PDA

Vis full versjon : julen volvo v70 2.0 10v/2.3T5 Laserblå. OPPRETTING Å LAKKERING VENTER ETTER MØTE BED BILTRALLA! EVT SALG... :(



Sider : 1 [2]

julen
25/03/11, 00:29
lagtinn litt "nye" bilder i 1. post å:)

julen
26/03/11, 13:55
nå har jeg maila over søknad på motorbytte til BT. håper på raskt svar så jeg kan bestille meg time for vising.

Slettmyr
26/03/11, 13:56
bare håpe på at dette går iorden nå :)

thune
26/03/11, 14:12
fått orden på motor problema dine no eller?

julen
26/03/11, 15:40
bare håpe på at dette går iorden nå :)

håper det. har alt av dokumentasjon på donor biln så regner med det skal gå bra:) men håper dem ikke henger seg i jeg skal godkjenne med drivverke fra sugismotorn.

julen
26/03/11, 15:42
fått orden på motor problema dine no eller?

har ikke fått tid til å kjikka mer på det, men det blir vel det å.
lurer bare på om jeg skal vente med det til jeg har prøvd å vist biln på BT om det er blokka som er gåen. har en 2.3 jeg kan plompe inn etter jeg har fått godkjent.

Nilsebu
03/04/11, 22:47
Har nå fått forsket litt :)

kontakten på høyre side
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/541.jpg

venstre side
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/542.jpg

Grønn og grønn/rød vil jeg tro er + og svart - (jord)
Hvit og brun/oransje var det forbindelse mellom på kontaktene,
så dere kan jo prøve og trekke opp ei ledning mellom setene og se om dem funker da! ;)


Har tenkt litt i det siste. Hva om ALLE kontaktene på memory sete må være tilkoblet for at det sete uten memory skal fungere?

Den siste sticken på memory sete skal vel ha 10V, men vi burde vel få en pekepinn hvis vi heiv 12 V på den også?

Slettmyr
03/04/11, 22:55
Har tenkt litt i det siste. Hva om ALLE kontaktene på memory sete må være tilkoblet for at det sete uten memory skal fungere?

Den siste sticken på memory sete skal vel ha 10V, men vi burde vel få en pekepinn hvis vi heiv 12 V på den også?

Du vil iallefall få nokk volt :p
Men apsolutt verdt ett forsøk
Om du ikke bare skaffer deg en boks til det setet også... :)

Nilsebu
03/04/11, 23:06
Du vil iallefall få nokk volt :p
Men apsolutt verdt ett forsøk
Om du ikke bare skaffer deg en boks til det setet også... :)

Har boks, OG bryter, men det så ut som litt arbeid å bygge om. Må ha deler av ledningsnettet til et sete med memory også.

julen
20/04/11, 21:38
er en stund siden jeg har vært innpå her:S prøvde meg litt fram med setene for en tid tilbake uten å bli noe klokere. ble lei til slutt så må se om jeg greier å mote meg opp igjen snart når jeg får litt bedre tid.
har vel ikke fått liv i ditt du heller Nilsebu?

julen
25/04/11, 13:11
har gjort litt så må vel oppdatere litt siden det er en stund siden...
har nå revet av toppen på motorn. kan ikke se noe galt med topp pk eller topp å blokk så skal levere inn toppen for en sjekk.
skal se om jeg rekker å fåpå carbonleppa å de nye grøftelysa i kveld. ellers har jeg fått rustangrep å lakken har sluppe rundt hjulbuene bak å litt i kanten ned mot bakfangern på begge sider:( så det må tas før det blir mer spredning.
skal få ut noen bilder snart.

julen
25/04/11, 19:35
carbonleppa og nye grøftlys er på:D men er ikke 100% fornøyd med leppa...
dålige garasjbilder:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/2627.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/2628.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/2629.jpg

toppen av:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/2630.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/2631.jpg

litt usikker på om jeg skal ta en topp jeg vet er grei å hivepå eller om jeg skal få denne sprekktesta først.

spørck
26/04/11, 00:48
Noen spesiell grunn til at du ikke er helt fornøyd med leppa?=)

Straydog
26/04/11, 05:36
Har lest tråden din fra starten av nå, og jeg må si at det er helt utrolig at du fortsatt har lyst og ork til å holde på med bilen! Hadde det vært min hadde den vært kjapt fiksa og solgt for leeenge siden! :p

Ellers, så er det en meget pen bil, men må innrømme at karbonleppa blir noe drøy for meg iallefall. Er også meget spent på hvordan bakfangeren blir. Lykke til! :)

julen
26/04/11, 15:11
Noen spesiell grunn til at du ikke er helt fornøyd med leppa?=)

det ble ikke noe værre med den:P men det var et irritasjonsmoment med den:S
hvis man ser under R fangerne er dem litt lavere på sidene enn på midten.
å når man da legger leppa som har rein flate på fangern fikk jeg et glipp mellom fangern å leppa. fikk klemt det sammen litt men er litt glipp ved grøftelysene som var håpløs å ta.
er egentlig ikke noe problem. man ser det uansett ikke annet en hvis man ligger på grusn å ser etter det. bare iriterte meg litt.

julen
26/04/11, 15:14
Har lest tråden din fra starten av nå, og jeg må si at det er helt utrolig at du fortsatt har lyst og ork til å holde på med bilen! Hadde det vært min hadde den vært kjapt fiksa og solgt for leeenge siden! :p

Ellers, så er det en meget pen bil, men må innrømme at karbonleppa blir noe drøy for meg iallefall. Er også meget spent på hvordan bakfangeren blir. Lykke til! :)

hehe du er ikke den første som har sagt det:P har lurt på hvorfor jeg holder på med den selv å:S men bestemt meg for å aldrig selge med mindre det er krise økonomisk! får ikke noe sæli igjen for den iforhold til hva som er brukt av tid og penger.

sier takk jeg:) spent jeg å, men er redd den blir litt voldsom.

Slettmyr
26/04/11, 17:00
Hiv på en topp du vet er i orden! :)
Ble flott med den leppa! :D

spørck
27/04/11, 02:39
det ble ikke noe værre med den:P men det var et irritasjonsmoment med den:S
hvis man ser under R fangerne er dem litt lavere på sidene enn på midten.
å når man da legger leppa som har rein flate på fangern fikk jeg et glipp mellom fangern å leppa. fikk klemt det sammen litt men er litt glipp ved grøftelysene som var håpløs å ta.
er egentlig ikke noe problem. man ser det uansett ikke annet en hvis man ligger på grusn å ser etter det. bare iriterte meg litt.

Aha, skjønner:P

men Tøft ble det! skal ha en sånn selv!:)

julen
27/04/11, 14:46
Hiv på en topp du vet er i orden! :)
Ble flott med den leppa! :D

skal vente å se i morgen:) har sendtmed fattern toppen på jobb så skal prøve å rønke den. vet ike om man kan klare å finne noe dær men tengte å prøve det istede for å sende den til trykktesting.
takker:)

julen
27/04/11, 14:49
Aha, skjønner:P

men Tøft ble det! skal ha en sånn selv!:)

syns fronten ble bedre å sidesjørtene passer seg litt bedre nå:) men er dritspent på å få sluppet biln på hjula å se biln utafor garasjn:)

du må bare handle! han hadde 3 lepper liggende hjemme som var tilovers sist jeg snakka med Rbtuning.

julen
28/04/11, 21:04
NÅ BLE JEG LEI!
skulle forte meg å plokke av toppen fra en motor jeg vet toppen var ok på å kaskepå.
den toppen sto på en av mine gamle motorer med en svak rådebank.
hælvete starta med at den ene strekkbolten til toppen gikk TVÆRT AV:O så det var jo snedig siden jeg tengte å ordneopp den motorn når jeg får bedre tid...

syne som møtte meg da toppen kom av var helt nedsota stempler å ventiler, STORE løse flak. såg helt jævli ut. så lurer på om jeg skulla plokka ut ventilne å slipt dem før jeg setter på toppen:(

Slettmyr
28/04/11, 21:12
Ting baller fort på seg... :rolleyes:

C.Erstad
28/04/11, 21:25
Hvorfor får du ikke tak i en skikkelig maskin med engang?
2,5T sprikker mellom sylinderene...
Gå for den som kom etter 2000 og få en maskin som funker! :)

Eller eventuelt en 2,3! :)

julen
28/04/11, 21:31
Hvorfor får du ikke tak i en skikkelig maskin med engang?
2,5T sprikker mellom sylinderene...
Gå for den som kom etter 2000 og få en maskin som funker! :)

Eller eventuelt en 2,3! :)

har handla 2stk 2.3T5 fra 850 jeg har stående. tengte å selge den ene å ta den andre selv å stappe i samtidig som jeg skal bygge om til awd.
problemet med disse 2.3 motoren e er jeg har ikke nodvendige papirer for godkjenning. men det har jeg til 2.5en. så må fåsammen 2.5 turbon så jeg får gokjent med turbomotor først.

julen
07/05/11, 09:01
søknad på ombygging til 2.5T innvilga:) sto jeg måtte få påskrevet fra merkevergsted at bremser var grei å at bilen overholdt kravene den skulle.
så nå er det bare å fåpå toppen å håpe den blir grei å bestille time.
håper å fåpå toppen i helga. blitt forsinka pga fikk ei topp pk som ikke ar no særlig så handla ny fra volvo istede nå.

julen
10/05/11, 22:26
nå har jeg fått fyr på biln. har ikke rukket å kjørt noe mye med den. virka som den var grei for de første småturene jeg kjørte. så plutsli etter en liten tur hadde jeg voldsomt trykk i kjølesystemet. nestetur ikke no så var det myyyye trykk igjen.
så er litt usikker. må vel få testa den litt mer. kjørt bare 4mil enda.
men er den ikke grei nå er det jo bare en annen ting som kan være syndern da...:S

biln ble foresten drøyt lav fram synes jeg med leppa. skurer på fartshomper å det er noe jeg ikke liker:S skal få ut bilde av biln på 4 hjul i morgen.

julen
12/05/11, 21:09
tror jeg friskmelder bilen nå:) har noen ting igjen før eugokjenning å før visning på BT kan bestilles:) håper bilen holder seg grei ei stund nå får har virkelig ikke rå til å bruke så mye på den framover siden jeg har kjøpt med MC:D

dårlig bilde med leppa:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/1421.jpg

legger ut av nye glise å:D
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/1422.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/1423.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/1424.jpg

lyngen
12/05/11, 21:17
mc = ulykke
de mcene går jo så sinnsykt rått, kjør forsiktig da ;P

julen
12/05/11, 21:20
mc = ulykke
de mcene går jo så sinnsykt rått, kjør forsiktig da ;P

går greit ja:) men savner litt bunndrage som er på 1000ccm men hoj 600flytter da på seg det å:)
jepp skal være dt!

thune
12/05/11, 21:31
var ikkje mykje høgde frå leppa og net til bakken

spørck
13/05/11, 20:42
Dæven den ble lav me den leppa!:D

julen
13/05/11, 21:21
Dæven den ble lav me den leppa!:D

er på vei overn en fartshomp:P men den er lav å skurer over dem. liker ikke når det skurer:S gruer til vintern jeg...
kommer bedre bilder snart der det vises bedre hvordan biln ble:)

spørck
15/05/11, 23:10
er på vei overn en fartshomp:P men den er lav å skurer over dem. liker ikke når det skurer:S gruer til vintern jeg...
kommer bedre bilder snart der det vises bedre hvordan biln ble:)

aha, så det ikke før nå:P bare å ta av leppen til vinteren da:)
ja pøs på med bilder!!:)

julen
20/05/11, 18:03
i dag har biln vært på eu kontroll. ble litt som forventet så fikk ingen overaskelser:)
feil: derf yttre endeledd h.s, ulyd i hjullager h.s(det har ikke jeg hørt... men må vel se på det), def skjermblinkers, def skiltlys åsså glemte jeg å ta ut de gule parklysa i USA blinkene.
har fortsatt ikke rota til noen bilder men må vel prøve å fåtil noe snart:)

Nilsebu
22/05/11, 13:13
i dag har biln vært på eu kontroll. ble litt som forventet så fikk ingen overaskelser:)
feil: derf yttre endeledd h.s, ulyd i hjullager h.s(det har ikke jeg hørt... men må vel se på det), def skjermblinkers, def skiltlys åsså glemte jeg å ta ut de gule parklysa i USA blinkene.
har fortsatt ikke rota til noen bilder men må vel prøve å fåtil noe snart:)

Ikke så mye å klage over det da.. Men USA lysene.. akkurat derfor jeg leverer bilen på EU hos Volvo.. ser ikke ut til at de bryr seg om det.

julen
26/05/11, 15:05
Ikke så mye å klage over det da.. Men USA lysene.. akkurat derfor jeg leverer bilen på EU hos Volvo.. ser ikke ut til at de bryr seg om det.

var ikke så galt. men er KJEMPE MISSFORNØYD MED HJULLAGRE SOM ULA! jeg bytta nemmelig for max 10månder siden hjullager på begge sider ca i samme tid. på ene sia satte jeg på et brukt org volvolager som hadde rulla 250 tusn. den andre sida BILTEMA HELT NYTT! gjett hvilke lager som ula????
å biln har nesten ikke vært ute av garasjen siste året.

julen
26/05/11, 15:07
fikk plustsli nå en feit oljelakase viste seg det var simringen på kamakslingen på reg reim sia som hadde blåstut:S noen som har værtborti det?

850freak
26/05/11, 16:31
Skikkelig fin bil du har, den fargen der var bare kanon! drit stiligt, kan ikke få sagt det mange ganger nok.

Jeg må si du har jaggu vært uheldig med de motorene dine, 7 stykk Wow!
Hva med å skjekke de før du setter dem nedi :)

Kan nevne noen få ting som jeg anbefaler alle å sjekke, koster lite å gjøre det men er verd det.

Veivhus vetilasjon.
motor smurningen.
hvordan ser motoren ut sånn generelt, er det mye klin på den osv.

Du nevnte rådebank og ventil tikking du fikk, kan tyde på dårlig smurning blandt annet. En liten rask skjekk er å tappe ut oljen stikke en tynn vatt pinne eller noe ned i bunn og se hva du får med når du tar den opp igjenn, sjekk olje filter osv. det er slike små ting som kan bidra med å vite hva slags tilstand motoren er i. Jeg mener, når du må bytte motorer 7 ganger så er det noe hakkanes gæli spørr du meg.

Og en annen ting er at (og da mener jeg ikke deg personelig) er at ungdomen har lett for å kjøre disse turbo motorene sine noe så jævligt noen ganger, så fort de får noe stor noe mellom bena så kan de ikke styre seg :D
Selv om det er en turbo motor så er det ikke dermed sagtt at du har en rally motor.

Bolter: jeg har aldri på mine år opplevd at de har gått av på vei opp av blokka, så da har du max utur. Men derimot hvis du bruker brukte bolter omigjenn så kan de ryke, det er derfor de på det sterkeste anbefaler å kjøpe nye.

Ellers......NICE CAR! :D:D

850freak
26/05/11, 16:33
fikk plustsli nå en feit oljelakase viste seg det var simringen på kamakslingen på reg reim sia som hadde blåstut:S noen som har værtborti det?

tyder på at du har for høyt trykk i blokka de

julen
26/05/11, 20:55
tror du misforsto litt. hehe har kverta 2 turbomotorer å den siste jeg satte inn virker det som det var sprukken topp på. men har vel vært ut å inn med motor i biln 7ganger tror jeg. å fler skal det bli:P
sjekka veivhus vent samtidi som jeg bytta topp nå. den såg fin ut. men lurer på om simringen kan ha stått litt skev. om det kan være årsaken til den ha kommetut...? tiden vil vise når jeg har fåttpå en ny ring for sikerhetsskyld.
lurer på om jeg skal bytte kamreima samtidi å siden den er så tilgrisa av olje.
litt redd den blir glatt...

850freak
26/05/11, 21:15
Ah! ja det gjorde jeg nok da ja :o

Tja si det, det du beskriver kan jo tilsi det da. Og den skal vel stå helt inne og rett for at den skal tette også vil jeg tro, tør ikke svare sikkert på det, har aldri opplevd noe sånt før.

Tore
27/05/11, 11:06
lurer på om jeg skal bytte kamreima samtidi å siden den er så tilgrisa av olje.
litt redd den blir glatt...
Ei kamreim er jo relativt billig mot evt arbeidet som dukker opp om den glipper over... Jeg hadde definitivt bytta kamreima...

C.Erstad
27/05/11, 12:31
Hvis det er olje på den, så er det bare å bytte! :)

850freak
27/05/11, 16:02
Hm tenkte på vettø, Siden bilen din er så lav forran og du gruer deg til vinteren.
Kan du ikke lage noe snap on/snapp off system på fangeren da :) Da kan du ha en sommer og en vinter fanger :)

julen
28/05/11, 11:57
Hm tenkte på vettø, Siden bilen din er så lav forran og du gruer deg til vinteren.
Kan du ikke lage noe snap on/snapp off system på fangeren da :) Da kan du ha en sommer og en vinter fanger :)

hadde vært en mulihet, er egentli veldi snedig å ta av fangern komplett me aluskinna på. bare 2 lange bolter å poppnagler. skal værtfal ta av leppa så den ikke knuses mot isklomper.

julen
28/05/11, 11:58
bytta foresten simringene på kammakslingene i går. håper dem holder seg inne, bytta å kammreima i samme slengen.

850freak
28/05/11, 12:27
bytta foresten simringene på kammakslingene i går. håper dem holder seg inne, bytta å kammreima i samme slengen.

Så lenge du ikke har noe overflødig trykk eller skader så skal de ikke fly ut.
ikke som jeg har vært borti før i hvertfall.

850freak
28/05/11, 12:28
Faan jeg digger den bilen ass og spes fronten, blei drit fett, men laaaav :)

julen
28/05/11, 16:24
Faan jeg digger den bilen ass og spes fronten, blei drit fett, men laaaav :)

ble grei me leppa ja:D som sagt over står biln ved en fartshomp på bildet men den hompen er ikke høy å den skurer neddi.
må få somla meg til å fikse noen nye bilder snart men glemmer bestandig kamera.

850freak
28/05/11, 16:48
Jaja fort gjort :p

julen
30/05/11, 18:23
i dag ble endelig biln eugodkjent.
bytta foresten et motorfeste i går. hørte jeg fikk en stygg kakle lyd å da jeg begynte å leite fant jeg fort ut motorfeste på høyre side var helt gåent. var bare biter igjen.
rart dem ikke henger seg opp i det på eu, men i ting som gule park skal dem skrive 2er på...

850freak
30/05/11, 18:28
Gratulerer :)

Vel eu er eu, dama skulle vise bilen sin her for ikke så lenge siden
og fikk mangel på det ene styreleddet, men det var også ei knekt
fjær på den ene siden, men den sa de ikke en dritt om.
så jeg vet ikke helt hva jeg skal si om eu jeg hehe.

hgnubel
30/05/11, 20:10
i dag ble endelig biln eugodkjent.
bytta foresten et motorfeste i går. hørte jeg fikk en stygg kakle lyd å da jeg begynte å leite fant jeg fort ut motorfeste på høyre side var helt gåent. var bare biter igjen.
rart dem ikke henger seg opp i det på eu, men i ting som gule park skal dem skrive 2er på...

Dette motorfestet er det rett under registerreimen? Skal inspisere mitt der neste gang jeg skrur. Er vel bare å brette innerskjermen til side for å komeme til?

På min ble det øvre byttet rett før jeg overtok bilen tidligere i år, og nå byttet jeg det fremre på girkassen, og så at det bakre på girkassen var modent for skifte også. Like greit å gå over alle selv skjønner jeg, for det virker ikke som de bryr seg om dårlige motorfester verken på NAF-tester, EU-kontroller eller service hos Volvo. Det er vel kun hvis det er helt løst og motoren er på vei opp gjennom panseret de reagerer :rolleyes:


Gratulerer :)

Vel eu er eu, dama skulle vise bilen sin her for ikke så lenge siden
og fikk mangel på det ene styreleddet, men det var også ei knekt
fjær på den ene siden, men den sa de ikke en dritt om.
så jeg vet ikke helt hva jeg skal si om eu jeg hehe.


Nei til EU kan du si! ;) De går vel sjelden nøye til verks, men om vi ikke hadde hatt PKK her i landet så hadde vel standarden på bilene vært om mulig enda værre...

850freak
30/05/11, 20:37
Dette motorfestet er det rett under registerreimen? Skal inspisere mitt der neste gang jeg skrur. Er vel bare å brette innerskjermen til side for å komeme til?

På min ble det øvre byttet rett før jeg overtok bilen tidligere i år, og nå byttet jeg det fremre på girkassen, og så at det bakre på girkassen var modent for skifte også. Like greit å gå over alle selv skjønner jeg, for det virker ikke som de bryr seg om dårlige motorfester verken på NAF-tester, EU-kontroller eller service hos Volvo. Det er vel kun hvis det er helt løst og motoren er på vei opp gjennom panseret de reagerer :rolleyes:




Nei til EU kan du si! ;) De går vel sjelden nøye til verks, men om vi ikke hadde hatt PKK her i landet så hadde vel standarden på bilene vært om mulig enda værre...
Nærmere flinta biler antar jeg hehe.

julen
30/05/11, 21:46
Dette motorfestet er det rett under registerreimen? Skal inspisere mitt der neste gang jeg skrur. Er vel bare å brette innerskjermen til side for å komeme til?

På min ble det øvre byttet rett før jeg overtok bilen tidligere i år, og nå byttet jeg det fremre på girkassen, og så at det bakre på girkassen var modent for skifte også. Like greit å gå over alle selv skjønner jeg, for det virker ikke som de bryr seg om dårlige motorfester verken på NAF-tester, EU-kontroller eller service hos Volvo. Det er vel kun hvis det er helt løst og motoren er på vei opp gjennom panseret de reagerer :rolleyes:




Nei til EU kan du si! ;) De går vel sjelden nøye til verks, men om vi ikke hadde hatt PKK her i landet så hadde vel standarden på bilene vært om mulig enda værre...


er det under kamreima ja. fortgjort å bytte men på awd er feste litt anneledes så det blir litt trangere husker jeg ikke feil. men ikke noe problem.
bare å skru av hjule å brette bort innerskjermen:)
greit å ha alle motorfester i orden ja. blir jo mye belastning på de andre festene hvis et er defekt.

julen
22/06/11, 21:35
nå har jeg etter etter ei god stund endelig fått bytta indre og ytre endeledd, justert forstilling. samt flytta bakdekka fram å lagt på nye bakdekk:) biln ble sykt mye bedre å kjøre igjen:)
lapå 225/40-18 bak for å få fyltopp hjulbuene mer igjen, kjører 215/35 fram.

julen
27/06/11, 15:26
endelig fått somla meg til å tatt noen nye bilder av biln:)

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/3133.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/02/183.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/3134.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/3135.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/3136.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/3137.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/3138.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/3139.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/3140.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/3141.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/3142.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/3143.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/3144.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/3145.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/3146.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/3147.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/3148.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/3149.jpg

har noen carbon øyelokker liggende jeg skal sette på etter jeg hat vært på BT. tror dem gjør seg...
åsså har jeg noen taklister jeg lurer på om jeg skal bytte ut med de smale kjedlige railsene. kommer også på v90 visker å lakerte skvettlapper å div iløpet av sommeren.

Kodja
27/06/11, 15:28
pen bil :) litt love and care i motorrommet for å følge opp fine fargen så hadde det vært suverent :)

julen
27/06/11, 15:47
pen bil :) litt love and care i motorrommet for å følge opp fine fargen så hadde det vært suverent :)

blir med tiden det å:) er ikke på nærheten færdig under pansret motormessig enda:P plan er å rive ut denne motorn etter godkjenninga å gjøreklar framenden for awd å sette inn en 2.3 + awd kassen i sommer å deretter bytte bakstilling i vinter. så får ting bare falle på plass etter hvært som lommeboka sier ja:d

Tore
27/06/11, 18:13
Flotte bilder! Nydelig :)

julen
27/06/11, 21:35
Flotte bilder! Nydelig :)

takker:)

julen
29/07/11, 22:17
er en stund siden det har vært oppdatering så her kommer en liten en:)
begynte for en god tid tilbake å lokte frostvæske når jeg slopå varmeaparatet, nå i det siste har biln dugga ned pga dette som bare F å det har å krompa endel frostvæske...
sjekka hvordan det stodtil rundt registre å det var en del søl. har dermed bytta nå å det er kruta godt:) men satan for et knot!:(

thune
29/07/11, 22:53
fy faen bilen din er så fin

The Bear
29/07/11, 23:51
Skikkelig fin V70 Julen, denne kan du være stolt av. :)

Anders Dybvadsskog
30/07/11, 15:58
Så bilen din i dag:) vet ikke om det var du som kjørte? tror det var frank martin? som kjørte.

Erlend Dystland
30/07/11, 17:15
Den er rett og slett.... nydelig.. :')

julen
31/07/11, 13:50
sier takk jeg karer:)

julen
31/07/11, 13:52
Så bilen din i dag:) vet ikke om det var du som kjørte? tror det var frank martin? som kjørte.

var vel ute med biln en tur i går husker ikke hvor jeg var men:P
mulig frank robert kjørte:) er så lei av å kjøre bil så går mest på MC for tia.

Oddwar
31/07/11, 14:54
Skikkelig pen bil du har laget deg ja :)
Hvor får man tak i sånn "flagg" med volvologo eller hva man skal kalle det som du har hengende ned fra speilet?

julen
31/07/11, 18:02
Skikkelig pen bil du har laget deg ja :)
Hvor får man tak i sånn "flagg" med volvologo eller hva man skal kalle det som du har hengende ned fra speilet?

takk:)
fikk det av en kompis jeg. er sikkert noe nettbutikker eller martnasboder:P

Norhagen
31/07/11, 21:44
Hvor mye er bilen senket dekkdim?:)

julen
03/08/11, 10:33
Hvor mye er bilen senket dekkdim?:)

senka 60/40 med FK sitt sett med fjærer å dempere.
dekkdim er 18" med 225/40 bak å 215/35 fram (paln er å gåover på 215/40 på alle 4 når det er tid for dekkskifte).

cookiemonster
03/08/11, 19:36
Har vell ikke lakk koda?:)

julen
03/08/11, 19:42
Har vell ikke lakk koda?:)

mener å huke det er 441 men det skal ligge ei oversikt på det på forumet mener jeg med alle kodene til de forskjellige volvo modellene:)

cookiemonster
03/08/11, 19:48
mener å huke det er 441 men det skal ligge ei oversikt på det på forumet mener jeg med alle kodene til de forskjellige volvo modellene:)

Takker:D Fin bil btw;)

julen
06/08/11, 10:46
nå blir det nok brukt en go del mindre tid på biln framover siden jeg har vraka motorsykkeln:( så tid og penger går vel på å lete opp en delesykkel å fåsammen den...
så skrik ut hvis noen vet av gsx-r k5 600 delesykkel!!

har foresten fått igjen et problem med biln...
har som sagt bytta varmapparatregister. samtidig som jeg fikk lekasjen på det fikk jeg sykt mye trykk i kjølesystemet, regna med dette skulle bli greit når jeg bytta register, men neeeeida.
nå har jeg samme problem som tidligere med sykt overtrykk i ekspansjonstanken.
lurer på om det kan være luft jeg ikke får ut av systemet...
eller om topp pk har røket eller hva F som er feil:S

julen
20/08/11, 11:08
nå har jeg avbestilt godkjenningstime for motorbytte for andre gang på BT:( kjedelig at volvo skal være så vrang med å hjelpe med de siste nødvendige papirene:(

Odegaard
22/08/11, 14:48
du er en uheldig mann :(, med en forferdelig fin bil :)

julen
31/08/11, 10:50
nå har halve biln R seter:P
ble så lei av å ha R setene stående siden jeg har haft dem siden i fjor vinter:S
i går satte jeg inn baksetene. grunn til jeg ikke har sattinn fram er jeg ikke får passasjerstolen uten minne til å fungere(motorene går å har nytt bryterpanel).
så framstolene får vente til jeg får det til å fungere å så skulle jeg fargaopp førerstoln først.

julen
05/09/11, 22:51
lita oppdatering igjen:)
fått fjerna railsene å sattpå taklistene:)
skal få slengt ut bilder snart.

julen
06/09/11, 22:24
liten ting til som kompå i dag, "karbon" øyelokkene jeg handla for snart er år siden. tengte dem passa til leppa...

julen
06/09/11, 22:52
noen bilder uten rails:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/09/486.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/09/487.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/09/488.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/09/489.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/09/490.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/09/491.jpg

skal prøve å få ut bilder av øyelokkene å interiøret snart å:)

GMV
07/09/11, 12:21
Ble pent dette. Personlig synes jeg det er penere uten øyelokk. Kjøpte øyelokk til min v70 som ble lakkert sammen med bakluke bl.a. men de ble aldri montert. Men det er jo din bil så du får gjøre akkurat det du vil med den.:p

Tveite Performance
07/09/11, 15:24
fin bil ;) da eg ville ha endra på var orginale sideskjørt og andre felga ;)

spørck
07/09/11, 15:46
Ble pent uten rails ja! Spent på øyelokka.. kan jo bli bra, da du har carbonleppe og:p

julen
08/09/11, 16:14
Ble pent dette. Personlig synes jeg det er penere uten øyelokk. Kjøpte øyelokk til min v70 som ble lakkert sammen med bakluke bl.a. men de ble aldri montert. Men det er jo din bil så du får gjøre akkurat det du vil med den.:p

takker:) har i utgangspungtet samme synspungt som deg ang øyelokkene.
hadde jeg haft valge mellom blå øyelokker eller ingenting hadde det ikke blitt sattpå, grunn til jeg klina dem på er jeg tengte det kunne bli litt tøft med carbon øyelokker sammen med leppa...
har fantasert litt med å handle speilkåper å carbonvingen å... men dette vil jeg ha flere synspungter på først.
litt redd biln blir for mye jålaopp...

julen
08/09/11, 16:16
fin bil ;) da eg ville ha endra på var orginale sideskjørt og andre felga ;)

skjørtene blir, men kunne tengt meg andre felger. syns det er for mange som har disse felgene nå+ jeg er litt lei dem. finner liksom ikke noe nytt jeg liker på biln heller... åpen for tips:) !

julen
08/09/11, 16:17
Ble pent uten rails ja! Spent på øyelokka.. kan jo bli bra, da du har carbonleppe og:p

takker:) ja du får se på bildene nå da...

julen
08/09/11, 16:23
bilder med carbon øyelokk:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/09/561.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/09/562.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/09/563.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/09/564.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/09/565.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/09/566.jpg

bilder av foreløbig R interiør:
setene skal fargesopp, ikke sattinn passasjerstol enda pga ikke fått den igang + mangler høyre dørtrekk fram.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/09/567.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/09/568.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/09/569.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/09/570.jpg

julen
10/09/11, 16:03
monterte avtagbart hengerfeste i dag:)
mangler deksel for å settepå når man fjerner kroken, skrik ut om noen har!:)

Kenneth D
10/09/11, 19:14
Hvor fikk du taki de solgardinene til bakdørene? Er på jakt etter slike.

Tore
11/09/11, 11:17
Hvor fikk du taki de solgardinene til bakdørene? Er på jakt etter slike.

Volvo selger vel slike? Jeg hadde slike men har demontert de og heller sotet rutene - De ligger i garasjen her så om du har ett greit bud og gidder å ta en Stjørdalstur så er det muligheter :-) Send i så fall PM.

Kenneth D
11/09/11, 13:30
Dessverre utgått som alt annet på Volvo.

julen
13/09/11, 16:01
Hvor fikk du taki de solgardinene til bakdørene? Er på jakt etter slike.

var heldig å fant de 3 R dørtrekka med gardinene på, handla dem på skroten på verdal. var nok de eneste dær, men regner med du får kjøpt av tore:)

Norhagen
13/09/11, 16:10
har du eit bilde som viser hvor stort gliset mellom fangeren og carbonleppa er??

julen
13/09/11, 17:43
har du eit bilde som viser hvor stort gliset mellom fangeren og carbonleppa er??

har ikke det men skal prøve å huske å fikse et i morgen:) det er ikke så mye på midten siden jeg fikk klemt det sammen mye, men er litt på begge sidene mot grøftelysene siden fangern ikke er helt slett under.

helt glemt å fiksa dette bildet jeg:S
skal prøve å huske det:)

julen
18/09/11, 01:18
lakka i går v90 viskern samtidig som jeg brukte opp lakken som bleigjen fra jeg lakka motorrommet på noe annet dill...

skulle i dag montere den fort å"gæli"...
viste seg å ikke bli så fort gjort. for det første gikk tappen på viskermotorn av pga muttern var rustafast, dette resulterte i jeg måtte fikse opp en gammel motor.
så hadde jeg rota bort viskerbladet som hørte til, dette førte til biltematur.
typisk nok passa ikke biltema viskerne orntli i spora på v90 kåpa, dette resulterte i myye leiting etter org viskerblad!
omsider fikk jeg montert dette, å da tok selvfølgelig v90 kåpa oppi takvingen:(
prøvde å klippe av viskern en del + bøye selve viskerarma for å få v90kåpa nermere ruta.
dette hjalp såpass at viskern går runden sin, men da skraper den lakk:(
liten jobb ble mye styr...

Agrostar
18/09/11, 17:49
Eg trur eg og du er fulgt av uflaks til tider...

Norhagen
18/09/11, 18:36
lakka i går v90 viskern samtidig som jeg brukte opp lakken som bleigjen fra jeg lakka motorrommet på noe annet dill...

skulle i dag montere den fort å"gæli"...
viste seg å ikke bli så fort gjort. for det første gikk tappen på viskermotorn av pga muttern var rustafast, dette resulterte i jeg måtte fikse opp en gammel motor.
så hadde jeg rota bort viskerbladet som hørte til, dette førte til biltematur.
typisk nok passa ikke biltema viskerne orntli i spora på v90 kåpa, dette resulterte i myye leiting etter org viskerblad!
omsider fikk jeg montert dette, å da tok selvfølgelig v90 kåpa oppi takvingen:(
prøvde å klippe av viskern en del + bøye selve viskerarma for å få v90kåpa nermere ruta.
dette hjalp såpass at viskern går runden sin, men da skraper den lakk:(
liten jobb ble mye styr...


http://www.ebay.com/itm/VOLVO-V70-ESTATE-96-00-UPGRD-REAR-WIPER-ARM-BLADE-Mk1-/140607370017?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item20bcda3321#ht_500wt_1287
Denne har eg på min bil koster 185 med dagens kurs

julen
13/10/11, 20:38
i dag kom vinterdekka på biln...
greit å legge om for tidlig en for sent, spessielt når jeg skal til sverige til helga:)

lyngen
23/10/11, 01:34
såg deg i går, pen bil :D

julen
23/10/11, 13:39
såg deg i går, pen bil :D

takker:D regner med det var du som var på verdal med xc 70?

vurderer faktisk å selge denne nå:S
skal å hente en 2.0 t5 AWD med def motor i dag. tengte å begynne fra bunn å på nytt med den siden det er en AWD:D
kommer selfølgelig an på hva jeg kan få igjen for laserblåen:S

julen
10/12/11, 19:38
kjøpte meg en 18T turbo i dag:D blir vel å sette på den i vinter, men jeg stresser ikke siden jeg skal levere inn skiltene nå å gjøre litt ting å tang me biln i vinter...
noen som vetav billige grønndyser?

julen
20/12/11, 22:22
har ikke skjedd så mye i det siste siden jeg har noen andre prosjekter som må bli ferdig...
men på søndag fikk biln en orntlig vask+ jeg har levert inn skilta å parkert den i en garasje for vintern siden jeg har bestemt meg for å ikke bruke den på vintern så mye lengre.
så som sagt bare jeg får unna et par opppussingsprosjekter å motorsykkeln så får jeg litt tid til den BLÅ igjen:D

Odegaard
20/01/12, 21:45
det ser ut til at du har mye jobb i nærmeste framtid :) men ellers en kjempefin bil :p

julen
27/02/12, 23:00
liten oppdattering:)
var i sverige i helga å da kom jeg tilfeldig vis over alupanneler:D
dem er nå montert, å det var noe knot med deln oppover i dersjen:(
skal få fiksa bilder:)

julen
05/03/12, 21:31
bilder av alupanneler:d
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/382.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/383.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/384.jpg
ingen som har et R-dørtrekk til H.S fram:D??
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/385.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/386.jpg

julen
09/04/12, 14:01
nå er vinterbiln solgt så nå blir det registrering av den BLÅ igjen til uka:D

Volvotina
23/04/12, 10:27
Denne bilen er så sinnsykt deiiiiliiiiiiiiiiiiiiiiii! :P
Regner med jeg ser deg ut på Steinkjer etter hvert nå da;)

julen
04/05/12, 16:17
Denne bilen er så sinnsykt deiiiiliiiiiiiiiiiiiiiiii! :P
Regner med jeg ser deg ut på Steinkjer etter hvert nå da;)

hehe takker:)

Bassan
31/05/12, 13:38
Lekker bil du har :D

Men syn med motor problemene dine da :/

Nilsebu
04/06/12, 00:35
Hvordan kom du til de forskjellige torxene for å få av panelet rundt A/C`en og spilleren din?

Ser vi har noen lunde samme kenwood modell :) DDX 5024, god som gull :D

julen
04/06/12, 20:06
Hvordan kom du til de forskjellige torxene for å få av panelet rundt A/C`en og spilleren din?

Ser vi har noen lunde samme kenwood modell :) DDX 5024, god som gull :D

regner med du har et pannel liggende så du ser hvor skruene sitter?
er ikke annet en å bruke i bittalita skralle med torxbits på for å komme til, er helt jævlig trangt:s
ble endel banning da jeg plokka ut panel med dersj i bil for første gang, da var jeg på en skrot i sverige med nesten 10 kalde- grader:S
du må bare prøve deg fram så får du det nok ut å montert nytt etter ei go stund med iritasjon:P

marhaugen91
04/06/12, 20:13
stilig bil du har :D
likte alu panelene dine :p

julen
30/06/12, 17:40
stilig bil du har :D
likte alu panelene dine :p

takker:)

julen
30/06/12, 17:42
har nå henta en ny delebil, v70 2.3t5.
blir å ta motor + muligens seter å div småting fra den.
håper å få dette skifte godkjent.
på den forrige motorn skreik dem om at det var så vanskelig siden donorbiln var en awd...
nå har jeg henta fwd men dem finner sikkert noe å hakke på for å ungå å hjelpe meg...

oppdateringer kommer etter hvert som jeg får begynt.

EncoreSpaceless
06/07/12, 22:53
Høres bra ut! :D

julen
08/07/12, 18:50
har nå endelig etter litt forsking fått løst problemet med å få el-stolen på passasjersiden til å fungere:)
var ganske enkelt:)

Nilsebu
08/07/12, 19:01
har nå endelig etter litt forsking fått løst problemet med å få el-stolen på passasjersiden til å fungere:)
var ganske enkelt:)

Hva var løsningen?

EncoreSpaceless
10/07/12, 16:28
Hvor mye måtte du betale for motoren? Og hvordan fikk du tak i den? :confused:

julen
10/07/12, 21:16
Hva var løsningen?

kobla grønn(+) på passasjerstol sammen med den til førerstol
svart(-) sammen med den på førerstol
gul(å kvit?) sammen med den på førerstol

nå skal det egentlig fungere MEN! KOBLE EN JUMPER ELLER BRUK EN STRØMTYV MELLOM GRØNN(+) Å DEN GULE MED KVIT STRIPE.

hvorfor man må jumpe de to sammen sjønner jeg ikke...
fant det ut nå da jeg handla en delebil med el-stoler å ikke fikk passasjerstoln til å gå, når jeg jumpa sammen gul å grønn virka den.
la å opp likens til R stolene i laserblåen med suksess:D

julen
10/07/12, 21:17
Hvor mye måtte du betale for motoren? Og hvordan fikk du tak i den? :confused:

har handla bare heile biler å plokka fra jeg:)
men en snau turbomotor ligger på ca 5000-9000kr.

Bassan
23/07/12, 23:06
Fått liv i bilen igjen?:)

julen
25/07/12, 00:17
Fått liv i bilen igjen?:)

ikke bytta motor enda, skal bestille slitedeler til en drøss med cash i morgen...
ser for med å begynne til helga hvis delene kommer:)
delebiln er færdi hugd:)

julen
03/08/12, 20:10
nå er 2.5t motorn utplokka, skal ta en sjekk på 2.3 før jeg stetter den inn å flytte over litt ting å tang:P
spekulerer mere på om jeg skal ta tannstang å travers i fra delebilen i itlfelle volvo eller biltilsynet krever det må komme ifra donorbiln, har egentlig ikke lyst til å rivefrahverandre forstillinga siden den er veldig bra...

julen
09/08/12, 16:30
nå er endelig motorn inne å er kjørbar:) MEN gleden var veldig kort....
må nok ut med alt igjen å bytte girkasse! kassen jeg hadde i biln tidligere var litt ekkel å få i 3gire, av den grunn gjorde jeg en jobb for en fyr i fjord å fikk en kasse for jobben som skulle være grei...
viser seg nå at kassen jeg fikk av han karn er helt kaputt å så si umulig å få i 3.gire:( blir nok å bytte kasse til vintern.

ellers går biln fint sett bort fra at ladetrykket er dårlig, biln skal ladde 0,8-0,9 i orginal stand som den er nå.
nå lader den 0,7-0,8 max i et øyeblikk før den detter ned på ca 0,5bar...
lader litt mer uten WG slangen men ikke mye, har å prøvd å stramma WG stage 4runde uten bedring.
så dette må det forskes på...

ellers har biln fått ny olje, oljefilter, luftfilter, plugger, rotor+fordelerlokk, veivhusventilasjon++

julen
09/08/12, 16:30
kommer litt blider snart:)

Langedal
14/08/12, 18:48
julen: funnet ut av ladetrykksproblem?

Sliter faktisk med akkurat det samme. Har forsket en del uten å finne løsning. Har fått stabilisert det på 0,6-0,7 med wg-stag nesten helt innskrudd og pysventil på slange. Men det er jo veldig jalla, og ikke nok trykk uansett.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

julen
17/08/12, 20:39
julen: funnet ut av ladetrykksproblem?

Sliter faktisk med akkurat det samme. Har forsket en del uten å finne løsning. Har fått stabilisert det på 0,6-0,7 med wg-stag nesten helt innskrudd og pysventil på slange. Men det er jo veldig jalla, og ikke nok trykk uansett.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

har ikke leita noe feil enda, er sykt iriterende dette for biln gor som et dass iforhold til hva den egentlig er go for...
den er å veldig sein til å sprette opp i trykk, napper man av wg slangen skal disse sprette rett opp på 1.5 bar hvis man bare tenker på gasspedaln (ikke til å ambefale):P jeg klarer max 1bar uten wg slange på nå, den siver da ned til ca 0,6. (stramma stage jeg å uten store forbedringer, har heller ikke funnet lekasjer).
kommer med en oppdatering på dette når jeg har haft tid til å leita litt feil:)

GMV
17/08/12, 22:20
Må være en lekasje ett sted. Er vanskelig å se når ting ikke er trykksatt. Sprekkt IC eller noe slikt.

julen
18/08/12, 09:55
ic er grei å nesten alt av slanger å rør er brukt fra gammel motor som jeg ikke hadde noe trøbbel med, greier ikke å finne noe på det som er brukt fra delebiln.
men som du sier det er veldig vanskelig å finne et lite hull eller sprekk...

Langedal
20/08/12, 22:02
Ja, det er virkelig irriterende. Du får si ifra når du finner ut av det...

Har enda ikke funnet feilen på min. Har skiftet relevante vakumslanger, kontroller luftløpet fra turbo til innsug uten å finne feil. Har funner en liten lekasje mellom turbo og downpipe, men får det ikke til å stemme at den skal bremse ladetrykket så mye.

julen
26/08/12, 13:06
litt bilder:

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/08/1956.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/08/1957.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/08/1958.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/08/1959.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/08/1960.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/08/1961.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/08/1962.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/08/1963.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/08/1964.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/08/1965.jpg

Agrostar
26/08/12, 13:09
Nydleg bil, synd at den må stå so mykje i ro.

thune
26/08/12, 13:40
rett og slett ein nydelig bil

julen
02/09/12, 08:49
takker:)

julen
02/09/12, 08:51
fikk nå sendt inn en ny søknad for godkjenning av motorbytte til 2.3T5:) håper det går bedre denne gangen å at jeg greier å framskaffe attesteringspapirene BT krever fra et volvo merkeværksted...

Bassan
03/09/12, 18:10
lykke til :)

julen
11/10/12, 12:23
har nå fått svar fra biltilsynet på den nye søknaden om motorskifte :)
har å snakka med verksmestern på et volvo merkeverksted om atestering av obygginga...
håper han kan ordne med dokumentasjon på at understell og bremser er likt med en 2.3t5 samt at bilen holder avgasskravene...

Tore
12/10/12, 12:09
har nå fått svar fra biltilsynet på den nye søknaden om motorskifte :)
har å snakka med verksmestern på et volvo merkeverksted om atestering av obygginga...
håper han kan ordne med dokumentasjon på at understell og bremser er likt med en 2.3t5 samt at bilen holder avgasskravene...

Er ikke slikt allerede dokumentert i VIDA/VADIS? Holder det ikke med utskrift av dette å vise frem på biltilsynet. understell og bremser dokumenterer volvo gjennom egen kode på chassisplata; bare å sammenligne tallene der med en 2.3T5 for å vise at de nødvendige sifferne er like?

Wahl
12/10/12, 12:26
Det holder ikke nei, kan holde om teknisk leder skriver under. Jeg gjorde dette for en da jeg jobba på Volvo, tok en standard 850 uten turbo å sammenligna med en orginal T% bil, men nei, det hjalp ikke, sammenligna da alt av karosserideler som ikke er skrudd, understell og bremser, men nei.

julen
15/10/12, 13:48
dem krever atestering fra verksmester på volvo merkeverksted som wahl å sier.
er liksom denne atesteringa som bremser godkjenninga:(

julen
22/10/12, 19:13
i dag gikk det litt fort i svingene:(
jeg greide å mose karbonleppa i en stein, den ble milt sagt ikke fin på venstre hjørne:(

Bassan
06/12/12, 14:28
Kjedelig det med Leppa :(

julen
16/12/12, 13:02
Kjedelig det med Leppa :(

var det:( må ordne den opp til sommern:) men da må jeg vel lakke den i bilns farge da:( eller om jeg skal lakke den i svart, synes det er litt greit at leppa bryter fargene litt...

biln ska få seg en orntlig storshaining til sommern hvis jeg greier å få godkjent den turbomotorn:) årker bare ikke bruke mye mer tid å penger på den nå før den er godkjent...
blir vel kjøp av ny bil i nermeste framtid å da blir denne BLÅ biln kun en prosjektbil å sklibil på finværsdager etter plan:D

thune
20/01/13, 22:26
noko framgang her eller?

julen
14/02/13, 22:44
noko framgang her eller?

detsvre veldig lite, jeg har ikke haft tid til å masa mer på volvo ang atesteringa:( så jeg må ta en runde på det snarest!
har en del ting som skal gjøres med biln, men jeg har bestemt meg for å bruke minst mulig tid å penger på den nå før den evt blir godkjent...

så fåreløbig er det kun servicer som blir tatt samt slitedeler fortløpende som det trengs:)

julen
14/02/13, 22:49
1. pri etter biln evt er godkjent:

-rust på hjulbuer bak + noen småflekker
-lappe leppa
-fåpå 18T turbon jeg har liggende
-fåpå 3" eksos hele vegen igjen (twinpipe).
-chip til 2.3t5 ( den jeg hadde før var til 2.5T motorn jeg hadde)
-nytt senkesett
-nye sommerdekk + muligens felger...
-toning/soting av ruter hele vegen
+ storservice generelt på heile biln...

julen
28/03/13, 08:52
jeg har nå gittopp KVERNLAND BIL AVD. STEINKJER ang atestering av ombygging til 2.3T5.
jeg har nå fått til svar at dem ikke får lov til å drive å atestere for ombygginger lengre, sjefene der mener det stjeler for mye resurser fra verkstedet samt at dem ikke vil stå til ansvar for det fikk jeg til svar denne gangen :(
jeg tror mest det er viljen det står i....!

har nå snakka med et annet merkeverksted ang atesteringa å sendtover papirene til dem. verksmestern skulle se på det over påske, men han lovte ikke han kunne atestere...
jeg venter i spenning :)

SirKim
31/03/13, 15:17
satse på at det løser seg nå da. Pen bil!

julen
06/04/13, 12:49
satse på at det løser seg nå da. Pen bil!

takk :)


håper det jeg å:) er lei av at den ikke er godkjent nå! for det klør etter å gi biln en orntli oppshaining nå!


har foresten abselutt alt som trengs til ombygging til awd igjen nå siden jeg har hugdopp en ny delebil, får jeg den godkjent som 2.3t5 iløpe av sommern skal jeg vurdere awd bygging igjen :)

julen
15/04/13, 20:10
NÅ HAR JEG VERT VELDIG HELDIG IGJEN...
STADIG PREGA AV UFLAKS MED DENNE BILN :(

KJØPTE I FORIGE UKE EN V70 JEG TENGTE Å GJØRE NOE FIKS PÅ FOR SÅ Å SELGE DEN...
PÅ VEI HJEM FIKK JEG KRAFTIG SLENG PÅ BILTRALLA MED DEN NYINKJPTE BILN OPPÅ, JEG HADDE IKKE SJANS TIL Å RETTE OPP!:(

DETTE ENDTE MED AT BILN SNURRA 180GRADER Å FIKK BILTRALLA INN I HS.
FLAKS DET VAR AUTOVERN SÅ JEG SLAPP Å HAVNE NED EN STOR SKRÅNING MED 2BILER + HENGER!

BILN BLE MILDT SAGT IKKE PEN Å BILTRALLA BLE SKEVI :(

NOEN BILDER AV BILN: (SER IKKE SÅ GALT UT P BILDENE SOM DET ER I VIRKELIGHETA, MÅ NOK BYTTE BAKSKJERMEN...)

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1167.jpg (http://s623.photobucket.com/user/volvo_v70/media/HPIM2247_zpsf207d20f.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1168.jpg (http://s623.photobucket.com/user/volvo_v70/media/HPIM2248_zps13892ad9.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1169.jpg (http://s623.photobucket.com/user/volvo_v70/media/HPIM2249_zpsf83bba37.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1170.jpg (http://s623.photobucket.com/user/volvo_v70/media/HPIM2251_zpse9f413aa.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1171.jpg (http://s623.photobucket.com/user/volvo_v70/media/HPIM2252_zpsb08eee8f.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1172.jpg (http://s623.photobucket.com/user/volvo_v70/media/HPIM2253_zps57f7308a.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1173.jpg (http://s623.photobucket.com/user/volvo_v70/media/HPIM2254_zps6463aa2f.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1174.jpg (http://s623.photobucket.com/user/volvo_v70/media/HPIM2255_zps08561732.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1175.jpg (http://s623.photobucket.com/user/volvo_v70/media/HPIM2257_zps9eb51b9c.jpg.html)

Aashome
15/04/13, 20:34
Den er lei! Ikke noe morsomt å se en bil i denne standen, spesielt ikke når man tenker på hvordan den så ut i utgangspunktet. Å fikse dette blir ikke billig gitt.

julen
17/04/13, 22:37
Den er lei! Ikke noe morsomt å se en bil i denne standen, spesielt ikke når man tenker på hvordan den så ut i utgangspunktet. Å fikse dette blir ikke billig gitt.

sykt kjedlig! typisk nå som jeg holtpå å få godkjenning på gang...:(

julen
17/04/13, 22:38
har nå kjøpt meg en 2007mod v70 D5 AWD 185hk :D

så nå blir det så laserblåen får stå å blir 100% prosjektbil til den er HELT FERDIG! skal deretter ut kun på finværsdager...!

Sollien
18/04/13, 15:26
Høres bra ut, liksågreit å ikke trenge å bruke bilen en skrur på :) fått solgt xc'en eller?

Sent from my HTC Desire

GMV
18/04/13, 17:03
Har vel ikke tid til den laserblåe etter du har kjøpt deg en sånn godbil.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

julen
20/04/13, 18:19
Høres bra ut, liksågreit å ikke trenge å bruke bilen en skrur på :) fått solgt xc'en eller?

Sent from my HTC Desire

har den stående ja :)
begynte bytte girkasse i den som smått nå, men det går seint med meg siden jeg har alt for mye å gjøre i forhold til tid i døgnet:(

julen
20/04/13, 18:22
Har vel ikke tid til den laserblåe etter du har kjøpt deg en sånn godbil.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

er sant det ja GMV :P

har 3stk gammelkaroseri v70 samt den nye D5en nå så jeg må få solgtunna værtfal 2stk...

men jeg kunne tengt meg å bytta farge til sonic blu eller laserblå p nybiln å :P

Sollien
20/04/13, 22:15
har den stående ja :)
begynte bytte girkasse i den som smått nå, men det går seint med meg siden jeg har alt for mye å gjøre i forhold til tid i døgnet:(

Høres ut som mye stress å det er ikke bra, skal kose seg med skruinga;)

Sent from my HTC Desire

roffenn
20/04/13, 22:24
Få tak i en ny bakskjerm og kapp ut, så har du ett lite koseprosjekt fremover :) Synd at det skjedde...

jimhojem
20/04/13, 22:40
Bra du har ein go kompis som mæ som du får etj heilt v70 karross å kapp ut skjærm på da:-D

Bassan
19/09/13, 19:45
Skjer det noe mer her?:)

julen
06/10/13, 15:57
har ikke begyn me biln pga dårlig tid :(
men jeg har bytta til med en orginal turbobil me takluke som jeg vurderer å bygge opp blåbiln på igjen. da slipper jeg styre med godkjenning av turbomotor...
får å da glasstakluke :D
den biln jeg har bytta til med er i fargen olivenperl grean (samme farge som laserblåen hadde før). den er stygg i lakken å må uansett opplakkeres, frister med laserblå på den å uansett om et gjennomført fargeskifte er arbeidssomt.
den nye biln jeg vurderer å rebygge på må også ombygges fra automat til manuel:)

Bassan
06/10/13, 17:57
har ikke begyn me biln pga dårlig tid :(
men jeg har bytta til med en orginal turbobil me takluke som jeg vurderer å bygge opp blåbiln på igjen. da slipper jeg styre med godkjenning av turbomotor...
får å da glasstakluke :D
den biln jeg har bytta til med er i fargen olivenperl grean (samme farge som laserblåen hadde før). den er stygg i lakken å må uansett opplakkeres, frister med laserblå på den å uansett om et gjennomført fargeskifte er arbeidssomt.
den nye biln jeg vurderer å rebygge på må også ombygges fra automat til manuel:)

Høras bra ut, men en ting mangler.. BILDER :))