PDA

Vis full versjon : Biltema



TeamBørnOut
05/02/10, 09:39
Biltema
www.biltema.no (http://www.biltema.no)
selger mye bildeler med variert kvalitet! kvaliteten påd elene kan variere fra å være brembo bremseskiver i noen måneder til å være "noname" de neste månedene.
Kundeservicen er delevis bra. den beste er vell i fredrikstad. Oslo er det håpløst..(blir irritert bare av å tenke på det :P)
Prisene er bra på noe, men noe er også dyrt. Men vet man hva man skal ha og har litt erfaring med diverse ting der så går det å handle der.
Den beste bilteman jeg har vært på er i sverige. hvor det ikke er noe "delelager" men alt ligger utover i butikken! noe som er perfekt for de av oss som bruker fantasien litt :)

EDIT!
Tenkte vi kunne sette opp en liste med "brukbare" deler fra biltema?
(Husk at selv om noen produkter blir anbefalt nå betyr ikke det at de alltid har vært / vil være bra, de bytter leverandør ofte)(Vi tar med delene som er brukbare for typiske volvo folk på forumet. altså ikke bestemor som bruker bilen 1km 53ganger i året. da duger alt...)



Bremser:
Helt nye calipere, fungert for en del av oss. og holder bedre en de man får på mekonomen / volvo. Mye billigere er de også. Eneste negative er at man ikke får med gummi på "skrikdemperen" (se bildet). Men de kan man lett flytte over.
http://i652.photobucket.com/albums/uu250/KristofferHelle/xc70/31012011130.jpg



Bremseskiver, En stund hadde de brembo, Det har de ikke nå lengre (ihvertfall ikke til volvo). Men disse fungerer veldig bra. er noen forskjeller fra original. litt mindre gods i "kjølekanalene". men disse har tålt mye juling av meg og andre folk. Ikke blir de slitt ned unormalt fort heller.
http://i652.photobucket.com/albums/uu250/KristofferHelle/xc70/31012011131.jpg

"flat" vindusviskere. Delte meninger. Men de fungerer bra hos noen (jeg ville gjerne at de skulle tatt over hele delen på passasjer siden. men føyer de opp på listen. De fungerer bra nok for folk flest)

Batteriene deres: Også delte meninger. di fungerer egentlig bra. men i minus så er erfaringen at de har veldig lite "startstrøm".


Startere: Starterene er vell av samme kvalitet som volvo bruker / brukte. bare gode erfaringer. Har ikke prøvd til hvitmotorene enda(ikke hørt om flere som har heller?)

Dynamoene også, fungerer veldig bra (den nye typen de fikk inn for noen år siden).

Pakkningssett til rødblokkene: Her er det litt lotto igjen. Har opplevd å få "skjøta" toppakninger(stålkanten rundt cylinderen hadde skjøt i seg...). Men resten av pakkningene etc har fungert bra.

Kobberpastan er også bra?


Bensinpumpene: Har opplevd på en pumpe at akselen gikk av. men kjører med en slik pumpe nå. det gjør en del andre av oss også.


Da må du få med Rain-Off. Sanseløst bra produkt, billig er'e og.


Skrik ut erfaringer så kan jeg/mod slenge inn?

Burde man ha en "ikke kjøp" liste også? hvor bremseklosser, tenningsdeler og lyspærer skal lempes inn?

Morgis
05/02/10, 11:28
Kristiansand: Tar aldri telefon når man ringer dem.
Ellers så har dem som regel allt på lager, og det er bra.
Prøver alltid å unngå å kjøpe bremseklosser samt "gummi" produkter fra dem, da det som regel er harsk gummi.
Verktøy er jeg som regel fornøyd med, samt ting som jekker, kompressorer og slikt.

Sebbe
13/02/10, 15:32
har mange gode erfaringer med produkter fra biltema, med untak av håndbrekk deler til 240, pluggledninger, eksos gummioppheng og noen andre ting. men verktøy, eksosdeler, pluss masse andre ting som "kan være kjekt å ha" liker jeg å kjøpe der

men kundeservicen her i kristiansand er helt elendig, er bare en gjeng med unger som tror de har peiling på bil som jobber der virker det som, med untak av et par stykker. spessielt på delelagere er dette plagsomt, men jeg har begynt å bare finne delenummer selv. gidder ikke vente på at de skal lese gjennom halve katalogen for å finne riktig del(noen ganger er det riktig del hvertfall :P)

henrik940
13/02/10, 16:48
Veldig bra kvalitet på det "dyre" verktøyet hos de.

metrakit
13/02/10, 18:29
Veldig bra kvalitet på det "dyre" verktøyet hos de.
det meste av handverktøy er bra der..det lokale skipsverftet her kjøper fra biltema:P
eneste elektrikerene klager litt på avbiterene deres:P

Torra
13/02/10, 18:32
Verktøyet er jeg svært tilfreds med, 10 års garanti også :p
Ikke like tilfreds med elektriske verktøyet (muttertrekker og slipemaskin), men null stress å komme innom å få byttet i ny vare :p Selv uten kvittering

Wahl
14/02/10, 19:40
Har bytta mye der, men om vindusviskere kjøpes, ta vare på både kvittering og ekse, det er de strenge på

kermitt
14/02/10, 20:30
kjøp verktøy, vindusviskere, og forskjellig dritt som det ikke er så farlig med. men ikke kjøp elektrisk verktøy der, kompressor eller lignende. de havarerer. veldig fornøyd med fastnøkklene med 10 års garanti! varma og og bøyde en nøkkel for å komme til på golfen til en kompis. bare for å prøve tok jeg med meg nøkkelen tilbake til biltema for å prøve og bytte den. karn i kassa sa det var ikke noe problem. fikk med meg en ny og ny kvittering om jeg skulle klare å bøye den også :D veldig bra!

jonass
14/02/10, 20:46
er egentlig kjempe fornøyd med de, har ikke dårlige erfaringer med de, pærene dems er bra.
kunne tenkt meg og prøvd motor pakningene dems, men vet nå ikke helt enda

TeamBørnOut
15/02/10, 09:15
Du kan få min toppakning fra biltema. den som er skjøta :P

henrik940
15/02/10, 09:19
Har ikke så mye å si på kompressorene der egentlig. Vi har hatt vår i 5 år, og bestefattern har hatt sin snart 10 år tror jeg..

TeamBørnOut
15/02/10, 09:35
bare bytte olje på de så holder de store kompressorene maaaange år. 10år akkurat holdt de 2 som pumpa å gikk på et lokalt verksted her. men de fikk dårlig med oljeskift. kjøpte 2 nye fra biltema faktisk. men luftverktøyet der kan man kaste

turb00le
15/02/10, 13:54
Særp: Har aldri noe inne, vet aldri når det kommer inn og bryr seg egentlig ikke stort om det heller. Eier ikke teknisk innsyn, heller ikke interiserte i å finne ut noe.

jonass
23/02/10, 00:06
Synd de har ødelagt nettsiden sin. Var bedre før, eller så skjønne jeg den bare ikke.

henrik940
23/02/10, 06:33
Enig Jonas! Veldig uoversiktlig.

TeamBørnOut
23/02/10, 11:08
Det står jo ikke info om delene lengre. og mye kommer opp på feil steder

Yngste Haugerud
23/02/10, 21:13
Servicen på Biltema i Mjøndalen er ikke noe jeg vil skryte av. Da jeg tok den siste pakka med eksosbandasje av hylla gikk jeg og spurte når de fikk inn mer. Joa. De hadde fått varer samme dag og dreiv smått å pakket ut. Men han kunne ikke gå å finne eksosbandasjen som sto på pakksedelen til meg, da den "sikkert" lå i bunnen av en pall. :rolleyes:

Magnus Hagtvedt
13/03/10, 22:46
Servicen på Biltema Sandefjord er heller ikke noe å si store ord om, etter min mening. Spurte om en ting, og gubben plotter inn nummeret på data'n (som jeg alt hadde gjort), fortalte at de hadde 5stk igjen og at den lå på hylle det og det (hvilket jeg også hadde lest). Da jeg fortalte gubben at det ikke lå en dritt i den hylla som lignet, og ikke sto et eneste varenummer med pris som kunne indikere at den gitte delen skulle befinne seg der, fikk jeg bare et dumt blikk og en skulder-trekning til svar, før han gikk. Desuten er de veldig glade i å gjøre om slik at det blir mindre og mindre system i rotet. Det har rett og slett blitt en "i nøden" butikk, untatt for noe av verktøyet.

Edit: Har hatt et par lignende episoder med annet personell, så har ikke vært engangshendelse.

Børge Vikebø
14/03/10, 12:10
Kompressorene de har er ok. Brodern kjøpte ny den største hos de, og sjekket den opp mot en tilsvarende hos en annerkjent leverandør her i Bergen. Kompressordelen viste seg å være samme fabrikat, eneste forskjell var tanken.. Så nå har han denne som fungerer utmerket og en hauggammal Atlas som også funker som smør :)

Torra
14/03/10, 14:04
Biltema Tiller har en par ansatte som skulle sett døra for lenge siden.. Står 10min i kø i bildisken, så spør kommer jeg med et 2" flexirør av noe slag og skulle hatt 2,5" (rør fra turbo til LMM). Kommer til disken og får åpna kjeften nok til å si "dere har vel ikke disse i..." "NEI!".. Ble helt satt ut :p

ChrML
14/03/10, 14:06
Biltema Tiller har en par ansatte som skulle sett døra for lenge siden.. Står 10min i kø i bildisken, så spør kommer jeg med et 2" flexirør av noe slag og skulle hatt 2,5" (rør fra turbo til LMM). Kommer til disken og får åpna kjeften nok til å si "dere har vel ikke disse i..." "NEI!".. Ble helt satt ut :p
Haha, hørtes ut som veldig seriøse ansatte :p.

Torra
14/03/10, 14:09
En "old-timer" som sikkert nermer seg 50. Gretten gammel gubbe :p

JørnM_940
15/03/10, 07:53
En "old-timer" som sikkert nermer seg 50. Gretten gammel gubbe :p
Hehe, har selv vært ut for en slik en på tiller:p

roarrr
15/03/10, 16:19
De fleste ganger jeg har handlet på Tiller, har de vært hyggelige. De er også hjelpsomme, om en har tullet bort seg. Jeg kjøper noe verktøy hos BT, også eksosdeler er OK, pluss endel annet småtteri. Bremsecalipere, bremsebelegg og gassdempere til bakluke pluss vanlige støtdempere styrer jeg unna. Det er vel sånn at om en kjøper det billigste, så FÅR en det billigste.

VolvoMan
14/05/10, 12:25
Ny åpnet Biltema i Bodø har ikke imponert meg. De har ikke kontroll på hvor varen er plassert, data og virkelighet stemmer ikke og når det skjer er de ikke interessert i å hjelpe deg mer.

Skal du ha bildeler på Biltema i Bodø, bør du handle de før 16:00 etter den tiden er det kun noen som overhode ikke har peiling på bil som står i delelagret.

gaupe
14/05/10, 14:17
Ny åpnet Biltema i Bodø har ikke imponert meg. De har ikke kontroll på hvor varen er plassert, data og virkelighet stemmer ikke og når det skjer er de ikke interessert i å hjelpe deg mer.

Skal du ha bildeler på Biltema i Bodø, bør du handle de før 16:00 etter den tiden er det kun noen som overhode ikke har peiling på bil som står i delelagret.

Var ikkje det også gjengen som inviterte til butikkopning, og mangla hovuddør?

Karlsen
14/05/10, 14:44
Var ikkje det også gjengen som inviterte til butikkopning, og mangla hovuddør?
Var vell det ja. Er den dårligste Tema butikken jeg har vært på hvertfall!

Sebbe
14/05/10, 15:13
er det slik på andre biltemabutikker at de hele tiden flytter rundt på ting hele tiden? er hvertfall slik her i kristiansand, virker som de gjør det bare for å ha noe å gjøre, er jo til en hver tid 4-5 stykker som bare går rundt i butikken og surrer :p

også tror jeg de har fått inn noe eksosdeler fra en annen levrandør, før har de hvertfall vært gode og for eksempel så passet delene rett inni hverandre, men nå for litt siden når en kompis kjøpte noe 3" rør så måtte de slipes i kantene og bankes inni hverandre.

Daniel V
22/08/10, 00:18
Var på den nye Biltema butikken på Sofiemyr rett utenfor Oslo i dag. Stod en mann der som faktisk hadde jobbet på Volvo der, men som ønsket roligere dager i delelager disken på Biltema. Han fant bremseslanger til meg på 2 sekunder, og Biltema var de eneste som hadde inne! Da hadde jeg vært innom både Mekonomen, Sørensen og Balchan, Christoffersen og Bekken, samt Volvo. Har kjøpt noen andre greier der også som har vært grei kvalitet. Eneste jeg ikke er noe særlig fornøyd med en poppnagler, og vinkelsliper blader. Poppnaglene spretter ut omtrent før du har fått poppet de i, og spesielt kutteskivene til vinkelslipere er brukt opp før man får kuttet gjennom et eggeskall :)

Ellers er jeg overrasket over hvor bra mange av tingene på Biltema er, kontra prisen :) Men er mye jeg også styrer unna :)

A.Finstad
23/08/10, 00:47
jeg var innom biltema på skjetten og der begynte idioten bak delelager disken å diskutere med meg angående det jeg skulle ha, skulle kjøpe nye muttere til felga sånn at dem sitter fast litt skeptisk til stål hjulbuttere på alu felger så skulle kjøpe nye å sa jeg skulle ha hjulmuttere til en 240 altså 1/2" gjenger og sa det var 1/2" gjenger og da spørte soppen bak kassa meg om jeg var sikker på det siden en kamerat av han kjørte med 940 felger på 240en sin og hadde brukt muttera fra den å jeg svarte: da har han tvingt på de muttera for det passer ikke for femmern! fikk bare til svar at det gikk som faen det å jeg sto på mitt å sa til slutt at han bare kunne holde kjeft å gi meg det jeg skulle ha(var litt stressa å hjalp ikke å diskutere med den idioten i ti min!) sa jeg skulle ha 20 stk først fikk jeg 10 og gjentokk at jeg skulle ha 20 og da ble han forbanna og gikk! så måtte gå å hente noen i kassa for å få de 10 siste! hva faen er det for en kundebehandling?

Wrasko
23/08/10, 07:33
Alnabru: Ikke handlet der så mye, men litt rotete butikk, finnes få folk som kan no særlig.

Særp: Meget rotete butikk. Veldig flinke til å gi feil deler, så man må se nøye på delene før man stikker derfra.

Fredrikstad: Utrolig fin og oversiktlig butikk, som oftest folk med peil i deledisken. Synd at butikken ikke er nærmere ;)


Det er jo sånn at en biltema butikk kan sjekke hva de andre har på lager, og jeg behøvde en calipper fort å gæli, måtte få kjørt en bil hjem. Stakk til Fredrikstad (er der iblant), var ikke inne.. Men de sjekket på dataen å fant ut at de hadde det i Særp, og at de fikk inn flere akkurat den dagen.. Kom til særp... Nei. De hadde visstnok ikke fått inn calippere på nesten 1 måned, og stod ikke at de skulle få noe samme dag.. Ser for meg at de i særp ikke kan det med å registrere ting..

gaupe
23/08/10, 08:29
jeg var innom biltema på skjetten og der begynte idioten bak delelager disken å diskutere med meg angående det jeg skulle ha

Same idioten som eg møtte på det. Eg skulle ha 2m med slange, så klarte tullingen å kome tilbake med to 1m lengder med slange.

A.Finstad
23/08/10, 08:37
eneste positive med biltema på skjetten er at det er ei som er litt små fin som jobber i kassa innimellom :p(hu er norsk og blond bare for å ha det sakt)

Svirre
09/09/10, 11:24
Får legge til litt om Biltema hønefoss jeg da :D

Fornøyd med lokale de har så langt. Liten butikk, men i mine øyne; oversiktelig og tatt med det folk flest skal ha! Årleite folk med bra kunnskapsnivå. Er enkelte varer som de kan slite litt med, men ser den når de har no rundt 30 000 artikler å forholde seg til.
Siden disse ligger under avd. Bærum så får de deler som de ikke har derifra. Generelt bra :)

Kjetil Krømcke
12/09/10, 14:24
Biltema Sandefjord har jeg ikke noe vondt om, det jeg har kjøpt og ikke vært fornøyd med har jeg alltid fått byttet. men kvaliteten på enkelte ting er begrenset, men i forhold til pris kan man ikke forlange så mye mere.

Nero
12/09/10, 17:34
Har greie erfaringer med biltema på Hamar(furnes), men hver gang jeg har med ei liste på ca 5ting som skal handles inn så mangler de minst 1 av de tinga. Det skjer omtrent uansett:rolleyes:

Heenster
28/09/10, 03:57
Er veldig godt fornøyd med Biltema i Arendal og Kristiansand. Samme eier på disse to butikkene og det merkes i form av utrolig god kundebehandling. Og er de tomme for det jeg skal ha i Arendal, ringer de til Kristiansand og sender derfra med en gang om de har det inne. Super butikk for oss som kjører Volvo. Det meste som selges til Volvo på Biltema er orginalt.

JørnM_940
28/09/10, 11:24
Er veldig godt fornøyd med Biltema i Arendal og Kristiansand. Samme eier på disse to butikkene og det merkes i form av utrolig god kundebehandling. Og er de tomme for det jeg skal ha i Arendal, ringer de til Kristiansand og sender derfra med en gang om de har det inne. Super butikk for oss som kjører Volvo. Det meste som selges til Volvo på Biltema er orginalt.
???:p

Heenster
28/09/10, 13:50
???:p

Nå skal det jo sies at dette er mine erfaringer ;)
Hvis det eksempler du er ute etter JørnM_940 skal du få det :)

Kjøpte Bosch starter til 850'en der og den stod det Volvo på.
Kjøpte nye eletriske og oppvarmede speil som det stod Volvo på.
Håndbremsekablene stod det Volvo på.
Lyktene bak stod det Valeo på og det er jo det som er orginalt på 850.
Lenkearemene stod det Volvo på, men var i stål og ikke aluminimum som stod på bilen.

Men finnes unntak selvfølgelig:
Bremseklossene rundt om bilene stod det Biltema på.
Bremseskivene stod det Brembo på.
Bremsecaliperene stod det budweg på.
Håndbremsesko stod det Biltema på.

Så det er vel 50/50 på det jeg har kjøpt. Men det er flere som sier at det meste til Volvo er originalt eller lagd på orginale spesifikasjoner. Men ikke kapp hue av meg hvis det ikke skulle stemme da :cool:

JørnM_940
28/09/10, 13:53
Nå skal det jo sies at dette er mine erfaringer ;)
Hvis det eksempler du er ute etter JørnM_940 skal du få det :)

Kjøpte Bosch starter til 850'en der og den stod det Volvo på.
Kjøpte nye eletriske og oppvarmede speil som det stod Volvo på.
Håndbremsekablene stod det Volvo på.
Lyktene bak stod det Valeo på og det er jo det som er orginalt på 850.
Lenkearemene stod det Volvo på, men var i stål og ikke aluminimum som stod på bilen.

Men finnes unntak selvfølgelig:
Bremseklossene rundt om bilene stod det Biltema på.
Bremseskivene stod det Brembo på.
Bremsecaliperene stod det budweg på.
Håndbremsesko stod det Biltema på.

Så det er vel 50/50 på det jeg har kjøpt. Men det er flere som sier at det meste til Volvo er originalt eller lagd på orginale spesifikasjoner. Men ikke kapp hue av meg hvis det ikke skulle stemme da :cool:
Da lærte man noe nytt i dag også:) Står det Volvo så er det Volvo, er ikke lov å sette andre sitt varemerke på sin egen vare. Trodde de bare hadde ettermarkeds-deler på Biltema jeg:) Men kjøper man f.eks plugger, pluggledninger, bremser og skiver (som du sa), pakningssett så er det ikke originalt.

Erik 850
30/09/10, 11:53
Biltema Fredrikstad er en god og ovesiktlig butikk.
Personene i delelageret kan stort sett litt om bil!

Men etter den siste utvidelsen har de stokket om på hvor ting står i 2. etasje :P
Før kunne jeg gå rett til den hyllen jeg skulle ha og plukke ut det jeg ville. Men nå må jeg alltid til maskina for å finne ut hvor ting befinner seg. Stress, men kommer nok inn i det nye systemet deres (som forøvrig er litt rotete) etterhvert.

mrstfu
06/10/10, 00:51
stiller meg bak den generelle oppfattninga her, verktøy er bra hos biltema, har et par skrallesett, popnageltang osv, funker som fjell, synes og den varmebestandige lakken deres er veldig bra. den som heter Hot Paint, IKKE den som heter motorlack eller engine enamel, den holder ikke vanlige motortemperaturer på en B5252S engang.

er IKKE fornøyd med service eller generell kompetanse på Biltema i Oslo, da jeg kjøpte håndbremsvaiere der for en stund sida. for det første ga de meg feil (skillet går på et chassinr i 93-94modeller) og når jeg da bestilte de andre vaierene, og ikke hørte noe på 6uker, ble jeg fortalt at den bestillinga hadde stått på vent på det svenske delelageret siden den ble lagt inn. da jeg hadde betalt på forhånd, kom de plutselig med det at jeg IKKE kunne få igjen penga, kun tilgodelapp.... aksepterte ikke det, for å si det slik, Lysaker kjefta til seg penga igjen.

Biltema på Skjetten har jeg derimot kun gode erfaringer med.

Vulva
14/10/10, 10:41
Mine erfaringer:

Styr unna lamdasondene de har (fungerer gjerne opptil en måned)
Har hatt hell med tennplugger (merke Eyquem, ikke biltema vel å merke)

Ellers

Sandnes: Trangt, varer står ikke på oppnevnt plass. Må somregel stå i kø for å få hjelp, ellers somregel hyggelige folk med lavt kunnskapsnivå.

Svirre
26/10/10, 20:20
I stedet for å ha haugevis av "hvor-bra-denne-delen" tråder hos Biltema, så var tanken å kunne samle alle på et sted.


Starter med hvordan deres hjullager er til 945. Noe å satse på?
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Stotdempere-Fjaringssystem-og-Hjul/Hjullager/Volvo/940/

Joakim-G_R
26/10/10, 20:33
Fiffig.

74054 940 91-97 HJULLAGERSETT VOLVO bak med multilink 599.00

940 med multilink...

Svirre
26/10/10, 20:42
Fiffig.

74054 940 91-97 HJULLAGERSETT VOLVO bak med multilink 599.00

940 med multilink...

Vært borti det? :) Vurderer å byttte et par de de begynner å bli slitne.

Joakim-G_R
26/10/10, 20:45
Vel, har aldri sett 940 med multilink, levert orginalt? :p

Har ikke prøvd Biltema-lager nei, går for orginaldeler typ SKF o.l når jeg først skal bytte. Koster jo nesten det samme uansett..

volvoRsport
26/10/10, 20:47
Vel, har aldri sett 940 med multilink, levert orginalt? :p

Amerikansk 940SE Turbo har multilink ;)

Joakim-G_R
26/10/10, 20:49
Amerikansk 940SE Turbo har multilink ;)

Og de er det nok laget en million av, og solgt i land som Biltema har butikker i, evt importert en haug til det landet, slik at Biltema faktisk fører det? Hm.

Svirre
26/10/10, 20:52
Og de er det nok laget en million av, og solgt i land som Biltema har butikker i, evt importert en haug til det landet, slik at Biltema faktisk fører det? Hm.

De har til bilene med og uten MK2 :)

Morgis
26/10/10, 20:55
Veldig gode erfaringer med Biltema's sølvkalsium batterier. :) 4års garanti.
http://www.biltema.no/ProductImages/80/medium/80-2742_m.jpg

Svirre
26/10/10, 21:22
Veldig gode erfaringer med Biltema's sølvkalsium batterier. :) 4års garanti.
http://www.biltema.no/ProductImages/80/medium/80-2742_m.jpg

+1. Billig og bra levetid. Fungerer veldig bra i 25- grader!

R-M-I
26/10/10, 21:26
Hva koster de batteriene der? :D nå skal det sies at mitt fungerer utmerket så langt..men jeg har erfart at batterier er lunefulle saker til tider..spes. på vinteren :D

Morgis
26/10/10, 21:28
1000lapp i snitt tenker jeg. betalte 1000 for mitt 74Ah.

boman
26/10/10, 21:29
Trodde det var 3 årsgaranti jeg .. det jeg fikk fortalt når jeg kjøpte mitt for et par uker sida (mulig det er et annet batteri).

Men reg.reimene hos Biltema er bra! Det er GoodYear. På både reima og esken står det goodyear. Det eneste stedet det står Biltema er faktisk på en liten klistrelapp med strekkoden på esken.

Svirre
26/10/10, 21:32
Trodde det var 3 årsgaranti jeg .. det jeg fikk fortalt når jeg kjøpte mitt for et par uker sida (mulig det er et annet batteri).

Men reg.reimene hos Biltema er bra! Det er GoodYear. På både reima og esken står det goodyear. Det eneste stedet det står Biltema er faktisk på en liten klistrelapp med strekkoden på esken.

Antagligvis annet type batteri. Syns det er billig når man får 95Ah batteri til 1400kr :D

larset
27/10/10, 15:11
Starter med hvordan deres hjullager er til 945. Noe å satse på?
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Stotdempere-Fjaringssystem-og-Hjul/Hjullager/Volvo/940/

Hullageret jeg kjøpte til 240´n var Timken lager iallefall

gaupe
27/10/10, 15:36
Og de er det nok laget en million av, og solgt i land som Biltema har butikker i, evt importert en haug til det landet, slik at Biltema faktisk fører det? Hm.

Det er jo uinteressant, går nokre av dei i Norge.

Daniel V
27/10/10, 19:02
Finnes ikke denne tråden fra før? :p

Svirre
28/10/10, 20:42
Finnes ikke denne tråden fra før? :p

Ikke som jeg har sett :P Kan være tråden om brukererfaringer av selve butikken og handleopplevelsen du tenker på. Har ikke sett noen slik tråd, så det var derfor jeg oppretta den :p

Svirre
28/10/10, 20:43
Hullageret jeg kjøpte til 240´n var Timken lager iallefall

Så det vil si at det er verdt å satse på? :)

Daniel V
29/10/10, 23:11
Er mye på Biltema som er greit, og mye som ikke er fullt så greit :p Kjører på skiver fra Biltema, og de funker bra, men klossene skriker og uler og støver så det nesten ikke er til å tro. Støver så mye at det ser ut som man tar med seg en halv bremsekloss ved hver nedbremsing. Min erfaringer er at hvis du kombinerer Biltema skiver med Originalklosser, har du et godt utgangspunkt :)

Svirre
30/10/10, 02:34
Er mye på Biltema som er greit, og mye som ikke er fullt så greit :p Kjører på skiver fra Biltema, og de funker bra, men klossene skriker og uler og støver så det nesten ikke er til å tro. Støver så mye at det ser ut som man tar med seg en halv bremsekloss ved hver nedbremsing. Min erfaringer er at hvis du kombinerer Biltema skiver med Originalklosser, har du et godt utgangspunkt :)

Hmm. Har ikke hatt noen problemer med de sine bremseklosser :) men kan hend det gjelder 40 sine, elller er 2/7/9 det samme?

EDIT: Sorry her. Var full i skrivende stund :p Som sagt; har aldri hatt noe problem med klossene, og jeg syns ikke de støver så veldig heller. Kanskje pga annen lev. som nevnt under?

Sebbe
30/10/10, 09:11
problemet med biltema er vel at man aldri vet hva man får da de altid bytter levrandør, hvertfall på reservedeler.

jan_m
30/10/10, 20:26
har bare gode ord og si om verktøy og hånd rens. reg reims sette er oxo helt kurant har hat skiver og kloser foran fra tema hvar kast i di eter 3 uker (fikk tilbud om nye men kjøpte på pedersen) bakre eksos til 7/900 er jeg ikke ornøyd med er no løst i det små flak trur ikke det er kat som er skyld i det... ellers er jeg enig med at du vet aldri helt hva du får atid forskelig pulier med forskjelige levrandører...

larset
31/10/10, 15:43
Så det vil si at det er verdt å satse på? :)
Regner med ja, har enda ikke fått brukt mine :P

Ekren
31/10/10, 19:19
Bremse rensen er noe drit.
bruker og "vaske" diverse ting med det men den beit ikke på lorten på en coil jeg skulle rengjøre.

fleska til med CAT sin egen bremserens, så dro faen meg lakken og.
han nevnte det han mekanikkern jeg fikk den av at lakk kunne bli "noe" myk

Morgis
02/11/10, 00:55
Kan herved fortelle at Biltemas bærearmer er søppel.
Se slarken i bærearmen på min 850 etter 9måneders bruk.
Den 15år gamle armen på andresiden er fortsatt tight å fin.
Avogtil gjør man en investering når man kjøper originaldeler til dobbel pris ser man.

QwPMzjt7vJQ

Daniel V
02/11/10, 09:23
Har nå klart konstatert at klossene til Biltema er noe dritt. Man kan smøre dem inn med hva man vil, de skriker uansett! Kjører selvfølgelig også med nye skrikeplater. Hvis du noen gang har kjørt med ordentlige klosser som koster litt, så kommer du til å se at Biltemaklossene støver noe sinnsykt i forhold. Men hvis man ikke har sett hvor lite ordentlige klosser støver, så er det ikke så rart man ikke synes disse støver så mye. Klossene fungerte fint i 1,5 dager. På kvelden dag to begynte klossene å skrike, og begge Eikerfelgene mine foran var svarte:)

JEPS
02/11/10, 23:26
Ny åpnet Biltema i Bodø har ikke imponert meg. De har ikke kontroll på hvor varen er plassert, data og virkelighet stemmer ikke og når det skjer er de ikke interessert i å hjelpe deg mer.

Skal du ha bildeler på Biltema i Bodø, bør du handle de før 16:00 etter den tiden er det kun noen som overhode ikke har peiling på bil som står i delelagret.

Er jo ikke så lenge siden den åpnet, så kanskje det kommer seg. jeg har vert der noen ganger å fått hjelp til det jeg ikke fant selv. ellers så er det jo bare å søke på "dele søke datamaskinen" så finner man det på angitt plass.
(noe jeg synes er genialt)

har vært på maaaange biltemabutikker i Norge, å Sverige, å Haugesund er en av mine favoritter. men den nye i Kr.sand var vell heller ikke så værst.

ang kvalitet så er jeg ikke særlig fornøyd med luftverktøyet, men liker at man kan kjøpe "spesialverktøy" så billig at man kan kjøpe det, selv om man kanskje ikke får bruk for det mer enn hvert 5 år!

Marius Skau
03/11/10, 05:17
Ny åpnet Biltema i Bodø har ikke imponert meg. De har ikke kontroll på hvor varen er plassert, data og virkelighet stemmer ikke og når det skjer er de ikke interessert i å hjelpe deg mer.

Skal du ha bildeler på Biltema i Bodø, bør du handle de før 16:00 etter den tiden er det kun noen som overhode ikke har peiling på bil som står i delelagret.

Heilt eni dær ja, er kunn 1 (Så vidt eg veit) som har noe som hellst peiling på bil dær.. Og handel av noen andre på delelagret er bare og glemme. Får feil del eller så "har" dem ikke..

Vegardb92
05/11/10, 22:29
Hmm. Har ikke hatt noen problemer med de sine bremseklosser :)?

Da har du ikke kantfelger ;) blir fort støvete :P

R-M-I
06/11/10, 09:10
Biltema haugesund er GENIALT bygget :) 2 etasjer med god plass... Og du slipper å smyge deg mellom hyllereoler :)

Svirre
06/11/10, 22:45
Biltema haugesund er GENIALT bygget :) 2 etasjer med god plass... Og du slipper å smyge deg mellom hyllereoler :)

Vart overraska! God plass og som du sier; 2etg :D

Ekren
10/11/10, 19:35
http://212.112.179.20/images/92/9255485366.jpg

Joakim-G_R
10/11/10, 19:51
Jaha?

Svirre
10/11/10, 20:14
http://212.112.179.20/images/92/9255485366.jpg

Dette er vel ikke akk Biltema katalog?! :p

Ekren
11/11/10, 22:46
Dette er vel ikke akk Biltema katalog?! :p


Nei, jeg ser da vell det..

var pyntet på morgis denne :D

Morgis
11/11/10, 22:56
tipper selv papiret i den katalogen er av bedre kvalitet enn biltema sitt.

142senja
14/01/11, 18:28
slite deler har jeg dårli erfaring med fra tema(endeledd varte i 2mnd på 740, bremse skiver foran på 740 ble sjev etter max 9000km, bremse slangene sprakk etter max 4mnd og hadde en kompis som kjøpte sånn "overhalings" kit til sin b21 og fra verkstede der han jobbet og hjem er det ca 5-6mil og var ikke kommet hallveis da det lak fra alle kanter i pakningene)
og sotfilmen er piss

elektriske duppedipper er ikke verden besete, rele`ene tåler ingenting men funker vist du bruken en til hver krets. kabelsko sette er helt ok vist man ikke bryter så mye.

MEN over til posetive ting verktøy.. latmannen jeg har har tålt mye juling(og mer skal den få), har prøvd kamaza, tools, wurth, dette er latmanner for mye over 1000kr alle har knekt.
1/2 " lang pipe koppene til 199 for 6stk mener jeg det var, hadde ikke klart meg en dag på jobb uten :) meget fornøyd.
fast nøklene blir sliten etter kort til(stjærna blir slitt), men for den som ikke skrur fra hall 8 til 15.30 funker de fint.
ledd nøkklene er perfekte (bare å stramme med tiden)
de GAMLE skru jærna er konge, de nye er piss


fatter driver karoseri verksted/lakk
og luft borremaskinen hans lever sitt 5år nå, samme med luft kutter. og bruker faktisk tema sitt dyreste sveise aperat :O og han mener det er noe av det beste han har brukt under 10.000klassen.

men skal sies de har tapt seg med tiden, de har satset på for mye dill :/

Daniel V
31/01/11, 00:04
En annen ting som irriterer meg med Biltema er at de skal ha logoen sin så tydelig på all ting. Skjønner at de vil profilere seg selv, men er da grenser.

Hadde Biltema solgt frontruter, hadde det sikkert stått "BILTEMA" i store bokstaver som hadde dekket hele ruta!

Hadde vært moro og kjøpt seg en 240 vinterbil, og kun montert biltema ting hver gang en skulle bytte noe, for å få testet kvaliteten :)

kermitt
31/01/11, 01:08
kjøpte nye band til handbrekket på biltema med monteringssatsen. koster ikke på det noe når det blir dårlig etter 3 drag uansett. alt for liten trommel originalt. blir vel å kjøpe skiver og kuler der og. foringer, bremseklosser og lykter gidder jeg ikke å prøve engang etter all omtalen. flere kjenninger som skulle spare penger på kvitblink med å kjøpe der også har de gått sundt under montering :D

850GLTsilver
31/01/11, 01:31
Noen som har erfaring med disse BRISK-tennpluggene de selger nå?

Kjører med FGR7DQE+ i dag, og er strålende fornøyd med de i alle fall.

Men siden disse BRISK ene ser ut til å koste ned mot halvparten....
Samme pris på BRISK som BOSCH, så ingen motivasjon i å kjøpe de på grunn av prisen i allefall. Da de førte EYQUEM så fungerte de også greit for meg. Også samme teknologi og pris.

Men nysjerrig som jeg er på slikt, noen som har prøvd de?

TeamBørnOut
31/01/11, 05:20
Har sammenlignet litt volvo skiver og biltema skiver. Biltema skivene har litt mindre gods i kjølekanalene (men mindre gods = kjappere varme og mindre vekt = bra :D)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/2070.jpg


caliperne de selger har heller ikke disse antiskrik gummi greiene på "fjøra". men de kan man lett sette over uansett.. Byttet ikke calipere nå. det tar jeg når jeg skal montere nye bremseslanger (trengs!)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/2071.jpg

turbohjelle
31/01/11, 06:15
Hva med et eget underforum for biltema produkter? Så slipper mann leite gjennom det jeg kan se for meg bli mange sider på leiting etter et produkt.

TeamBørnOut
31/01/11, 06:25
Kan lage en tråd hvor jeg oppdaterer med bra deler / brukbare deler :D
Edit: jeg kan bare oppdatere 1. posten egentlig :)

Joakim-G_R
31/01/11, 20:41
Da må du få med Rain-Off. Sanseløst bra produkt, billig er'e og.

JørnM_940
01/02/11, 17:27
Da må du få med Rain-Off. Sanseløst bra produkt, billig er'e og.
Og det brukes til? Fjærne regn?:p

Torra
01/02/11, 17:33
Er vel sånn shit som gjør at vann på runa blir til perler som sklir av med en gang

TeamBørnOut
01/02/11, 19:38
Den krasjer med noen typer spylerveske vet jeg.. fattern bruker den på rodn sin. Men jeg prøvde på ruta mi og det angret jeg på til jeg fikk vaska det vekk :D

Joakim-G_R
01/02/11, 23:44
Den krasjer med noen typer spylerveske vet jeg.. fattern bruker den på rodn sin. Men jeg prøvde på ruta mi og det angret jeg på til jeg fikk vaska det vekk :D

Ja, nå husker jeg ikke hva det er i spylevæska som gjør det, men enkelte spylevæsker inneholder et stoff som reagerer litt fælt med rain-off'en.

Sånn her fungerer det:
688qGc1wjj8

Daniel V
02/02/11, 00:16
Ja, nå husker jeg ikke hva det er i spylevæska som gjør det, men enkelte spylevæsker inneholder et stoff som reagerer litt fælt med rain-off'en.

Sånn her fungerer det:
688qGc1wjj8

MC-folket (inkl meg selv) bruker det mye på hjelmvisiret (der er det ingen spylevæske heller:rolleyes:). Funker knall der også! Kjempe deilig når man kjører sykkel i alle fall!

Joakim-G_R
02/02/11, 22:35
Valgte å ikke gjøre det, for det er ikke rent sjeldent jeg ligger bak biler som spyler. Og visse spylevæsker inneholder stoffer som gjør det der grisete. Det er ikke noe særlig på 2 hjul...

F86
03/02/11, 21:19
Jeg har Brisk A line i min bil, funker fint så langt:)

ArneR
06/02/11, 01:47
Bruk den kjipe pakningssilikonen fra biltema på 16v motoren din du, så skal du se hvor festlig det blir.. :p Ikke spør meg hvordan jeg vet det..

Sebbe
06/02/11, 02:16
så pakningssilikonen er ikke bra? faen da, brukte det nettopp på motoren min :p

ArneR
06/02/11, 03:01
Driten finner fram over alt i motoren, og tetter diverse oljekanaler..

Sebbe
06/02/11, 03:12
oida :p ikke bare du som har brukt for mye?

ArneR
06/02/11, 03:28
nei, tynt lag..

ramfjordkongen
07/02/11, 16:55
har bra erfaringer me biltema tromsø strømen gjik dær sist å karn som kom me ei lommelykt å sa at jeg abre skulle gjøre meg ferdig så skulle jeg bare komme til kassa så fikk jeg bare regning som jeg betalte når jeg kom hjæm

Audun
08/02/11, 14:52
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Lofteverktoy/Stottebukk/

Kjøpte 4 stk av denne type bukk på biltema. 10 års garanti er det også. De holder fortsatt min panservogn over gulvet.

Har også denne motorbukken fra biltema.. funker som den skal. litt tung og dytte med motor i. og litt tung og vri rundt med motor i. men funker som den skal :)
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Lofteverktoy/Motorstativ-450-kg/

jacobsen
13/02/11, 03:22
Kjøpte en gassbrenner/blåselampe fra biltema. Men den sluttet å tenne etter noen dager.. jeg pakka den pent inn og leverte den tilbake. ..og fikk pengene tilbake :D

Forresten, BA9S lyspærene passer ikke i skiltlysene, kjøp noe annet

Madice
13/02/11, 10:47
Forresten, BA9S lyspærene passer ikke i skiltlysene, kjøp noe annet

De passer jo, det du må gjøre er å utvide de "hullene" i pæreholderen som tappene fra pæren skal inn på. Funket hvertfall for meg!

Joakim-G_R
13/02/11, 11:45
Er det ikke dumt å ødelegge lampeholderen for å få ei billig pære til å passe, fremfor å kjøpe rektig pære?

jacobsen
13/02/11, 12:14
Begynte så smått med å utvide de, men ombestemte meg og kjøpte på esso istedet. Angrer ikke :)

Madice
13/02/11, 13:36
Er ikke snakk om å ødelegge. Den er akkurat 1mm for liten, og tror ikke du skal kalle det å ødelegge en pæreholder!

R.G
14/02/11, 08:06
diverse bra erfaringer med olja og frostveska til biltema. bra priser, sies det er castrol/ og statoil produkter. men brukt olja som er på grønne 10l kanna, semi syntetisk og den fungerer godt. og 12l kanna med frostveske, blanda 50/50 og takler 40- uten å bli slush:)

jan_m
19/02/11, 17:29
har også hørt lause rykter om at olje skal vere castrol/statoil sine produkter... kjører selv på det samt den bøå frostveska funker knall til vårt bruk

Revell
19/02/11, 17:41
Ikke særlig imponert over Eksosanlegget til Volvo 240 Skal visstnok være Walker men passer det Nope!! Og Varehuset i Skien er ikke noe å skryte av da jeg viste bilder av hvor feil røra og pottene var Var ikke grunnlag til nye deler?

jacobsen
19/02/11, 19:09
Har hørt at prisforskjellen på biltema anlegg og volvo-anlegg ikke er så innmari stor. så neste gang kjøper jeg originalt tror jeg. har en walker bakpotte. funker fjell den.
Forresten!! monteringssettet, altså noen av eksosklemmene er for små. så de må du kjøpe separat for at det skal bli rett

Joakim-G_R
20/02/11, 09:19
Jeg kjøpte halvsats (fra kat og bakover) på Tema. Det passa som fot i hanske det, uten problemer.

JørgenT
20/02/11, 23:19
Jeg kjøpte halvsats (fra kat og bakover) på Tema. Det passa som fot i hanske det, uten problemer.

Er fot i hanske bra? Høres mer ut som om det var dårlig passform:p hehe.

Joakim-G_R
21/02/11, 00:01
hånd i hose, fot i handske, er det så nøye da? :p
Det passet, eneste som var knot var gummiopphengene. (Men det er vel ALLTID knot..)

vazborris
21/02/11, 00:31
Kjøpe slik t håndtak til og dra de med. Biltema selger de og funket bra mue enklere en skrutrekker

945-Halden
24/02/11, 23:13
Flenspakning mellom manifoil og fremre røret er søppel.. mener det var 240in min jeg prøvde den på, oppsto lekkasje under den ca 3km prøveturen jeg hadde, blei bytta til org. dagen etter.
Kjøpte og støtdempere der + de campingfjærene de skryter så fælt av...
på de 2 åra jeg hadde den bilen bytta jeg sikkert dempere 4 ganger... men hadde kvitteringa fra første gangen og 2års garanti.. blei jo billig da..
Men tålte ikke særlig mye vekt da, 3stk i baksetet og subba nedi i fartsdumper..

Daniel V
25/02/11, 16:25
Ikke særlig imponert over Eksosanlegget til Volvo 240 Skal visstnok være Walker men passer det Nope!! Og Varehuset i Skien er ikke noe å skryte av da jeg viste bilder av hvor feil røra og pottene var Var ikke grunnlag til nye deler?

Er Walker ja! Hadde akkurat samme problemet på min 244 80 når vi byttet på den i 2005. Han på Biltema sa at passformen var så bra at det bare var å jekke opp bilen og slenge under noen bukker, så ordnet det seg uten problemer.

Vi endte i verkstedet hos Jølstad begravelsesbyrå med blåselampe, og løftebukk.

Etter et par timer satt det som det skulle..

Holdt 1 år, så løsnet innmaten i bakerste potta.

Steffen91
27/06/11, 13:37
nå hoppet jeg over noen sider her, så vet ikke om det er nevnt :P
men ble positivt overaska da vi kjøpte solfilmen til biltema første gang!
høytalerkablene holder i massevis til mitt bruk hvertfall, handler også lyspærer og sikringer og sånt der.
også har de jo mye bra verktøy som nevnt flere ganger :)

bremsedeler tør jeg ikke kjøpe der lengre :P
og ikke bensinsystem deler heller etter å ha lest veldig mange dårlige erfaringer her på forumet :)

Geitung
21/07/11, 11:46
Biltema på sandsli i bergen e til å få spader av noen ganger... spesielt av "delelageret" som egentlig ikkje har noe godt å si når man spør de... e og helt elendig organisert der... det blir jo bare til å sulle rundt på leit etter det man skal ha... Men så har vi jo en avdeling til i Åsane som e helt grei... der går det an å finne fram før stengetid og delelageret går an å snakke med...

Har vært på tema i fredrikstad en gang og det varehuset var jammen en fryd i forhold til det eg e vandt til :) No skal det sies at eg egentlig bare var en kjapp tur gjennom butikken men eg fant no det eg skulle ha uten problemer :)

The Bear
22/07/11, 21:25
Delelageret på Biltema på Sandsli er greit viss du ikkje skal handle så masse. Skulle ha to småting der i går og han fant det med ein gang. :)

Men ein annan gong eg skulle handle litt fleire ting i slengen, tok det evigheter med tid. Men han fant det eg sku ha til slutt :)

Geitung
23/07/11, 00:38
Delelageret på Biltema på Sandsli er greit viss du ikkje skal handle så masse. Skulle ha to småting der i går og han fant det med ein gang. :)

Men ein annan gong eg skulle handle litt fleire ting i slengen, tok det evigheter med tid. Men han fant det eg sku ha til slutt :)

Har stortsett bare hatt problemer med sandsli... Enten det har vært store eller små... Men for all del, det fungerer jo stål om man treffer på riktig person der:)

The Bear
23/07/11, 18:18
Har stortsett bare hatt problemer med sandsli... Enten det har vært store eller små... Men for all del, det fungerer jo stål om man treffer på riktig person der:)

Då traff vell eg den rette personen eg då :p

jacobsen
04/08/11, 18:30
Brukte denne til å fjerne sjokoladeflekker og generelt freshe opp 20 år gamle stoffseter. Finnes sikkert bedre produkter, men jeg syns det fungerte bra.

http://www.biltema.no/ProductImages/36/large/36-610_l.jpg

http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Kuperengjoring/Interiorvask/

turb00le
28/02/12, 07:40
Og bensinpumpene har særdeles tvilsom kvalitet *titte ned på bilfaen som står og synes synd på seg selv nede i veien når jeg helst skulle vært på jobb*

Audun
28/02/12, 18:58
kjøpte en filteravdrager fra biltema, det må vell være den værste møkka jeg noen gang har betalt for.
når jeg skulle dra av filteret, hadde jeg godt med oljesøl på fingra, sølter over håndtaket og vips så sklei det av. limte på det og skulle dra av filteret, da kreperte bare hele dritten.

Øygard
28/02/12, 21:10
Biltema på sandsli i bergen e til å få spader av noen ganger... spesielt av "delelageret" som egentlig ikkje har noe godt å si når man spør de... e og helt elendig organisert der... det blir jo bare til å sulle rundt på leit etter det man skal ha... Men så har vi jo en avdeling til i Åsane som e helt grei... der går det an å finne fram før stengetid og delelageret går an å snakke med...
Eg og har god erfaring med biltema i Åsane:) Det er oversiktleg og lett å finna fram. Dei har ikkje so veldig stor plass so det er ikkje alt dei har på lager. Men i går vart eg positivt overraska for dei hadde bremsekaliprar til Volvo V40 liggande på lageret so det var berre å komma og henta. Og so har dei veldig god service:D

Yttervik
22/10/14, 16:28
Blåser liv i en gammel tråd. Noen med nylige erfaringer fra Biltema sine bremseskiver? Har nettopp kjøpt til min 854, men ikke montert enda, betalte 469,- pr stk. Hva med bensinfilter, kupèfilter, tennplugger og fjærer/dempere?

Wrasko
22/10/14, 19:03
Har hatt bremseskiver fra Biltema. Fungerer greit de. Kan dog støve litt av bremseklosser derfra, men har og hatt noen som ikke støver noe ekstra derfra og.

Tennplugger er vel helt greit, er vel skikkelige merker om jeg ikke husker feil. Kupèfilter bør byttes iblant, så der tror jeg ikke kvaliteten har såå mye å si. fjær/demper har jeg ikke testet, heller ikke bensinfilter.

Joakim-G_R
22/10/14, 23:47
De klossene jeg prøvde støva noe sinnsykt, i tillegg til at de slites utrolig fort.

Eyquiem-pluggene fra Biltema hsr jrg og prøvd. Fulgte med i en delebil en gang, de og pluggene.

Pluggene ga overslag, og bilen fjusket noe enormt, skikkelig møkk.

Daniel V
23/10/14, 00:15
Det er som med alt annet, du får hva du betaler for.

Biltema selger sportsskiver foran til 800. Disse har jeg god erfaring med. De andre har vært møkk. Kan godt være de har byttet leverandør på sportsskivene nå, slik at de også bare er driten.

Revell
23/10/14, 01:09
bruker ikke annet enn biltema plugger og bremsedeler på bilcrossen og funker fjell der :)

Wrasko
23/10/14, 01:31
De klossene jeg prøvde støva noe sinnsykt, i tillegg til at de slites utrolig fort.

Eyquiem-pluggene fra Biltema hsr jrg og prøvd. Fulgte med i en delebil en gang, de og pluggene.

Pluggene ga overslag, og bilen fjusket noe enormt, skikkelig møkk.

Sikker på at det var pluggene da? For samme skjedde med meg pga nye pluggledninger fra Biltema en gang. (ga mye strøm rett ut fra selve ledningen, skulle bare nappe av en ledning for å sjekke om den var problemet, aldri mer ta rett på ledningen)

Yttervik
24/10/14, 17:37
Blåser liv i en gammel tråd. Noen med nylige erfaringer fra Biltema sine bremseskiver? Har nettopp kjøpt til min 854, men ikke montert enda, betalte 469,- pr stk. Hva med bensinfilter, kupèfilter, tennplugger og fjærer/dempere?


Oppdatering:
Har nå montert skiver foran fra Biltema, det ble de vanlige til 469kr stk, og ikke sportsskiver til 999kr for begge (3 uker lev.tid). Hadde kast i gammelskivene som var bare et par år gamle. Skivene fungerer bra og vibrasjonen ble borte. Byttet bremsevæsken i samme slengen da den var dårlig (anm. på EU), men tviler på at den var så dårlig at den var skyld i vibrasjonen. Skriver dette da jeg leste på forumet at dårlig bremsevæske med fuktighet kunne føre til pulsering i pedal!?

Skivene fungerer hvertfall bra.

Svirre
24/10/14, 17:52
Pulsering i pedal skyldes kun kast i skive. Dårlig bremsevæske fører til hard pedal.

Daniel V
24/10/14, 18:52
Du må nok gi de skivene litt lenger tid før du uttaler deg om kvalitet :p

Yttervik
25/10/14, 14:37
Du må nok gi de skivene litt lenger tid før du uttaler deg om kvalitet :p

Ja vi får se når de har stått på bilen en stund, er i alle fall ikke kast i de rett ut fra eska som jeg har hørt om enkelte skiver.

Daniel V
25/10/14, 17:37
Det er jo en god start i alle fall! :D

Joakim-G_R
28/10/14, 01:25
Sikker på at det var pluggene da? For samme skjedde med meg pga nye pluggledninger fra Biltema en gang. (ga mye strøm rett ut fra selve ledningen, skulle bare nappe av en ledning for å sjekke om den var problemet, aldri mer ta rett på ledningen)

Satte inn de orginale Volvo-pluggene med de tynneste elektrodene jeg noengang har sett, bilen gikk fint som fy.

Tinnsoldaten
04/11/14, 18:29
Hadde kast i skivene bak på en 940, det viste seg å være Biltema. Første og eneste gangen jeg har opplevd kast i skivene BAK. Ikke var de slitt heller.

Berg Performance
11/05/15, 13:47
Noen som har tørt å kjøpe AN slanger og koblinger fra Racetema ?

Skårholen
11/05/15, 15:45
Jepp er noen svensker fra savarturbo forumet som har prøvd, står litt hva de syns inne på savar.