PDA

Vis full versjon : Interiørstøy i V70



Dag Thomas
14/01/11, 22:11
Hei.

Til alle dere som kjører V70, opplever dere en del støy fra interiøret? Jeg syntes det skrangler litt i fører døra, samt knirker en del fra dæshen! Min V70 er senket 30mm. Kan dette gjøre utslaget??

Få høre hva dere syntes!

TeamBørnOut
14/01/11, 23:48
knirker å knaker i alt som er :D neida.. men er jo litt støy her og der ja..
Men det som er mest irriterende er at de har spart på støydempinga generelt i bilen :/
Er ikke som japanske biler. men klart dårligere en i de eldre litt dyrere utgavene

Stig-Arne
15/01/11, 00:10
Ingen knaking her.. hverken i -10 eller -20..
Hadde noe knaking i dørtrekket til førerdøren, men det ble borte etter de hadde bilen inne å fikset dørlåsene.. :)

TeamBørnOut
15/01/11, 00:12
Ser jeg svarte som jeg hadde vett til. Jeg har jo ingen V70N haha... Burde kanskje sjekka forumkategorien først jeg hehe.

Er jo nesten samme greiene mtp støy...

S80 er seff en del bedre :)

Dag Thomas
15/01/11, 09:37
Er jo nesten samme greiene mtp støy...

S80 er seff en del bedre :)

Jeg syntes dog at V70N og XC70 var betraktelig mye bedre enn V70N på støy
:mad:

angerman
15/01/11, 17:36
Jeg syntes dog at V70N og XC70 var betraktelig mye bedre enn V70N på støy
:mad:

enn v70II mener du? både og. v70II sliter fryktelig med knirke og smelle lyder. er jo ford understell og det har alltid vært dårlig.

locked
15/01/11, 17:57
Hei.

Til alle dere som kjører V70, opplever dere en del støy fra interiøret? Jeg syntes det skrangler litt i fører døra, samt knirker en del fra dæshen! Min V70 er senket 30mm. Kan dette gjøre utslaget??

Få høre hva dere syntes!
Har V70N og har hatt V70I, generelt lite lyd i begge, men mykje dekkstøy i V70N.


enn v70II mener du? både og. v70II sliter fryktelig med knirke og smelle lyder. er jo ford understell og det har alltid vært dårlig.
V70II slepp alt for mykje motorlyd gjennom til kupeen...

Dag Thomas
15/01/11, 18:45
Ja beklager MY08 som jeg har. Ganske skuffende må jeg si! Sammenligner man med Audi og BMW feks. blir Volvo for meg en traktor!:( Kjørte XC70 2002 i 3 år, en del støy her og men mindre enn min nye V70!

Stig-Arne
16/01/11, 10:37
Ja beklager MY08 som jeg har. Ganske skuffende må jeg si! Sammenligner man med Audi og BMW feks. blir Volvo for meg en traktor!:( Kjørte XC70 2002 i 3 år, en del støy her og men mindre enn min nye V70!

Synes det er litt rart det der... Stikk innom verksted en tur du da.. som sagt, min bil er helt knyst.. hadde litt støy i dørdekselet, men det er fikset..
Så uansett om det rister eller er kaldt så er bilen like stille..

Dag Thomas
16/01/11, 13:34
Synes det er litt rart det der... Stikk innom verksted en tur du da.. som sagt, min bil er helt knyst.. hadde litt støy i dørdekselet, men det er fikset..
Så uansett om det rister eller er kaldt så er bilen like stille..

Er vist flere som sliter mye med dette. Lest litt på søsterforumet i Sverige, mange med samme skjebne. Hvis man kjenner på plasten på nye V70 virker den av meget dårlig kvalitet!:( Mulig jeg er for kresen, men forventer mer av en premium bil.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=56&t=63442

The Sven
16/01/11, 19:01
Jeg forstår din frustrasjon, men mitt inntrykk er at også de andre premium-merkene spinker inn på materialkvalitet for tiden. Syns ikke kvalitetsinntrykket i V70II er noe særlig dårligere enn Mercedes, BMW og Audi.

EDIT: og V70 er også en rimeligere bil enn E-klasse, A6 og 5 serie.

Stig-Arne
16/01/11, 19:05
Er vist flere som sliter mye med dette. Lest litt på søsterforumet i Sverige, mange med samme skjebne. Hvis man kjenner på plasten på nye V70 virker den av meget dårlig kvalitet!:( Mulig jeg er for kresen, men forventer mer av en premium bil.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=56&t=63442

Man har vel forskjellige forventninger, selv opplever jeg min bil som tyst i forhold til mange andre merker.. Men har nulltoleranse til knirking og slikt i kupeen.. forskjellen mellom merkene ligger jo på veistøy og slikt.. og for min del er det akseptabelt.

Dag Thomas
16/01/11, 21:37
Man har vel forskjellige forventninger, selv opplever jeg min bil som tyst i forhold til mange andre merker.. Men har nulltoleranse til knirking og slikt i kupeen.. forskjellen mellom merkene ligger jo på veistøy og slikt.. og for min del er det akseptabelt.

Veldig forskjell på biler og oppsett når det gjelder veistøy. Dette er også ikke noe problem for meg (unntatt vibrering) da tilter det:D Når man kjøper en forholdsvis ny bil (etter mitt syn) forventer man kanskje at det er stille kupeen. Jeg tar det opp med mitt lokale verksted så får vi se hva som kommer ut av det. Har lite tro på atde kan gjøre noe med det?

TeamBørnOut
17/01/11, 16:28
Deilig å kunne diskutere slike ting i en tråd på dette forumet uten at folk kaller deg en volvo hater etc :D

Har dere "rollo" på bilene deres? det hjelper ørlittegranne hvis man drar over denne.
I går fikk jeg litt "diesel vibrasjoner" i ene dørtrekket bak. men jeg vet man får noe gummi på volvo som er til dette. så det skal monteres på når det blir litt varmere i været

Stig-Arne
17/01/11, 17:18
Har ikke sånn "rollo" på min.
Men har derimot laminerte sideruter, som jeg føler demper en hel del veistøy.

TeamBørnOut
17/01/11, 17:27
Ingen tvil om at de gjør det! har hatt laminerte ruter på en annen bil. byttet ut bakruta på den med en "vanlig" rute når den skulle sotes.. merka stor forskjell bare der

locked
17/01/11, 17:29
min har laminerte ruter, men ikkje framme.. forstår ikkje kvifor :/

TeamBørnOut
17/01/11, 17:32
Hvordan ser man dette på disse bilene? (ikke sjekka på min). Mulig det går å få tak i til en billig penge på skroten ellerno?

locked
17/01/11, 17:35
ser det på at rutene i dørene bak er to lag, men berre ett på framrutene

TeamBørnOut
17/01/11, 17:39
Er det så godt synlig? blir jo som med vanlig ruter da jo. Hvem har produsert disse rutene for volvo? pilkington? (står nok på rutene dette også.. men dama har bilen nå :P)

locked
17/01/11, 17:41
vise når du tar ned ruta.. ikkje ellers.

TeamBørnOut
17/01/11, 17:44
ja det skjønner jeg :D tenkte først du mente siderutene bak se :)
Ofte så er laminerte ruter også "pusset / limt" i toppen så man ikke ser det så godt.
Hvis det er pilkington som lager rutene for volvo enda så kan jeg høre med en kammerat om man får noe god pris på de :)

Morgis
17/01/11, 17:48
ta en tur innom volvo å spør dem om de kan sjekke VIDA etter veiledere for å eliminere kjente knirk.
Finnes masser av disse til de eldre modellene, men siden VADIS som jeg bruker, ikke er oppdatert for nyere modeller, kan jeg ikke hjelpe med dem.
Garantert mange kunder som klager på dette, og da blir det fort laget fixer for dette.

Stig-Arne
17/01/11, 22:21
Hvordan ser man dette på disse bilene? (ikke sjekka på min). Mulig det går å få tak i til en billig penge på skroten ellerno?

Er ett tegn på ruta nede til høyre, ett tegn med en hammer som viser om ruta er laminert..
Selv har jeg vannavvisende og laminerte ruter, og da er det ett tegn med dråper mot en rute og en hammer mot en rute som viser hvilken type siderute det er.

Dag Thomas
18/01/11, 09:14
ta en tur innom volvo å spør dem om de kan sjekke VIDA etter veiledere for å eliminere kjente knirk.
Finnes masser av disse til de eldre modellene, men siden VADIS som jeg bruker, ikke er oppdatert for nyere modeller, kan jeg ikke hjelpe med dem.
Garantert mange kunder som klager på dette, og da blir det fort laget fixer for dette.

Tok en prat med Volvo og de satt oppp tid for en gjennomgang. Fikk tilbakemelding at det hadde vært problemer med støy fra B-stolpene samt girspakramma. De brukte da en form for teip rundt klipsa da de var i aluminium. Jeg har også laminerte ruter rund baut. Blir spennende å se om det hjelper.