PDA

Vis full versjon : Hvordan er denne turbon ?



Audun
13/01/11, 14:54
Kanskje ikke avansert trimming men.....

Sitter og titter litt på turbor fortiden. Fant en turbo på bcb :

http://www.bcb.no/Default.aspx?tabid=113&CategoryID=1551&Category2ID=1741&List=1&Level=2&productid=20556

TURBO AUTOBAHN88 T3/T4 88450R

Flenstype: T3 (kan på bestilling levere med T4)
Ytre diameter: 76 mm
Indre diameter: 51 mm
A/R Compressor: 0.5
Wastegate-type: Extern
Kapacitet: 350-500hk

Innkjøring: 1000km med 0.8-1.0 BAR laddtryck.

Hvordan er denne turbon? Turbo Autobahn, hvordan merke er dette? Noen som har erfaringer med denne/dette turbo merket?:) Hvordan er denne i forhold til f.eks en garrett. Den er jo billig så.. er det china turbo?

mvh audun

TeamBørnOut
13/01/11, 17:30
Tror nok du har rett i at dette er kjempe feil postet ja :P
Er kina turbo ja :)

Er foresten dyrt for en kina turbo...
Skal du ha 300-500hk finnes det utrolig mye bedre turboer til lavere pris

Audun
13/01/11, 18:23
Ja var det jeg tenkte meg ja:P Jeg måtte bare finne ut hvordan turbo det var, skal ikke ha kina så da er det uaktuelt;P

R.G
13/01/11, 19:20
mange kina er like brukbar som en org turbo. skal du ha en org turbo må du godt opp i pris, så er nesten verdt å kjøpe en kina som gjør samme jobben til godt under halve prisen:) brukt kina maaange ganger og virka like bra.

Audun
13/01/11, 19:45
skal ikke ha orginal turbo nei :)

turbotore
14/01/11, 16:45
eg har også god erfaring med kina turboer, blandt annet T3/T4, har aldri tatt livet av en slik så lenge eg har holdt meg under 1.4 i laddetrykk. men har jo hørt at for mange varer di bare et par dager, men da må dei ha gjort noe feil.
har et par tips så eg altid pleier å bruke:
1, kjør altid olje gjenom turboen før montering, skift olje og filter på motor før opstart.
2, vri lagerhus på turbo slik at olje tur/retur står 100% lodrett.
3, kjør inn turboen på 0.4-0.6 bar, ikkje press den på høge turtall under innkjøring.
4, Hver ops på at enkelte kina turboer ikkje skal ha fult oljetrykk fra motor, ( trykk restriktor må monteres i olje turen til turbo )

når eg har følgt dette har altid turboene holdt lenge, selv ve hardt bruk over tid i 2-3 år, som isbane kjøring og lignende. har også tålt høye ladetrykk (2bar) over perioder, en bakdel med å ha justerbart trykk i bilen, når ein e full å har sjofør :)

Njål Nilssen
16/01/11, 01:29
Kanskje ikke avansert trimming men.....

Sitter og titter litt på turbor fortiden. Fant en turbo på bcb :

http://www.bcb.no/Default.aspx?tabid=113&CategoryID=1551&Category2ID=1741&List=1&Level=2&productid=20556

TURBO AUTOBAHN88 T3/T4 88450R

Flenstype: T3 (kan på bestilling levere med T4)
Ytre diameter: 76 mm
Indre diameter: 51 mm
A/R Compressor: 0.5
Wastegate-type: Extern
Kapacitet: 350-500hk

Innkjøring: 1000km med 0.8-1.0 BAR laddtryck.

Hvordan er denne turbon? Turbo Autobahn, hvordan merke er dette? Noen som har erfaringer med denne/dette turbo merket?:) Hvordan er denne i forhold til f.eks en garrett. Den er jo billig så.. er det china turbo?

mvh audun

Litt feilpost ja ;)

Men man kan ikke avgjøre så veldig uten et kompressormap og turbinmap heller da :p Der er en viktig faktor involvert som stortsett alltid gjenspeiler kvaliteten på produktet, og det er effektiviteten på impelleren og turbinen...