PDA

Vis full versjon : Trenger hjelp å finna vinge på 850n min?



Spretter racing
09/01/11, 14:44
Hei :)

Jeg trenger hjelp av dere å finna ut åssen takvinge jg skl ha på 850 stasjonsvogna min:) Det finnes mange typer av takvinge på stv... send bilde av den dere syns er finest på stasjonsvogn:)

mrstfu
09/01/11, 15:40
Slik en 855vinge skal være, clean og pen. (http://bcb.no/Default.aspx?tabid=113&CategoryID=1568&Category2ID=1743&List=1&Level=2&ProductID=20623)

Spretter racing
09/01/11, 19:20
Det er den jeg vil ha på bilen min:) jeg syns den er en fin vinge:)

mrstfu
09/01/11, 19:22
det er tilsvarende originalvinge, med bremselys. koster muligens en del ekstra hos volvo, det veit jeg ikke. men ikke kjør på noe mer, eller noe som ser uoriginalt ut, ser så forbanna jalla ut etter hvert.

lykke til:D

Spretter racing
09/01/11, 19:42
Kan nesten ikke kjøpe vinge på volvo da for det koster nok mye peng ja...
Skl nok kjøpe på bcb jeg ja:)

mrstfu
09/01/11, 21:04
bcb er sikkert billigere, men skader ikke å ringe volvo og høre. om det ikke er så langt unna, kan du jo skryte på deg originalvinge:D

TeamBørnOut
09/01/11, 21:07
www.blocket.se der finner du mange vinger. originale + ettermarkeds greier. ofte fine priser også. brukte så koster de ikke så mye heller. Men husk at vinger er en ting som mange "svindlere" bruker å tjene på også... er så lite penger det er snakk om så politiet driter i saken..

mrstfu
09/01/11, 21:07
hva mener du, TBO? dårlig kvalitet, eller at uoriginalt blir solgt som originalt?

M.Engelsen
09/01/11, 21:24
realcar har også mye fint :)

TeamBørnOut
09/01/11, 21:25
hva mener du, TBO? dårlig kvalitet, eller at uoriginalt blir solgt som originalt?


Tenkte på å få original vinge i original kvalitet.
Det med svindel? det er at folk ofte sier de har en vinge. sett over penga så sender jeg :D så sitter du der uten en dritt og er 500kr fattigere...

Spretter racing
09/01/11, 21:28
Det koster 7000 ferdig lakka på volvo da så...

Kjell V70
09/01/11, 22:11
Den vinga du har sett på der er til v70N, den er dyr, men original til 850 koster ikke stort mer enn 1500 kroner på volvo, uten bremselys... litt kroner i lomma på en som lakkerer den for deg så er du i mål...

Maen850
09/01/11, 22:14
Plukk en orginal brukt fra høggern. Er du heldig så finner du en i riktig farge :)

Ola Hagen
09/01/11, 23:39
www.bildelsbasen.se har mye fine deler, og der kan du lett søke opp, og lete etter riktig farge i tillegg, billig er det også :)

svenske høggere er med på denne systemet og de sendte deler fra langt nedi sør og opp til arvika på rackstad bil og deler for meg, og jeg brukte kun bildelsbasen.se også kontaktet jeg rackstad og de ordna det slik at den ble transportert opp dit. Funket fint, kunne hente den etter fem dager.

Spretter racing
10/01/11, 00:26
Jeg har en billakkerer i familien min så det er ikke noe problem vettu:)

Volvonikko
11/01/11, 02:18
http://bcb.no/Default.aspx?tabid=113&CategoryID=1568&Category2ID=1743&List=1&Level=2&ProductID=20623

Hvordan er det denne er festet btw ? Har lurt på samme selv :)

F86
11/01/11, 08:15
www.bildelsbasen.se har mye fine deler, og der kan du lett søke opp, og lete etter riktig farge i tillegg, billig er det også :)

svenske høggere er med på denne systemet og de sendte deler fra langt nedi sør og opp til arvika på rackstad bil og deler for meg, og jeg brukte kun bildelsbasen.se også kontaktet jeg rackstad og de ordna det slik at den ble transportert opp dit. Funket fint, kunne hente den etter fem dager.

Sender de til Norge også eller må det hentes i Sverige?

mrstfu
11/01/11, 11:06
http://bcb.no/Default.aspx?tabid=113&CategoryID=1568&Category2ID=1743&List=1&Level=2&ProductID=20623

Hvordan er det denne er festet btw ? Har lurt på samme selv :)

jeg mener (er ikke helt sikker) den er festet med klemmer på endene, som strammes med muttere og bolter. hvertfall sånn på Rvinge til sedan. jeg har en GLTvinge til sedan, og her måtte jeg borre, så det kan være du må det og.

send en mail til bcb og hør:D

GMV
11/01/11, 11:11
http://bcb.no/Default.aspx?tabid=113&CategoryID=1568&Category2ID=1743&List=1&Level=2&ProductID=20623

Hvordan er det denne er festet btw ? Har lurt på samme selv :)

Må borre gjennom luka på denne, ett hull på hver side. Også MÅ den limes mot glasset i tillegg, hvis ikke så knekker den ved festene slik som min gjorde :(
Jeg gikk for den uten bremselys da det allerede er høytmontert i ruta på v70. Den har fortsatt den klumpen på undersiden, men en runde med båndsliper og litt sparkling så var den vekk, ble mye penere da.

ola normann
11/01/11, 12:33
Men hvis du finner deg en original vinge så slippet du å bore hull, de sitter med festebraketter på siden ned til hengsel. (i alle fall på min, mulig det finnes andre original varianter??)

Ola Hagen
11/01/11, 16:03
Du kan enten lime den fast, eller bore hull i luka og skru gjennom eller ha slike bøyler som er på hver side som du bare skrur fast slik at vingen klemmes fast.

Første vingen jeg hadde på en 940 ble borra inn og skrudd fast, funket fint, men bør være nøye med å bore og behandle hullene for å unngå rust og unødvendig skader.

Andre vingen som jeg hadde på en 960 ble limt fast med routaband, funket knall! satt som støpt denna!

Og den tredje vingen som jeg har montert på min 855 er org volvo vinge som jeg klarte å få kjøpt av en bruker her, var ubrukt, men komplett fra volvo, så det ble jo litt billigere enn hvis jeg hadde kjøpt fra volvo.

Her fulgte det med org bøyler som man skrur slik at vingen blir klemt fast.
Men jeg likte egentlig best den routaband metoden, synes vingen sitter bedre da, og den "klapp" lyden er der når man lukker døra når vingen er skrudd fast, men ikke når den er limt.

Men samtidig så blir det vel upraktisk hvis du av en eller annen grunn skal fjerne vingen som sitt på routaband, for da sitter den GODT, men vi har på jobben brukt spesiell tynn ståltråd og bare saget av på routabanden.

Roffy
14/01/11, 10:37
orginal volvo er finest etter min smak ;-)

Volvonikko
17/01/11, 01:14
De dem selger på bcb.no er vel helt like.. Eller "Look a Like" Forskjellen er at det er litt mer jobb å få festet dem ? Eller tok jeg feil der ?