PDA

Vis full versjon : Noen som har montert Aussie locker i 940 aksel med rødt diffhus?



RAN Racing
11/01/11, 21:03
Hei!

Har en kompis som har en 95" 940 Turbo. Han har handlet seg Aussie locker som han skal ha på bilen.

Når han handlet denne så fikk han beskjed om at hvis ikke diffhuset var gult inni, så måtte han ha noe shims får å få det til å passe.
Vel, viste seg at det var rødt inni baki der.. Dette hadde tydeligvis ikke han på Bakaxel.se ikke vært borti før, så han fikk bare beskjed om at han kunne prøve å montere den uten shims å se om den passet.

Så spørsmålet mitt blir tilslutt: noen her som vet om Aussie lockern passer i rødt diffhus på 940 uten shims?

TeamBørnOut
11/01/11, 21:04
tror kompisen din har blitt lurt :P alle husa er like

RAN Racing
12/01/11, 17:34
Veeel, vet nå ikke helt. Dette er kopiert rett fra bakaxel.se:

OBS! Har du en 940 med ett diffhus som INTE är gult måste du ha speciella brickor med för att Aussie Lockern ska passa (fråga efter dessa hos oss).

Med tanke på dette utsagnet er jeg litt i tvil, skulle tro mannen vet litt om Volvoaxler. men hadde aldri montert Lockern i et rødt diffhus, så ble litt i tvil.

TeamBørnOut
12/01/11, 17:39
husa er like. men de er maskinert forskjellige... blir som rådelagre etc. får de i forskjellige størrelser :) (bmw markerer størrelsene med farger. mulig volvo har gjort det samme her)
Dette er noe man skal sjekke uansett når man monterer slikt. Men jeg har aldri sett et hus som er gult inni heller.. som jeg kommer på nå i farta ihvertfall..

jan_m
12/01/11, 17:46
di 7 940 akslene jeg har vert med på og åpne/bytte har jeg tilgode og se at di er gule inni... eneste jeg lurer på er om tråd starter kan lege ut bilde:)

RAN Racing
12/01/11, 20:09
Vet at selve huset er likt, å at det er maskinerigen som er forskjellig. Dette har jo ikke noe å si på f.eks Truetrack.
Men på denne lockeren bytter man jo bare "innmaten"

Har holdt lite på med 940, men har holdt på endel med 240, å der har vel alle diffhusa jeg har sett vært gul inni, hvertfall som jeg husker i farta.

Hele greia var jo det at jeg skal montere denne for kompisen min, frister ikke jævlig å montere lockern, for så å måtte montere tilbake orginale hvis det ikke passer :)

jonass
12/01/11, 21:37
Har også sett både og på 940er. Men sjeldne med rødt inni