PDA

Vis full versjon : sentral lås låser og låser opp igjen



Richard N
08/01/11, 10:57
når jeg låser med konrtollen så låser alt seg men låser seg opp igjen med en gang. ikke alltid det skjer men ofte nok til å irritere meg:eek: noen som har noe tipps? 96 850t5 foresten:)

brynna
08/01/11, 11:01
Forslaget mitt er treghet i en av overføringene i en av dørene eller i motor.
Hadde akkurat det samme i førerdøra på Caravellen. Var plastikkhjul inne i motoren som var "tannløse" i et område. Dette var periodisk da det noen ganger gikk greit å passere det skadde feltet

Martin.S
08/01/11, 11:31
Smør opp alt av låsemekanismer, så tenker jeg problemet forsvinner.

Nilsebu
08/01/11, 11:51
Høres litt ut som om en mikrobryter har tatt kvelden? Hvis du feks prøver å låse med døren åpen, så skjer akkurat dette.

Richard N
08/01/11, 13:02
Høres litt ut som om en mikrobryter har tatt kvelden? Hvis du feks prøver å låse med døren åpen, så skjer akkurat dette.

jo men da hadde det skjedd hele tida.

mrstfu
08/01/11, 13:23
og det skjer hvertfall ikke med min 850. kan fint låse med en dør oppe, fører bare til at den døra går i lås npr den lukkes.

Rabagast
08/01/11, 14:43
og det skjer hvertfall ikke med min 850. kan fint låse med en dør oppe, fører bare til at den døra går i lås npr den lukkes.

Det kan jeg også..

Morgis
08/01/11, 15:46
er vel gjerne bakluken som er gjenganger når dette skjer... smør opp låsemekanismen der..
kanskeje prøve å bare koble av kontakten å se om det hjelper

ola normann
08/01/11, 15:49
V70 er i allefall slik som nilsebu beskriver, låsene spretter opp med en gang hvis man prøver å låse med en dør åpen

mrstfu
08/01/11, 18:18
sikkerhetsfunksjoner, veiti. så du ikke låser igjen nøkkelen inne i bilen. har alltid reservenøkkel på meg jeg, i tilfelle slikt:D

Nilsebu
08/01/11, 18:50
er vel gjerne bakluken som er gjenganger når dette skjer... smør opp låsemekanismen der..
kanskeje prøve å bare koble av kontakten å se om det hjelper

Uten at jeg betviler din ekspertise innenfor 850, men hvorfor bakluken? På V70 driter vertfall resten av dørene hvordan bakluken står.


V70 er i allefall slik som nilsebu beskriver, låsene spretter opp med en gang hvis man prøver å låse med en dør åpen

Stemmer, har du nøkkelen i døra, så låses alle dører bortsett fra førerdøren.

Men litt OT: Hvis du låser opp bilen med fjernkontroll, uten å røre noen av dørene, så låser bilen seg igjen etternoen min. Er dette bare pga sikkerhet?

Robert H.
08/01/11, 21:16
Men litt OT: Hvis du låser opp bilen med fjernkontroll, uten å røre noen av dørene, så låser bilen seg igjen etternoen min. Er dette bare pga sikkerhet?

Det er vel en slags sikkerhet i tilfelle du har kommet borti knappen i vanvare.
Samme på min...

MrX
08/01/11, 21:26
Da kan sikkert en slitt mikrobryter inne i dørlåsen være synderen. Det er foresten en vanlig feil på disse bilene. Må du av og til slamre døren igjen for at lysene skal slukke?

mrstfu
09/01/11, 21:07
Da kan sikkert en slitt mikrobryter inne i dørlåsen være synderen. Det er foresten en vanlig feil på disse bilene. Må du av og til slamre døren igjen for at lysene skal slukke?

spørsmålet burde vel heller være retta til samtlige kvinnemennesker som noengang har vært inne i bilen min:

"Må du slamre med døra? Passer bare på ene sida!"

850GLTsilver
09/01/11, 22:31
V70 er i allefall slik som nilsebu beskriver, låsene spretter opp med en gang hvis man prøver å låse med en dør åpen

Gjelder vel bare førerdøren dette.

Bakdørene og passasjerdøren foran kan være åpne når man låser, og går i lås idet man lukker de (knappen nede idet man låser riktignok) Mens førerdørens låsknapp spretter opp igjen.

Jeg har bare to 850'er, men begge oppfører seg slik.

ola normann
10/01/11, 12:27
Gjelder vel bare førerdøren dette.

Bakdørene og passasjerdøren foran kan være åpne når man låser, og går i lås idet man lukker de (knappen nede idet man låser riktignok) Mens førerdørens låsknapp spretter opp igjen.

Jeg har bare to 850'er, men begge oppfører seg slik.


Jeg mener dette også gjelder de andre dørene, men dette er jeg ikke sikker på. Må sjekkes...