PDA

Vis full versjon : holset hy35 turbo



V0lV0
11/01/11, 17:14
nå har jeg fått tak i meg en holset hy35 fra en 2001 cummins5,9l.
spec på turbon:


Compressor inducer: 54mm
Compressor exducer: 78mm
Turbine wheel: 58/65mm
det er et 9er eksos hus ivertfall, ikke puls splitt.



hva syns dere andre på forume om den, noen som har prøvd den.??:)

tenkte jeg skulle prøve den på 740in, men blir det for lite eksos hus, leser at rødblokken er glad i litt store eksos hus. takker for svar :)

R.G
11/01/11, 17:53
burde være mer en stornok den hvis den kommer fra en orginal dodge cummins. sett er solide turbor i dem.

tempo_panter
11/01/11, 20:09
du har jo 2 forskjellige på 2001 cummins dodge ram den ene er hx35 å den andre hy35. hx er mye større tanke på eksos huse, den ere 12hus på, A/R er vel 0.82. og på hy35 er det 0.65 trur jeg, er litt usikker men den er litt mindre ivertfall. ikke skyt meg hvis jeg tar feil nå hehe.:P

volvoRsport
11/01/11, 20:15
du har jo 2 forskjellige på 2001 cummins dodge ram den ene er hx35 å den andre hy35. hx er mye større tanke på eksos huse, den ere 12hus på, A/R er vel 0.82. og på hy35 er det 0.65 trur jeg, er litt usikker men den er litt mindre ivertfall. ikke skyt meg hvis jeg tar feil nå hehe.:P

12cm^2 eksoshuset tilsvarer 0,89A/R.

eab
11/01/11, 20:18
Jeg har en slik, men har enda ikke prøvd den på rødblokk. Bør porte opp wg-hullet. Det er rimelig mye mindre enn selve klaffen, så det er nok gods å ta av.

9cm^2 i A/R språk er vel rett i overkant av 0,65 en plass, og er stort nok spør du meg.

TeamBørnOut
11/01/11, 22:57
nå har jeg fått tak i meg en holset hy35 fra en 2001 cummins5,9l.
spec på turbon:


Compressor inducer: 54mm
Compressor exducer: 78mm
Turbine wheel: 58/65mm
det er et 9er eksos hus ivertfall, ikke puls splitt.



hva syns dere andre på forume om den, noen som har prøvd den.??:)

tenkte jeg skulle prøve den på 740in, men blir det for lite eksos hus, leser at rødblokken er glad i litt store eksos hus. takker for svar :)

Tror ikke du skal uroe deg for forlite eksoshus med den turbon :cool:

Men husk å fortell hvordan den fungerer :) aldri hørt om noen som har prøvd en HY på volvo motor før. de fleste pleier å velge hx (pulsplitt)

V0lV0
11/01/11, 23:37
hehe jeg skal gi fra meg lyd på åssen den virker,:D kan i grunn tenke meg at jeg vil få raskere spool på den siden det er litt mindre eksoshus på den, virker veldig logisk spørr du meg:)

TeamBørnOut
11/01/11, 23:43
Er ikke alltid eksoshuset som har noe og si på spoolup :) da ville man fått kjapt spool med en 19T turbo :D Men ofte får gutter som monterer slike like raskt eller senere ladetrykk en hva en vellbygd motor med hx35 turbo gjør :)
Men blir spennende å se om du får bedre spool. Men tror det blir rimelig likt mtp at du ikke har pulsplitt eksos. dette hjelper veldig hvis man benytter seg av det.
Er turboen i bra stand? hva ga du for den?

V0lV0
11/01/11, 23:57
mange som får sent ladetrykk med 19t har jeg lest, da er det noe som ikke stemmer i hele tatt:D får se åssen spoolen blir er litt spent på det,:) jeg ga 3150svenske ferdig hjem på døra fra falubildemontering i sverige den har gått 170000km den skulle være i VELDIG bra skick sa svensken, har ikke fått den på døra ennå, den har vært igjennom tollen i dag hehe :D rart ingen andre har prøvd den på en rødblokk, har sett rundt overalt på nette å forum og alting men finner ikke en settning eller film om at noen har prøvd den på en rødblokk. mest japseplast som har prøvd den kom jeg fram til :P

TeamBørnOut
12/01/11, 00:00
Jeg pleier egentlig anbefale hx utgaven fordi man lett kan lage et pulsplitt grenrør. Men jeg har faktisk ikke tenkt på at de som kjører med originale 940 grenrør kanskje burde valgt HY ut utgaven :P Nei dårlig med filmer av volvo med slike test og lek ting på nettet.. kan være fordi de fleste som holder på med dette ikke klarer å legge opp en film på youtube en gang :D

V0lV0
12/01/11, 00:11
får se åssen det blir med max porta 940 manifold da,:D er veldig spent egentlig, er akkurat som å vente på julaften det her nå,:D det er brått ingen som vet åssen det vil fungere med 940 grenrøre, uten pulssplitt på en sånn en turbo som det. er litt morro tenke på. men er sikkert en eller annen person som har prøvd det, bare at han ikke klarer å publisere det som du sa:)

TeamBørnOut
12/01/11, 00:14
Hvis du vil ha mere futt i turbon så kan du jo bare bygge deg et grenrør og bruke vanlig sugemotor manifold. Bare ta 2 rør fra den og opp i turbon. det gir veldig mye bedre spool en 940 manifoldn :D

V0lV0
12/01/11, 00:19
ja jeg fikk jo noen bilder av deg, så veldig bra ut det :) blir til at jeg prøver på no sånt ettervært:D

TeamBørnOut
12/01/11, 00:34
da er det lettere å få montert på en skikkelig WG også.. De originale er litt små mtp at man skal bruke de på bensin og ikke diesel :)

V0lV0
12/01/11, 07:28
tenkte jeg skulle ha extern ettervært:) bare få gjømt den litt godt eller så skummer det ut av kjeften på bt :D

eab
12/01/11, 16:15
Er et par stykker på turbobricks som har brukt disse turboene (og etterfølgerne he341 og 351, de har 4" utløp og bedre wg). Thelostartof, han som selger chipper, bremsa vel rett over 300hjulhk med ei slik snurre og standard bolt-ons. Dette målt på rullende landevei med automatkasse.

Selv kjøpte jeg en hy35 nettopp fordi den ikke hadde pulssplitt hus, siden den skal brukes på en 90+ manifold.

Njål Nilssen
16/01/11, 02:03
Er et par stykker på turbobricks som har brukt disse turboene (og etterfølgerne he341 og 351, de har 4" utløp og bedre wg). Thelostartof, han som selger chipper, bremsa vel rett over 300hjulhk med ei slik snurre og standard bolt-ons. Dette målt på rullende landevei med automatkasse.

Selv kjøpte jeg en hy35 nettopp fordi den ikke hadde pulssplitt hus, siden den skal brukes på en 90+ manifold.

Vil nok funke fint til femmere også, siden den ikke har puls-split :)