PDA

Vis full versjon : Bytte dieselfilter



jpgundersen
15/01/11, 10:51
Hei forumet og takk for sist :)

Er det mye jobb og bytte dieselfilter på V50 ? er det en slik "lurest å sette på verksted" jobb eller er det en ganske så enkel sak ?

Takk for svar

Jan :O)

angerman
15/01/11, 13:07
Hei forumet og takk for sist :)

Er det mye jobb og bytte dieselfilter på V50 ? er det en slik "lurest å sette på verksted" jobb eller er det en ganske så enkel sak ?

Takk for svar

Jan :O)

lett og bytte filter, men du må koble inn en hånd pumpe(volvo er så lure at den har de fjernet,citroen og peugeot har denne montert)

jpgundersen
15/01/11, 22:10
Så en må da på verksted da forstår jeg for å få dette gjort ..... ;)

jpgundersen
21/01/11, 14:53
Hei igjen.

Så det holder ikke og fylle det nye filtret med diesel og kinne til en får drag i systemet slik det går på andre biler. En må ha denne pumpa det er snakk om ??

jan :O)

dieseldyret
21/01/11, 16:52
var med på verkstedet å så på når de bytta på min. rimelig omfattende, og helt avhengig av den pumpa desverre. den må i tillegg da ha riktige tilkoblinger i hver ende for å passe på originaltilkoblingene.

angerman
21/01/11, 21:40
var med på verkstedet å så på når de bytta på min. rimelig omfattende, og helt avhengig av den pumpa desverre. den må i tillegg da ha riktige tilkoblinger i hver ende for å passe på originaltilkoblingene.

1,6 er veldig grei og få start på igjen. 2,0 er mer omfattende. og når den står i v70II er den nesten umulig å vekke igjen. blåse trykk i tanken, suge med bremse lufter. masse rart vi bruker da ja... hehe

DieselDriver
21/01/11, 21:58
Fyll filteret og bånn gass når du starter så går det sikkert

maglux
18/06/15, 00:36
Hei, skal bytte dieselfilter på 1.6 V50. Ser noen hevder at det ikke er nødvendig å lufte etter filterbytte; kan noen bekrefte det fungerer?

Og hvis jeg skal pumpe igjennom diesel, er det en slik pumpe som brukes på bensinslangen på båtmotorer som skal brukes?

Takk!

mortena
14/04/18, 11:11
Hei igjen.

Så det holder ikke og fylle det nye filtret med diesel og kinne til en får drag i systemet slik det går på andre biler. En må ha denne pumpa det er snakk om ??

jan :O)

trenger ikke pumpa nei, er bare å suge på return til lufta er bort.