PDA

Vis full versjon : Mr. Myhre: 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler



Sider : 1 [2]

Vetle
01/03/10, 15:32
Vent å se :P har oppladbar kutteskive liggende :P

Tonytic
01/03/10, 16:48
add-on og grøftelys gjør seg, men skal du ha 4 eller 2 grøftelys? jeg har 4 stk, synes det gjør seg litt ;) kan legge ut bilde, om du vil ha det?

henrik940
01/03/10, 16:49
4 grøftelys?? :confused:

TurboHansen
01/03/10, 16:51
Det blir vel "litt" mye vel?

Mr. Myhre
01/03/10, 18:03
add-on og grøftelys gjør seg, men skal du ha 4 eller 2 grøftelys? jeg har 4 stk, synes det gjør seg litt ;) kan legge ut bilde, om du vil ha det?

4? :p Neitakk, to holder i hauger, men ellers takk! :)


Mvh

Volvo-Power
02/03/10, 13:26
4? :p Neitakk, to holder i hauger, men ellers takk! :)


Mvh

er faktisk litt tøft med 4:)

Testdriver
02/03/10, 14:31
Japp synes jeg også, men smaken er jo som baken da :)

henrik940
02/03/10, 15:32
Pics or it didn't happen..

Mr. Myhre
02/03/10, 16:27
er faktisk litt tøft med 4:)

Ja, få se noen bilder da? :)

Sånn ser bilen min ut den dag idag, ser høyda litt bedre her, hehe, men nå ser den litt lavere ut enn den faktisk er da, for nå sto den i ein liten oppoverbakke ved fronten.. Også er den SKITTEN! Forbanna dritvær :(

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/148.jpg

Legg også merke til 240'n i bakgrunnen, pen bil! :)


Mvh

Testdriver
02/03/10, 16:36
Pics or it didn't happen..
Tonytic har bilde!
Han må bare logge på og legge ut :)

A.Finstad
02/03/10, 16:43
hadde bilen min vært så møkkete hadde jeg skamma meg og ikke finni på å lakt ut bilde av det i hvertfall!

Tonytic
02/03/10, 16:51
der ser du hvordan det blir ;)
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/152.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/01/394.jpg

men som sagt, alle har hver sin smak :)

ChrML
02/03/10, 16:54
Så ikke så ille ut det da :).

Mr. Myhre
02/03/10, 19:47
Hmm, var igrunn ikkje så ille de nei, men syns kanskje de blir litt mye.:rolleyes:


Mvh

henrik940
02/03/10, 19:47
Litt for mye ja..

SirKim
03/03/10, 03:51
4 grøftelys ble litt småharry etter min mening iallefall...

men angående grøftelys, må du få montert dine snart da Johnny ;)

Å lakk nederste lista under lykta å nederste bit på blinkersa :)
Lakk de svart imens eller noe :) Ser ikke pent ut sånn det er nå med den farga på lista :/

Mr. Myhre
03/03/10, 15:04
4 grøftelys ble litt småharry etter min mening iallefall...

men angående grøftelys, må du få montert dine snart da Johnny ;)

Å lakk nederste lista under lykta å nederste bit på blinkersa :)
Lakk de svart imens eller noe :) Ser ikke pent ut sånn det er nå med den farga på lista :/

Skal få montert de så fort eg får tak i den siste brakett delen eg trenger, men ingen som har de jo! :(
Hehe, ja den lista under lyktene kan eg ta etterhvert, må kvitte meg me lykteviskerene også :)


Mvh

TurboHansen
03/03/10, 15:09
Skal få montert de så fort eg får tak i den siste brakett delen eg trenger, men ingen som har de jo! :(
Hehe, ja den lista under lyktene kan eg ta etterhvert, må kvitte meg me lykteviskerene også :)


Mvh


Sveise litt flattjern så har du vel brakett? ;)

Mr. Myhre
03/03/10, 15:27
Sveise litt flattjern så har du vel brakett? ;)

Jo, men mangler den delen som skal bak reflektoren, har kun glasset å reflektoren, også den braketten som skal festes i bilen, men mangle noe mellom, ser de på bildene eg har lagt ut ;)


Mvh

Mr. Myhre
04/03/10, 20:32
Clutchen forsvant plutselig, og forventet da det værste, at wieren hadde ryket. (Ja, det er wire på denne, da den er ombygd fra automat til manuell, og da har de tydeligvis ikkje tatt hydrailisk clutch)

Så eg dro på verkstedet til Bø Auto, og fikk kjørt den opp på en bukk.
Viste seg at det bare var wieren som hadde hoppet av, så nå er den på plass igjen, og strammet til.

Fikk da tatt noen bilder av eksosen, og bilen i seg sjøl oppå bukken! :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/241.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/242.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/243.jpg

Beklager dårlige mobilbilder.


Mvh

SirKim
04/03/10, 20:39
Hvorfor kjøre inn på et verksted for å sjekke det? Du kunne bare jekka opp bilen å kava deg under bilen å sett selv da så du hadde sluppet å betale verkstedet for det? Ser jo det fort selv når du ligger under bilen :)

A.Finstad
04/03/10, 20:49
kan hende han kjenner noen der da sånn at han slepper å betale :p å det er enklere å fikse på bukk så skjønner han godt hvertfall nå som det er så jævelig kaldt!

Mr. Myhre
04/03/10, 20:53
Stemmer de A.Finstad, betalte jo absolutt ingenting :) Var her eg bytta girkasse også. Å har ikkje jekk sjøl lenger heller, den har tatt kvelden gitt :D Må kjøpe ein ny når pengene strømmer inn :p


Mvh

A.Finstad
04/03/10, 20:55
kjøp den lavprofil racing jekken på biltema den er faktisk bra og løfter mye høyere en den 2tons dritten man får kjøpt overalt!

Mr. Myhre
04/03/10, 20:56
kjøp den lavprofil racing jekken på biltema den er faktisk bra og løfter mye høyere en den 2tons dritten man får kjøpt overalt!

Høres bra ut, kan nok hende de blir handling når lønninga kommer :)
Takk for tipset!


Mvh

A.Finstad
04/03/10, 21:08
bare ikke la den stå ute i regnet det liker den ikke.

Testdriver
04/03/10, 21:12
Har JT eksosen lett for å subbe ned i bakken? Eller ligger det tett oppunder bilen?

A.Finstad
04/03/10, 21:16
etter de erfaringene jeg har så subber det lett. siden mitt er gammelt så skal jeg sveise meg eget eksosanlegg og legge det nesten helt inntil karroseriet for å ungå at det subber

Mr. Myhre
04/03/10, 21:19
Har JT eksosen lett for å subbe ned i bakken? Eller ligger det tett oppunder bilen?

De ligger ganske lavt nede ja, men har ikkje merket at det har subbet noe enda :)


Mvh

TurboHansen
04/03/10, 21:23
Om man monterer det riktig så er det nesten perfekt passform (var det på 945n min, 2cm klaring fra gulv ;)) men er derimot mange som skal ha det på fortest mulig og da henger det under bilen så mye at det nesten subber i bakken :)

Mr. Myhre
04/03/10, 22:11
Nyoppdagelse! Eg har bensinvarmer :D Om den fungerer veit eg ikkje da men :p


Mvh

Testdriver
04/03/10, 22:14
Test den og finn ut :)

Mr. Myhre
04/03/10, 22:22
Test den og finn ut :)

Hvordan fungerer den? :p

Dere ser den heelt nederst i bilde, under trykkrøret. (Bilde fra før eg overtok bilen.)

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/02/175.jpg


Mvh

Robinsp
04/03/10, 23:16
Har bensin varmer jeg også i min.. og jeg har en sak i mittkonsollen jeg stille den inn med ihvertfall;)

Mr. Myhre
05/03/10, 14:07
Har bensin varmer jeg også i min.. og jeg har en sak i mittkonsollen jeg stille den inn med ihvertfall;)

Hmm, eg har ingenting i midtkonsollen :o


Mvh

henrik940
05/03/10, 15:42
Nais. Selg til meg :D

Mr. Myhre
05/03/10, 15:52
Nais. Selg til meg :D

Hva gir du? :)


Mvh

Tveite Performance
05/03/10, 17:02
eg har liggende ein bensin varmer ein plass også.

kermitt
05/03/10, 18:56
er det ikke de der som er så fæle til å få biler til å brenne opp?

Testdriver
05/03/10, 18:59
ja har hørt det

henrik940
05/03/10, 19:35
Hva gir du? :)


Mvh

Tør ikke pga to innlegg over :p

Mr. Myhre
05/03/10, 19:41
er det ikke de der som er så fæle til å få biler til å brenne opp?

Hvorfor er det sånn? aldri hørt om før.


Mvh

Tonytic
05/03/10, 20:35
er det ikke de der som er så fæle til å få biler til å brenne opp?

det har jeg også hørt :eek:

TeamBørnOut
05/03/10, 20:37
Er jo lov å ha litt vedlikehold på sakene sine.. hadde det vært et stort problem hadde det blitt hengt ut i avisa... 740 pleier jo bare brenne opp pga rele / sikringsgreier :D

Mr. Myhre
06/03/10, 11:49
Er jo lov å ha litt vedlikehold på sakene sine.. hadde det vært et stort problem hadde det blitt hengt ut i avisa... 740 pleier jo bare brenne opp pga rele / sikringsgreier :D

Hehe! Min svoger hadde en 745, som han bygde om til Turbo Diesel Intercooler, og den tok plutselig fyr, INNE i verkstedet. Noe som var litt skummelt da verkstedet er under huset! :eek: Men han sprang inn å fekk hekta ein stropp på henger festet, og dro den ut i ei j****g fart, så det gikk bra, bare verkstedet og bilen som var totalt ødelagt.


Mvh

Mr. Myhre
06/03/10, 14:59
Da har eg hatt ute instrumenthuset, og sjekket alle skruer, og loddet opp alt, så bensin måler, og alt annet virker som det skal.

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/303.jpg


Mvh

A.Finstad
06/03/10, 16:41
du har ikke bilder av der du lodda? jeg tørr egentlig ikke begynne på det for er redd for å drite meg ut :p

Mr. Myhre
06/03/10, 16:44
du har ikke bilder av der du lodda? jeg tørr egentlig ikke begynne på det for er redd for å drite meg ut :p

Bare å lodde på alle dei plassene de er loddetinn, gjorde det på 945'n også, og det var FØRSTE gang eg tok i ein loddepinne, hehehe, men de gjekk bra! :)


Mvh

A.Finstad
06/03/10, 16:47
ok da skal jeg gjøre det en dag jeg å så kansje spedometeret slutter å leve sitt eget liv og bensin måleren slutter å måle fra halv til full tank :p

Mr. Myhre
06/03/10, 17:04
ok da skal jeg gjøre det en dag jeg å så kansje spedometeret slutter å leve sitt eget liv og bensin måleren slutter å måle fra halv til full tank :p

Ikkje dumt de nei! ;)


Mvh

Testdriver
06/03/10, 18:04
Jeg har også litt problemer med speedometer og tankmåler, så jeg må vell lodde jeg også. Så det er bare å legge på ekstra loddetinn på de plassene der det er loddet fra før?

Hvordan får man ut instrumenthuset, er dette noe som tar en hel dag?
Ledningene der bak ser heldigvis lange ut, så man får vell dem plugget lett av?

Mr. Myhre
06/03/10, 22:25
Jeg har også litt problemer med speedometer og tankmåler, så jeg må vell lodde jeg også. Så det er bare å legge på ekstra loddetinn på de plassene der det er loddet fra før?

Hvordan får man ut instrumenthuset, er dette noe som tar en hel dag?
Ledningene der bak ser heldigvis lange ut, så man får vell dem plugget lett av?

Instrument huset på 740 er ute med 2 stjærne skruer ;) Tar deg ca 1 min, så er alt ute. Og ingen av kablene kan settes på feil plass heller, så det er ikkje noe problem. Trenger heller ikkje mer loddetinn, bare varme opp det som er der fra før. Med mindre det er veldig lite tinn der da, så kan du kanskje legge på litt mer.


Mvh

ChrML
06/03/10, 23:16
Problemet er somregel bare at punktet enten ble litt kaldloddet når dette var nytt eller at tinnet har sprekt opp. Holder somregel kun å varme opp så det smelter og la det størkne igjen, men greit å få varmet opp begge metallene som tinnet knytter sammen og sånn at det trekker inn som det skal. Men ikke varme for lenge på et punkt ;).

Mr. Myhre
07/03/10, 00:52
Problemet er somregel bare at punktet enten ble litt kaldloddet når dette var nytt eller at tinnet har sprekt opp. Holder somregel kun å varme opp så det smelter og la det størkne igjen, men greit å få varmet opp begge metallene som tinnet knytter sammen og sånn at det trekker inn som det skal. Men ikke varme for lenge på et punkt ;).

Korrekt! :)


Mvh

Testdriver
07/03/10, 13:18
Problemet er somregel bare at punktet enten ble litt kaldloddet når dette var nytt eller at tinnet har sprekt opp. Holder somregel kun å varme opp så det smelter og la det størkne igjen, men greit å få varmet opp begge metallene som tinnet knytter sammen og sånn at det trekker inn som det skal. Men ikke varme for lenge på et punkt ;).
Nå ble jeg faktisk fristet til å gå ut å prøve å få fikset dette :)
Hørtes jo enkelt og greit ut.

ChrML
07/03/10, 13:25
Nå ble jeg faktisk fristet til å gå ut å prøve å få fikset dette :)
Hørtes jo enkelt og greit ut.
Yep. Lett å plugge av er det også så kan ta det med inn og sitte inne å fikse det.

Mr. Myhre
08/03/10, 11:19
Idag er det så nydelig vær, så det kommer nok en liten bildeserie av bilen idag! :D


Mvh

TeamBørnOut
08/03/10, 16:31
Problemet er somregel bare at punktet enten ble litt kaldloddet når dette var nytt eller at tinnet har sprekt opp. Holder somregel kun å varme opp så det smelter og la det størkne igjen, men greit å få varmet opp begge metallene som tinnet knytter sammen og sånn at det trekker inn som det skal. Men ikke varme for lenge på et punkt ;).


Sprekker opp fordi man har på varmeapparatet og "plata" utvider seg.
egentlig jævlig farlig feil av volvo (i noens øyne hvertfall). Fordi jordinga til oljelampa etc pleier å kutte når det blir varmt i varmeapparatet å sånt..
Oppdaget det når jeg skulle bytte pærer. lamdalampa lyste pluttselig :D

ChrML
08/03/10, 16:33
Sprekker opp fordi man har på varmeapparatet og "plata" utvider seg.
egentlig jævlig farlig feil av volvo (i noens øyne hvertfall). Fordi jordinga til oljelampa etc pleier å kutte når det blir varmt i varmeapparatet å sånt..
Oppdaget det når jeg skulle bytte pærer. lamdalampa lyste pluttselig :D
Yes, varmt, kaldt, varmt, kaldt, utvide seg, trekke seg sammen osv... hver dag i 15 år. Men er rimelig jalla generellt bak der, igrunn rart de ikke brukte et standard stivt kretskort istedet.

TeamBørnOut
08/03/10, 16:43
Det har vært sånn fra 1982.. men volvo lærte jo tydligvis ikke :P
det har faktisk begynt sånn i 960n nå også. pluttselig får jeg full tank (til jeg gir dashn litt stryk).. men heldigvis fungerer bensinlampa så jeg ser hvis jeg må fylle.. på 940ne har jeg funnet jordingspunktene og dratt en ledning eller to. så får de hvertfall jord ut levetiden sin :)

Rasdaln
08/03/10, 21:58
Ja, vil gjærne ha bilder av dette! :)


Mvh
Slek tetta eg holet i slangen mellom LMM og turbo.
Då eg lagde til dumpventil på min.
Dreide den sjølv, fungere ganske fint :P
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/430.jpg

Vert bra denne bilen her :)

Martin.S
08/03/10, 22:48
Fin bil, ble denne kjøpt av en kar i sandefjord eller larvik eller tar jeg helt feil.

Christian
08/03/10, 22:48
Fin bil, ble denne kjøpt av en kar i sandefjord eller larvik eller tar jeg helt feil.

Steinar har den gamle til Stian nå.
Den gikk i Larvik

Luigi
09/03/10, 11:40
ok da skal jeg gjøre det en dag jeg å så kansje spedometeret slutter å leve sitt eget liv og bensin måleren slutter å måle fra halv til full tank :p

HEI! det har jeg også problemer med??
dette trenger vi mere info om og en liten guide (A)

Mr. Myhre
09/03/10, 12:31
HEI! det har jeg også problemer med??
dette trenger vi mere info om og en liten guide (A)

Kunne laget en guide eg, hadde det vert snakk om dette tidligere, men nå gidder eg ikkje, har alt gjort det en gang :D Finnes nok noen andre som kan gjøre dette. Om ikkje det finnes noen, så kan eg lage en liten guide til helgen, eller noe slikt! :)


Mvh

A.Finstad
09/03/10, 21:27
kan se om jeg får hjem bilen en dag nå som jeg begynner å få litt deler så kansje jeg kan lage en how 2 på det om jeg klarer det :p

Mr. Myhre
09/03/10, 22:08
Idag greide eg å kjøre av vegen med TIC'en også! :eek: Kom i litt for stor fart i en sving på våt asfalt, og kom eg over der det var litt sørpe, å da bare sklei eg rett fram.. Men, gikk kun oppi en brøytekkant med myk snø, så var bare å dra den løs igjen, å kjøre videre! :D Glømte helt å ta bilde da, den var trøkt rimelig langt oppi haugen der å. Det beste av alt, var at det kom en SVÆR dumper og dro meg løs igjen :cool:


Mvh

Testdriver
09/03/10, 22:55
Haha artig me litt action :p
Men det kunne ha gått ille der, så det skjer vell ikke igjen med en gang tenker jeg ;)

Mr. Myhre
09/03/10, 22:58
Haha artig me litt action :p
Men det kunne ha gått ille der, så det skjer vell ikke igjen med en gang tenker jeg ;)

Hehee, nei tar de litt meir med ro nå ja :p


Mvh

Agrostar
10/03/10, 06:46
Tykjer Volvo er litt håplause på vinterføre, slepp framme med eingong :/

ChrML
10/03/10, 08:04
Tykjer Volvo er litt håplause på vinterføre, slepp framme med eingong :/
Aldri noe problem med mindre man kjører med sveisa sperre igrunn. Treffer man på sørpe i en sving så sier det igrunn seg selv at man mister veldig mye av veigrepet (planing) og da er det naturlig fronten som sklir først.

Mr. Myhre
10/03/10, 15:27
Aldri noe problem med mindre man kjører med sveisa sperre igrunn. Treffer man på sørpe i en sving så sier det igrunn seg selv at man mister veldig mye av veigrepet (planing) og da er det naturlig fronten som sklir først.

Korrekt! Egentlig ordentlig skummelt det der! :(


Mvh

henrik940
10/03/10, 15:28
Eller at fronten faktisk holder seg der du svinger, og ræva kommer som et helvete :p Ubehagelig!

A.Finstad
10/03/10, 19:54
det er litt endten eller med volvo, men i bunn og grunn så er det en god bil :D

ChrML
10/03/10, 20:40
det er litt endten eller med volvo, men i bunn og grunn så er det en god bil :D
At det er litt enten eller betyr jo bare at bilen er godt balansert mtp understyring og overstyring :p. Dvs nærme midtpunktet hvor du har best veigrep i svinger.

Skal du ha ræva til å sleppe så er det bare å clutsje ut eller være litt brå så nøler den aldri :).

A.Finstad
10/03/10, 22:41
akkurat det jeg mener :D

Mr. Myhre
11/03/10, 11:19
Noen har festebrakettene til sprederene mine?


Mvh

A.Finstad
11/03/10, 16:26
du har jo feste braketene men ikke det orginale huset etter det jeg har skjønt i hvertfall?

Mr. Myhre
11/03/10, 23:44
du har jo feste braketene men ikke det orginale huset etter det jeg har skjønt i hvertfall?

Ja, det stemmer! Har du disse`? :)


Mvh

A.Finstad
12/03/10, 04:48
nei skulle gjerne hatt det selv på min bil :p

Mr. Myhre
13/03/10, 11:52
Men om noen vil ha bensinvarmeren, så kan den selges, ta kontakt på PM!

Ellers la eg merke til noe som ikkje så så veldig bra ut igår, nemlig dette;

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/680.jpg

Plastikken ved gasswiren er knekt.. Kan dette føre til at wiren ryker fortere?
Noen som har delenr. på denne delen, så eg kan bestille ny?

Også to bilder av bilen i sin helhet da, litt dårlige mobilbilder desverre, men enjoy!

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/681.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/682.jpg


Mvh

henrik940
13/03/10, 12:02
Bytt den ja. Er ikke store jobben :D

Delnr er: 1273858

Mr. Myhre
13/03/10, 12:25
Bytt den ja. Er ikke store jobben :D

Delnr er: 1273858

Takk for delenr! :)


Mvh

henrik940
13/03/10, 12:32
Jeg er hvertfall ganske sikker på at det er den! :p

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/686.jpg

ChrML
13/03/10, 14:23
Samme skjedde med wiren min når vi skrudde av girkassa en gang. Bytta den, koster 300 kr på Volvo. Ikke store jobben, nei, men klipp av den gamle wiren når du demonterer den, det er ikke så lett å få ut klipsa i torpedoveggen på en normal måte.

Mr. Myhre
14/03/10, 11:11
Samme skjedde med wiren min når vi skrudde av girkassa en gang. Bytta den, koster 300 kr på Volvo. Ikke store jobben, nei, men klipp av den gamle wiren når du demonterer den, det er ikke så lett å få ut klipsa i torpedoveggen på en normal måte.

Takk for info ChrML! :)
+ Poeng ;)


Mvh

Testdriver
14/03/10, 18:52
Når blir det chip? :)

Mr. Myhre
14/03/10, 19:36
Når blir det chip? :)

Veit ikkje ennå, blir nok ikkje det som blir prioritert først!
Men kanskje iløpet av sommeren eller noe, må se hvordan det er å chippe denne også, er jo LH-2.2 på denne.


Mvh

A.Finstad
15/03/10, 03:48
LH-2.2 er chip bar og det ligger en del guider ute på nettet når det gjelder det. også noen som lodder inn den basen fra LH-2.4 som har bytt bar chip sånn at man kan sette inn løse chipper i den, men er nokk flere måter å gjøre dette på i LH-2.2 så spør folk som veit hva dem driver med når det gjelder dette.

Mr. Myhre
15/03/10, 09:48
LH-2.2 er chip bar og det ligger en del guider ute på nettet når det gjelder det. også noen som lodder inn den basen fra LH-2.4 som har bytt bar chip sånn at man kan sette inn løse chipper i den, men er nokk flere måter å gjøre dette på i LH-2.2 så spør folk som veit hva dem driver med når det gjelder dette.

Ja hører der er noen som bruker den delen fra LH-2.4 eg også, så får prøve å få tak i noen som har peiling på dette, som kan hjølpe meg! :)


Mvh

Mr. Myhre
15/03/10, 12:08
Bytt den ja. Er ikke store jobben :D

Delnr er: 1273858

Spurte Bilia her om dagen etter denne delen, fikk svar nå, og denne delen er vist utgått! :eek:


Mvh

ChrML
15/03/10, 16:02
Spurte Bilia her om dagen etter denne delen, fikk svar nå, og denne delen er vist utgått! :eek:


Mvh
Hmm, ok. Mulig den er forskjellig fra 940, for ikke lenge sia jeg kjøpte til 940 og da var det ikke utgått. Men virker som mange deler har gått ut i det siste da :(.

Testdriver
15/03/10, 17:22
Jeg synes det er litt dumt av Volvo å la deler gå ut slik. Spesielt hvis mye utgår allerede på 940. 940 ble jo laget opp til år -98 så det er jo dumt at deler skal gå ut på en bil som "bare" er 12 år gammel, men men :)
Jeg synes nesten "hele" tiden jeg hører om deler som har gått ut osv på 940, men ikke vet jeg

A.Finstad
15/03/10, 18:49
desverre så er bilprodusenter ikke pålagt å ha reserve deler lengere en 10 år så det er nå man må begynne å hamstre deler til disse bilene

visløff
15/03/10, 19:02
så bilen din i dag:) så jo fin ut den.

SirKim
15/03/10, 19:03
Det skal være sikkert! Saker som f.eks Orginal addon styling osv er jo gull verdt nå! Snowcap har jo så si nettopp gått ut til 940. Den koster jo allerede mere brukt nå enn hva jeg ga for den ny hos volvo sommeren 2008.

Mr. Myhre
15/03/10, 20:32
Ja, er nå en må begynne og hamstre deler tyder det på, alt av slitedeler forsvinner virker det som.. :(


så bilen din i dag:) så jo fin ut den.

Jo takk! Var ikkje så rein at de gjorde noko men! :p
Hvor så du den, og hvilken bil kjørte du?

Dro på etter en S60 idag, gikk rimelig bra unna også :D


Mvh

SirKim
16/03/10, 11:43
Dro på? Måkke du rase enda en M47 da :D

Mr. Myhre
16/03/10, 12:28
Dro på? Måkke du rase enda en M47 da :D

Bilen må brukes litt da :D Men er rolig med giringa da, så får håpe den tåler till moment :rolleyes:


Mvh

SirKim
16/03/10, 13:11
hehe. Får forte meg å skaffe penger til Getrag eller M90 jeg da så jeg har M46n liggans til du knekker M47`n :D

Mr. Myhre
16/03/10, 13:15
hehe. Får forte meg å skaffe penger til Getrag eller M90 jeg da så jeg har M46n liggans til du knekker M47`n :D

Hehe, gjør de du :D
Har sååå lyst til å sjekke 0-100 tiden, men det tørr eg ikkje med denne kassa, den kommer GARANTERT te å ryke :(


Mvh

Robinsp
16/03/10, 13:30
Sjøl om m47 ikke er en super kasse tåler jo den litt pådrag:P

Mr. Myhre
16/03/10, 14:37
Sjøl om m47 ikke er en super kasse tåler jo den litt pådrag:P

Ja den burde vel tåle litt, men vil ikkje utsette den for noe spesielt, så blir eg stående uten bil en stud.. IGJEN.. :p


Mvh

Berg Performance
16/03/10, 14:48
*kremt* du får prøve å unngå å sladde for mye på tredjegiret =P Drepte M47 kassa til en kompis av meg når vi delte på bilen hans på sommertreffet, og det var faktisk på våt asfalt :p og det var ikke i forbindelse med giring..

Robinsp
16/03/10, 17:51
Ja den burde vel tåle litt, men vil ikkje utsette den for noe spesielt, så blir eg stående uten bil en stud.. IGJEN.. :p


Mvh

Nei er ikke noe særlig å ver uten bil nei:P

Tonytic
16/03/10, 18:22
tåler vel litt m47 kassa også. har ihvertfall testa min på både våt og tørr asfalt ;)
det skal da sies at jeg ikke har turbo motor, men b230e

A.Finstad
16/03/10, 18:49
M47 er egentlig litt undervurdert siden min har holdt ganske lenge nå og den blir ikke kjørt pent :D har testa ut litt av værdt med den, men nå har jeg altid ei kasse liggendes hvis noe ryker :p

visløff
16/03/10, 19:24
[QUOTE= Jo takk! Var ikkje så rein at de gjorde noko men! :p
Hvor så du den, og hvilken bil kjørte du? [/QUOTE]

så den i lunde, kjører desverre ikke bil enda:mad:

DieselDriver
16/03/10, 19:25
M47 holder det. Bare vere litt rolig når men putter inn geara.

Mr. Myhre
17/03/10, 00:43
så den i lunde, kjører desverre ikke bil enda:mad:

Aha, ja går på skole der så, er der nesten hver dag ! :)


Mvh

Berg Performance
17/03/10, 11:13
M47 holder det. Bare vere litt rolig når men putter inn geara.

Nåå, klarer som sagt å ta livet av en m47 på rent gasspådrag også.. Og man trenger ikke mere enn 200-220 hester for å få det til heller..:p

DieselDriver
17/03/10, 11:35
Synes volvokassene holder bra jeg.holder Mye gearing uten clutch og herjing. Riktignok firetrinns da.

Mr. Myhre
17/03/10, 23:15
Kassene kan tåle mye, eller lite, spørs vel litt på standen, og på hvem som kjører ;)


Mvh

Mr. Myhre
20/03/10, 13:41
Hører noe lyder i karrossen under lavt turtall, når eg tar i gang, sånn ca rett bak der girkasa ligger, kan det være ein dårlig foring ved mellomakselen?


Mvh

SirKim
20/03/10, 13:47
sånn ule-lyd?

Mr. Myhre
20/03/10, 13:54
sånn ule-lyd?

Nei, heller sånn stugg dunkelyd, i sånn hardt mot hardt i stor fart tonefall :p


Mvh

Christian
20/03/10, 13:59
Er nok no mellomakselkryss på gang syns jeg det høres ut som.

SirKim
20/03/10, 14:09
høres slik ut ja

Mr. Myhre
20/03/10, 14:25
Er nok no mellomakselkryss på gang syns jeg det høres ut som.

Er dette noe som burde byttes asap, eller kan eg kjøre med det til eg får ti og penger til å bytte?


Mvh

Christian
20/03/10, 14:29
Det må du nesen avgjøre selv, litt avhengig av hvor mye det bråker, og hvor lenge det er til du har anledning til å bytte :P

A.Finstad
20/03/10, 14:40
og hvor lenge det holder ikke minst:p kan holde en time eller flere måneder:p så du burde skifte det så fort som mulig for plutselig står du der:p

DieselDriver
20/03/10, 16:43
Det holder lenge som faen men det begynner og gnage i mellomakselen og bytter du for seint må du ha tak i ny mellomaksel. Og en mellomakselkryss som ryker under slår ihjel bilen under. Kryss koster vel 80kr. Og bytte det er en del arbeid.

Mr. Myhre
20/03/10, 18:48
Høres ut til at eg burde bytte denne fortest mulig :p
Så da er det dette som er første prioritet!


Mvh

Mr. Myhre
22/03/10, 21:12
Fortsatt å jakt etter de brakkettene eg trenger for å feste tåkelysene, noen som har? :)


Mvh

kermitt
22/03/10, 21:19
de brakettene knekker du i alu på 15 sekund stk.

A.Finstad
22/03/10, 21:41
som sakt tidligere du har allerede brakettene men ikke lampe husa! hvis dette er til de lampene volvo leverte så ringer du bosch og spørr om dem har deler til pilot 150 eller hva dem het husker ikke helt sikkert, men mener det var det! og spørr om dem har huset til dem.

Mr. Myhre
22/03/10, 22:19
som sakt tidligere du har allerede brakettene men ikke lampe husa! hvis dette er til de lampene volvo leverte så ringer du bosch og spørr om dem har deler til pilot 150 eller hva dem het husker ikke helt sikkert, men mener det var det! og spørr om dem har huset til dem.

Ja huset da, viste ikkje hva eg skulle kalle de , regnet med at de som følger med i tråden skjønte hva eg mente. Får vel prøve å ringe Bosch da, noen som kan bekrefte at de heter Pilot 150?


Mvh

A.Finstad
23/03/10, 07:28
det står ikke i delekatalogen fra 87 hvike bosch lamper det er, men det er bosch :p delenr. på hele satsen er 1333 637-5 hos volvo i hvertfall, men når du ringer bosch spørr etter lampe hus til 740 leppe for dem blei designa for volvo til leppene på 700 og 200 og har en lysåpning på 145X86mm å da burde dem klare å finne det hos bocsh:p

Mr. Myhre
23/03/10, 11:41
det står ikke i delekatalogen fra 87 hvike bosch lamper det er, men det er bosch :p delenr. på hele satsen er 1333 637-5 hos volvo i hvertfall, men når du ringer bosch spørr etter lampe hus til 740 leppe for dem blei designa for volvo til leppene på 700 og 200 og har en lysåpning på 145X86mm å da burde dem klare å finne det hos bocsh:p

Ok, får ta ein tlf, takk! :)
Har merket at kanskje downpipen skulle vært kortet ned, da eksosen ligger veldig lavt. Det subber ikkje nå, men har ein følelse av at vis eg senker bak også som er planen, så kommer det til å subbe?

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/1702.jpg


Mvh

TurboHansen
23/03/10, 12:17
Neida, null problem :p prøv å vri det lange røret så får du det nærmere gulvet ;)

ChrML
23/03/10, 16:10
Yep, prøv å få det så nærme gulvet som mulig uten at det kan komme borti. Igrunn ikke så farlig om det kan subbe midt på røret der over de skarpeste fartsdumpene eller en kant i ny og ne.

Bare viktig at det ikke er noen eksosklemmer akkurat der den kan subbe som kan hekte tak i noe og rive av hele eksosanlegget. Og at det ikke subber så ofte at det subber hull i eksosen :p.

Mr. Myhre
23/03/10, 21:39
Yep, prøv å få det så nærme gulvet som mulig uten at det kan komme borti. Igrunn ikke så farlig om det kan subbe midt på røret der over de skarpeste fartsdumpene eller en kant i ny og ne.

Bare viktig at det ikke er noen eksosklemmer akkurat der den kan subbe som kan hekte tak i noe og rive av hele eksosanlegget. Og at det ikke subber så ofte at det subber hull i eksosen :p.

Skal se om eg får vridd litt på det! ;)


Mvh

Mr. Myhre
26/03/10, 18:30
Hvorfor er det så vanlig at det er problemer med intrumenthusene til gamle gode Volvoer? Merket dette på 945'n også, MYE problemer! Spesielt tankmåleren som er på tur :p


Mvh

A.Finstad
26/03/10, 18:33
varmt kaldt varmt kaldt hele tia og fuktighet og alt sånt så sprekker loddingene det er ganske normalt på de fleste biler som er 20 og nermer seg 20 :p har sett det på flere forder og mye japser har også samme problemet så er ikke bare volvo:p

Mr. Myhre
26/03/10, 20:11
varmt kaldt varmt kaldt hele tia og fuktighet og alt sånt så sprekker loddingene det er ganske normalt på de fleste biler som er 20 og nermer seg 20 :p har sett det på flere forder og mye japser har også samme problemet så er ikke bare volvo:p

Ja, regnet med at det var varmeforskjellene for gjorde det.. Men hvorfor er det spesielt tankmåleren som går duken? Virker som dette er VELDIG vanlig, nesten for vanlig på 7-900 serien i denne årgangen.


Mvh

henrik940
26/03/10, 20:13
Dårlig punktlodding ;)

Testdriver
26/03/10, 22:35
Jeg er plaget med tankmåler som fjusker litt, når det begynner å bli lite bensin så begynner nåla å vandre mye og detter ned og opp. Speedometer nåla skjelver litt og lyset i huset er dårlig, men hvis jeg kakker borti det så lyser det bra opp.

Jeg prøvde og varme opp loddepunktene bakom instrumenthuset, men ble ikke noe bedre :confused:

Christian
27/03/10, 00:12
Yep, prøv å få det så nærme gulvet som mulig uten at det kan komme borti. Igrunn ikke så farlig om det kan subbe midt på røret der over de skarpeste fartsdumpene eller en kant i ny og ne.

Bare viktig at det ikke er noen eksosklemmer akkurat der den kan subbe som kan hekte tak i noe og rive av hele eksosanlegget. Og at det ikke subber så ofte at det subber hull i eksosen :p.

Haha, akkurat det der skjedde på turbostæsjen min! Hekta fast i ei klemme å dro av heile eksosen fra ca der hvor katten skulle vært.

Men fikk hekta det på igjen, og vridd det skikkelig oppunder gølvet, det blei sjukt mye bedre. Aldri noe problem med passform igjen med det anlegget.

Også vrei jeg rørklemmene oppover, slik at skruene stikker opp mot karossen, eller til siden der det ikke lar seg gjøre. Det hjelper på.

ChrML
27/03/10, 10:55
Haha, akkurat det der skjedde på turbostæsjen min! Hekta fast i ei klemme å dro av heile eksosen fra ca der hvor katten skulle vært.

Men fikk hekta det på igjen, og vridd det skikkelig oppunder gølvet, det blei sjukt mye bedre. Aldri noe problem med passform igjen med det anlegget.

Også vrei jeg rørklemmene oppover, slik at skruene stikker opp mot karossen, eller til siden der det ikke lar seg gjøre. Det hjelper på.
Yep, veldig viktig at eksosklemmene ikke kan ta nedi. Det beste er å unngå eksosklemmer på midten av bilen.

Mr. Myhre
27/03/10, 18:56
Jeg er plaget med tankmåler som fjusker litt, når det begynner å bli lite bensin så begynner nåla å vandre mye og detter ned og opp. Speedometer nåla skjelver litt og lyset i huset er dårlig, men hvis jeg kakker borti det så lyser det bra opp.

Jeg prøvde og varme opp loddepunktene bakom instrumenthuset, men ble ikke noe bedre :confused:

Gjorde dette eg også, funket bra i et par uker, men så ble de som før igjen.. :(


Mvh

Agrostar
28/03/10, 11:14
Da får du prøve å lodde over ein gong til ;)

Testdriver
28/03/10, 11:19
Klart at det går ann å prøve en gang til men jeg må egentli si at jeg syns det er litt rart at feilene ligger på de loddepunktene der. Mine loddepunkt var helt strøkne å se på vertfall så jeg kan ikke skjønne at feilen ligger der. Men jeg varmet opp punktene og det har ikke blitt bedre, men for all del, man kan jo prøve igjen :)

A.Finstad
28/03/10, 11:36
jeg skal gi instrumentet til oslo speedometer service og få dem til å fikse det sånn at jeg ikke driter meg ut :p

Testdriver
28/03/10, 11:44
Hvor mye må man betale for noe slikt?

A.Finstad
28/03/10, 13:04
det er jeg ikke sikker på enda, men skal ikke være så ille:p

Mr. Myhre
28/03/10, 13:21
Går jo ann å prøve på nytt, men ser ikkje helt nødvendgiheten med det, når det bare går skeisen igjen fortere enn fy! Kommer nok heller til å prøve å få tak i et speedometer fra ein bil som ikkje har gått noe særlig langt, som kanskje fungerer litt bedre! :)


Mvh

ChrML
28/03/10, 14:05
Sikker på at dere lodder over riktig? Dvs varmer opp begge metallene nok og får loddetinnet flytende?

Mr. Myhre
28/03/10, 14:08
Sikker på at dere lodder over riktig? Dvs varmer opp begge metallene nok og får loddetinnet flytende?

Først demonterte eg heile instrumenthuset, og strammet alle skruene, men var forsiktig å passet på at eg ikkje skrudde for hardt til, så satt eg det sammen igjen, og varmet opp loddetinnet til det var flytende. Noen steder var det lite loddetinn, og der la eg på litt ekstra. Trodde det var en grei måte å gjøre det på eg?


Mvh

ChrML
28/03/10, 14:16
Først demonterte eg heile instrumenthuset, og strammet alle skruene, men var forsiktig å passet på at eg ikkje skrudde for hardt til, så satt eg det sammen igjen, og varmet opp loddetinnet til det var flytende. Noen steder var det lite loddetinn, og der la eg på litt ekstra. Trodde det var en grei måte å gjøre det på eg?


Mvh
Yep. Bare en ting å passe på når man lodder. Det holder ikke bare at loddetinnet er flytende over det som skal loddes sammen. Lodding er også en kjemisk forbindelse med metallene man lodder sammen.

For eksempel, når man lodder en komponent på et kretskort eller to ledninger sammen, så må begge kobberdelene være så varme at loddetinn kan bli flytende av å være borti de. Først da trekker loddetinnet inn i begge metallene og du har en god forbindelse.

Hvis du bare får loddetinnet flytende rundt det som skal loddes sammen så har du en såkallt kaldlodding. Dvs det kan være kontakt og det kan se ut som en god lodding, men tinnet har ikke flyti inn i metallet som skal loddes, og dermed er det dømt for å bli dårlig kontakt etterhvert.

Christian
29/03/10, 10:54
Jeg tok kontakt med Norsk Speedometer Service i Oslo, og fikk dette svaret:

Hei.
Speedometeret er ganske sikkert reparabelt, noe mer usikkert med bensin
måler, her kan også feilen ligge i tank armaturen, som ofte må byttes.
Ca. pris på rep,1400.- kr. exkl mva.
Hilsen Åmold.

Jeg spurte om rep av speedo, og tankmåler. Så da vet du ca hvor landet ligger ;)

Mr. Myhre
29/03/10, 11:42
Jeg tok kontakt med Norsk Speedometer Service i Oslo, og fikk dette svaret:

Hei.
Speedometeret er ganske sikkert reparabelt, noe mer usikkert med bensin
måler, her kan også feilen ligge i tank armaturen, som ofte må byttes.
Ca. pris på rep,1400.- kr. exkl mva.
Hilsen Åmold.

Jeg spurte om rep av speedo, og tankmåler. Så da vet du ca hvor landet ligger ;)

OK!

Da koster det jo minde å kjøpe et fungerende speedo da?
Er dette noe en får kjøpt nytt enda forresten? :) Heller tvilsomt det kanskje men.


Mvh

Christian
29/03/10, 12:10
Jeg kommer ihvertfall til å overhale det som er i bilen, mest pga at da vet jeg det virker, men også for å holde ting orginalt. Gidder ikke kødde med kmstand osv osv.

Testdriver
29/03/10, 18:50
Og kjøper man et brukt ett så skal man ha flaks hvis man får et som fungerer 100%. Og det er vell heller ikke mega mange turbo instrumenthus heller til salgs brukt, så skal jo km.stand stemme sånn høveli også. Prisen er sikkert dryg også hvis man klarer å finne et for salg.

Da tror jeg det er bedre å prøve mere selv, eller sende det inn.

A.Finstad
29/03/10, 20:32
har to stk, men fikk dem ikke til å funke i bilen til en kamerat så veit ikke om dem funker i det hele tatt:p

Testdriver
04/04/10, 18:42
Fått gjort noe mer med bilen? :)
Har du mekket på grøftelysa nå?

Mr. Myhre
06/04/10, 08:21
Fått gjort noe mer med bilen? :)
Har du mekket på grøftelysa nå?

Nei, har en gåen vannpumpe nå, så venter på neste lønning så eg får kjøpt en ny en, og håpe på at toppen er like hel, da den ble noe varm før eg merket dette.
Ikkje montert grøftelys enda heller.


Mvh

gaupe
06/04/10, 08:25
Jeg tok kontakt med Norsk Speedometer Service i Oslo, og fikk dette svaret:

Hei.
Speedometeret er ganske sikkert reparabelt, noe mer usikkert med bensin
måler, her kan også feilen ligge i tank armaturen, som ofte må byttes.
Ca. pris på rep,1400.- kr. exkl mva.
Hilsen Åmold.



Det er ikkje ille pris det, bedre å overhale enn å leite landet rundt etter eit brukt og utslite eit.

Mr. Myhre
09/04/10, 12:34
Blir dårlig med oppdateringer her nå, da eg har flyttet for meg selv, og har ikkje internett ennå. Men skal kjøpe meg ny vannpumpe enten i morgen, eller neste uke en gang, så får eg bare håpe på at toppen har overlevd. Om ikkje, noen som har en bra 531 topp med en god kam til mitt "oppsett" liggende eg kan kjøpe? :)


Mvh

ChrML
09/04/10, 12:36
Blir dårlig med oppdateringer her nå, da eg har flyttet for meg selv, og har ikkje internett ennå. Men skal kjøpe meg ny vannpumpe enten i morgen, eller neste uke en gang, så får eg bare håpe på at toppen har overlevd. Om ikkje, noen som har en bra 531 topp med en god kam til mitt "oppsett" liggende eg kan kjøpe? :)


Mvh
Toppen tåler somregel at bilen koker. Men hender at anleggsflata til toppakningen på toppen blir skev som gjør at toppakningen ryker. Da må den planes igjen.

Mr. Myhre
17/04/10, 16:47
Toppen tåler somregel at bilen koker. Men hender at anleggsflata til toppakningen på toppen blir skev som gjør at toppakningen ryker. Da må den planes igjen.

Virker som både topp, og toppakningen er like heil :) Har byttet vannpumpe nå, og kjørt noen mil, bilen virker helt fin, og ingen koking :)


Mvh

Mr. Myhre
10/08/10, 21:42
Her var det vist lenge siden det hadde skjedd noe, men idag ble ihvertfall bilen solgt, den gikk til en her inne, håpe på at han lager en ny tråd om bilen :)

A.Finstad
11/08/10, 01:13
hvorfor solgte du denne da?

Mr. Myhre
11/08/10, 01:15
hvorfor solgte du denne da?

Da eg har en annen bil nå, og da stod denne kun og tok plass, pluss at den ikkje gikk som den skal. Den nye eieren fant ut av at det var dumpventilen som gjorde dette, så nå går den vist bra igjen.

A.Finstad
11/08/10, 01:37
hva ere du har kjøpt deg nå a? siden du ikke nevnte hva det var :p

Vetle
11/08/10, 04:45
vw passat :P

A.Finstad
11/08/10, 04:48
skjønner nå hvorfor han ikke tørte å si det ja :p

Mr. Myhre
11/08/10, 12:43
skjønner nå hvorfor han ikke tørte å si det ja :p

Hehe, er som å banne i kirka det her veitu.. Men, så fort eg føler for noe annet, så håper å trur eg at eg kommer til å sikte meg inn på en rundt 1997 / 1998 V70 R AWD, da kommer det nok en prosjekttråd, men det blir i fremtiden, mulig etter eg er ferdig i millitæret.