PDA

Vis full versjon : k-jetronic på 531 topp?



Thobbus
09/01/11, 18:36
Er det noen som har erfaring med dette? noen modifiseringer som må til?
Evt. ytelse med slik topp i forhold til 530 toppen? :)

Batland
11/01/11, 15:35
Det må maskineres opp hull til dysene og så må det gjenges opp for termotidsbryteren.
Det virker som 405 og 531 toppene er tidenes mest oppskrytte deler så du skal ikke forvente så mye.
Edit.
Eksempel på ekte Rasshøl:

Jeg må ærlig innrømme att jeg driter i om du er enig eller ikke..
Her er det snakk om å få bilen til å gå greit.. ikke å få 250hk!!!
En bsr chip er oppgitt til å øke original effekten med 60hk så du ender på 240hk (i motor).
For å kunne oppnå det må du selvfølgelig ha ett åpent filter og få mye kald luft, En effektiv 3" eller større eksos og justert trykk.
Og hvis bilen er gått langt og blitt kjørt hardt så må du nok ha en liten overhaling av motor i tillegg for å oppnå oppgitt effekt (i motor)..
Men som sakt er dette bare rettningslinjer for å få en bil som går godt!!
Med dette oppsettet har du nesten garantert 200 drivhjulshester.
Og du kan ha det mye gøy og kjøre fra mangen lokale helter med 200hk på hjulene..

Frydenberg
12/01/11, 01:48
Jeg lover deg at det er forskjell mellom å kjøre en vanlig F og en FB motor, men det ligger vell mer i kammen en i ventilene. Jeg holdt følge med den 940 med FT motor og aut kasse med min 940 med FB motor. Trur ikke en org F motor gjør det.

TeamBørnOut
12/01/11, 05:11
Det må maskineres opp hull til dysene og så må det gjenges opp for termotidsbryteren.
Det virker som 405 og 531 toppene er tidenes mest oppskrytte deler så du skal ikke forvente så mye.

1.plass =19T
2.plass =531
3.plass =405

Frydenberg
12/01/11, 13:28
19T=16v?

kapli
12/01/11, 13:32
19t er en turbo..