lasseln
13/01/11, 17:00
Jeg har lenge hatt problemer med at det ene tåkelyset slutter å lyse, og da er det ikke mulig å få lys i det igjen før man skrur av bilen og lar den stå noen timer. Men da etter noen timer, så lyser det som vanlig i noen timer, frem til det slutter igjen.
Kan med sikkerhet si at pæra ikke er gåen, det er sjekket flere ganger. Pæra som sitter i nå er i tillegg 1dag gammel.
Noen som har vært borti dette, eller har en løsning på det?
EDIT; Bilen er en Volvo V40 1997 (fas 1).
Hadde lys i tåkelyset da jeg var en tur ute med bilen nå nettopp, og stoppet tilfeldigvis ved et "gulv-til-tak"-vindu da jeg skulle i butikken. Når jeg da startet opp igjen og skulle dra så jeg i vinduet at lyset tente svakt, før det etter noen sekunder med minimalt lys blusset opp til normal lysstyrke. Etter dette ble lyset stående og dimme litt opp og ned i noen sekunder til før det ble stabilt.
Min tanke er da at det kan være irr eller lignende i kontakten, kan det stemme?
Kan med sikkerhet si at pæra ikke er gåen, det er sjekket flere ganger. Pæra som sitter i nå er i tillegg 1dag gammel.
Noen som har vært borti dette, eller har en løsning på det?
EDIT; Bilen er en Volvo V40 1997 (fas 1).
Hadde lys i tåkelyset da jeg var en tur ute med bilen nå nettopp, og stoppet tilfeldigvis ved et "gulv-til-tak"-vindu da jeg skulle i butikken. Når jeg da startet opp igjen og skulle dra så jeg i vinduet at lyset tente svakt, før det etter noen sekunder med minimalt lys blusset opp til normal lysstyrke. Etter dette ble lyset stående og dimme litt opp og ned i noen sekunder til før det ble stabilt.
Min tanke er da at det kan være irr eller lignende i kontakten, kan det stemme?