PDA

Vis full versjon : Tåkelyset kommer og går



lasseln
13/01/11, 17:00
Jeg har lenge hatt problemer med at det ene tåkelyset slutter å lyse, og da er det ikke mulig å få lys i det igjen før man skrur av bilen og lar den stå noen timer. Men da etter noen timer, så lyser det som vanlig i noen timer, frem til det slutter igjen.

Kan med sikkerhet si at pæra ikke er gåen, det er sjekket flere ganger. Pæra som sitter i nå er i tillegg 1dag gammel.

Noen som har vært borti dette, eller har en løsning på det?

EDIT; Bilen er en Volvo V40 1997 (fas 1).
Hadde lys i tåkelyset da jeg var en tur ute med bilen nå nettopp, og stoppet tilfeldigvis ved et "gulv-til-tak"-vindu da jeg skulle i butikken. Når jeg da startet opp igjen og skulle dra så jeg i vinduet at lyset tente svakt, før det etter noen sekunder med minimalt lys blusset opp til normal lysstyrke. Etter dette ble lyset stående og dimme litt opp og ned i noen sekunder til før det ble stabilt.
Min tanke er da at det kan være irr eller lignende i kontakten, kan det stemme?

Heenster
13/01/11, 17:45
Dårlig kontakt, pæreholder slitt, feil på releet, dårlige ledninger med årenes løp pga slitasje og fukt. Det er bare og få sjekket opp i dette, så blir du kvitt problemet ditt.

lasseln
13/01/11, 18:04
Dårlig kontakt, pæreholder slitt, feil på releet, dårlige ledninger med årenes løp pga slitasje og fukt. Det er bare og få sjekket opp i dette, så blir du kvitt problemet ditt.

Har sjekket opp en del av det allerede, blant annet releet og pæreholder. Ledningene har jeg litt vanskeligheter med å få sjekka inni all den isoleringen, og jeg har ikke veldig lyst til å fjerne all den isoleringen og rørene, fordi jeg har liten tro på at jeg fikser å sette det opp igjen :P

Edit i hovedpost!

Heenster
13/01/11, 18:27
Har sjekket opp en del av det allerede, blant annet releet og pæreholder. Ledningene har jeg litt vanskeligheter med å få sjekka inni all den isoleringen, og jeg har ikke veldig lyst til å fjerne all den isoleringen og rørene, fordi jeg har liten tro på at jeg fikser å sette det opp igjen :P

Edit i hovedpost!

Legg opp en midlertidig kabel og sjekk om det funker da. Trenger ikke og gjøre noe med den orginale før det er sjekket først.

lasseln
13/01/11, 18:53
Legg opp en midlertidig kabel og sjekk om det funker da. Trenger ikke og gjøre noe med den orginale før det er sjekket først.

Skal den ledningen da trekkes fra releet til tåkelyset? eller fra batteri til tåkelyset?

Heenster
14/01/11, 07:06
Skal den ledningen da trekkes fra releet til tåkelyset? eller fra batteri til tåkelyset?

Rett fra batteriet til tåkelyset ja

lasseln
14/01/11, 10:17
Rett fra batteriet til tåkelyset ja

Den er god, da vet jeg hva jeg har å gjøre. Takk :-)