Vis full versjon : Haster!! Rele til grøftelys 850
Hvor skal den siste rele til grøftelys sitte?
Den grønne "jumper" som ser ut som en rele skal vel sitte i den grønne holderen under rattet der vel?
Mens den andre svarte "ordentlige" rele, hvor skal den sitte?
Jeg ser husker at det var prat om 201 og 213, men jeg finner ikke 201... men den grønne jumper sitter i stikk 213 nå.
Takk på forhånd
Det svarte lille skal sitte øverst til venstre :)
Det svarte lille skal sitte øverst til venstre :)
ved den svære releen? den som er dobbelt så stor som de andre? under rattet?
850GLTsilver
12/01/11, 17:11
201 skal sitte helt øverst til venstre på releholderen under sikringsboksen
Men hva skal du nå borti releet for oljenivåvakt da?
213 skal sitte nederst til venstre (nedenfor 210-delen av 210-211-releet.)
Og for å plassere de siste releene i den holderen:
Til venstre for 210-211-releet er plassen for 209,
214 skal under 211-delen,
og til sist 215 rett nedenfor 212
Husker ikke hvilke jumpere og blindplater som sitter på de fire plassene, men mye sier seg selv når du kommer og skal sette dit et rele ja.
Står såå mye nyttig under how-to for de som kikker :)
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=744
aiai, den side nummer åtte på koblingskjema var til en stort hjelp ja :D håper at den bare er satt feil på en av de releene der.
Nå funker i allefall den knapp belysningen, som viser symbolet for tåkelys, men ikke noe anna..
850GLTsilver
12/01/11, 18:07
Sikring 26 må vel på plass her ja.
Da er problemet løst, det viste seg at enten så er jumpern feil laga eller så har volvo fabrikken montert feil i 850'n det var ingen kabelsko stikk i midten i kontakta på bilen, mens jumper'n hadde det, så jeg lodda en overgang i jumper'n fra den punktet det var strøm slik at det likegodt ble tre stikk i jumper'n ettersom det ikke var noen kabelsko stikk i midten. Så da funket alt som det skulle.
Men faan så tungvint å montere releen oppi dashbordet der da, foretrekker i midtkonsolen som 940'n og 960'n hadde, kan jo så vidt bøye meg ned etter å ha liggi sammenkrøpet under dashbordet og skrapt av all huden på henda mine :P
Takk for all hjelpen ;) :D
850GLTsilver
12/01/11, 21:59
Er"hengsla" den relepakka.
Blir noe lettere å jobbe på den da, men jeg er i grunnen helt enig i at slike relesentraler har en tendens til å havne på steder som ingeniørene som bare tegner bilene får det for seg å plassere de. Ser ikke ut til at de tenker over at det KAN være behov for å bytte eller supplere innimellom. MEN, selv har jeg kun vært oppunder der to ganger på de årene jeg har hatt min bil. Min kjære 1993-modell.
noe trangt oppi der, men er ikke mange ganger i løpet av bilens levetid at man trenger å gjøre noe der så :)
er bare 2stikk i jumperen min, for å legge det til. Har du bilde av denne modifikasjonen?
er bare 2stikk i jumperen min, for å legge det til. Har du bilde av denne modifikasjonen?
Var det samme i min jumper også. var bare to stikk, men de stemte ikke med de kabelsko stikka til rele holderen i bilen min, så jeg bare tok en vanlig flat kabelsko (slik som har slik hake som man bare dytter inn i plast kontakter), og bøyde denne og rette ut den og lodda den oppå den opprinnelige plata på baksia inni jumperen, slik at det ble tre stikk isteden. Ville ikke fjerne den ene siden de bare er bøyd over originalt, så det letteste måten etter min mening var å montere en til. Men ble ikke helt fornøyd, så jeg skal fikse mer på den, (smelta litt for mye plast.. :p )
men kan ta bilde senere når jeg har fått fiksa den pen att.
mulig du rett og slett har fått til feil modell?
mulig du rett og slett har fått til feil modell?
veit inte.. var i allefall to på østli som sjekka opp på både reg nummer og på årsmodell.
Men bilder kommer snart
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.