Vis full versjon : Bytte dieselfilter
jpgundersen
15/01/11, 10:51
Hei forumet og takk for sist :)
Er det mye jobb og bytte dieselfilter på V50 ? er det en slik "lurest å sette på verksted" jobb eller er det en ganske så enkel sak ?
Takk for svar
Jan :O)
Hei forumet og takk for sist :)
Er det mye jobb og bytte dieselfilter på V50 ? er det en slik "lurest å sette på verksted" jobb eller er det en ganske så enkel sak ?
Takk for svar
Jan :O)
lett og bytte filter, men du må koble inn en hånd pumpe(volvo er så lure at den har de fjernet,citroen og peugeot har denne montert)
jpgundersen
15/01/11, 22:10
Så en må da på verksted da forstår jeg for å få dette gjort ..... ;)
jpgundersen
21/01/11, 14:53
Hei igjen.
Så det holder ikke og fylle det nye filtret med diesel og kinne til en får drag i systemet slik det går på andre biler. En må ha denne pumpa det er snakk om ??
jan :O)
dieseldyret
21/01/11, 16:52
var med på verkstedet å så på når de bytta på min. rimelig omfattende, og helt avhengig av den pumpa desverre. den må i tillegg da ha riktige tilkoblinger i hver ende for å passe på originaltilkoblingene.
var med på verkstedet å så på når de bytta på min. rimelig omfattende, og helt avhengig av den pumpa desverre. den må i tillegg da ha riktige tilkoblinger i hver ende for å passe på originaltilkoblingene.
1,6 er veldig grei og få start på igjen. 2,0 er mer omfattende. og når den står i v70II er den nesten umulig å vekke igjen. blåse trykk i tanken, suge med bremse lufter. masse rart vi bruker da ja... hehe
DieselDriver
21/01/11, 21:58
Fyll filteret og bånn gass når du starter så går det sikkert
Hei, skal bytte dieselfilter på 1.6 V50. Ser noen hevder at det ikke er nødvendig å lufte etter filterbytte; kan noen bekrefte det fungerer?
Og hvis jeg skal pumpe igjennom diesel, er det en slik pumpe som brukes på bensinslangen på båtmotorer som skal brukes?
Takk!
Hei igjen.
Så det holder ikke og fylle det nye filtret med diesel og kinne til en får drag i systemet slik det går på andre biler. En må ha denne pumpa det er snakk om ??
jan :O)
trenger ikke pumpa nei, er bare å suge på return til lufta er bort.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.