PDA

Vis full versjon : Billigste bremser til 940



Fjellvang
04/02/10, 12:38
Som tittel, trenger klosser og skiver til hele bilen.

ATE

kjellt
04/02/10, 12:46
Jeg kjøpte callipere på Biltema! Folk sier de piper veldig men jeg har ikke lagt merke til noe enda!

Du kan jo forsåvidt kjøpe alt på Biltema hvis du ser etter den enkleste og billigste måten! ;)
Men bremseklosser og sånt er jo ikke dyrt, så det er jo samma! :)

jonass
04/02/10, 13:03
kjøp skiver og kalippere på biltema, også kjøper du klosser fra volvo. eller bcb eller noen.

Kalsn
04/02/10, 15:24
kjøp skiver og kalippere på biltema, også kjøper du klosser fra volvo. eller bcb eller noen.
så det er da klossene fra biltema som gir den stygge pipingen?

jonass
04/02/10, 15:46
ja, de var hvertfall ikke så kjempe bra. har hørt at beleggene har ramlet av og slikt.

ArneR
04/02/10, 16:26
Har ikke hatt problem med hverken skriking eller at beleggene har løsnet på noen av bilene jeg har montert biltemaklosser på.

Men et godt tips er å kjøpe en burk med kobberpasta, og smøre flatene som er i kontakt med kaliperen. Bare vær nøye så du ikke får det på skivene.. :p

Noddiii
04/02/10, 17:08
ikke kjøp billigste biltema skiver, blir fort skeive.. snakker av erfaring, men de rettet seg opp igjen kjapt også:p

Ola Hagen
04/02/10, 17:17
jeg kan bare anbefale hellanor på både skiver og klosser og rep sett ( komplett med nye pinnebolter da de gamle er rustne og bare dritt å ha med å gjøra)

men jeg anbefaler IKKE biltema klosser da den ene sida pep og den andre mista belegget, jeg skal aldri kjøpe biltema bremsedeler, utenom håndbrekk vaier og lignende, men jeg satser på biltema bremser etter å ha miste belegget en gong :P man får jo det man betaler som regel

flarssen
04/02/10, 20:51
ikke kjøp billigste biltema skiver, blir fort skeive.. snakker av erfaring, men de rettet seg opp igjen kjapt også:pSkiftet til Biltema skiver etter at jeg fikk vibrasjoner foran. Det var da bra nesten et år før jeg fikk vibrasjoner igjen. For en god stund siden forsvant vibrasjonene igjen. Mener du at dette er "normalt" for disse?

TeamBørnOut
05/02/10, 10:07
Vibrasjon i pedalen = skjev skive.
vibrasjon i ratt = møkkete skiver. klossene tar ugjevn og man opplever at rattet går fra side til side.
skjeve skiver tror jeg ingen opplever lengre.. det var mest før i tiden hvor man hadde uventilerte skiver forran. da kunne de slå seg. dette merker man ikke i rattet. men at pedalen pulserer..
vibrasjoner i ratt kan løses ved å kjøre bremsene veldig varme. i håp om at man klarer å fjerne dritten som har satt seg i skiva...
Det kommer av at man bremser hardt, stopper og holder bremsen inne... Det skjer på alt fra bremsesystemer til 150.000kr til 800kr :)
Biltema bremseklosser holder man seg unna. men andre bremsedeler der er "ok" . desverre er det ikke brembo skiver der mer :(

flarssen
05/02/10, 11:30
Vibrasjon i pedalen = skjev skive.
vibrasjon i ratt = møkkete skiver. klossene tar ugjevn og man opplever at rattet går fra side til side.
Er du sikker på at dette også gjelder for flytende kalipere? Kast i skiven vil vel slenge kaliperen frem og tilbake uten at stempelet nødvendigvis trenger å bevege seg i kaliperen? (= risting i rattet, intet i pedalen).

TeamBørnOut
05/02/10, 11:45
jepp. for det blir ofte borte bare man får varme i dem. og jeg tror ikke man "retter" ut en skjev skive med å kjørte hardt hehe

lasse940
05/02/10, 19:32
Vibrasjon i pedalen = skjev skive.
vibrasjon i ratt = møkkete skiver. klossene tar ugjevn og man opplever at rattet går fra side til side.
skjeve skiver tror jeg ingen opplever lengre.. det var mest før i tiden hvor man hadde uventilerte skiver forran. da kunne de slå seg. dette merker man ikke i rattet. men at pedalen pulserer..
vibrasjoner i ratt kan løses ved å kjøre bremsene veldig varme. i håp om at man klarer å fjerne dritten som har satt seg i skiva...
Det kommer av at man bremser hardt, stopper og holder bremsen inne... Det skjer på alt fra bremsesystemer til 150.000kr til 800kr :)
Biltema bremseklosser holder man seg unna. men andre bremsedeler der er "ok" . desverre er det ikke brembo skiver der mer :(

Bare så kjedlig da at biltemas bremseklosser ikke tåler sterk varme over litt tid, hadde biltema klosser på cr-v min og etter ca 50 mil med mye bremsing og en litt treg kalipper var det bare pulver igjenn av bremseklossene, kunne bare blåse av allt belegget på klossene så jeg stod igjenn med bare jernet ;)

TeamBørnOut
05/02/10, 22:06
De bremser dårlig. belegget detter av. støver mye. og slites fort....
crv sliter jo mye bremser. muttern har jo bytta klosser å skiver mange ganger. bilen fylte akkurat 3 år hehe

ChrML
05/02/10, 22:14
Hvor mye sparer du på Biltema skiver/klosser kontra Volvo originalbremser? 500 kr? Det er verdt 500 kr ekstra å få skikkelige skiver/klosser hos Volvo, evt Mekonomen eller et annet sted som forhandler et skikkelig merke. Med mindre du bare skal ha den igjennom EU og selge bilen... :rolleyes:

Jeg ville hvertfall ikke hatt bremser som piper, støver ned felgene og risikerer å miste belegget når jeg skal bremse og miste bremsene før jeg har tatt noen pump.

TeamBørnOut
05/02/10, 22:20
Alle klosser støver! selv greenstuff som ikke skal støve noe serlig støver sinnsykt..

ChrML
05/02/10, 22:23
Alle klosser støver! selv greenstuff som ikke skal støve noe serlig støver sinnsykt..
Yep, men noen klosser støver mer enn andre ;). Volvo sine originale støver også. Men skal ikke uttale meg om hvor mye Biltema sine støver kontra Volvo sine for eksempel, har ikke prøvd Biltema sine, men har kun hørt pepper om de :p.

Karlsen88
06/02/10, 00:38
Kjøp på BCB.no, jeg fikk det billigere der enn på biltema og kvaliteten er helt noe annet kjøpte 4 skiver på biltema til min forrige 945 måtte bytte alle pga att de var skeive alle sammen, Og belegget er trafikkfarlig!


Du får sportbremser rundt hele bilen for 3998kr, skiver og belegg fra BCB..

Olav'en
06/02/10, 03:06
Vibrasjon i pedalen = skjev skive.
vibrasjon i ratt = møkkete skiver. klossene tar ugjevn og man opplever at rattet går fra side til side.
skjeve skiver tror jeg ingen opplever lengre.. det var mest før i tiden hvor man hadde uventilerte skiver forran. da kunne de slå seg. dette merker man ikke i rattet. men at pedalen pulserer..

Syns det er litt skjarm med denne "abs" følelsen på 242'en.
Og med litt kast i eine felgen føles det nesten som traction controllen slår inn når eg ligger sidelengs i go driv :P

ChrML
06/02/10, 10:41
Syns det er litt skjarm med denne "abs" følelsen på 242'en.
Og med litt kast i eine felgen føles det nesten som traction controllen slår inn når eg ligger sidelengs i go driv :P
Haha, du kan ikke være seriøs? :p

Olav'en
07/02/10, 05:10
Klart det. :)
Og etter 4 timer med is/banekøyring i dag er det ikkje ein brukendes foring igjen på bilen omtrent, so no begynner den å bli god å køyre :p

Øyvind G
07/02/10, 11:43
har aldri prøvd de, men det er billige skiver hvertfall

http://scstylingno.jetshop.se/ListProducts.aspx?cat=2737

Yngste Haugerud
07/02/10, 12:22
har aldri prøvd de, men det er billige skiver hvertfall

http://scstylingno.jetshop.se/ListProducts.aspx?cat=2737

Det var dritbillige skiver! under 200,- for stykket. Spørsmålet da er jo egentlig hvor gode de er:rolleyes:

Joakim-G_R
07/02/10, 12:44
Hvorfor skal man spare på noe så viktig som bremser? Det er trossalt det ENESTE man ikke burde spare på..

Øyvind G
07/02/10, 13:01
Det var dritbillige skiver! under 200,- for stykket. Spørsmålet da er jo egentlig hvor gode de er:rolleyes:

det veit man ikke før man har prøvd.