PDA

Vis full versjon : s80 starter ikke



madde
08/01/11, 19:44
Hei,

Har problemer med å få start på bilen min. Har ladet batteriet og satt bilen inn i varmen, så det er ikke problemet. Har også fått fylt på litt bensin og kondensfjerner, da den var nesten tom for bensin da jeg kjørte den sist. Jeg hadde en feilmelding med at jeg måtte ha service på SRS airbag, denne kom etter at en sikring ble tatt ut og satt inn igjen. Kan dette ha noe å si??

Jeg får vridd om nøkkelen, men den drar bare på starteren. Når man vrir om nøkkelen kommer det et klikk fra motoren. Kommer ikke opp noen feilmelding.

Bilen er en s80 99 modell, 2.0t automat.

Hjelp meg :(

aarnes
08/01/11, 20:35
Hm, at SRS lyser har ingen ting å si.
Kanskje bensinpumpa ikke går? sjekk sikringa.

madde
09/01/11, 15:36
Hm, at SRS lyser har ingen ting å si.
Kanskje bensinpumpa ikke går? sjekk sikringa.

Sjekket siringa, den var i orden.

aarnes
09/01/11, 16:23
tennplugger?
nå kan det jo være bensinpumpa for det.
eller kanskje tett bensinfilter.
hadde det problemet på bilen til svigers forrige uke. hadde vært bikkjekaldt, og bilen stått lenge.
starta ikke uansett,. så vi tok inn bensinfilteret og varmet det, satte tilbake og da starta den på første forsøk.

Turbo_K
09/01/11, 19:08
Du hører vel om bensinpumpa går når du setter tenninga i trinn 2. Har også en S80 2,0 '99, riktignok en T5, men det er samme motor. Jeg hører ihvertfall at bensinpumpa går i ca. 2-3 sekunder når jeg vrir på tenninga.

Hadde startproblemer på min nå i høst, men det viste seg å være en dyse som lakk, og dermed fylte jeg sylinder 2 med bensin hver gang jeg skrudde av tenninga, samtidig som jeg mista trykket i bensinrørene. Brukte 8-10 sekunder hver gang jeg skulle starte bilen. Bytta dysa, og bilen starter tvert.

madde
10/01/11, 12:08
Hei, og takk for svar.

Det kan godt hende det er noe av det dere nevner, men jeg er langt ifra en bilmekaniker, så overlater til noen andre å finne ut hva det kan være ;) Viking var akkurat her for å hente bilen, han trodde først det var registerreima som hadde røket (pga lyden han hørte), men var ikke det. Han mente også at det kunne være bensinpumpa.

Så nå er den på vei til Bilia for sjekk. Jeg har gitt de streng beksjed om å IKKE gjøre noe før de har ringt meg, siden jeg så på en annen tråd her hvor mye bensinpumpe koster der. Men kjenner jeg de rett så skifter de den uten å spørre meg. Er ikke første gang de gjør noe sånt. Da jeg ba om service på girkassa tok de service på hele bilen, og jeg fikk beskjed om å betale 12.000 da jeg hentet bilen....

aarnes
10/01/11, 12:12
hvis det er bensinpumpa kjøper du en brukt en fra sverige og bytter selv.

madde
10/01/11, 12:30
hvis det er bensinpumpa kjøper du en brukt en fra sverige og bytter selv.

Det er sikkert mye billigere ja :)

Stig-Arne
10/01/11, 15:43
Hei, og takk for svar.

Det kan godt hende det er noe av det dere nevner, men jeg er langt ifra en bilmekaniker, så overlater til noen andre å finne ut hva det kan være ;) Viking var akkurat her for å hente bilen, han trodde først det var registerreima som hadde røket (pga lyden han hørte), men var ikke det. Han mente også at det kunne være bensinpumpa.

Så nå er den på vei til Bilia for sjekk. Jeg har gitt de streng beksjed om å IKKE gjøre noe før de har ringt meg, siden jeg så på en annen tråd her hvor mye bensinpumpe koster der. Men kjenner jeg de rett så skifter de den uten å spørre meg. Er ikke første gang de gjør noe sånt. Da jeg ba om service på girkassa tok de service på hele bilen, og jeg fikk beskjed om å betale 12.000 da jeg hentet bilen....

Smart å få ting skriftlig da.. Men uansett, når du ber om å få utfør noe, å de gjør ting utover dette uten å ha avtalt med deg, er det avtalebrudd å du skal ikke lide for det.. Så skjer det igjen, så stå på ditt og ikke betal ett rødt øre ekstra..

madde
10/01/11, 23:57
Smart å få ting skriftlig da.. Men uansett, når du ber om å få utfør noe, å de gjør ting utover dette uten å ha avtalt med deg, er det avtalebrudd å du skal ikke lide for det.. Så skjer det igjen, så stå på ditt og ikke betal ett rødt øre ekstra..

Skulle jeg sendt de brev om at de skulle ta service på girkassa? :p Ja, er dessverre litt "pinglete", angrer veldig på at jeg betalte det....!

TeamBørnOut
11/01/11, 00:40
hvis det er bensinpumpa kjøper du en brukt en fra sverige og bytter selv.

brukt pumpe? nei... blir som å kjøpe brukte vindusviskere...
Ebay har pumper fra bosch etc som passer i bilen til under halve prisen av volvo :)

aarnes
11/01/11, 07:54
brukt pumpe? nei... blir som å kjøpe brukte vindusviskere...
Ebay har pumper fra bosch etc som passer i bilen til under halve prisen av volvo :)

Okei? så hvis du kjøper en pumpe som har gått 50000km og får garanti på den, og sparer ca 3/4 av nypris så er det dumt?

TeamBørnOut
11/01/11, 22:10
Hvis du er mye på en hugger i sverige og liker å bruke unødvendig mye tid på å sette på brukte deler så kan det sikkert lønne seg det. Men om den ryker etter 12måneder så har man brukt 2 timer unødvendig i bilen. penger på ei pumpe. frakt? telefoner og dritt i sverige... Nei... Heller noen minutter på Ebay og en helt ny pumpe som holder i 10-15 år til :)
Ligger noen på ebay nå til 33dollar etc.. Jeg tror nok jeg ville kostet på meg noe sånt isteden for å kjøpt brukt ;)

TeamBørnOut
11/01/11, 22:16
Noe man også må regne med når man har volvo er at tankmåleren også begynner å kødde etterhvert... da er slikt oppsett som dette fint. Alt nytt :D
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/New-Bosch-fuel-pump-assy-99-03-volvo-turbo-FREE-S-H-/170581983469?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item27b77a80ed#ht_483wt_989
ca 1300kr levert på døra. Mulig du må ut med 200kr til posten i norge..
Men 1500kr for originale bosch deler som holder i 15 år til vs brukte deler? Jeg vet hva jeg velger å kjøpe :)

TeamBørnOut
11/01/11, 22:17
Er forresten enklere å bytte når man får med hele sullamitten også. Mange som klarer å herpe ting når de bare skal bytte pumpa...

madde
14/01/11, 20:04
Hei folkens, tok litt tid dette her, men fikk igjen bilen i går. Det var pluggene som var grunnen til at bilen ikke startet. Da jeg hadde den på service i høst (på et annet verksted) satte de i plugger som egentlig ikke skal brukes på min bil.... Enda et verksted som "gjør det de skal"....! Så da ble det bortkastede penger på Viking og verksted.

På toppen av det har det kommet en ny feil da jeg skulle kjøre i dag. Kom opp et tegn for feil i avgassreningssystem eller noe, det er vel eksosanlegget? Nå er jeg virkelig drit lei både bilia og bilen. Rart det alltid skal dukke opp en ny feil etter den har vært på verksted? Skulle ikke tro det var mulig. I fjor la jeg igjen ca 50.000 hos bilia, og da hadde jeg til og med kjøpt bilen brukt hos de... Bra service! Første feilen kom samme uka som jeg hadde kjøpt bilen.