Vis full versjon : ka gjer man med boblerust?
hei. har en 940 som er så å si rustfri. men det har har begyndt å boble seg opp(oksidere) på venstre forskjerm. noken tips til ka eg kan gjere med dette?
Sandblåse så flekk lakere.
Står mye fint ute på det store nett, felles nevner er vel sandblås, pensle på noe rust converter (hvite mjølka wurth selger egner seg fint) orndtlig grunning, lakk og klarlakk.
Du kan selfølgelig lakkere opp hele skjermen, men du får nok neppe 100% likhet som resten av bilen + at det er svindyrt å sende små ting til lakkering.
dei har lakk og karosseri skade inne på skulen min. kanskje eg kunne sendt skjermen inn der. men burde kanskje vente til slutten av skuleåret, når dei har fått teken på det :).
men burde eg pusse vekk boblene no, slik at det ikkje sprer seg?
Ville gjort det ordentlig når du først skal gjøre det.
Bruk sandblåser eller lignende, du får aldri vekk rusta 100% med vinkelsliper.
Skal ikke allverden til for å gjøre det selv, kjøpe punktsandblåser, litt sand, slipekloss, sandpapir, hvite melka, sparkel og grunning & lakk + litt tolmodighet så er det fjerna, får et greit resultat om du er så nøye du klarer.
Du kan også polere opp så du ikke får så grov overgang på skille.
ka er den nærmaste fargekoden til min volvo 940? trykk på showthreaden min for bilder ;)
Børge Vikebø
17/01/11, 23:20
fargekode 601. Samme som min...
eg har hørt det finst 2 typer av dinna lakken?
volvobrage
18/01/11, 16:42
eg har hørt det finst 2 typer av dinna lakken?
240, 740 og 940 har kun ein knall rød farge, 601, fekk eg beskjed om på volvo:)
850 r har vel 609 eller noko slikt?
Det er vel forskjellige tall etter 601 koden som bestemmer hva slags lakk som ble brukt (tror jeg)
Om det er likt som på 740 så står det på den plata i motorrommet (feks 601-2)
240, 740 og 940 har kun ein knall rød farge, 601, fekk eg beskjed om på volvo:)
850 r har vel 609 eller noko slikt?
240 har vel en annen rødfarge også i tillegg til 601?
volvobrage
18/01/11, 17:14
240 har vel en annen rødfarge også i tillegg til 601?
ikkje knall rød, men har vel dei vinrøde fargane osv..skal ikkje sei noko sikkert, er berre det eg har blitt fortalt:)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.