PDA

Vis full versjon : frost topp i turbo?



Arrnty90
04/02/10, 17:04
hei..har ein 15g? på fk... så fraus vatne og toppen spratt ut..kan eg kjøre uten vann på turboen?? tat turboen skade av det og går den fortere i stykker?

Ola Hagen
04/02/10, 17:20
toppen spratt ut? mener du vannrøret gikk?

vil ikke vannet forsette med å renne ut hvis du kjører videre med det uten å gjøre noe?

ChrML
04/02/10, 17:26
Vanner er der for å kjøle ned turboen raskere etter hard kjøring så du slipper å stå 5 min på tomgang for å ikke brenne olja i turboen etterpå. 15G er en mottrykksturbo som blir veldig varm, så det er jo en stor ulempe å kjøre uten vannkjølinga når du skal stoppe bilen. Ellers så skal det jo gå fint under kjøring, hvertfall på mange turboer.

Arrnty90
04/02/10, 17:27
nei er ikke der vanrøret gjekk inn..er sidnav.. jeg barre tok av vannrører som gjekk barre blenda vannet som gjekk inn på turboen... men kan vell ikke ta skade av dette?

lasse940
05/02/10, 19:50
nei er ikke der vanrøret gjekk inn..er sidnav.. jeg barre tok av vannrører som gjekk barre blenda vannet som gjekk inn på turboen... men kan vell ikke ta skade av dette?
Det samme skjedde meg tidligere i vinter frostpluggen gikk på turbon. Blir vell ikke nok kjøling med bare olje. Ringte volvo, mitsu som produserer turboen, og var innom tess etter ny frostplugg men ingen kunne hjelpe meg. På tess hadde de bare frostplugger som skrus inn den som sitter i din turbo er banket inn. jeg fikk laget meg en ny frostplugg, kjenner en kar som jobber som flyteknikker så han laget en til meg på jobben, eller så det ut til at jeg måtte kjøpt meg helt ny turbo hvertfall hva de sa på mitsu..