PDA

Vis full versjon : 940: Elsktrisk? Vindusvisker funker ikke



rugis
13/01/11, 16:28
okai har ett stort problem som tittelen viser, hva kan være galt? sikringa går å går! HATER 940 ELEKTRO SÅ J****

Elektrisk som er byttet: Bensin-pumpe relè, Blinklys-relè, hovedlys-relè, dyse-relè
ting som bare ikke funker: varme i sete, varme i bakruta, tåkelys bak

garanter mere som e ikke husker i farta, men skal du ha en 940 burde du altså være elektriker

rugis
13/01/11, 16:30
Ja foresten så glemte e å nevne defekt temp-måler. ødlagt giver

har enda ett problem som e nesten har glemt, hva han være galt med fartsmåleren siden den bare funker av å til?

R.G
13/01/11, 17:29
man treng ikke være elektrikker for å kjøre 940, du som har fått tak i en dårlig bil med masse feil.. mine 940 ikke vært sånn..

rugis
13/01/11, 18:03
Min er riktignok en 91-mod gått over 400tusen. tror nok det kommer med tiden etthvert som alderen å km blir eldre/høyere. men uansett så fikk jeg til vindusviskerene ved å koble fra hornet(samme sikring) men skjønner ikke helt hvordan den kan kortslutte uten at jeg trykker på tuta? altså er det pluss-strøm hele tiden der?

TeamBørnOut
13/01/11, 18:25
samme skjedde faktisk på damas 91 model :D
Lurte veldig på hvorfor problemet forsvant når tuta ble tatt vekk :P
Uansett så bør du gå over jordings punkter etc på bilen hvis det ryker mye elektriske greier..

R.G
13/01/11, 19:24
Min er riktignok en 91-mod gått over 400tusen. tror nok det kommer med tiden etthvert som alderen å km blir eldre/høyere. men uansett så fikk jeg til vindusviskerene ved å koble fra hornet(samme sikring) men skjønner ikke helt hvordan den kan kortslutte uten at jeg trykker på tuta? altså er det pluss-strøm hele tiden der?

ligger konstant pluss til hornet ja, når du trykker på rattet så gir du jord hvis du skjønner. derfor hjelper å ta bort horn, pga har med att det kortslutter i hornet. salte veier og rust er ikke noe for hornet:)

TeamBørnOut
13/01/11, 19:26
hmmms, så flaut å ikke tenke på det :P men volvo burde jo lagt inn et rele som gjorde at man ga hornet strøm isteden.. litt fukt å dritt så har man fort en strømtjuv der

R.G
13/01/11, 19:28
hmmms, så flaut å ikke tenke på det :P men volvo burde jo lagt inn et rele som gjorde at man ga hornet strøm isteden.. litt fukt å dritt så har man fort en strømtjuv der

vet, er en grusom patent det der. rart dem har tatt styringa den veien, sikkert pga oppi rattet men.. hadde gått an å brukt rele som styrer plussen sjøl om minus er i rattet... er en skikkelig ikke brukt hue opplegg:p

rugis
13/01/11, 19:45
Aha, såpass:O tror e må gå over det elektriske å bare skifte det av relè å lignende som ikke er skifta enda:P Noen som har idè om hva som kan være feil med fartsmåleren? kommer å går, men km-måleren går altid uansett

R.G
13/01/11, 19:49
Aha, såpass:O tror e må gå over det elektriske å bare skifte det av relè å lignende som ikke er skifta enda:P Noen som har idè om hva som kan være feil med fartsmåleren? kommer å går, men km-måleren går altid uansett

siden tellern går og målinga ikke er helt med så er nok det instrumentet ditt.

rugis
13/01/11, 20:00
ja tenkte det samme. låser seg noen ganger på 120 om jeg kjører ca 80, å når e bremser ned igjen detter den ned på 0:S kan kasnkje varme opp loddepungtene på baksiden av selve instrumentet? eller andre forslag?