PDA

Vis full versjon : Fjærbensforinger til 7/900



MadAss
16/01/11, 15:00
Kjøpte meg nye originale (øvre) fjernbensforinger til 740en rett før jul. Hørte tidlig at det begynte å bli små bankelyder i forstillinga etterpå, og dette ble bare verre og verre. Demonterte forstillinga igjen nå i uka, og fikk se at den indre stålhylsa hadde løsnet fra gummien. Så ut som der kun var vulkanisert 1 mm i toppen og 1 mm i bunn. Hylsa er jo nesten 2 cm! Så at dette ikke holder, trenger man ikke å være ingeniør for å skjønne.

Noen som har lignende ærfaringer med Volvo sine fjerbensforinger nå i det siste? Mine gamle holdt jo 410 000 km så. Har fått reklamert på disse, men om de nye er likdan, så er jo jeg like langt.
Noen andre merker som er å anbefale? Biltema blir det ikke. Har alt for mange dårlige ærfaringer der i fra.
Har sett noen som leverer med camberjustering, men ser ut til at der ikke er foring i.

TeamBørnOut
17/01/11, 17:18
hvis du får nye fra volvo så er vell det bare bra?
biltema sine er dårlige :P
Disse med justering av camber og caster er ikke noe å ha i bilen hvis du ikke liker litt ekstra støy. + at levetiden kan regnes i timer og ikke uker... stål mot stål = rask slitasje.

MadAss
17/01/11, 21:57
hvis du får nye fra volvo så er vell det bare bra?
biltema sine er dårlige :P
Disse med justering av camber og caster er ikke noe å ha i bilen hvis du ikke liker litt ekstra støy. + at levetiden kan regnes i timer og ikke uker... stål mot stål = rask slitasje.


Var egentlig det jeg regnet med. Hater vibrasjon- og dunkelyder i bilen :p

Kan vel si at der må ha vært produksjonfeil på den ene i hværtfall, da vulkaniseringen ikke hadde tatt tak i stålhylsa. Fått montert nye nå, så satser på at disse holder :)