PDA

Vis full versjon : lambda lyser etter 1 min på tomgang.



Frydenberg
10/01/11, 00:37
En kamerat av meg låner hjernen min siden jeg ikke bruker turbo vogna for tiden. Det sitter en viking EcoMax chip i den, men så fort den har stått på tom gang i mer en 1 min så lyser lambda lampa. Alle feilkoder ble sletta før vi satt den over i den andre bilen og det er samme slutt nr på begge hjernene. Bilen var ikke sånn før vi bytta over hjernen. Den oppfører seg litt rart når det kommer til ladinga også den lager 1 bar med en gang og så detter det til 0.5-0.6bar og holdet det ut registret.

Er en 95 mod 940 begge deler. Er det noen andre som har opplevd det samme?

TeamBørnOut
10/01/11, 00:40
ladetrykket er pga slangen dere har mellom turbon og trykk klokka.. trykkpeaks... Dere har sikkert satt en ventil ellerno der.

At lamdalampa lyser nå og ikke før kan være at han har tatt ut innmaten i hjernen din og gitt deg en annen innmat ( der fikk du den :D ).
Men kan også være mange andre ting... du får lese ut feilkodene og fortelle hva som står på de ;)

Frydenberg
10/01/11, 00:46
nei, han har ikke bytta innmat xD var jeg som satt inn hjærnen :P skal be han lese av feilkodene neste gang det skjer. mener du at det kan være at vi har brukt en bleedventil at den detter på trykket? Vil det bli samme resultat hvis vi spacer ut klokka?

TeamBørnOut
10/01/11, 00:49
Jeg viste dere hadde brukt ventil der ja :)
isteden for å gjøre sånt så kjøp heller en klokke som har 0.8bar originalt...
Å jukse seg frem med en som gir 0.2 bar originalt fungerer dårlig. den tjuvåpner hele tiden og turbon jobber mye mer en nødvendig. ikke får dere ut mye effekt heller når WG står halvåpent fra 0.2 og opp..
Samme gjelder shimsing...

Frydenberg
10/01/11, 00:53
aha, det som er er at den turbon bare skal brukes fram til våre så han gidder ikke bruke mye penger på det. men det var ikke det vi skulle diskutere her, men jeg skal finne ut hva de eventuelle feilkodene er så poster jeg igjen i marra.

Frydenberg
14/01/11, 20:08
Har lest av feil koder og vi fikk:

-415
-413
-235
-113
-311

Trur vi har funnet ut hva de betyr, men er ikke helt sikre så litt asistanse kunne vært fint. Etter hva jeg har funnet ut har alle koder bortsett fra 113 med at ABSn ikke funker pga. sensoren på klokka er def.

En god å fyldig oversikt over feilkoder hadde vært fint.

Espen-K
15/01/11, 05:19
Om du leser denne (http://forum.vccn.no/showthread.php?t=650) tråden så tenker jeg du blir litt klokere, det er en søkefunksjon her på forumet du også kan bruke.

413 EGR-temperatursensorsignal er feil eller mangler.
113 Oksygensensor justering for mager eller for rik.
311 Hastighets signal mangler.