PDA

Vis full versjon : Dieselvarmere på V70 II



Stig-Arne
10/01/11, 21:43
Noen som opplever vanskeligheter med disse ?
mener å ha hørt at det er Webasto istedet for Eberspacher (som jeg forøvrig har veldig dårlig erfaring med)
Og den sitter vel gjerne greitt til bak høyre innerskjerm om jeg ikke tar helt feil ?
I tillegg støyer det jo lite iforhold til Eberspacher som f.eks sitter på S40/V50
Og hva er modellbetegnelsen til denne varmeren ? Finner ikke noe skilt for varmeren som det var på V50`en.

Dag Thomas
11/01/11, 10:11
Litt problemer å få tak i hva du sliter med?

Stig-Arne
11/01/11, 12:02
Ett enkelt spørsmål for å høre hva folk sliter med på disse varmerene, om det er mye trøbbel bare :)
I tillegg lurer jeg på hvilken modell varmeren er, mener å ha hørt at det er Webasto, men ikke hvilket modellnr. den har.

Dag Thomas
11/01/11, 14:05
OK. Min fungerer knirkefritt så langt, men har jo hørt dvs. ymse!

angerman
11/01/11, 17:37
mye rettes med sw oppgradering. men skifter veldig mange brennerenheter på disse,som på v70n.og noen ganger komplett varmer,hvis vifta har kuttet ut,denne fåes ikke som løs del.

Stig-Arne
11/01/11, 21:16
OK. Min fungerer knirkefritt så langt, men har jo hørt dvs. ymse!

Er jo det som er, man hører ymse..

Men før jeg handlet bilen jeg har nå så prøvde jeg å tråle nettet om typiske feil og svakheter, å må si jeg har funnet overraskende lite.. Og bilen til nå virker til å fungere veldig bra. Hadde en diskusjon med Volvo Norge om dette med dieselvarmerene på bilene, og hvilken service de krever med tiden.. de vurderte å legge inn varmeren på ett serviceintervall.
Men mener nå å tror at ved riktig bruk av varmeren så bør den overleve ganske lenge, bare så synd at Volvo og forhandlerne ikke klarer å opplyse folk om dette.

Men tanken bak tråden var egentlig bare for å prøve å høste erfaringer med varmerene på disse bilene, men denne modellserien er jo bare 3 år, så er kanskje tidlig ennå..

Dag Thomas
12/01/11, 09:06
Hva defineres som riktig bruk?

C.Erstad
12/01/11, 11:09
Hva defineres som riktig bruk?
Å ikke kjøre 5 min så stoppe bilen!
Å bruke bilen på lengre turer!

Hvis du ikke vil ha direktestart på varmeren så er det bare å laste bensintimer! :)

angerman
12/01/11, 11:55
på de nye nå,kan du velge selv om den skal ha auto start on/off....
bruken har veldig mye å si på disse. lar alltid varmeren stå på mens jeg er på butikken feks. da brenner den ¨å rent og fint.

Stig-Arne
12/01/11, 12:17
Har nå varmeren stående på Auto..
Nettopp pga. motoren må få opp temperaturen raskest mulig og at partikkelfilteret skal kunne regenerere oftest mulig. Og for at det skal fungere skikkelig må motoren ha nådd en viss temperatur.. som tar adskillig kortere tid med varmeren på Auto.

Så får man heller la varmeren gå mens man er inne på butikken :)
Men er ikke problem med småkjøring.. bare man lar varmeren f.eks 1 gang i uken gå minimum 30 min :)

runepv50
14/01/11, 20:56
Å ikke kjøre 5 min så stoppe bilen!
Å bruke bilen på lengre turer!

Hvis du ikke vil ha direktestart på varmeren så er det bare å laste bensintimer! :)


Fikk lagt inn slik prog. vare på min i dag.