
Tusen hjertelig takk :)
Rusta blir fikset neste uke av en som har skiftet en del 240 kanaler :D
ser fram til det :D
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.